Ballagáson tényleg ennyien el tudnak érzékenyülni? Nem inkább örülnének neki, hogy ezzel a pillanattal vége van a kötelező oktatásnak?
Ahogyan a #1 írta.
Bár azt szoktuk mondani, az iskola a tanulás helye, de másodsorban a közösségépítésé is!
Az általános iskola utolsó éveinek tanulmányi eredményeit figyelembe véve persze, de a középiskolánál már a tanuló tudja eldönteni, vagy legalább a szüleivel megbeszélni, hogy mi számára a fontosabb. A számára masszív és érdekes tananyag, akkor is ha az tanári kar és az iskola sz*r, vagy inkább a tanárok milyensége, még ha az iskola nem is annyira neves.
Erre egy példa a Fazekas, vagy a Móricz gimnáziumok.
A tanári kar, és általában a diáksereg, valami iszonyat. Ott szívatnak és ugatnak bele az életedbe ahol tudnak, cserébe ha a tanmenetüket folyamatosan tudod jól követni, akkor az érettségi sima liba lesz és könnyen bejutsz akármilyen egyetemre. De közösséget építeni nehéz, mert mindenki a tanulásra koncentrál, a tanárok pedig befásult megalomániások (tisztelet a kivétel(ek)nek!), akiket nem tudsz órákon kívül megkeresni.
Innen örül neki az ember ha végre kiszabadult és mehet tovább egyetemre.
Míg ott van például az Öveges technikum (BGéSZC), vagy a Gundel, amik konkrét szakképzésre mennek, az érettségi csak legyen meg, úgyis a szakma a lényeg, de azért tartják az oktatás szintjét annyira, hogy egyetemre be lehessen kerülni. Viszont mellé a tanárok egyébként jófejek, a diákok sokat tudnak "szabadosan" együtt lenni (főképpen a gyakorlati oktatások alatt) akár tanulmányi időben is.
Innen természetesen valamilyen szinten megtartaná az ember a kapcsolatokat, de tudja hogy úgyis bomlani fog, így persze hogy érzékeny téma.
-----
Én magam is szerencsés voltam, egy olyan helyre mentem, ahol mind az oktatás erős volt, mind a közösség és a tanári barátság.
Ahova én jártam, ott a tanárokkal szabályosan előbb voltunk barátok, mintsem alá-felé rendeltek.
Amellett, hogy a tanulmányok jók voltak, mind a szakmai anyag elegendő volt már munkára is, valamint az érettségi felkészítésére is a magas pontszámhoz és egyetemre bejutáshoz;
még a közösség is jó volt, relatív szabadok voltunk, sokat találkoztunk iskolán kívül is, akár a tanárokkal is.
A tesitanárral együtt ütöttük ki a konditerem falát a bővítéshez (a fekvenyomó-rudak végére raktuk a 20kg-os vas tárcsákatt és azokat használtuk kalapácsnak);
az egyik szakmai tanárnak ballagás és érettségi (jogviszony megszűnése) után az első dolga volt kosárlabdával gyomron dobni minket a 4 évnyi szívatásért cserébe, majd elmentünk együtt sörözni;
a matek tanárnőmmel olyan jó barátságba lettünk, hogy együtt mentünk le a Balatonra, mert mindig mindenki megpróbálta felszedni, engem kért meg, hogy legyen egy díszhuszár mellette;
az angol tanárommal nagyon jóban voltunk, sok helyre eljárt velünk, 1 évvel az érettségi után csak úgy a semmiből, állva a költségeket, kihívott Shanghai-ba ahol éppen angolt tanított, hogy nincs-e kedvem 1 évre odaszegődni abba a suliba szintén angolt tanítani (Kínában nem alapelvárás a NYELVoktatáshoz a diploma), mert emlékszik hogy szerettem az ázsiai kultúrát, tudja hogy jó volt az angolom, és mert miért ne, hiányzik neki hogy eljárogattunk inni még régebben amikor a tanárom volt.
Ilyen tanári karral (és ez csak egy része volt), persze hogy érzékeny voltam amikor hivatalosan vége lett (az más kérdés, hogy én azóta is tartom legtöbbjükkel a kapcsolatot).
A ballagás egy életszakasz lezárása ami nem csak a tanulást jelenti.
És lehet, a kötelező oktatásnak vége, de majd meg fogod látni, hogy ennél csak nehezebb dolgod lesz sokkal több felelősséggel és kevesebb szabadidővel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!