Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a véleményetek arról, hogy...

Mi a véleményetek arról, hogy kikerül a logaritmus az érettségi követelményekből?

Figyelt kérdés

Kiveszik a középszintű követelményekből az új NAT alapján a:

-logaritmusos egyenletek, azonosságok

-szögfüggvények kiterjesztése valós számok halmazára

-abszolút értékes egyenletek

-skaláris szorzat


[link]



2020. márc. 27. 21:15
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
#9 Valahogy én is így gondolom. Én anno az közép és álltalános iskolában is szerettem a matekot. És keveseltem is néha, de nem gondoltam, hogy mindenkinek több matek kéne. Egyetemen is a jobbak között voltam, én még ott is sokszor kevésnek éreztem. De legalább a szaktárgyakból leadták, ami kellett pluszban (Fourier-trafó, Z-trafó, stb.). :D
2020. márc. 29. 19:29
 12/16 A kérdező kommentje:

*általános


Mielőtt még itt beszólnak egyesek.

2020. márc. 29. 19:31
 13/16 anonim ***** válasza:
55%

Totál mindegy mit vesznek ki a követeleményekből, vagy éppen mivel bővítik.

A baj ott van, hogy a közoktatásban NULLA erőfeszítést tesznek annak érdekében hogy a drága diák képes legyen rendszerszinten gondolkozni. Nem érdekes ha éppen nem tudja kiszámolni a skaláris szorzatot. Ez annak gáz aki reálos szakra menne tovább. De az már probléma hogy nem érti meg egy egyszerű algebrai egyenlet megoldásának a módját. Vagy egy fizikai feladat megoldásának módját.

Bemagolják a példákat és ha egy picit is más egyenletet kéne felírni vagy használni kellene egy régebbi tananyagból részeket, akkor azonnal roló lehúz és nem képes megoldani. De történelemből szintén jelen van a probléma, hogy ne csak reálos tárgyakkal példálózzak. Nem látja át az adott kor rendszerét. Például nem érti hogy miért vezették be a Franciák a merkantilizmust, vagy miért rontották a pénzt az uralkodók. Oké, megtanulja az évszámot hozzá, meg hogy kinek a nevéhez köthető, meg talán azt is hogy mi az, csak éppen azt nem képes már összerakni a fejében, hogy ez milyen pozitív és negatív következményekkel jár.


Ez a hatalmas probléma. Nem az hogy mit vesznek ki vagy raknak bele a tantervbe. A rendszerekben való gondolkodás teljes hiánya a probléma. Amikor csak darabokban áll a tanulnivaló de a közöttük lévő összefüggéseket nem értik. Aztán amikor egyetemre kerül például mérnökire, csak néz hogy mi a fenéről van szó, mikor az egyik tárgyban már tanulta ezeket, csak össze kéne kötni hogy a tanultak egy rendszert alkossanak a fejében.


Ha ezt a képességet igyekeznének előtérbe helyezni a tantervben, akkor hirtelen mindenkinek menne az a fránya matek is. Az alapok is szarul vannak lefektetve, aztán a kapcsolatok teljes hiánya maximumra pörgeti a "nemértem" jelenséget.

2020. márc. 29. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 Tom Benko ***** válasza:
61%
Ez az, amikor szarral tapasztják a putri falát, mert áthúz a szél. Le kéne dúrni az egész mai magyar közoktatást a vérbe, és az alapoktól újraépíteni. Na, ezt nem merte senki meglépni, ugyanis ehhez a jelenlegi magyar közgondolkodástól távol álló szemlélet kell - konszenzus, a szakértelmet az ideológia elé helyezni, spektrális gondolkodás, hosszú távú tervezés (40+ év!), meg hasonlók. Egyelőre ott tartunk, hogy aki ilyet csak pedzegetni mer, azonnal rárohannak a regresszionista trollok.
2020. ápr. 13. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
Egyetértek TomBenko-val. Látszik, hogy ismeri az oktatási rendszert. Én kezdésnek egy 9 + 3 évet javasolnék, a 3-ban meg inkább kevesebb tárgyat, amolyan fakt-tagozat jelleggel. A 8 és 6 osztályos gimiket megszüntetném, mert aki általánosban tanít az tudja, hogy ezekkel mennyire lerontották az általános iskolák felső tagozatait. Illetve a közoktatásból ezt a versenyeztetést ki kelleni venni, amennyire csak lehet, és minél inkább a közösségekben való gondolkodást előtérbe helyezni, ahogy a finnek is csinálják. Majd a felsőoktatásban versenyezzenek. Az érettségin is értelmetlennek tartom a verselemzést, ez valakinek egyszer a mániája lehetett és azóta képtelenek hozzányúlni. Pedig a természettudományos és nyelvi tárgyak meglátásaim szerint sokkal jobban fejlesztik a szövegértést, és az értő olvasást, mint a Zrínyi levelei vagy az Odüsszeia. Történelemből is kár újra elővenni az új- és középkort gimiben, ezeket meghagynám 5-9-ig inkább elnyújtva, hogy aztán később ne az legyen, hogy a rendszerváltásig sem tudunk eljutni, ahogy anno nálunk is volt, pedig én 6 osztályosban még jobb helyzetben is voltam. (Innen is(!) tudom miért nem jó 6. után elmenni...)
2020. ápr. 13. 14:08
 16/16 anonim ***** válasza:
Alapbol tanitjak a logaritmust, tehat pl azt tudnia kell egy erettsegizonek h mennyi a mittudomen 1/2-ed alapu logaritmus 1/9 eppen ahogyan az egyik kommentelo irta, hogy a kamatszamitasnal konnyebb legyen. Logaritmusos egyenleteket es a fuggvenyt mar kivettek…
2023. febr. 9. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!