Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » A gyenge magyar közoktatás...

A gyenge magyar közoktatás miatt van ennyire szövegértéssel küzdő, gondolkodni nem akaró szakbarbár?

Figyelt kérdés

Ezen az oldalon is sokszor magukat diplomásnak valló, kifogástalan helyesírású embereknek is óriási gondot okoz egy pár soros kérdéskifejtés értelmezése.


Munkahelyen is ezt tapasztalom. Függetlenül attól, hogy (feltehetően) bölcsész végzettségű ügyintézővel vagy mérnökkel ímélezünk, telefonálunk.


A másik probléma, hogy úgy látom, a többség egyszerűen nem néz utána dolgoknak, csak azt ismételgeti, amit sokat olvasott, hallott.


Feltételezem elég nagy szerepe lehet a borzalmas lexikális alapú magyar közoktatásnak.



2019. jún. 20. 10:22
 1/7 anonim ***** válasza:
Nem hiszem, hogy nagyobb szerepe lenne az oktatásnak. Rossz, persze, de eleve szerényebb képességekkel rendelkezik, azon nem nagyon segít az oktatás. Akinek meg adatott némi gondolkodóképesség, az iskolák nélkül is tud értelmesen viselkedni. A GYK nem mérvadó.
2019. jún. 20. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
50%
Te sem lehetsz valami értelmes, ha a saját tapasztalataidból vonsz le általános következtetést.
2019. jún. 20. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

1. Miből gondolod, hogy ez a honlap mérvadó, és az itt lévő dolgokból általános következtetést lehet levonni? Mert szerintem nem lehet.


2. Ha a te munkahelyeden valami valahogyan van, miért gondolod, hogy az a többi munkahelyre is igaz lehet általánosan?


3. Ki az a szakbarbár? Értem én, hogy újabban átbukdácsoló , igénytelen bölcsészek mérnököket hívnak így, de a mérnökre a gondolkodni nem akarás egyáltalán nem jellemző. A gondolkodás hiánya inkább a magolásos képzéseknél jellemző, ahová csak segg kell, ész nem.



"A másik probléma, hogy úgy látom, a többség egyszerűen nem néz utána dolgoknak, csak azt ismételgeti, amit sokat olvasott, hallott."


Ezzel viszont egyetértek. A médiának a tipikus népbutító hatása. Hiszékeny, természet -és műszaki tudományokban járatlan laikusok agyát mossák ki a hülyeséggel meg az áltudományossággal, amit gyakran a pénztárca bán meg... Ami a hab a tortán, hogy ezekután szinte fénysebességgel terjed a közhiedelem, a tudatlanság, és szennyez meg másokat is.

2019. jún. 20. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

# 2/3

rendben, mostantól akkor ha elmész mondjuk egy külföldi országba, akkor utána hazaérkezvén sajnos nem mondatsz véleményt a külföldiekről, hiszen az általános következtetés lenne. vagy végigkérdezem legalább 500000 embert legalább, hogy az ő véleményüket összesítve talán már mondhatsz véleményt.


3:

mondjuk túl sok ész sztem nem kell hozzá, hogy rájöjj, csak példákat írtam.

szövegértéssel hogy állsz? hol írtam olyat, hogy szakbarbár = mérnökök. az meg hogy téged frusztrál a bölcsészek létezése, meg rohadtul nem tartozik ide.

Egyébként meg ne haragudj, de elég vicces, hogy külföldön a nyelveket beszélő értelmes reál szaokosoknak jellemzően semmi bajuk a bölcsészekkel, ebben az országban a helyesen írni nem tudó, szövegértéssel küszködő reálosok (ez most nem csak rád vonatkozik) is bőszen fikázzak egyfolytában a bölcsészeket. komolyan nem tudom megérteni ennek a mérhetetlen frusztrációnak az okát.


mellesleg azt írtam, h feltehetőn bölcsész végzettségű. szerinted? azért, mert MUNKAHELYEM miatt mindenféle emberrel beszélek az ország minden tájáról, bár igaz, nem fogalmaztam annyira egyértelműen.


hát sok értelmes választ nem fogok kapni, az első az volt, meg a 3. válaszoló utsó pár sora, azt annyi.

2019. jún. 20. 13:52
 5/7 anonim ***** válasza:
A magyar oktatás az jelenleg egy tudásgyár. Az összes iskola egy-egy tudás üzem. Holott az iskolának a legfőbb feladata az éppenhogy nem a tudásanyag átadása, meg a memoriter bemagoltatása lenne, hanem az hogy lelkileg egészséges gyermekeket neveljen a társadalomba. Ehez képest meg a magyar oktatás épp az ellenkezőjét hajtja ennek végre. A gyermeki lelkek megtörése a funkciója. A lelkekbe plántálása annak, hogy a tanárnak mindig igaza van. Hogy aztán amikor majd jön a rendőr, és keresi az egészségügyi dobozt, akkor a magyar ember már jó Kádárista polgár módjára a kalapját a kezében gyűrögetve lesüsse a szemét. És ne merjen a biztos úr szemébe nézni, tudja jól, hogy hol a helye. Erre tanít a magyar oktatás. Ezt veri belénk a tanár az iskolapadban, és ez az elsőszámú funkciója az oktatásnak Magyarországon. A lelki intakt működés megtörése. Mert egy lelkileg intakt és egészséges pszichével rendelkező embert nem lehet olyan módon irányítani, nem lehet olyan módon használni, manipulálni. Nem lehet olyan módon egyik embert a másik ellen uszítani, és nem lehet olyan módon elnyomni, mint ahogyan azt a rendszerek teszik. Mint ahogyan azt a Kádár rendszer is tette. És mint ahogyan az ma is elvárás az emberi tömeggel szemben. Tehát a nagy probléma az nem az, hogy nem tanítja meg a gyereket az oktatásunk, a nagy probléma az az, hogy lélekben megtöri a gyereket az oktatásunk. Talán már azzal beljebb lennénk, ha semmit nem tanulna az iskolában, csak nem törnék meg a lelkét.
2019. jún. 20. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"szaokosoknak"

Ezek szerint neked sem erősséged a helyesírás.


"hol írtam olyat, hogy szakbarbár = mérnökök"


Ha nem, akkor már definiálhatnád a fogalmat.

2019. jún. 20. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
49%

A magyar közoktatás több sebtől is vérzik:

- A kiégett, lelkesedés nélküli pedagógusok magas aránya.

- A rossz légkörű iskolák magas aránya.

- A pedagógusok módszertanilag gyenge képzettsége.

- Az iskolák gyakran elavult taneszközkészlete.

- Túltervezett, tartalomcentrikus tantervek.

- Gyenge közepes minőségű, az állami iskolában gyakorlatilag kötelezővé tett egyentankönyvek.


Ilyen alapon a kimenet csoda volna, ha minőséget jelentene. Ezeken felül az írásbeliség kultúrája az egész világon hanyatlik: az értelmiségi emberek nem olvasnak messze annyit, mint egy generációval korábban. Magas nyelvi kifinomultságot igénylő és fejlesztő szépirodalmat végképp nem. Vége a középiskolának és elfelejtik az irodalmat (helyette a közepesen buta embereknek készülő TV és internet marad), márpedig a szöveges feldolgozáshoz kapcsolódó képességeket folyamatosan fejleszteni kell, különben elsatnyulnak, mint az izmok.


Egyszóval: részben a magyar iskolarendszer, részben a kulturálódási szokások világméretű radikális átalakulása vezet oda, hogy kevés és egyre kevesebb a nyelvi feldolgozási képességekben színvonalasan teljesíteni tudó ember.

2019. jún. 20. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!