Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A titkárnői álláshoz melyik...

A titkárnői álláshoz melyik egyetem melyik karát érdemes elvégezni? Gondolom vmi szervezéssel kapcsolatost nem?

Figyelt kérdés
2011. márc. 27. 17:26
 1/8 anonim ***** válasza:
Titkárnőhöz nem kell egyetem.
2011. márc. 27. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
55%
Ne az legyen életed célja, hogy titkárnő legyél. Valóban nem kell hozzá egyetem...
2011. márc. 27. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
BTK-n bármilyen szak szóba jöhet, de valami felnőttképzéses (pl. PTE-FEEK) szak is tökéletes. A lényeg, hogy legyen egyetemi végzettséged, mert ha jól dolgozol és elő akarnak léptetni, akkor az bizony számít. (Tapasztalat!)
2011. márc. 27. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem egy konkrétan titkárnői állásra nagyobb esélyed lehet, ha eleve olyan szakmát végeztél, ahol tanultál, teszem azt gépírni. A diploma inkább olyan szemszögből szokott előnyt jelenteni, hogy bizonyítod, hogy már letettél valamit az asztalra, és lehet rád építeni, mert meg tudtál szerezni egy diplomát. Sok esetben a diploma hátráltató tényező is lehet, mivel jó esélyel leszel túlkpépzett (abszolút elképzelhető, hogy magasabb iskolád lesz, mint a leendő főnöködnek). Titkárnői állásra diplomával csak mentőötletnek szoktak jelentkezni emberek, és ezt a leendő munkaadód is tudja, ergo nem szívesen fog olyan emberre építeni, aki nyilvánvalóan csak egy jobb lehetőségre vár.
2011. márc. 29. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
De van azért, ahol hasznos a diploma és nem hátráltató tényező, nem? Elvégre nekem is ilyen tapasztalatom van...
2011. márc. 29. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim válasza:

Nézd meg az állás hirdetéseket és meglátod, hogy mik az elvárások jelenleg egy cégvezetői, vezérigazgatói titkárnőtől/személyi asszisztenstől.



Ma már a titkárnő nem csak kávét főz és mosolyog. Komoly szervező, tanácsadó, néha lelki szemetesláda, ajánlatos ismernie a számviteli, ügyviteli, cégvezetési szabályokat, ügymeneteket (számlázás, banki utalás, postai ügyintézés, bérügyek, munkaügyek), a protokollt. (levelezési ismeretek, vendégek fogadása, esetleg egy céges esemény megszervezése).


Mindehhez jól öltözöttnek, dekoratívnak is kell lennie, hiszen az előszobában ül, aminek már mutatnia kell a cég arculatát.


Feltétlenül határozott egyéniségnek kell lennie, aki, ha kell elküldi a nem kívánatos személyt a főnök helyett.


Beszerzi/beszerezteti a cég vagy iroda ügyviteléhez szükséges eszközöket. Ehhez tudnia kell, hogy egyáltalán mi micsoda, és nem néznie bambán, ha meghallja pl. azt a szót, hogy genotherm, irattartó papucs :-)


Meg kell tudnia például különböztetni a számlát a pénztárbizonylattól (volt kolléganőm, aki 3 hónap után sem tudta) :-)


No és alapfeltétel, hogy tudjon a delikvens helyesen írni!


A főnökök zöme nem tud helyesen írni (tisztelet a kivételnek), ezért a titkárnő/asszisztens/gépíró dolga, hogy a kedves főnöke ne tűnjön hülyének, ne égjen be, mint például Schmidt Pál folyamatosan, pedig azokat a szövegeket nem ő gépeli :-)


A kommunikációt még nem is említettem. Nem mindegy, kivel, mikor hogy beszél a jó titkárnő.



Jelenleg az alapelvárás:


- excel, word, power point, acces, esetleg képszerkesztő minimum közép, de inkább magas szintű ismerete,


- 10 ujjas gépírás vakon, a papírt nézve nem a kezünket, (annó, mikor vizsgáztam 170 leütés/perc volt a minimum követelmény, ami kb. 10 perc alatt egy laza oldal). Ez ma már lassúnak mondható.


- minimum 1, de inkább 2 nyelv ismerete legalább középfokon, minimum középfokon, de ma már egy vezérigazgatói titkárnőtől elvárt a 2 nyelv felsőfokon, esetleg szakmai felsőfokon,



Eddig ezek nem főiskolai követelmények, ezt ott nem tanulod meg, csak különféle tanfolyamokon, mégis az elvégzendő munkához alapfeltétel.


Viszont a cégek elvárják a főiskolai/egyetemi végzettséget is, ami vagy az adott szektor szakirányának megfelelő egyetem, főiskola (pl. egy gyógyszergyártó cég örül, ha vezérigazgató asszisztense valami egészségügyi diplomával rendelkezik), ha nincs szakirányú végzettség, legalább egy pénzügyi/számviteli vagy külker. diploma hasznos tud lenni.

2011. márc. 30. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Antal-Pap Judit válasza:
Azt tapasztaltam, hogy angol nyelvtudás volt a leghasznosabb. A számítógép használatát alapnak veszik, fontos, hogy viszonylag gyorsan tudjál gépelni, de tőlem sehol nem várták el a "vakon gépírást". A diploma előny. Kivéve, ahol nem akarnak megfizetni rendesen. Ami még előny lehet kisebb helyeknél, ha startkártyával rendelkezel vagy munkanélküli segélyt kapsz egy jó ideje, mert ha a munkaügyi központból bérelnek, akkor előfordul, hogy a cégnek nem kerülsz semmibe.
2011. márc. 31. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Nem tudom merre laksz.A Nyíregyházi Tanárképző Főiskolán van Titkárságvezető szak.

[link]

2011. ápr. 1. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!