Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Szerintetek szükség lenne...

Szerintetek szükség lenne képviseletre a diákok számára?

Figyelt kérdés

A magyar közoktatás haldoklik.

Általános iskolától egészen egyetemig arról szól az iskola, hogy a tanárnak milyen kedve, viszonyulása van hozzád, vagy a társaidhoz. Arcra megy az számonkérés, az oktatás során nem azt tanítják amit szükséges tudnod, hanem hogyan nyeld le, ha igazságtalanság ér téged, mert semmit nem tehetsz. Ha szót mersz emelni, mindenki tudja hogy mi lesz a vége. Az elhallgattatás, és a korrupció ledugása folyik a kiskirályságokként működő közoktatási szerveken a tanulókkal / hallgatókkal.


Az érdekképviselet, ami nekem eszembe jutott, egy valódi, független szerv lenne, ami felügyeli az összes hallgató tanulmányait, és számonkéréseit.


A vizsgákon ellenőriznének, melyekről videófelvétel készülne, amit később elbírálásra fel lehetne terjeszteni ennek az oktatási bizottságnak, hogy az adott érdemjegy helytálló-e, vagy a tanárnak olyanja volt.


Az alkalmatlan tanárokat el kellene tiltani az oktatástól.


A kérdés kiírását az egész életemen átment iskolai élményeim adják. Általános iskolától folyik az igazságtalan elnyomás, egyetemen pedig már nevetséges ami folyik. (ha valakinek az apja befolyásos ember, konkrétan ingyen átmegy vizsgán 5össel nevetgélések között, míg ha valaki nem szimpatikus, 4-5ös feleletre adnak indokolatlan 2eseket, és társai...)


Az ember tanulni megy, akkor azt osztályozzák, amit tud.

De ezeket a teljes mértékben alkalmatlan és inkompetens embereket senki nem tudja eltávolítani. Nem lehet ellenük tenni szó szerint semmit.


Az emberek pedig úgy vannak vele, mint egy általam kigondolt "buszra szállás" eset alapján.

Amíg valaki a buszra szállna fel, ami tele van, káromkodik és baja van, hogy menjenek már beljebb a buszon, ő nem fér fel. Majd később, amikor beljebb ér, nem érdekli a felszállók problémája. Ő már nem felszálló utas, neki helye van, neki is megvolt az a korszaka, legyen meg neki is "át kell esni rajta" gondolja.

Amíg valaki diák, háborog és lenyeli a végtelen mérget éveken át ebben a korrupt és elnyomó igazságtalan rendszerben, amiben az ég világon senki nem képviseli valójában a jogait, amikor kikerül a munkahelyre, és már nem diák, akkor csak megvonja a vállát "ezt is túléltük" neki már nincs vele gondja.


Emiatt tarthat a magyar oktatás még mindig ott, hogy az alapján ítélik meg az embert, hogy mennyit tud bemagolni 1 papírról, amikor már az 5 éves kisgyerek is bármilyen jogszabályt 2 lépésből kikeres és betűről idéz neked, ha megkéred rá.


A technológia és az emberiség túl gyorsan fejlődött. Az oktatás a távoli közelébe se ért, sőt, még a kemény kommunizmus, királyságos korszakát éli. Ez borzalmas.



2021. márc. 17. 16:25
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:
75%

#11: köszi, na végre valaki helyreteszi!


:)

2021. márc. 17. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 A kérdező kommentje:
Az a "bírósági tárgyalás" úgy zajlana hogy annak a bizottságnak elküldenék az adott, számonkért anyagot, és a videófelvételt. Ott 1 sima ügyintéző aki teljesen független az adott anyag látványa után el tudná mondani, hogy ami a diák előadott valóban annyit ért-e, amennyit kapott. Ehhez nem kell bíróság. Ha látják hogy van 20 oldal anyag, amiből a diák elmondott 18-at, a tanár kérdezett egy habostorta receptet mellé meg hogy mennyi a nap tömege, az alapján úgy is rájön bárki, hogy a diák szívatása volt a cél.
2021. márc. 17. 16:53
 13/37 A kérdező kommentje:

11-es

Ez így igaz.

Vannak tanúk.

1: hallgató / diák tanú = kb semmit nem ér. Ugyan úgy hallgatnia kell ha látja, hogy a tanár "hozza a formáját" mert ha megszólal, legközelebb ő következik.

2: A "több tanár" általában munkatársi "baráti" viszonyban vannak egymással, egyetemen legalábbis mindenki mindenkinek a kis haverja akikkel együtt partiznak. Ezek nem miattad vannak ott, hanem hogy a tanár ne legyen támadható..

3: Külső tanút is szoktak hívni. Vele szemben általában "udvariasság" a megfigyelhető, tehát ő se szól semmit mert legközelebb nem hívják, "megtiszteltetés neki" hogy ott lehet, meg már ismeri a tanárokat.


Ez így nem működik.

A tanúk vagy hallgatók akik elhallgattathatóak (innen az elnevezésük) vagy tanárok / külsősök akik nem is látják át a tananyagot. Könnyen lehet egy diákot szorult helyzetbe (direkt) hozni kérdezéssel úgy hogy az a pali aki odakeveredett és nem is látja át az anyagot ne tudja megmondani mi történik ott.

2021. márc. 17. 16:56
 14/37 anonim ***** válasza:
100%

A normális tárgyakból ha van is 20 oldal anyag, nem azt kell visszaböfögni, hanem a tanult szabályok alapján összefüggéseket felfedezni önállóan, következtetni idegen tananyagra önállóan. Tehát olyan kérdések lesznek, amit még nem láttál. De ha tudod az anyagot, akkor ki lehet találni.


