Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » "A képzés főiskolai (BA)...

"A képzés főiskolai (BA) óvodapedagógus oklevelet ad"-ez akkor most diploma?

Figyelt kérdés
2009. máj. 23. 15:21
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Az oklevél a diploma "magyarosított" neve.
2009. máj. 23. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
25%
Diploma ,de csak alapszakos tehát nem ad pedagógusi képesítést. Vagyis , óvónő nem lehetsz vele, mert csak alap, menni kell tovább mesterképzésre ,hogy olyan papírod legyen mint a mostani óvónőknek.
2009. máj. 23. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
tehát ezzel hol helyezkedhetek el? óvónőként akkor sehol?
2009. máj. 24. 10:15
 4/16 anonim ***** válasza:
25%
Óvónőképesítésed nem lesz ettől tehát úgy nem. Ettől függetlenül asszisztensnek felvehetnek óvodákba, de akkor többet fogsz ágyat pakolni, meg pelenkázni, mint érdembeli munkát csinálni. Vagy ha van valami ismerősöd, aki hajlandó papíron valamilyen asszisztensként vagy kisegítőként alkalmazni ,de a gyakorlatban óvónőként ( jelzem nehéz lesz ,mert tudásod sem lesz hozzá) akkor úgy csinálhatod ezt. De ott meg az a bibi ,hogy dolgozol de feleannyi bért kapsz érte. Szóval alapképzéssel nem mész semmire, mindenképpen menned kell tovább mesterképzésre,mert amíg az nincs ,csak kisegítőmunkát kaphatsz ebben a szakmában.
2009. máj. 24. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
köszi a felvilágosítást
2009. máj. 25. 20:27
 6/16 anonim ***** válasza:
85%

Ez nem igaz, óvónőként lehet elhelyezkedni...mi értelme lenne 3 évig főiskolára járni és óvodapedagógiát tanulni, ha utána nem lehetnénk óvónők?

OKJ-s képzésben lehet elvégezni dajka/asszisztensi tanfolyamot . Amit fősikolán tanítanak az már megfelelő óvónői képesítésnek



Hallgatóknak

Oktatóknak



Rektori köszöntő

Aktuális

Történet

Képzések

Szervezeti felépítés

Hitélet

Nemzetközi kapcsolatok

ECL Nyelvvizsgahely

Kulturális események

Linkajánló

Menetrend


Hallgatóknak

Oktatóknak

Felsőfokú szakképzések

Alapképzések (BA)

Mesterképzések (MA)

Szakirányú továbbképzések

Felnőttképzési programok

Csecsemő- és gyermekgondozó-nevelő

Ifjúságsegítő

Titkárságvezető

Katekéta-lelkipásztori munkatárs

Óvodapedagógia

Szociálpedagógia

Tanító

Tanár - Hittanár-nevelő tanár

Intézetek

Könyvtár

Kollégium

Felnőttképzés

Informatikai Központ

Gyakorló helyek

Pályázati Iroda

Rektori Hivatal

Gazdasági Hivatal

Tanulmányi Hivatal

Minőségbiztosítás

Gyakorlati képzés

Idegen nyelvi, Nemzetiségi és Nemzetközi Kapcsolatok

Hitéleti, Hittudományi és Filozófiai

Magyar Nyelv és Kultúra

Neveléstudományi és Módszertani

Romológiai és Alkalmazott Társadalomtudományi

Természettudományi és Matematikai

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

A főiskola által támogatott utazások

ERASMUS

A nemzetközi projektek felelőseinek feladatai

A nemzetközi pályázatok pénzügyi szabályzata

Utazási tervezet - nyomtatvány

Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának értekezletei

Az Erasmus program céljai

Röviden az ECTS-ről

Erasmus hallgatói mobilitás

Erasmus oktatói mobilitás

Erasmus személyzeti mobilitás

Külföldi tanulmányok

Külföldi szakmai gyakorlat

Éménybeszámolók

Vonat

Busz

Szolgáltatások Telefonkönyv Képgaléria Eseménynaptár


Hallgatóknak

Oktatóknak

Felsőfokú szakképzések

Alapképzések (BA)

Mesterképzések (MA)

