Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért tanítanak ennyi haszonta...

Miért tanítanak ennyi haszontalan dolgot a magyar középiskolákban?

Figyelt kérdés
Gondolok itt főleg a humán tárgyakra. Illetve a természettudományok azon részeire, amik gyakorlatban, mindennapi életben nem használhatóak. Humán tárgyaknak a következőknek kéne lenniük: havi egy-két (hosszúságtól függően lehet több is, kevesebb is) könyv kiolvasása, nagyon rövid írásos összefoglalása, hogy legyen mire jegyet adni + fogalmazások íratása különböző hasznos témákban. Szavak leíratása, folyamatosan orrba-szájba, heti egy-két órában, úgy, hogy a könyökünkön jöjjön ki a szavak helyesírása. Történelemből elhanyagolható anyagmennyiségben, gyakorlati életben nem használható. Természettudományokból alapösszefüggések, szükséges képletek alapos megtanítása, de fontosabb a rengeteg kísérlet, illetve gyakorlatias dolgok tanítása. Kémiából fontos, hogy különböző csodaszerekkel szemben ne legyenek bizalmasak az emberek, ne higgyenek bennük. Ízelítő művészeti tárgyakból, amit semmilyen szinten nem kell tanulni. Testnevelés normálisan, izomnövelő gyakorlatok és állóképesség fejlesztés, mozgáskoordináció fejlesztése. Mindennapi matek használata, pl. % számítás, de ezt is rendkívül alaposan. Akinek bármelyik tárgy iránt felkelt az érdeklődése, az elkezdheti tanulni mélyebben, úgymond a tudomány tudományos részleteivel együtt. Az egész azért lenne hasznos, mert az az irgalmatlan anyag, amit lenyomnak a torkunkon, úgyis csak ideig-óráig marad meg, mert azt a sokat, csak kizárólag felületesen lehet követelni középiskolában, hiszen sok a tárgy. Ergo olyan mintha meg se tanultuk volna.. ha valakinek valami tetszik, akkor identitásának megfelelően foglalkozzon azzal. Szerintem ez egy sokkal elégedettebb társadalmat hozhatna.

2014. febr. 15. 00:05
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
9es, valóban bölcs vagy, higgadtabban beszélsz mint én. Egy dologba viszont erősen belekötnék. Ebbe a szakközép-gimnázium témába. Gimnáziumokban van olyan, hogy tagozat. Ide is azok mennek, akik kiemelt érdeklődést mutatnak valamilyen irány felé, és valószínűleg azzal is mennek tovább. Én fizikatagozatos osztályban vagyok. Azért ne említsük már egy lapon a szakközepes fizikaoktatást a gimnáziumival. Tapasztalatból mondom a következőt: egyik ismerősöm szakközépbe jár. Fizikaórán, elmondása szerint, csak ő tudta, hogy mennyi a nehézségi gyorsulás értéke a Földön. Miről beszélünk...? Engem jelenleg egyetlen erő tart vissza attól, hogy nagy ívben lesz.rjam azokat a tárgyakat, amik hidegen hagynak. Nem akarok csalódást okozni a szeretteimnek. Egy nagyon alapműveltséget természetesen már megszereztem azokból is, de nem fogok szégyenérzetet érzeni amiatt, sem lelkifurdalást, hogy nem tudom részletesen jellemezni és ismertetni a felépítését a görög drámának. Amiatt sem, ha esetleg nem tudom, hogy mi volt a neve kétszázhuszadik római császárnak, vagy ha nem bírok felsorolni harminc latin fogalmat töriből, mert ott még a selymes WC papírnak meg a göcsörtös WC papírnak is van valami egymástól teljesen különböző neve, hogy meg tudják különböztetni. Nem érdekel, ha a társadalom emiatt unintelligens bunkónak titulál. Nekem alapjáraton talán még nincs is nagy bajom a törivel, de amilyen szárazon tanítják, az valami hihetetlen. Visszatérve: a szakközép megfelelő táptalaj a buta embereknek, akik sajnos elnyomják azokat, akik esetleg tényleg nagyon szakirányúak, és céltudatosak. Manapság a szakközépiskola nem az, ami régen volt.
2014. febr. 15. 23:08
 12/14 anonim ***** válasza:

