Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Szakközépiskolás rajz (tantárg...

Lapika kérdése:

Szakközépiskolás rajz (tantárgy) problémák. Szerintetek?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Nállunk úgy történik a rajz oktatása, hogy még egyszer sem láttunk idén rajzlapot. És ez nem vicc! Idén még nem rajzoltunk semmit. Helyette elmélet ezerrel.

Eddig nincs is probléma, csak egy nagy fenék kell, és nekiülni.

Ámde idén még nem volt benn szakos tanár egyik órán sem!

Decembert írunk tehát cirka 3 hónapja nem volt rendese óránk.

Plusszba még egy egy finomság, mégpedig az, hogy nincs tankönyv amiből tanulunk, néha bejött egy tanár, és akkor vázlatot kellett írnunk a sulis könyvekből. Mondanom sem kell tanár nélkül lehet jó vázlatot írni, de ez így ilyen hazárdjáték volt. Vagy tetszik neki, vagy nem.

Hogy teljes legyen a kép hozzá kell tenni, hogy van tanárunk, csak nem tud bejönni.

S írtunk egy dolgozatot 45 perc alatt kellett volna jópár oldalról vázlatot írni. Mondanom sem kell, hogy nagyon irreális méretű feladat volt, és nagyon felszínesen lehetett csak befejezni, vagy akár csak a feléig eljutni.

S elküldték az alkotásokat a szaktanárunknak ő adott rá egy jegyet, s visszaküldte.

Jó tragikus jegyek lettek, de most ki nem tojja le, hogy van egy kettesem rajzból... Naés?

Majd következő órán kaptunk papírt, hogy képeket azonosítsunk, párosítsuk a művészhez, és elméleti feladatokat oldjunk meg. Jó sok feladat volt reálisan olyan 30 perc kellett volna, mert eléggé részletes feladatok voltak. Nos a helyettes késett egy "kicsit", és olyan negyed óra, vagy 20 perc írás után bejelentette, hogy kapunk még egy lapot.

Aha ez így nagyon fincsi. Az is hasonló kaliberű dolgozat, és kb.: ugyan annyi idő kellett volna. Volt rá 10 percecskénk.

Ha mind kettő egyes lesz amire megvan a sansz, hacsak nincs 50% felett mert onnan kettes.

Na tehát ha mindkettő egyes akkor az bukta félévkor.

S ez nem lesz olyan vicces.


Mi a véleményetek erről?

Nem érzem igazságosnak ezt a szisztémát.

Nem vagyok tisztában azzal, hogy ilyenkor mik a teendők, esetleg milyen lehetőségeim vannak. (kiskapuk, nagykapuk)

De mivel ide sok okos ember jár remélem mondtok valami alternatívát ;)

De elsősorban a véleményetekre vagyok kíváncsi, hogy ti mit tennétek ilyenkor.

Plussz aki pótvizsgázott rajzból tőle kérdem, hogy ez nehéz?


2010. dec. 1. 21:51
 1/4 anonim ***** válasza:
Osztállyal fogalmazzatok meg egy kérvényszerűséget felsorolva benne a panaszt tételesen és az osztály képviselői ezt odaadják a tanárnak. Ezzel mutatjátok, hogy titeket érdekel a tárgy és elsősorban vele szeretnétek megoldani a problémát. Ha nem érti a tanár, akkor ofő.
2010. dec. 1. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Igen remek alapötlet!

Osztályfőnöknek feldobtam a témát, és mondta, hogy tesz lépéseket értünk. Biztos vagyok benne, hogy mindent megtett, mit megtehetett.

Ez a kérvény beválhat. Köszönöm ismét!


S valakinek egyéb gondolat?

2010. dec. 1. 22:13
 3/4 anonim ***** válasza:
Én is csak annyit tudok javasolni, amennyit az első, többet nem nagyon tehettek, viszont hozzátenném azt is, hogy a világ sajnos igazságtalan, és jobb ha hozzászoksz ahhoz, hogy olykor nincsenek kis és nagykapuk, amin ki lehet bújni. Én jelenleg mérnöknek tanulok, és nem egy tanárom irat olyan ZH-t, hogy csak úgy pislogok, pedig alapjában véve nem lehet mondani, hogy nem készülök rá. Egyrészt direkt olyan feladatokat ad, amiket nem is vettünk, többet kell gondolkodni, hogy a tanultakat átültesd bele, másrészt közli, hogy erre most van 20 perc, így az 5 feladatból kettőt el sem olvastam és már szedi is össze. Nem lehet mit tenni, el kell fogadni, hogy ha valaki szemét, az is marad, ha meg akar buktatni, meg is fog... Most még tehettek ez ügyben lépéseket az igazgató felé, de nem feltétlenül mindig jó a kiskapukat keresni, hiszen eljön az az idő, hogy már nem lesznek, és akkor csak még jobban szívod a fogad!
2010. dec. 2. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A rajzóra nem csak rajzolásból áll, a művészettörténet is hozzá tartozik. Festészet, szobrászat, építészet, stílusok, irányzatok, stb. megismerése.

Ha órán jól jegyzetelsz, akkor abból már lehet készülni, nem kell feltétlenül tankönyv hozzá. De ha másképp nem megy, akkor be lehet ütni egy-egy szót a google-ba, és lesz folyó szöveged is hozzá, vagy a könyvtárban utána keresni. Ha szétosztjátok a feladatokat magatok között, akkor könnyebb és gyorsabb. Feldobhatnátok, hogy inkább kiselőadásokat tartanátok egy-egy témakörből: valaki felkészül, megtartja az órát és a végén körbeküldi mailben az általa összeállított anyagot: szöveget, képeket. Ebből lehetne aztán dolgozatra készülni.

Hogy milyen feladatra mennyi időd van, azt a tanár mondja meg - ez ellen nem tehetsz semmit. Ugyanakkor van, akinek ugyanaz a feladat, ami neked irreális méretű 30 percre, az másnak teljesen megoldható, nem vagytok egyformák.


Mit tehetnél/tehetnétek? Szóljatok az osztályfőnöknek, újra és újra, ha kell százszor, hogy ez így tarthatatlan és igazságtalan. Az igazgatónak kötelessége megoldani a hiányzó tanár helyettesítését, ha pedig hosszasan hiányzik az oktató, akkor szakos helyettesítőt kell találnia, mert amit most ezzel elveszítetek, nem tudjátok/nem fogjátok pótolni már. Van egy tanterv, amihez neki ragaszkodnia kell és megoldani ezeket a helyzeteket. Ha így sem történik változás, akkor marad az önkormányzat, mint fenntartó. Ott kell panaszt tenni, hogy az iskola nem teljesíti kötelezettségeit, nem oktat, mikor azért van.

2010. dec. 2. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!