Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Német vagy spanyol nyelvtanfol...

Német vagy spanyol nyelvtanfolyam?

Figyelt kérdés

Nyelvtanfolyamra szeretnék beiratkozni vagy németből vagy spanyolból.

Az lenne a kérdésem, hogy melyikkel lehet jobban érvényesülni külföldön, belföldön egyaránt. Melyik a könnyebb? Németből lenne segítségem, spanyolból semmi. A németet tudom hogy nehezebb, mint például az angol a ragozások miatt, de a spanyolról nem tudok semmit. Kezdő vagyok semmi alappal.



2012. júl. 25. 14:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Szia! Magyarországon és Európában mindenképpen a némettel tudsz jobban érvényesülni, viszont Európán kívül a spanyol a hasznosabb. Én spanyolul és angolul beszélek, a németet csak hallomásból ismerem, de szerintem kb. egyforma nehéz a német és a spanyol.


A spanyolban elég sok az igeragozás, van névmásragozás is, a főnevek hím- és nőneműek lehetnek, a névmások és a határozott névelő ezeken kívül semlegesnemű is lehet. A főneveknek és a mellékneveknek nincs külön ragozásuk a nemeken és a többes szám jelölésén kívül. Összességében ennyit tudok a spanyolról elmondani. Szubjektív, kinek mi a nehéz, nekem nem volt könnyű.


Üdv: El Mexicano

2012. júl. 25. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Az a kérdés, hogy hol laksz, van-e igény a spanyolra. A németet sokkal több helyen keresik, viszont, ha spanyolul tudsz, az nagy versenyelőny lehet, mivel németül elég sokan beszélnek, spanyolul viszont sokkal kevesebben.

Én spanyolt tanultam az angol mellett 2. nyelvnek. Az igeidőrendszere szinte ugyanaz, mint az angolé, megfejelve a kötőmóddal. És persze ragozza rendesen az igéket, és természetesen a leggyakoribb igék mind rendhagyóak.

2 nem van, de legtöbbször el lehet dönteni a nemüket, a melléknevet csak nemben és számban egyezteti a főnévvel. Ha az igeragozást megtanultad, onnantól egyszerű.