Szakirányú továbbképzések

Felnőttképzési programok

Csecsemő- és gyermekgondozó-nevelő

Ifjúságsegítő

Titkárságvezető

Katekéta-lelkipásztori munkatárs

Óvodapedagógia

Szociálpedagógia

Tanító

Tanár - Hittanár-nevelő tanár

Intézetek

Könyvtár

Kollégium

Felnőttképzés

Informatikai Központ

Gyakorló helyek

Pályázati Iroda

Rektori Hivatal

Gazdasági Hivatal

Tanulmányi Hivatal

Minőségbiztosítás

Gyakorlati képzés

Idegen nyelvi, Nemzetiségi és Nemzetközi Kapcsolatok

Hitéleti, Hittudományi és Filozófiai

Magyar Nyelv és Kultúra

Neveléstudományi és Módszertani

Romológiai és Alkalmazott Társadalomtudományi

Természettudományi és Matematikai

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

Oktatók

Szakdolgozati témajegyzék

A főiskola által támogatott utazások

ERASMUS

A nemzetközi projektek felelőseinek feladatai

A nemzetközi pályázatok pénzügyi szabályzata

Utazási tervezet - nyomtatvány

Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának értekezletei

Az Erasmus program céljai

Röviden az ECTS-ről

Erasmus hallgatói mobilitás

Erasmus oktatói mobilitás

Erasmus személyzeti mobilitás

Külföldi tanulmányok

Külföldi szakmai gyakorlat

Éménybeszámolók

Vonat

Busz

Terembérlés

Szállás

Látogatás a főiskolán

Büfé

Ebédlő

Jegyzetbolt

Orvos

Tűz- és munkavédelem


ÓVODAPEDAGÓGUS ALAPSZAK


1. Az alapszak megnevezése: óvodapedagógus


2. Az alapszakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése végzettségi szint:

alapfokozat (baccalaureus, bachelor, rövidítve: BA)

szakképzettség: óvodapedagógus

nemzetiségi óvodapedagógus [zárójelben megjelölve a nemzetiségi (horvát, német, román, szerb, szlovák, szlovén) nyelvet, illetve a cigány-roma képzési irányultságot]


3. Képzési terület: pedagógusképzés


4. Képzési ág: óvodapedagógus, tanító


5. A képzési idő félévekben: 6 félév


6. Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditpontok száma: 180 + 30 kreditpont


6.1 Az óvodapedagógus, tanító képzési ág közös képzési szakaszához rendelhető minimális kreditpont: 10 kreditpont


6.2 A szakirányhoz rendelhető minimális kreditpont legalább: 32 kreditpont, legfeljebb 54 kreditpont


6.3 A szabadon választható tantárgyakhoz rendelhető minimális kreditpont: 11 kreditpont


6.4 A szakdolgozathoz rendelt kreditpont: 10 kreditpont


6.5 A gyakorlati ismeretekhez rendelhető minimális kreditpont: 40 kreditpont nemzetiségi óvodapedagógus szakirányon ebből a nemzetiségi képzés gyakorlati ismeretei legalább 6 kreditpont


6.6 Intézményen kívüli összefüggő gyakorlati képzésben szerezhető minimális kreditpont: 12 kreditpont


7. Az alapszak képzési célja, az elsajátítandó szakmai kompetenciák:

A képzés célja olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak az óvodai nevelés feladatainak ellátására, továbbá megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. A nemzetiségi szakirányt választó óvodapedagógusok képesek az óvodás gyermekek magyar nyelven és nemzetiségi nyelven történő nevelésére.

Közös kompetenciák az óvodapedagógus, tanító képzési ágban a hallgatók ismerik:

a kisgyermekkori nevelés és oktatás történetének egyetemes és magyar jellemzőit,

a gyermekek fejlődésének pszichológiai sajátosságait,

Magyarország legújabbkori történetének és társadalmának kérdésköreit,

az információs és kommunikációs technika használatához szükséges eljárásokat, tudnivalókat.


Az alapfokozatot birtokában – a nemzetiségi szakirányt is figyelembe véve – az óvodapedagógusok


a) az ismereteket illetően bizonyították, hogy

ismerik és értik a társadalmi változások, a közoktatás és az óvodai nevelés összefüggéseit;

ismerik a tartalmi szabályozás dokumentumait;

ismerik az óvodáskorú gyermek személyiségének fejlődési sajátosságait;

ismerik a nevelés és fejlesztés elméletét, az óvodás korosztály differenciált személyiségformálásának folyamatát, tevékenységeit, azoktervezését, módszereit, a sajátos nevelési igényű és a hátrányos helyzetű gyermekek nevelésének specifikumait, a családdal valóegyüttnevelés lehetőségeit;

