Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Az általános iskolai oktatásná...

Az általános iskolai oktatásnál előnyt vagy hátrányt jelenthet az, hogy külön osztályba tennék a romákat, külön osztályba a magyar diákokat?

Figyelt kérdés

2020. okt. 24. 22:16
 1/10 anonim ***** válasza:
93%
Képességek szerint kéne szetosztani őket, az mindenkinek előny lenne.
2020. okt. 24. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
72%
Fejlesztés kellene a romagyerekelnek..külön osztály.
2020. okt. 24. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Úgysem engednék meg az iskolának. A ilyen jellegű szegregáció nem létezhet ma magyarországon.
2020. okt. 24. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
90%
Nem tudom miért kell lepontozni a fejlesztést. Nehéz ugy tanítani valamit hogy a fele osztály az alapokat se érti.
2020. okt. 24. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
86%

3 as vagyok.

Ja, hogy ma is létezik ilyen? Akkor visszavonom a válaszom.

2020. okt. 24. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
93%
2 -es Attól még hogy roma egy gyerek, nem jelenti azt, hogy fogyatékos is, vagy kevésbé lenne okos, mint a magyarok.
2020. okt. 24. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem a származása a fontos hanem a képességek. A szókincs stb.
2020. okt. 24. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
76%

Volt ebből nagy cirkusz, nem is olyan rég. Bár a büntetést konkrétan a szegráció miatt kapta, mégsem ez volt fő probléma az iskolával. Akit érdekel, olvasson utána (100 milliós sérelemdíjat kaptak a romák).

Alapvetően azért szükségesek a vegyes osztályok, hogy a gyerekek már kicsi korban megtapsztalják, hogy léteznek más bőrszínű, kultúrájú emberek is, akik se nem jobbak, se nem rosszabbak náluk. Én most nem akarok itt büdöscigányozásba kezdeni, de sajnos tény, hogy a romáknál nagyobb arányban vannak alapvető társadalmi hiányosságok (főként a viselkedési normák tekintetében), amiket szegregált oktatásnál nem tudnak az iskolában megtanulni, hogyha ugyanazokkal a hiányosságokkal élő osztálytársakkal vannak összezárva.

Természetesen meg lenne az előnye is az ilyenfajta szétválasztásnak, de ehhez viszont nincs elég megfelelő végzettségű tanító. Sokkal inkább a „selejtnek jó a selejt is” mentalitás miatt még sokkal rosszabb képességű tanítót kapnának a gyerekek, ami csak még jobban elmélyítené azt a bizonyos társadalmi szakadékot.

2020. okt. 24. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

"a „selejtnek jó a selejt is” mentalitás miatt még sokkal rosszabb képességű tanítót kapnának"

Ez egyáltalán nem biztos.

2020. okt. 25. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Tapasztalatok alapján azt vettem észre, hogy a roma származású gyerekek alacsonyabb színvonalat tudnak nyújtani, vagy magatartási problémákkal küszködnek, vagy ez a kettő kombinációja, ami a szülők neveltetéseik miatt lettek ilyenek (vagy csupán példát vesznek a gyerekek).

Persze ez nem azt jelenti, hogy a magyar gyerekeknél nem lehet problémás gyerek, viszont a százalékarányokat is figyelembe kell vennünk.

Én általánosban falusi suliban tanultam (5 éve), ahol az iskolába járók kb. 60%-uk, az osztályomban kb. 40%-ukban roma gyerekek voltak. (6. osztályban 21-ből 9 ember)

A 9 emberből heten szorultak magatartási, vagy tanulási nehézséggel, ketten fegyelmire mentek (alkoholt vittek az iskolába, cigiztek 6.ban stb.). Kiközösítették a számukra kevésbé szimpatikus embereket (pl. engem is de nem foglalkoztam velük).

7.ben elkerültem egy városi suliba (költözés miatt), ahol volt a. és c. osztály, az a.sok németet, a c.-sek angolt tanultak. Az a.ban a megfelelő képességű diákok voltak, a c.ben pedig a gyengébb színvonalú osztály (csak mondom, hogy csakis abban az évfolyamban volt így, véletlenszerű volt az egész!!). Az erősebb színvonalú a. osztályban (az enyémben) leginkább svábok voltak (ugyanúgy mint én), hamar be is fogadtak, kellemes környezet volt.

A c. osztályban sokkolóan rossz magatartással rendelkeztek, több roma származású volt, de köztük magyar diákok is voltak.

A két osztály színvonala Ég- és Föld közötti különbség volt.


Középiskolában is volt roma (szakközépiskola), 30-an kezdtük, 10 roma származásúval (tehát az osztály 1/3-a roma volt).

Mi voltunk az iskola "legrosszabb osztálya" (amit az igazgató ki is hangsúlyozott egy ünnepélyen). Hét fegyelmi értekezlet volt nálunk; ebből hat roma és egy magyar diák volt. A hat romából négyet rúgtak ki kilencedikben plusz a magyar fegyelmis diákot.

Kilencedik év végén 24-en maradtunk, hatot utasítottak pótvizsgára (ebből 4 romát), egyetlen egy ment át tizedikbe.

A tizedik osztályt 19-en kezdtük, 15-en év végére (0 bukással, a digitális oktatásnak hála)

14-en vagyunk végzős szakmások (egy kiiratkozott nemrég), kettő roma diák maradt, de mind a kettő fegyelmezetlen még mindig az órákon.


Szerintem az olyan gyerekeket, akik nem tudnak fegyelmezetten viselkedni az iskolában (nem csak roma gyerekeket, magyarokat is!), speciális nevelőiskolába kéne járatni a saját érdekükben.

2020. okt. 25. 07:47

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!