Egy nem szakos tanár mégis hogy döntse el, hogy jót mondott-e?

2021. márc. 17. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 anonim ***** válasza:
86%

"Nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani"



Remélem, megvan, hogy honnan való az idézet. :-D

2021. márc. 17. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 A kérdező kommentje:

18-as

igazán kiszállhatnál már ebből a beszélgetésből.

Látszik rajtad, hogy inkompetens vagy, és hogy az oktatás igen alacsony pntján fel sem fogod, mi folyik itt.


A többi válaszoló legalább megpróbál érvelni, és átlátja a helyzetet.


Igen, a megoldási javaslat lehet, hogy nem tökéletes.

De a probléma rohadtul fennáll, és nem lesz megoldva soha sem. A tanár mindig is arcra és a legjobb, hogy hangulat (!) alapján fog vizsgáztatni, és javítani.

Mindig is amiatt fognak aggódni az egyetemisták a legjobban, hogy vajon ki jön be vizsgáztatni, és nem amiatt, hogy vajon eleget tudnak-e.


És ezek valós problémák, amik igenis léteznek!

2021. márc. 17. 17:07
 17/37 A kérdező kommentje:

Eddig a kedvencem, hogy egy ismerősöm azért kapott gyengébb minőségű diplomát, mert nem mert elmenni javítani, mondván, hogy "mi van, ha megint őt kapom?"


Könyörgöm, nem a tudást kellene, hogy nézzék ???

A tanár személye ennyire befolyásoló !

2021. márc. 17. 17:09
 18/37 A kérdező kommentje:

Talán egy másik jó megoldás lenne, ha a tanárokat teljes egészében elválasztanánk a számonkérőktől.


A tanárok tanítanak, feladják a leckét, a hallgatók pedig számítógépeken vizsgáznának 1 teremben, ahol konkrét kérdések / válaszok formájában adhatnának választ. Nagyjából úgy ahogy az online oktatás keretén belül tették, ez majdnem tökéletes rendszer volt, hiszen a tanárnak semmi beleszólása nem volt egyes esetekben, mert ott a konkrét válaszod, azt nem ő értelmezi vagy javítja, hanem a gép egyértelműen kidobta ha rosszat mondtál. Talán annyi szépséghibája van ennek a mostani dolognak hogy a "csalás elkerülése érdekében" kérdésenként 1 percet adnak.


A tanár az legyen tanár. Tanítson, adja le az anyagot. A számonkérések pedig történhetnének egy teremben, online, gépekkel, pötyögtetős / felelt beírós módszerrel, hogy a tanárnak esélye ne legyen a 80%-os tudást 20%-osra értékelni, és társai.

Ez a KRESZ-nél jelenleg így van. És ez helyes is. Lehetne így mindenhol, egyetemen is.

2021. márc. 17. 17:19
 19/37 anonim ***** válasza:
84%

Általános iskolában ésa középiskolában mindennaposak a feleltetések. Ha ezeket is fel akarod vetetni kamerával akkor szinte minden órán kell, hogy bent legyen egy független külső ember az általad elképzelt világban. Mivel több, mint 60 ezer pedagógus van az országban ez rengeteg embert jelentene. Ez rengeteg pénzbe kerülne.

Az érettségi rögzitésével egyet értek. Mikor ezt bevezették a románoknál rengetegen megbuktak az érettségin.

Én tovább mennék. Ha a felvételek elkapnak egy diákot, hogy nem megengedett segédeszközt használ (magyarán puskázik), akkor az általad delegált külső ellenőr javaslatára rúgják ki a diákot a suliból és tiltsák el egy életre a tanulástól. Ha már egy tanárt ki lehet rúgni akkor legyen ez is. Most komolyan, ennyire szeretnéd megszívatni a diákságot?


Felsőoktatásban és a közoktatásban a szóbeli szubjektív is lehet. Tapasztalatom szerint a diák másképp értékeli a tudását, mint a tanár. Talán az is zavaró lehet, hogy az emelt érettségin a 48% már négyes míg egy egyetemi vizsgán elégtelen.


Az általad túlzott lexikális tudással sem teljesen értek egyet. Középszinten matekból az érettségin nem kérnek semmilyen lexikális tudást és mégis matek a mumusa sokaknak. Pedig sokszor csak a függvénytáblázatból kimásolt képletbe kell behelyettesíteni. Ezt minden matektanár megtanította és mégsem megy sokaknak. Viszont biológiából nem tudnám elképzelni az érettségit lexikális tudás nélkül, mert különben nem lennének orvosok sem.


Halkan jegyzem meg, hogy az általad feleslegesnek vélt tananyagot nem a tanárok erőltetik, hanem központi utasítás (NAT).


Kérdésedből süt a pedagógusok utálata amihez persze jogod van. Az általad tapasztalt negatív példák alapján elítélsz egy csomó embert.

2021. márc. 18. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:
32%

#19: na a puskázási részre azonnal feldemhednének a kérdező-féle hübelebalázsok! Mert akkor rögtön jönnének a személyiségi jogokkal, stb. stb....


Amúgy már tegnap próbáltam neki magyarázni, de abszolút sikertelenül, hogy ez fizikailag (HR-input) sem lehetséges... De Nem baj, az van, amit az utolsó kérdésedben írsz. Valami súlyos trauma érhette, amit nyilvánosan kell kiírnia magából.... :-DDDDD

2021. márc. 18. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!