Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem gyakorlatias a...

Miért nem gyakorlatias a magyar oktatás? Miért a lényegtelenebb dolgokat tanítják inkább?

Figyelt kérdés

Úgy értem, hogy fizikából atomfizikát tanulunk, de azt nem tudjuk, hogy nem szabad betenni egy fém lábost a mikróba. Vagy kémiából mindenféle kötésekről tanulunk, de azt nem tudjuk mi történik a környezettel rádióaktivitás hatására.

Tanulunk biokémiát és genetikát, de szexuális felvilágosítás egy normális sincs. Nem tanulunk betegségekről, egy egyetemet végzett sem tudja, hogy mi is az AIDS, csak annyit, hogy egy halálos betegség.

Földrajzból van lemeztechtonika, de azt a diákok 90% nem tudja, hogy mik Magyarország megyéi, megyeszékhelyei, vagy épp szomszédos országai.

Matekból deriválunk, integrálunk, másodfokú egyenleteket oldunk meg, de nem tudjuk kiszámolni számológép nélkül mennyi 2+3.

Magyarból tanulunk angol, francia, olasz, orosz irodalmat, de a diákok 90%-a nem tudja, hogy a Himnusz hány versszakból áll, vagy hogy mi a szövege a Nemzeti Dalnak.

Nyelvtanból tanulunk zöngés-zöngétlen betűket, mondatelemzéseket (alany, állítmány,...), stb., de a diákok 95%-a nem tud helyesen írni, van aki még a vajon is "ly"-vel írja.

Töriből megtanuljuk az ősi Egyiptom, Mezopotámia, Róma történelmét, de a 20 év alattiak nem tudnák ki volt a köztársasági elnök 5 évvel ezelőtt, vagy hogy pontosan mikor volt a rendszerváltás.

Főiskolán tanulunk Alkotmányjogot, de a könyv 2005-ös kiadású. Mi aktuális már abból?

Idegenforgalmi földrajz könyvem 1998-as, még az Európai Unió benne sincs. És csodálkozunk, hogy sokan nem tudják mikor csatlakoztunk, és hol van már Euró, vagy mik egyáltalán a tagállamok?...

Nem borzasztó ez?


2011. jún. 24. 13:36
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Lusta vagyok az egészet elolvasni, de az fura, hogy nektek nem tanítják a szexuális felvilágosítást, vagy az AIDS, nekem már a könyökömön jön ki, nagyon unom. Ilyen még a globális felmelegedés. Egyíáltalán nem érdekel ez a téma, mégis orrba szájba nyomatják
2011. jún. 24. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
De!
2011. jún. 24. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
sajnos ez van?
2011. jún. 24. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Hát én teljesen egyetértek veled... én mondjuk a nyelvtanulással vagyok úgy, hogy vágom a nyelvtant, tudom a szavakat hála a heti szódogáknak, de nem tudok megszólalni, mert azt egyszer sem gyakoroltuk. Így aztán van értelme a nyelvtanulásnak.

A másik probléma pedig az , hogy a gyereket nem szoktatják a nyilvános szereplése. Ha egyszer-egyszer ki is hívtak felelni (általában dolgozatokat írtunk) mindig leizattam és hülyeségeket fecsegtem, holott pl az USA-ban ez rég nem probléma, ott beszédeket írnak, hangosan felolvassák fogalmazásaikat és így tovább. Meg mondom őszintén ezek az amerikaik még sem olyan buták, lehet, hogy mi sok mindent tudunk, de azt a sok tudást sehol nem tudjuk hasznosítani az életben, ellentétben velük...

2011. jún. 24. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Egyszerű, nyilvánvaló példákat hozol fel, de azoknak gyakorlati haszna ugyanúgy nincs. A mikróra ráírják, hogy ne rakj be fémet, a kiugró mértékű radioaktivitás meg olyan sűrűn nem ér minket, hogy tételesen visszakérdezzék a hatásait. A betegségek, fertőzések okait, kialakulását megint felesleges megtanítani, elég ha tudnak ellene védekezni az emberek. Magyarország megyeszékhelyeinek ismeretére sincs mindennap szükséged. Hányszor számolod te meg naponta a Nemzeti Dal versszakait?

A többit és ezeket is amúgy megtanítják, csak még alsó tagozatban, utána ha nincs rá szükség, elveszik a tudás.

