Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mennyivel nehezebb egy egyetem...

Mennyivel nehezebb egy egyetemet kijárni, mint a középiskolát?

Figyelt kérdés

Jó képességű vagyok és értelmes, de nagyon nehezen megy a s*ggelés és a tenger sok felesleges dolog bemagolása, emellett borzalmasan dühít is az, hogy olyan dolgokat akarnak velünk megtaníttatni a középiskolában, amikre soha a büdös életben nem lesz szükségem. Emiatt még nehezebben tudom a dolgokat megtanulni. Az irodalom, nyelvtan, történelem, földrajz még érdekel, tehát a felfogható, elképzelhető dolgok meg tudnak fogni, de az olyanokkal hogy fizika/kémia/biokémia egyenesen meg lehetne ölni. Nem is beszélve arról a több száz elpocsékolt óráról, amit "testnevelés"nek hívunk.


Szóval, szerintetek nem lenne jó ötlet egyetemre mennem? Ott is ez van, és óriásiak az elvárások? Ki mit gondol? Tapasztalatok?



2018. márc. 7. 22:43
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
85%

10#, egy jó sportfoglalkozás motivál és csapatjátékra nevel, a kötelező tesi pedig arról szól, hogy egy szadista degenerált összezár sokszor egymást is gyűlölő klikkesedett csoportot, és végeztetnek velük olyan gyakorlatokat, amik általában nem csak hogy nem hatékony, hanem akár káros is az egészségre. Hiába voltam jó tesiből, gyűlöltem és majdnem egy életre megutáltatták velem a mozgást. Aztán az egyetem után egyénileg találtam meg egy közösséget, akivel tudok edzeni és szívesen is csinálom. A kötelező tesit az egész közoktatásból száműzni kéne és lecserélni kötelezően választható iskolán kívüli sportolásra.


Egész EU-ban mi vagyunk a legegészségtelenebbek, legkövérebbek, miközben nálunk van a legtöbb testnevelésóra hetente. Ez nyilván abból adódik, hogy az embererőforrás miniszterünk nyilvánvalóan fogyatékos. A nyelvtudásban is leghátul kullogunk, amire szintén az a válasz, hogy akkor tanulják a gyerekek 12 éven át 5 óraszámban és mellé tanuljanak még egy második idegennyelvet is. Ugyanis szerintük nincs olyan, hogy valamit szarul oktatnak, csak olyan létezik, hogy nem eleget. Aberrált az egész közgondolkodás oktatásügyben.

2018. márc. 8. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
93%

Lassan diplomásként azt hiszem, tudok nyilatkozni a dologról. Hozzád hasonlóan tartottam némileg a felsőoktatástól, de kellemeset csalódtam, vagy csak megszoktam. A tapasztalataim alapján:


1. Seggelni soha, sehol nem kell, legfeljebb az anyag 10%-a olyan, amit nem tudsz logikusan befűzni és felépíteni. Elég sokrétű a szakom, van statisztika, biológia és egy csomó elméleti keret. Sosem magoltam, mindig minden nyomorult képletet értelmeztem, a csontok és agyterületek nevét könnyű megjegyezni, ha van előtted ábra, az elméleti keretek a gyakorlati élet megmagyarázására szolgálnak, ha tudsz rá példát, tudsz mindent.


2. A bajt nálad a hozzáállásban látom. Mindig jó tanuló voltam, persze nekem is voltak középiskolában nagyon nem favorizált tárgyaim. De muszáj lesz magad arra programozni, hogy neked valamit tanítani akarnak és te azt meg fogod jegyezni. Lehet, hogy neked nincs rá szükséged a saját életedben, de a tudás hatalom és sosem tudhatod, hogy egy bullshit, használhatatlannak tűnő tárgy mit ad a szakmai kompetenciádhoz, milyen ötlettel gazdagít, milyen gondolatmenetet indít el benned stb. Muszáj nyitottan hozzáállni szerintem a tárgyakhoz, mert onnantól, hogy elkönyveled egy hasznavehetetlen szarnak, nagyon-nagyon meg fogsz vele szenvedni.


