Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Hogyan néz ki egyetemen az...

Hogyan néz ki egyetemen az online távoktatás?

Figyelt kérdés
Most leszek elsős és azokat kérdezném, akik már jártak egyetemre múlt félévben, hogyan álltatok át online működésre? Mit takar ez mondjuk info karon?

2020. júl. 15. 16:04
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Én infós szakon vagyok és borzasztó rossz. Főleg, hogy a legtöbb tárgyból csak annyi volt az óra, hogy feltették a PDF-et diasort és azt tanuld meg. Aztán a vizsgát/zh-t megírod papírod és be kellett scannelni/fotózni és azt feltölteni, jó szűkös időkerettel, hogy ne tudja csalni, csak annyira ésszerűtlenül rövid volt az idő, hogy még normálisan sem lehetett kivitelezni és ezért sokan bukták a tárgyat. Volt pár videós óra, de azok se voltak a legjobban megoldva. Plusz a videós viszgák se voltak a legszerencsésebbek (nekem hála égnek nem volt, csak hallottam), de pl. nálunk a laborok is elmaradtak, azt meg lehet pótolni, és így nehezebb volt azokra is tanulni, mert mondjuk 1-2 beadandó nem helyettesíti azt, hogy ott vagy a laborban, mérsz, következtetéseket vonsz le a mérésből és azáltal tanulod meg a dolgokat.

Röviden: Soha többet távoktatást. Amúgy sem szerencsés, mivel nem találkozol a szaktársaiddal/barátaiddal, kimaradsz az egyetemi lét összes jó élményéből, mert a négy fal közt ülsz hónapokig. :/

2020. júl. 15. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
75%
Bocsi a heylesíráai hibákért, gyorsan gépeltem, ezért van benne néhány félreütés.
2020. júl. 15. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
75%
helyesírási*
2020. júl. 15. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Nem gond a helyesírási hiba, minden gyakorlati tapasztalatot örömmel olvasok. Arra nincs hatásunk, hogy kerülünk-e mégegyszer ilyen helyzetbe, ezért a tapasztalatokból igyekszem tanulni és előre készülni, hogy ne legyen olyan nagy szívás, vagy hogy ne legyen váratlan legalább.
2020. júl. 15. 16:23
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Igazából azt tudom mondani, hogy jót is mondjak róla, hogy tény és igaz, hogy több szabadidőd van (de milyen áron😅), hogy sokkal könnyebben tudod képezni magad, abba az irányban, ami téged jobban érdekel, mert az igaz, hogy az egyetem csak az alapokat adja meg, nem ott fogsz megtanulni programozni sem (ez lehet közhely, de saját bőrömön is tapasztaltam, hogy amit ott tanulunk az édeskevés), szóval, ha van valami, ami érdekel, olvasgass utána, próbáld ki, nézz videókat (rengeteg van a youtube-on). Olvasgass (de ne csak olvasd, hanem csináld is), attól fogsz igazán fejlődni. Nem tudom, hogy pontosan milyen infós szakra jelentkeztél, de pl. proginfón nincs annyi/olyan laborok, mint mondjuk mérnökinfón, ahol azért van elektronika, robotika, mechatronika, plc, stb, amit otthon nem igazán lehet kivitelezni, mert a műszerek/eszközök, amiket ott használunk elég drágák, hogy otthonra beszerezd őket. Én azt mondom, hogy az első év vagy első félév még nem annyira vészes ebben a rendszerben, bár azért az ember motivációját eléggé le tudja csapni. Viszont tényleg azt mondom, hogy találj ki akár kisebb projekteket, és dolgozz rajta, akkor kicsit több kedved lesz hozzá és könnyebben/jobban fogod tudni tanulni.
2020. júl. 15. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
65%
Ja, hozzáfűzés, ha a te egyetmed szervez gólyatábort, akkor ha teheted, mindenféleképpen menj el, így legelább valamennyire megismered őket, ha már találkozni nem nagyon fogsz velük (ha megint beüt a krach), és így legalább tudod, hogy kitől kérhetsz segítséget.
2020. júl. 15. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Infóról nem tudok nyilatkozni, de mesélni én is tudok :D

Én EÜ szakon tanulok, elsőévesként és ahogy itt már az első válaszoló, a kedvedet/motivációdat jelentősen le tudja csökkenteni. Nekem az volt a legnagyobb bajom, hogy nem volt semmilyen rendszer körülöttem. Jó, ez lehet az én hibám is, de akkor is nagyon rossz volt. Főleg, amikor elvileg nagyon mászkálni sem lehetett (mi betartottuk).

Az oktatás egy online felületen keresztül zajlott, az E-learningen (szerintem majd’ minden egyetem ezt használta). Ide töltötték fel a tanárok a tananyagot heti szinten, a legtöbb óránál volt valami beadandó. Vagy többszörös választásos tesztek voltak, amit az elearningen kellett kitölteni, de pár tárgyból pdf-et/wordot kellett írni. Emiatt összességeben nem értek egyet a jóval több szabadidővel, mert szorgalmi időszakban a 6. és az utolsó héten vannak zh-k, amúgy meg közben nincs számonkérés, csak ugye így nem tudták mivel megoldani a “katalógus” helyettesítését, amiatt kb. úgy kellett készülni minden órára mint középiskolában. Ráadásul csomó határidő egybe esett, vagy péntek vagy vasárnap volt. Én meg olyan vagyok, aki szereti az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat :D


Én is remélem, hogy minden visszatér a régibe, de azt egyelőre nem tudom elképzelni, hogy a 200 fős előadásokat, ahol rendszerint tömve van az előadó, hogy fogják megoldani.

2020. júl. 16. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!