A középiskolában olyan ismeretanyagokat oktatnak, ami a továbbtanuláshoz, szakosodáshoz való. Ezért tanulnak sejtbiológiát, atomfizikát az iskolákban. Az ott megtanult ismeretekkel simán rá lehet jönni, hogy ne együnk sugárzó rántotthúst, ne szúrkáljuk magunkat fertőzött tűkkel, nem lehetünk anális szex után terhesek.


Nyilván lehetne növelni az életszerűbb dolgok tanítását, de azokat már egyszer megtanították (igen, mindet, amit te felsoroltál), utána pedig már háttéranyagot oktatnak, amivel tovább lehet lépni.

2011. jún. 24. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Magyarországon akármi is történik, én már nem tudok rajta csodálkozni. Azt viszont nem tudom, hogy külföldön milyen az oktatás. Lehet hogy ott is ilyesmi a tananyag. (Tényleg nem tudom). De tényleg ez a helyzet, itthon az emberek tanulatlannak tűnnek, pedig lehet hogy még diplomája is van, de pont azért látszik annak, mert sok a felesleges dolog, amit a fejünkbe akarnak gyömöszölni. Én pl. a törit nem értettem sosem, hogy mért kell megtanulni, hogy melyik csata, melyik király milyen napon gondolt valamire, ami végülis nem is ment végbe. Nem az évszámok miatt, mert a fontosakat tényleg tudni kellene, de az, hogy most xx évben (gondolok itt a régmúltra) június 6.án egy jelentéktelen, 1 évig tartó uralkodás alatt a király fiacskája hova ment éppen, kit érdekel?! Meg a hasonlók...

A kérdésre válaszolva, fogalmam sincs hogy mért ilyen... De változhatna már.

2011. jún. 24. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

drinking straw: tudom, hogy a megyeszékhelyeket, megyéket tanítják, de a gyerekek nem tudják, nem tanulják meg, és ez jobban elvárható lenne egy magyar embertől, mint hogy mikor volt hatalmon ez+az Kr.e. 874-ben.

De tegyük fel, hogy mindenben igazad van, akkor is ott van a nyelvtan kérdés, hiszen a helyesírás mindenkitől elvárható lenne, és szükség is van rá az életben, munkahelyeken. Sokan nem tudják/akarják használni az írásjeleket, így értelmetlen az egész, amit írni akarnak, és azt sem tudod kérdez-e, vagy kijelent.

Vagy a matekos dolog. A közértben, benzinkúton, akárhol fizetsz simán átvághatnak, mert nem tudod, hogy 10.000-ből 5.545 Ft után mennyit kell visszakapnod...

2011. jún. 24. 14:11
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
De nem taníthatják 12 éven keresztül az összeadást, kivonást. 8 éven keresztül sem. Megtanítják alsó tagozatban, aztán már illene a diákoknak nem elfelejteni. Nyolcadik osztályból úgy jön ki a diák, hogy tudja a nyelvtani szabályokat. Az összeset. Nem várhatod el szerintem, hogy az ezt követő 4 évben középiskolában csak ezeket gyakorolják. Ha a diák nem tud összeadni, kivonni, akkor meg kell buktatni. Ez nem a tantervnek a hibája, hanem a pedagógusé (szülőé), ha engedi átmenni köv. évfolyamba.
2011. jún. 24. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

drinking straw:

Igaz, hogy nem taníthatják végig csak a helyesírást, csak mondjuk addig kellene adni neki magyarból a dolgozatokra az egyeseket, és újraíratni vele otthon helyesen az esszéket, amíg be nem rögzül. Mi mindig kaptunk az irodalom dolgozatokra nyelvtani jegyeket is, attól függően, hogy milyen volt a helyesírás és nyelv helyes használata, így aki nem akart megbukni, az rákényszerült, hogy megtanulja, a muszáj, vajon, tojás a "j" a lyuk meg "ly". Matekból meg igaz, hogy nem lehet évikig az összeadást, szorzást tanítani, de akkor mondjuk a szülőnek otthon kellene gyakorolnia a gyerekkel, mondjuk úgy, hogy egyszer-egyszer rákérdez, váratlan időpontokban, hogy "mennyi 3x2" "mennyi 17+42" és akkor berögzül.

2011. jún. 24. 14:27
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Most is adnak helyesírás jegyet a fogalmazásokra, a matek dogájára sem fogsz jó jegyet kapni, ha az elején nem tud összeadni.

Meg is válaszoltad a kérdésed.

2011. jún. 24. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!