3. A tesivel nem lesz gondod. Van, ahol kötelező, nekünk helyünk sincs rá... De ahol van tesi, ott nagyon király, nem aszalódsz a semmittevés alatt, hanem falat mászhatsz, kondizhatsz, minőségi testedzést végezhetsz. A középiskolai testnevelés egy megalázó majomcirkusz. Mióta egyetemista vagyok, sportember is vagyok, annyira jólesik este kicsit lemenni, kiszellőztetni a fejem :) De ez a te döntésed, csak kedvcsinálónak írtam.


4. Alapvetően annak javaslom az egyetemet, aki olyan szakmáról álmodik, amihez kell egyetemi végzettség. A papírlobogtatásnak semmi értelme, de ha te ilyen vagy olyan szakember akarsz lenni és nem tartod kielégítőnek az OKJ-s tanfolyamok tartalmát és kínálatát, akkor az egyetem neked való.


5. Alapvetően azt tudom mondani, hogy egy egyetemet elvégezni nem képesség kérdése, alapszakon legalábbis. Ha felvesznek, általában van olyan jó agyad, hogy el tudd végezni. Minden a szervezésen, tervezésen és időbeosztáson múlik. Azon, hogy:

-tudd, mi a dolgod

-tudd, mikor kell az adott dolgot csinálnod

-tudd, hol keress hozzá információt

-és tudd, mi lesz, ha nem teszed.


Értem ezalatt azt, hogy megteheted, hogy nem jársz be, de előre kell gondolkodnod, hogy te azt az anyagot elő tudod-e ásni olyan minőségben, ahogy órán leadják, vagy ahogy számonkérik. Magadnak kell összerakni a teendőidet, a hetedet, magadnak kell anyagot keresni és magadnak kell tanulni. Nem lesz irgumburgum. Nem teljesített tárgy lesz, csúszás lesz és elpazarolt állami félévek, amik alsó hangon 200-ba kerülnek. Neked kell érezned, hogy mekkora a felelősséged.


Alapvetően az egyetem egy hatalmas buli. De egy olyan buli, ahol kicsit mindig észnél kell lenni és sakkozni kell az idővel. Nem lesz vészes, ha érdekel és ha úgy állsz hozzá. De vészes lesz, ha elhanyagolod és ha ahhoz szoktál túlságosan, hogy mindent eléd raktak.


A többi már szaktól is függ.

2018. márc. 8. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
83%

Seggelni soha, sehol nem kell, legfeljebb az anyag 10%-a


azért megnéznélek egy polgári eljárásjog vizsgán ilyen hozzáállással :-) de büntetőjogból a hogy szól a tényállás című kérdésnél is megnézném az arcod :-)

2018. márc. 8. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
55%

10% seggelés:D

1 félév matek vizsga 90 definíció-t szó szerint megtanulni, és ha ez nincs meg akkor megbuktál a gyakorlatot át se nézik.


Más tantárgy: 30 vizsgafeladat / témakör amiből van 3. Ha megtudod csinálni legalább 51%-ra akkor elmehetsz vizsgázni ahol még 1 ilyen feladat + szóbeli vizsga.


Vannak még finomságok pl: vizsgabeugró 100%-os vizsga előtti ,,doga" és ha ez megvan akkor beszélgetsz 30-60 parcig az adott témáról a tanárral, Ha nincs meg vizsgázni se mehetsz (persze vizsgánként ismétlődik).

A minimum szint a 600 oldal a vizsgához.


Nem hiszem hogy ez olyan 10% seggelés:D

2018. márc. 8. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
59%

"... egy szadista degenerált ... olyan gyakorlatokat, amik általában nem csak hogy nem hatékony, hanem akár káros is az egészségre"


Ha ez a helyzet (az esetek töredékében ez), ezt nem kell hagyni: az igazgatóhoz kell fordulni a panasszal.


"mi vagyunk a legegészségtelenebbek, legkövérebbek, miközben nálunk van a legtöbb testnevelésóra hetente"


De mióta? Ennyi idő alatt még nyilván nem látszik az eredménye, főleg nem az egész társadalmon, minden generáción.

2018. márc. 8. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
50%

Pont ezt akartam írni.

Azért, mert pár éve megnyomták az óraszámot, nem lesz semmi.

