Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Milyen tippjeitek vannak az...

Milyen tippjeitek vannak az egyetemhez, amivel megkönnyíthetem (vagy legalább nem nehezítem meg magamnak) az elkövetkezendő éveket?

Figyelt kérdés
2020. aug. 17. 22:40
 1/3 anonim ***** válasza:
77%
Mindennek időben nézz utána alaposan, időben kezdj el tanulni alaposan, szerezz "haverokat", kapcsolatokat.
2020. aug. 17. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
97%

Tanulj meg önállóan utánajárni dolgoknak, elintézni őket, stb.!

Az egyetemen már nem egy "gyerek" vagy, mint középiskolában, hanem egy hallgató, aki elviekben 50 évea is lehetne, felnőtt ember.


Számomra MESSZE ennek a tudatosulása volt a legnehezebb. Elég laza, már-már "leszarom" természetem volt, középiskolában mindenre százszor figyelmeztettek, emlékeztettek a tanárok, illetve a szüleim is közreműködtek.

Pestre mentem tanulni, lakást is kaptam, 2 hetente megyek csak haza, így most mind a tanulmányok-, mind a magánélet terén nekem kell helytállnom.

Ez rengeteget adott!


Igazából, ha figyeled az üzeneteket, határidőket, esetleg felsőbbéves ismerős is van, akkor nem érhet sok váratlan dolog.

2020. aug. 17. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Milyen szakra jelentkeztél? Szerintem teljesen más egy gazdasági vagy egy mérnöki szak tanulás téren. Én a mérnökihez tudok adni pár tanácsot.


1. Tanulj a folyamatosan, ne csak ZH előtt. Tudom, a csapból is ez folyik, de igaz (mérnökin legalábbis).


2. Használd ki a pótZH lehetőségét. Én sokszor céltudatosan a pótZH-ra készültem, a rendes első ZH alkalmat csak arra használtam, hogy megnézzem, milyen típusú/nehézségű feladatok lesznek. Ez akkor jöhet jól, ha a ZH ütemtervben egyenletlenül vannak ütemezve a dolgozatok. Például nekem volt olyan, hogy egy héten 2 zárthelyi is volt, de utána meg 2 hétig egy sem, csak pótZH-k. Ezért úgy csináltam, hogy a 2 ZH közül csak az egyikre készültem, így az időmet nem kellett kettéosztani. A másikból meg később megírtam a pótot. (néhány tárgyból a pót nehezebb, ezért mindenképp nézz utána mielőtt alkalmazod ezt a taktikát)


3. Mindig nézd meg a korábbi ZH-kat, sokszor sablon alapján állítják össze őket.


4. Olvasd el a TVSZ-t. Ebben a dokumentumban benne van lényegében minden, ami miatt megszivathat az egyetem. Max. bukott vizsgák száma, specializáció feltétele, minimum kredit követelmény stb.


5. Az egyik legfontosabb, az előtanulmányi rend. Az egyetemeken lényegében nincs olyan, hogy 1. osztály, 2. osztály...., itt a haladás inkább egy folyamatábrához hasonlít. Például első félévben elvégzed a Tárgy1 tárgyat, másodikban a Tárgy2-t, harmadikban a Tárgy3-at. De ha Tárgy1-ből buksz, akkor nem veheted fel a Tárgy2-t, se a Tárgy3-at. Ekkor alakul ki az ú.n. csúszás, amit annyira szeretnek szemrehányni az emberek ("jó buta lehet az az XY, az 5 éves képzést 7 év alatt végezte csak el"). A valódi ok sokszor nem a lustaság, vagy alkalmatlanság, hanem az előtanulmányi rend, ami miatt egy bukott tárgyhoz társul egy év csúszás is. Ha ez így nem tiszta, itt egy példa.

Első félévben bukod a Tárgy1-et el nem fogadott házi feladat miatt. Második félévben nem tudod felvenni a Tárgy2-t emiatt, de a Tárgy1-et sem, mert Tárgy1-et nem indítanak, csak őszi félévben. Így sikeresen összeszedtél 1 év csúszást, mindezt egy meg nem csinált házi feladat miatt. Szóval a tárgyak egymásra épülhetnek. Ezt az előtanulmányi rend mutatja és érdemes emiatt azokra a tárgyakra jobban figyelni, amik elvégzése feltétel egy másik felvételéhez. Nálunk a specializáció megköveteli, hogy az első x év tárgyaiból min y kreditet kell szerezni. Ha csúszol, lehet nem lesz meg ez az y kredit és nem vehetsz fel specializációt.


Hirtelen ennyi jutott eszembe.


#2-es válaszoló:

"Az egyetemen már nem egy "gyerek" vagy, mint középiskolában, hanem egy hallgató, aki elviekben 50 éves is lehetne, felnőtt ember."

Ez szerintem egyetemtől függ. Bennem egyáltalán nem volt ilyen érzés, hogy most felnőttként vagyok kezelve. Ugyan úgy írják a hiányzást, óra előtt röpdolgozat, hetente nagy ZH, a tanárok ugyan úgy sérthetetlenek, gyakorlatvezetők beszólhatnak neked stb. A beiratkozás is úgy történt, hogy a seniorok, mint az ovisokat, csoportosan vezettek a helyszínre.

Ez nem is meglepő, ugyanis nálunk a hallgatók túlnyomó többsége középiskola után kihagyás nélkül kezdte az egyetemet, szóval ha gimiben gyerekként kezeltek, 3 hónap után hirtelen miért is bánnának felnőttként velünk? Ha koliban laksz, talán még gyerekesebben élsz, mint előtte. (Vendégfogadási tilalmak, közös szoba, fürdő, kötelező kiköltözés, magánszféra teljes hiánya...). Egyébként sokaknak pont, hogy bejön, hogy nem kell hirtelen felnőni, nekem inkább hátrány volt.

2020. aug. 18. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!