Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Széchenyi Egyetem járműmérnök...

Széchenyi Egyetem járműmérnök alapszak: nappali + gyakornok vs duális vs levelező?

Figyelt kérdés

Jövőre szeretnék erre a szakra jelentkezni. BME a saját elmondása szerint inkább Msc-re épít, SZE ugyanannyi távolság, meg előnynek tartom, hogy az Audi is támogatja a képzést pénzzel, oktatókkal és a saját technológiájával. 2019-től egy olyan szakon tanulok most nappalin, amiben esélyes, hogy nem fogok karriert építeni, rossz döntésnek tartom utólag az ide való jelentkezést. Nem vagyok jó anyagi helyzetben, családtól sem tudok komolyabb pénzbeli támogatást kérni, államilag támogatott képzés mellett valahogy sikerült 200-300 ezer között szinten tartani magam eddig. Kötött órarend miatt diákmunkákból max 40-50 ezer folyt be havonta, nem szeretném ezt újabb 3,5 évig megélni, 26 évesen már vágynék valami normálisabb életre.


Nyilván adott lenne a levelező munkarend, mint ilyen esetben máskor, viszont van néhány aggodalmam. A legnagyobb félelmem az, hogy egyszerűen nem lenne annyi lehetőségem, mint egy nappalisnak. Gyakornoki programokat nappali munkarendhez kötnek, és valamennyi diákszervezet esetében is kellene a rendszeres személyes interakció a szaktársakkal, ami levelezőn gondolom hiányzik. Formula Student stb. sem tudnám elképzelni, hogy működhetne levelező mellett, de hátha valaki rácáfol erre. Meglátásom szerint ebben a szakmában iszonyatosan nagy hangsúlyt helyeznek a gyakorlati tapasztalatra, és aki rendelkezik vele, behozhatatlan előnyre tesz szert. Nappalin ott van az Audi duális képzése is, ahol már a képzés első napjától fogva kvázi munkatárs az ember, nagyon ezt sem kell ecsetelni, mennyivel előnyösebb helyzet egy pályakezdővel szemben diploma után. Azért az persze megemlítendő, hogy előbb felvételt is kell nyerni rá. Itt már azért bérezésben nem rossz a helyzet, elvileg a minimálbér 65%-át kell legalább megfizetniük egy hónapra, gyors keresés után nem tudtam kideríteni, hozzátesz-e ehhez valamit a cég. Erre még rájöhetnek a tanulmányi ösztöndíjak.


Másik félelmem, hogy egyrészt nem tudom, mennyire lenne könnyen teljesíthető (értsd: nappalinál nem irreálisan nehezebb), illetve mennyire lenne hatékony a képzés, ha heti 2 nap van oktatás. Gondolom a nappalis tanulók több időt töltenek a gyakorlati oldalával műhelyekben is, illetve diákszervezetekben foglalkoznak a témával oktatás után.


A képzés után egy mesterszakot biztosan megcéloznék, aztán valószínűleg külföld. Nyilván a fentiekben azt vettem alapul, hogy sikerül állami támogatással végigvinni a 7 félévet bármely munkarend esetén.



2021. febr. 18. 01:49
 1/3 anonim ***** válasza:
45%
Nappali plusz gyakornok mellett nem maradna idod élni és tanulni, akkor inkább a dualis
2021. febr. 18. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim válasza:
100%
Amúgy járműmérnök helyett inkább a gépész bsc-t ajánlanám, nekem járműves diplomám van, de negyed annyi a munkalehetőség, mint a gépésszel. Gépészmérnökként is el tudsz menni autóiparba, de fordítva már nehezebb.
2021. febr. 25. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:
71%
Nem tudom, hogy aktuális-e még, de én elvégeztem két éve ezt a szakot nappalin Győrben. Nem tudom, hogy változott-e azóta valami, most volt ott is modellváltás, de az akkori tapasztalataim alapján nem ajánlom. Sok tantárgy szinte teljesen értelmetlen abban a formában, ahogy nekem tartották. Rengeteg a motiválatlan, sokszor dilettáns előadó, aki nem hogy nem tud segíteni bizonyos kérdésekben, hanem kiderül, hogy te jobban érted a tárgyat. Más tantárgyhoz olyan jegyzet van, hogy legfeljebb ismétlésre jó, ha már érted az anyagot, de tanulni igen nehéz belőle, semmi magyarázat nincs benne. Csak anno fel kellett használni a pályázati pénzt jegyzetírásra. Sok tárgyból a labor is olyan, hogy beülsz és ppt-t pörgetnek. A formula student-et és a többi hasonló csapatot leszámítva az a bizonyos "gyakorlat orientált oktatás" is csak a toborzási szöveg része, aminek én is bedőltem sajnos. A "nagy Audi-s barátság" nagyjából annyiban kimerül, hogy elnevezték róla a járműmérnöki kart, meg esetleg majd lehet, hogy tudsz menni szakmai gyakorlatra. De pl. olyan, hogy elvisznek kollektíve gyárlátogatásra, hogy láss egy megmunkálási eljárást élőben, vagy egy gyártósort, ilyenekre ne is számíts. Magadnak szervezhetsz, de olyat még egy erre járó túrista is tud, aki bejelentkezik hozzájuk. Hallgatóként nem igazán érezhető ebből több. Most másik egyetemen MSC-zek, de a többiekhez képest alig tudok valamit, szenvedek, mint állat. A programozás is állati fontos és egyre fontosabb ebben a szakmában, itt az is nevetséges. A "jófej ÉS korrekt ÉS tanít is" tanárok megszámlálásához nincs szükség a lábujjaimra. Ezen az egyetemen én is inkább a gépészt javaslom, amennyit hallottam róla, az alapján sokkal konzisztensebbnek, következetesebbnek, hasznosabbnak tűnik. Szerintem ezt a szakot csak úgy elindították, hogy legyen, nincs eléggé átgondolva és a technikai, illetve humán feltételei sem voltak meg. Voltak olyan gépek a laborban, amik már több évvel azelőtt elromlottak, hogy odakerültem és nem is láttam őket működés közben. Esztergálást is csak ppt-n láttan pusztulat minőségű képeken, egyetlen megmunkálási eljárást nem láttam élőben. A legutóbbi információim alapján további labor termeket akarnak tanteremmé alakítani, ami nonszensz. Nem találkoztam olyan szaktárssal, aki dicsérte volna a szakot, legfeljebb már alapból több tudással érkezett. Abszolút átérzem, hogy ilyen idősen valami életre vágynál. Én is majdnem ennyi vagyok és ha belegondolok, hogy ennyi szívás után alig tudok bármit, egyből elmegy az életkedvem.
2021. márc. 28. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!