Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Hogyan kell megoldani ezt az...

Hogyan kell megoldani ezt az egyetemi kinematika feladatot? (kinematika)

Figyelt kérdés

Megoldottam a feladatot, de kételkedem benne, hogy helyes ezért valaki le tudná vezetni, hogy hogyan kéne megoldani?


Egy hajónak egyszer egy folyón, egyszer pedig egy tavon kell ugyanazt a távolságot megtennie. A hajó sebessége a vízhez képest c, és nem változik. A a folyó sebessége v, és ez párhuzamos c-vel. Mekkora az időkülönbség?



2022. jan. 9. 18:58
 1/7 anonim ***** válasza:
0%

Ugyanúgy, mintha c és v egy rendes szám lenne, csakúgy, mint az összefüggésben szintén szereplő távolság, ami legyen s, meg a t1 és t2 idő, ami alatt álló- és folyóvízen teszik meg a távot.


Itt a lényeg, hogy c relatív sebesség a vízhez viszonyítva, a nyugalomban lévőnek tekintett parthoz képest v sebességgel mozgó koordinátarendszerben.

Ilyenkor az abszolút sebesség a mozgó koordinátarendszer nyugvó koordinátarendszerhez képesti sebességének és a tömegbpont mozgó koordinátarendszerben mért sebességének vektoriális összege.

Tehát a hajó sebessége a parthoz képest a tavon: c

A folyón c+/-v.

A mozgási idő különbsége a v=s/t összefüggséből az s távolság függvénye, mégpedig t=s/v alapon, ahol v helyére a korábbiak szerint c-t, ileltve c+/-v-t helyettesítesz.

2022. jan. 9. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 krwkco ***** válasza:
56%

"BME" mint kulcsszó?

Ezt a műszaki egyetemen adták fel feladatnak?

2022. jan. 9. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
78%
Hanyatlóban a magyar oktatás 😅
2022. jan. 10. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
56%

Bocsi, de ez nem egyetemi szintű feladat, max középiskolás. Én fizika szakra jártam gimiben, ott egy ilyet meg kellett tudni oldani. (Bár én 1993 és 1997 között voltam gimis, azóta lehet, hogy sokat romlott az oktatás.)


Konkrét számokkal feladva pedig akár általános iskolában is el lehet képzelni a feladatot, mivel a sebességösszeadás már ott is értelmezhető.

2022. jan. 10. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
86%
Ugyan nem tudom, mi ez a megütközés. Évtizedeken át (ahogy nézem, úgy 65-től 95-ig biztosan) a Füzessy: Fizika 1. Gyakorlat 1. és 2. jegyzet voltak a BME VIK-en az oktatás anyagai. Az első kötetben az első feladat az, hogy a megfigyelő az ablak mögött ül (adott távolságok, ablakméret), mekkora a sebessége a kerékpárosnak, ha adott ideig látja? Aztán nehezedik jó tempóban.
2022. jan. 10. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
72%

#5

A megütközés a megfogalmazáson van szerintem. Attól, mert egyetemen bevezető szintű kurzusok első feladatai között (a gimnáziumi fizika anyaggal való folytonosság megteremtése érdekében) foglalkoznak ilyen feladatokkal is, az még nem jelenti azt, hogy ez egyetemi szintű feladat. Merthogy egy sima sebességösszeadás nem egyetemi szint.


Mi ELTE fizikus szakon első félév végén már vektormezőket integráltunk fagylalt alakú felületekre, és differenciálegyenleteket oldottunk meg dinamikai problémák során. Ez egyetemi szint, mert ilyet te középiskolában nem csinálsz.

2022. jan. 11. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Igen, a BME-n ez csak a második félévben jön elő.
2022. jan. 11. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!