2018. márc. 8. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
74%

Ne haragudj, de olyan nagyon értelmes nem lehetsz, ha 18 éves korodra sem sikerült megérteni, hogy miért kell "felesleges" dolgokat tanulni a középiskolában. Ha még ráadásul épp a természettudományos tárgyakat tartod feleslegesnek, akkor végképp nehezen hiszem, hogy olyan nagyon értelmes lennél.


Az értelmesebb diákok azért ha még 14-15 évesen nyafognak is, hogy mennyi hülyeséget kell tanulniuk, 18 éves korukra azért általában sikerül megtalálni az értelmet. De ha neked eddig nem sikerült, segítek:

1. A középiskolának az a lényege, hogy mindenkinek adjon valami alapot. Oké, hogy te speciel nem akarsz orvos lenni, de lehet, hogy a veled egy osztályba járó Juliska meg az szeretne lenni. Nyilván az nem működne, hogy még az alapszintű biológiát, kémiát és fizikát is az egyetemi oktatásba suvasszák be. És egy osztályban nem csak Juliska meg te vagy, hanem még x diák, és mindenkinek más a fontos.

2. Ahogy az erőnlétedet edzéssel tudod növelni, úgy a tanulási képességeid, mondhatni az agyad "befogadóképességét" tanulással. Az egyetemen jóval többet kell majd tanulni, mint a középiskolában, ehhez pedig nyilván kell némi felkészülés.

3. Ha a testmozgás szerepét az egészség megőrzésében nem látod, akkor tényleg nem lehet rajtad segíteni.

Persze, én is marhára gyűlöltem a tesiórákat, de azért egy olyan országban, ahol ennyi elhízott ember van, igen is van értelme. Mondjuk véleményem szerint lehetne inkább különféle testnevelés kurzusokat csinálni, hogy az ember kiválaszthassa azt, amit szeret, de erre nem igen van kapacitás.


És elárulom: egyetemen is egy rakás olyan dolgot fogsz tanulni, aminek semmi értelmét nem fogod látni. És ha meg sem próbálod megérteni, hogy miért akarják lenyomni a torkodon, akkor pláne nagyon nehéz dolgod lesz.

2018. márc. 8. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
Akinek egy definíció megjegyzése magolás, javaslom, keressen rá, hogy kell definíciót tanulni.:) Nem, nem az. A definíciónak is van értelme, vannak logikai elemei. Ahogy egy törvénynek is. Van ismerősöm mérnökinfón is, jogon is, egyetértünk abban, hogy logikusan működnek a dolgok és ha normálisan tanulsz, nem kell magolni. Srácok, elhiszem, hogy nehéz, kinek erre, kinek arra áll rá az agya. De tanulás mellett/előtt tanuljatok tanulásmódszertant. Klassz dolog és nem kínlódtok annyira.
2018. márc. 8. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

Elárulhatnád milyen tanulási technikára gondolsz, illetve hogy hogyan kell definíciót tanulni:)

Linkelhetsz is, meg nem sértődök sőt max hálás is leszek érte ha beválik:)


Amúgy itt van pár tétel:

[link]

[link]


Ez 4 a 90-ből és a megnevezésik is 1 szóban tér el. Ha pedig 1 kifejezést rosszul írsz le 0 pont. (vagy zárójelet)

2018. márc. 8. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
15%

"Az irodalom, nyelvtan, történelem, földrajz még érdekel, tehát a felfogható, elképzelhető dolgok meg tudnak fogni, de az olyanokkal hogy fizika/kémia/biokémia egyenesen meg lehetne ölni."


Pedig épphogy a fizika, kémiai és egyéb reáltárgyak azok, amelyeket nagyon jól meg lehet fogni, és az életben ezeknek veheted legnagyobb hasznát.


De egy olyan oktatási rendszerben, ahol a humán tárgyak alapvetően vannak indokolatlanul túlsúlyban, nem is csoda hogy a diákok nagy részénél a gondolkodás és a logikus következtetés lehetősége kizárt, így nálad is.


Így te is megmaradtál azon az alacsony szinten, amikor még óvodában verseket magoltattak veled. Így nem látod annak a lehetőségét sem, hogyan lehetne tanulni magolás nélkül.


Mert lehet, de hogy nem tudsz róla, ez nem is kifejezetten a te hibád, hanem az oktatási rendszeré.

2018. márc. 8. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!