Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a valós oka annak, hogy a...

Mi a valós oka annak, hogy a magyarországi középiskolások ennyire brutálisan túlterheltek?

Figyelt kérdés

Amikor én középiskolás voltam, rendszerint 5-6 óránk volt egy nap, legfeljebb 1 napon volt 7 óránk.

Most meg több helyen olvasom, hogy a diákoknak gyakran 8-9 órájuk van egy nap, s ha mindössze 7 óra van egy napon, az már könnyű napnak számít.

Irtózatosan leterheltek a diákok.

Minek ennyi fölösleges tárgyat oktatni egy napon? Egy iskolásnak legyen 5-6 órája egy nap és kész! Nem felnőtt még!



2022. szept. 6. 19:34
 1/7 anonim válasza:
59%
Nekem napi 8- 9-10 órám van és nem Magyarországon élek.
2022. szept. 6. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%
Mikor voltál te középiskolás? Mert én 20 éve érettségiztem, csak 5 óránk egy nap talán utoljára 5. osztályban volt.
2022. szept. 6. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim válasza:
17%

Egyre inkább azt érzem hogy szar iskolákba jártam :D 5-6 óra???

Középsuliban nekem 9-10 óra volt az alap, 2002-2006 között volt.

Előkészítő miatt meg volt 11 órám is, utáltam. A legtöbb 12 volt hülye tanfolyam miatt bleeeh

2022. szept. 6. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
77%

1977-ben érettségiztem és már akkor is 6-7 óránk volt naponta és 0.óra is volt.

Ki kellene venni az órarendből a heti 5 testnevelést, ami sok helyen nem is működik, etikát, hittant úgyszintén. Csökkenteni kellene radikálisan a tananyagot/kivéve idegen nyelv.

2022. szept. 6. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
79%

Én nemrég végeztem a középiskolával. Nem volt olyan sok órám, azért tűrhető volt. Igen, volt amikor 8-9 is volt egy nap, de többségében 7 volt, illetve péntekenként mindig 5 órám volt csak.


Mindenesetre én mindig azt tartottam butaságnak, hogy például még 12.-ben is dupla rajzunk volt, illetve volt olyan óránk, ahol olyasmiket kérdezett a tanár, hogy "mit jelent számodra a család? mit jelent számodra az egészség?". Nem tudom már megmondani, hogy mi volt a tantárgy neve, de végzősként ez például nagyon fölösleges volt. De akkor a heti 5 tesi is szerintem fölösleges volt, mert most nem hiszem, hogy a kislabdahajítás meg az ilyenek annyira fontos dolgok lennének.. Szóval igazából szerintem az a probléma, hogy jó pár óra elmegy a semmire. Vagy például gimiben két nyelvet kellett tanulnunk, azt a nyelvet, amit már általános iskolában is tanultál, illetve muszáj volt választani mellé egy második nyelvet is, de azt csak heti 3 alkalommal tanultuk. Vagyis 9.-ben elkezdtünk nulla tudással egy új nyelvet, aztán végig heti 3 óra volt csak belőle. Én ezt is fölöslegesnek tartom, mert az a heti 3 óra az nem elég egy új nyelvhez, akkor inkább berakták volna azt a +3 óraszámot ahhoz a nyelvhez, amit már általános iskolás korodtól kezdve tanultál, az sokkal hasznosabb lett volna. Szóval én úgy érzem, hogy sok idő elmegy a semmire, az itt a probléma. Az online oktatást én még megtapasztaltam a középiskolában, és pont azért szerettem jobban az online oktatást, mert a tesi órák rögtön kiestek, ahogy a dupla rajz is.

2022. szept. 6. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Oka:

- Elavult politikusok.

- Elavult minisztérium (nincs).

- Elavult tanári gárda.

- Elavult tananyag.

- Elavult módszertan.

- Elavult tálalási módok.


Évtizedek óta életképtelen fiatalok kerülnek ki az életképtelen közoktatásból.

Az iskolában tanultak nagy része használhatatlan.


Nem tanítanak meg:

- olvasni (többféle olvasási mód van, mégsem oktatják),

- kritikusan olvasni, felismerni a logikai hibákat, következtetéseket levonni,

- gondolkodni (nem ismerik a gondolkodási, tanulási módszereket),

- kérdezni (pedig úgy a szövegértés, mint egyéb értelmi tevékenység alapja),

- pénzügyeket kezelni,

- közgazdaságtan (a piac működésének megértése miatt szükséges),

- stresszkezelést,

- életszervezést,

- életvezetést,

- dönteni,

- optimális (lelki, testi, tudati, tárgyi) állapotra törekedni, fenntartani,

- érdekérvényesítést (iskola, munkahely, politika),

- politika ismeretet (pártok, intézmények, jogrendszer stb.),

- munkaerőpiaci ismereteket (interjúra való felkészítés, fizetések, egészségügyi kilátások, munkáltatói visszaélések kezelése stb.),

- vállalkozó ismereteket (igényfelmérés, üzleti terv írása, vállalkozás alapítása és működtetés, csődeljárás stb.),

- propaganda ismeretet és védekezést,

- háztartástant (ápolástan, dietetika, vásárlástan, egészségtan, felkészítés a párkapcsolatra és a családi életre stb.),

- illemtan,

- konfliktuskezelési technikákat, asszertív kommunikációt,

- tudományos gondolkodást és módszertant,

Hétköznapi életünkben alkalmazható:

- matematikahasznosítást,

- fizikahasznosítást,

- kémiahasznosítást,

- biológiahasznosítást,

- földrajzhasznosítást,

- környezetvédelmet (állat, növény stb. és szervezés, valamint kivitelezés)

Stb.


Látható, hogy a fentieket kivéve, csupa haszontalan dolgot tanítanak.

Bár azzal is tisztában vagyok, hogy a fentiek nagy részét sokan nem is ismerik. Még a szülök sem! Mert nem tanították meg nekik, meet a közoktatás elavult 60-70 év óta.

2022. szept. 7. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Jav. meet -> mert
2022. szept. 7. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!