az óvodai tevékenységek tartalmainak közvetítéséhez szükséges szaktudományos és művészeti ismeretekkel rendelkeznek

elsajátították a tevékenységek szervezéséhez szükséges módszertani ismereteket az anyanyelvi nevelés, a játék, a mese-vers, az ének-zene, a vizuális tevékenység, a mozgás és a környezet tevékeny megismerése területén ismerik az élményszerű óvodai életmódszervezés lehetőségeit;

tájékoztatták az egészségre nevelés és a mentális egészség védelmének elvi és gyakorlati kérdéseiben;

ismerik az óvodai mérés, értékelés és minőségfejlesztés elveit, módszereit.

b) ismereteik alkalmazását illetően alkalmasak

az óvodás korú gyermekek személyiségfejlődéséhez szükséges feltételek biztosítására,

óvodapedagógusi nevelő tevékenység ellátására,

kompetenciájukból adódó szakmai lehetőségeik és feladataik felmérésére;

problémák felismerésére, azok kritikus elemzésére és konfliktushelyzetek megoldására;

pedagógiai döntésekre;

előítéletmentesen az inter- és multikulturális nevelésre;

a családokkal való együttműködésre;

a társintézményekkel, fenntartókkal való kapcsolattartásra;

a szakszolgálatokkal szakmai partnerség kialakítására;

önálló tanulással és/vagy szervezett továbbképzésekkel új kompetenciák elsajátítására.

idegen nyelven alapszinten kommunikálni.

c) szakmai attitűdök és magatartás terén rendelkeznek

önismerettel; önértékelési képességekkel; önérvényesítés,

önmenedzselés képességével; sikerorientált beállítódással; minőségtudattal;

gyermek- és emberismerettel, gyermekközpontú szemlélettel,

játszóképességgel,

fejlett kommunikációs képességgel,

társadalmi érzékenységgel, közösségi felelősségérzettel és feladatvállalással,

az egyetemes emberi és nemzeti normák tiszteletével, tudatos értékválasztási képességgel;

a team-munkához szükséges kooperációs képességgel;

környezettudatos magatartással.


A nemzetiségi óvodapedagógusok a fentieken túl

a) a képzés során az ismereteket illetően bizonyították, hogy

magas szintű nemzetiségi nyelvi kompetenciákkal rendelkeznek;

ismerik a nemzetiség történelmét és kultúráját;

nemzetiségi óvodapedagógusként jellemzi őket a korszerű általános műveltség, a társadalmi érzékenység, a közösségi felelősségérzet és feladatvállalás;

ismerik az óvodás korosztály nevelése során hatékonyan alkalmazható nyelvpedagógiai eljárásokat, nyelvátadási és fejlesztési stratégiákat, korszerű ismeretekkel rendelkeznek a korai kétnyelvűség szakterületén.


b) ismereteik alkalmazását illetően alkalmasak

elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában az óvodás- korú gyermekeket valamennyi nevelési területen magyar nyelven nevelni, valamint a nemzetiségi anyanyelvi nevelés feladatait ellátni;

korszerű népismereti/nemzetiségi tartalmak közvetítésére (néprajz, történelem, zene, tánc stb.) alkalmazni tudják e tartalmak óvodás korban történő elsajátíttatásának módszertani lehetőségeit.


c) a szakmai attitűdök és magatartás terén rendelkeznek

a nemzetiségi identitás elmélyítéséhez szükséges gyakorlati készségekkel, jártasságokkal;

a permanens művelődés igényével és képességével;

az egyetemes emberi és nemzeti, illetve nemzetiségi értékek, az erkölcsi normák tiszteletével.


8. A törzsanyag ( szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök)

alapozó ismeretek: 32-45 kreditpont

társadalomtudományi ismeretek, pedagógia, pszichológia, informatika szakmai törzsanyag: 125-170 kreditpont


a) szakmai elméleti modul: játék pedagógiája és módszertana, anyanyelvi, irodalmi nevelés és módszertana, matematikai nevelés és módszertana, környezeti nevelés és módszertana, ének-zenei nevelés és módszertana, vizuális nevelés és módszertana, testnevelés és módszertana – 54-72 kreditpont, továbbá differenciált szakmai ismeretek felsőoktatási intézmény egyedi jellegét adó ismeretkörökből (pl.: idegennyelv) –12 kreditpont;


b) speciális programok modul: 30-40 kreditpont


ba) választható programok (pl.: családpedagógia, inkluzív–integrált nevelés, környezeti nevelés, multi- és interkulturális nevelés, gyermek– és gyógytestnevelés, gyógypedagógia) – 15-18 kreditpont,


bb) nemzetiségi óvodapedagógus szakképzettség esetén továbbá: nemzetiségi ismeretek, kétnyelvűség elmélete és gyakorlata, nemzetiségi óvodai foglalkozások módszertana és gyakorlata, nemzetiségi nyelv – 30-40 kreditpont.


c) szakmai gyakorlati modul: 40-57 kreditpont.