Egyetértek veled. A gimnázium és a szakközép illetve szakképző között hatalmas különbség van. Ezért írtam a gimnáziumhoz elsősorban azt, hogy oda az megy, aki tanulni akar. Nem akartam megsérteni senkit, de így van, gimnáziumba csak azok mennek, akik tudnak is. Nekem is volt ötletem, hogy mi szeretnék lenni majd (bár konkrét elképzelésem még nem volt), és így a szakközéptől csak az tartott vissza, hogy tudtam, sokkal alacsonyabb a színvonal.

A gimnáziumban a tagozatok arra vannak kitalálva, hogy egy bizonyos témából emeltebb szinten tanulj. Én angol tagozatos vagyok, mert szeretem a nyelveket. Emelt szinten tanulom az angolt, mellette pedig a többi tantárgyat. Tehát a gimnáziumi tagozat és a szakképzés között is hatalmas a különbség.

A tanítási módszerektől én sem vagyok elájulva. Sosem fogom használni, ha akarnék sem tudnék figyelni az órán, pedig mindent leírok, amit a tanár mond, mégis, amint kicsöngetnek, mintha kitörlődne minden. Rossz vagyok töriből, őszintén szólva nem is izgat(na) annyira, de érettségi tantárgy, így muszáj megbirkóznom vele.

A lényeg az, hogy sosem lesz egyetlen olyan ember sem, aki 100%-osan meg lesz elégedve a tanítással, az iskolával, mert a sulik nem arra vannak feltétlenül, hogy szeressük őket. Így még ha sok olyat is meg kell tanulnod, amit nem fogsz használni, akkor sem tudsz mit csinálni. Viszont a számodra felesleges információkat úgy is kiszelektálja az agyad, és megmarad az, ami valóban fontos neked.


Saját hibámból tanulva csak azt tudom tanácsolni, hogy próbálj meg érdeklődni a többi tantárgy iránt is, még akkor is, ha azok nem kellenek neked, mert sokkal jobban megkönnyíted vele a tanulást, ha érdekel. Keress benne valamit, ami miatt érdekes lehet számodra, és figyeld meg, hogy egy idő után sokkal könnyebb lesz minden.


#9 voltam.

2014. febr. 15. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Én ezt személyes sértésnek veszem, hogy szakközépbe olyanok mennek, akik nem tudnak. (Ez abból a mondatodból jön, hogy aki gimnáziumba megy, az tud.) Harmadéves gyógyszerész vagyok, úgy, hogy egészségügyi szakközepet végeztem. Általánosban kitünő voltam, középiskolában dettó. Mondjuj lehet ez azért mert nagyon színvonalas volt az iskolám, felért egy gimnáziummal. (Városi versenyeken legyőztünk mindenkit.)


Ezzel csak azt akarom mondani, hogy gimnáziumba se mindig a legokosabbja megy. Meg kell különböztetnünk gyenge, közepes és erős gimnáziumokat. És én valóban az életben többre hasznosítottam az anatómián, állapot megfigyelésen, elsősegélyen, kórtanon stb. tanult dolgokat, mint azt, amit mondjuk etikán vagy filozófián tanultam volna. (Szerintem aki 11-12.-ben tanul etikát, az addig etikátlan viselkedik? Ezt nen lehet órán megtanulni...)


Szóval 9. kommenteddel egyet kell, hogy értsek, de a következődben már vannak dolgok, amik hibásak.

2014. febr. 16. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Sajnálom, nem akartam megbántani senkit. A gimnáziumok közt is van olyan, ami csak gyűjtőiskola, és vannak kiemelkedően jó szakközepek is.

És igazad van, nem feltétlenül csak a jók mennek gimibe, ott is vannak bukások és kirúgások, csupán általánosítottam a tapasztalataim alapján.


Úgyhogy még egyszer sajnálom, elismerem, hogy nem kellett volna ilyen egyszerűen kijelentenem ezt.

2014. febr. 16. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!