9. Szakmai gyakorlat

A gyakorlati képzés az eredményes óvodapedagógusi tevékenységhez szükséges készségek, képességek kialakítását segíti; olyan szervezeti és tevékenységformákat biztosít, amelyek a tartalmilag és módszertanilag komplex, fokozatosan bővülő önállóságú, egymásra épülő óvodai feladatrendszer megvalósítására tesznek alkalmassá. A gyakorlati képzés fogalmába beleértendők a hallgatók hospitálásai, csoportos és egyéni óvodai gyakorlatai, önismereti, kommunikációs és játszóképesség-fejlesztő tréningek, a speciális programok gyakorlatai, valamint a pedagógiai és módszertani stúdiumok keretében végzett gyakorlatok is.

A külső szakmai gyakorlat időkerete 8 hét. Az összes szakmai gyakorlaton belüli kreditértéke 12 kreditpont.


10. Nyelvi követelmények

Egy idegen nyelvből alapfokú „C”, vagy középfokú „A” vagy „B” típusú, államilag elismert, illetve azzal egyenértékű nyelvvizsga, mely feltétele az oklevél kiadásának. A nemzetiségi szakirányon az idegen nyelv – kritériumfeltétel - jellegén túl kreditértékű szakismeret is.



A szak szakfelelőse:

Dr. Zóka Katalin főiskolai tanár

e-mail: zoka@avkf.hu Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


Felvételi információkkal kapcsolatban:

Tel.: 06-27/511-155 E-mail: felvi@avkf.hu Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

2009. júl. 3. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
0%
Az a baj ,hogy csak belinkelted az ismertető szöveget, de 1, nem különíti el leírásnál,hogy most az alapszakról illetve a mesterképzésről beszél-e. Egyébként a mesterképzésről ,mert értelemszerűen tudja ,h amit oda leírt azt csak azzal fogja tudni csinálni. 2, az elején ott van ,h alapszakos diplománál, elméleti tudást nyújt, csak ELMÉLETI-t, tehát nincs gyakorlat. A dajka az más tészta az valóban FSZ képzés. De ettől függetlenül, nem dolgozhat óvodapedagógusként alapszakos diplomával,csak ha az intézmény különképzést tart neki erről. De ,csak hogy a felsorolásoknál maradjak: 1, melyik intézmény fogja ezt szerinted megtenni, addig amíg százával állnak a régi diplomás , dolgoztatható óvodapedagógusok, 2, hivatalosan ( és ez a béreden is meglátszik majd) , nem dolgoztathat egy olyan státuszban , melyre nincs jogosultságod. Nekem pedig nincs a diplomád szerint. Ha kiképez az is csak úgy történhet, ha akkreditált képzésről van szó. Tehát ez a dolog kicsit bonyolultabb,mint hogy bemásoljuk azt ami a főiskola honlapján díszeleg.
2009. júl. 3. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Nem vitatkozom. Van gyakrolat minden félévben nem is kevés. És bárki akivel eddig beszéltem óvónőként dolgozik. ( Eltén vagy AVKF-en végezték el ezt a képzést)Úh. biztos Te tudod jól.

Nem bántásból írom, csak szertintem félre vagy tájékoztatva.

üdv

2009. júl. 4. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
0%
Csak az a baj,h nem én kapom a tájékoztatást,hanem én adom. De egyébként mondom el lehet helyezkedni,csak nem hivatalosan.
2009. júl. 4. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim válasza:

elég későn találtam meg ezt a kérdést,de azért írok hátha...

Ezzel a képzéssel lehet dolgozni Bölcsibe vagy a kórházba a csecsemőosztályon. A nyiregyi fősulin 2 év és úgy van h 1 hét gyakorlat 1 hét suli . Gyakorlaton elsőbe csecsemőosztály másodikba bölcsi

2009. nov. 21. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!