Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mit tennétek, ha a gyereketek...

Mit tennétek, ha a gyereketek az iskolában arra bíztatná a tanár, hogy hagyjon ki egy osztályt és lépjen előbbre?

Figyelt kérdés

Sokaktól hallom, hogy jobb, ha a gyerek gyerek marad, ameddig lehet, de mi van, ha ez a gyerek felnő és azt mondja "én pedig akartam volna többet tanulni, de te nem adtad meg a lehetőséget a kiemelkedésre"?


Én magam is átéltem azt, hogy milyen úgy végigjárni az iskolát, hogy tíz perc után már unatkoztam órán, mert már tudtam az anyagot. Pedig olyan szívesen vettem volna, ha valaki tehetséggondozóba vesz vagy olyanok közé tesz, ahol azt éreztem volna, hogy verseny-helyzet van, és így tudok igazi fejlődést elérni.


Hagyjam, hogy a gyerekemmel ugyanez legyen? Ez patt-helyzet. Ha engedem őt tovább, mások megszólnak, hogy neki nincs még itt a helye, és talán maga sem érti, hogy miért került ő fiatalabb korban feljebb. Ha pedig nem engedem, félek, hogy rossz lesz neki a kiaknázatlan lehetőségek miatt. Sok a pro és kontra... ti mit tennétek a helyemben?


2009. márc. 3. 03:11
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%
Ha tehetség a gyerek akkor hadd bontakozzon ki, visszalépni még akkoris lehet ha nem jött össze, a másik lehetőségnél nem. Lehet hogy 2 év mulva már nem lesz annyival okosabb hogy ekkorát léphessen. Jó ha a gyerek gyerek marad, de azért mert lép egy évet még gyerek marad, nem dolgozni küldöd, nem a játékait veszed el tőle... nem tudom ki vetne meg ezért az egészért ha egyszer a tanár javasolta és nem te erőlteted. Őt se fogják kinézni mert 1 évvel fiatalabb. Nekem volt osztálytársam aki 2 évet is lépett és inkább csak irigykedtem rá. Mire én elvégzem az egyetemet én 25 leszek, ő még csak 23. Szerintem jobb neki.
2009. márc. 3. 05:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Nagyon sok az irigy ember, aki kiközösítené főként gyerek illetve tinédzser korban. Én sem gondolom azt, hogy ettől nem marad gyerek a gyerek, csak akikkel beszéltem erről ezt hozták fel ellenpéldának.
2009. márc. 3. 05:57
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Én azt javasolnám,méresd fel a gyerek tudás szinjét.Ha a ott is alátámasztják,hogy fejlettebb a korához képest engedd fentebb 1 évfolyammal.A mostani osztályában is megszolhatják,hogy milyen nagyagyu meg stb.Ott is kiközösithetik ezért.Az,hogy 1-el fentebb kerül meg van hozzá az esze,hátrányára nem vállik az tuti.
2009. márc. 3. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Mindenképp méresd fel pszichológussal a gyereket.

A tanár el tudja dönteni, hogy tudásban átugorhat-e egy osztályt, a pszichológus el tudja dönteni, hogy pszichikailag bírná-e. Mindtazt amit írtatok, az új közösséget, az esetleges irigykedőket, a "kiválasztottság" érzést.

Ha a gyereknek megfelelő önbizalma, önismerete van, akkor szeintem semmi akadálya.

És mindenképp meg kell beszélni a gyerekkel. A tanár, a pszichológus, a szülők ajánlásai alapján neki kell döntenie. Még akkor is, ha elsős. Persze a felnőttek finoman befolyásolják, a kisebb gyereknek egyszerűbb szavakkal magyarázzák el, de úgy kell éreznie, hogy az ő döntése volt.

2009. márc. 3. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim válasza:
Szerintem elsősorban a gyermekedet kérdezd meg, hogy ő mit zseretne! Nem tudom mennyi idős, de biztosan el tudod neki magyarázni az ő szintjén az előnyöket, és a hátrányokat. Semmiképp ne dönts nélküle!
2009. márc. 3. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Nincs olyan alternatív tantervű iskola a környéken ahol eltölthetné az iskolásidőt úgy hogy közben kap lehetőséget a neki megfelelő haladásra?

(Szentlőrinci, Waldorf, tehetséggondozós...)Vagy nem akarod kiemelni őt a barátai közül? Érdeklődj a környéken!

Én tanítottam olyan iskolában, ahol a csoport egyik része még azért küzdött (velem) hogy elsajátítsa 80%-ra a trigonometria alapjait, hogy továbbléphessen, míg a társa, aki már rég megírta a dogát 130%-ra, elmehetett a könyvtárba, hogy a biológia versenyére készülhessen. Matekórán.Vagy átment a művházba a készülő darabjához festeni a díszletet. Ilyen volt a rendszer.

2009. márc. 3. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Ja, és máskor, míg én a tehetségesekkel tanultam, addig a kevésbé jók, akik ebből nem is akartak magasabb szintet, az árut pakolhatták a büfébe, meg fakockákat gyártottak eladásra, és ezért ugyan olyan elismerést kaptak, mint aki a tanulásban jeleskedik.
2009. márc. 3. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Attól, hoy feljebb jár, lehet gyerek.

Legózhat délután, biciklizhet, meg lökdösheti a hugát.

Ha ott ül és unatkozik, mert nem tudnak neki való feladatot adni, akkor csak rosszalkodni fog, és a gyerekkorát a szidások veszik el. A tanár n

2009. márc. 3. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

´nem írod most milyen iskolába jár, ha tényleg képes rá akkor egy sokkal erösebb iskolába iratnám be, olyan helyen ahol a követelmény magasabb. Aztán hogy ne unatkozzon külön nyelviórákra járatnám. Ha feljebb kerül eggyel az nem biztos hogy segúit, mert lehet olyan anyagot hagy most ki ami késöbb szükséges lesz. Talán egy sokkal erösebb iskola azért is jobb mert ott több okosabb gyermek lesz.

az hogy kiközösítik az nem az okoságábol jön hanem a viselkedéséböl.


Pl mi azért utáltuk a szín ötös osztálytársunkat mert rajzbol tök béna volt és tornábol is. még kézenállni sem tudott. a rajztanár viszont mindig ötöst adott neki hogy csak abbol ne legyen négyese, pedig egy pálcika embert nem tudott lerajzolni.

Na erre találta ki a tesitanárunk ha eljár edzésre hajnalban velünk akkor évvégén megadja neki az ötöst akkor is ha nem tud produkálni. (már jótanulók is ezért jártak edzésre hajnalba hogy évvégén megkapják az ötöst) csak hogy a kisasszony nem volt hajlandó bejárni edzésre hajnalban és a tanár nem adta meg az ötöst neki így egyetlen 4-ese lett neki és 13 évesen ott bögött. pedig jogos volt mert a tanárunk megatta a többi jótanulónak az ötöst mert ök bejártak keményen edzésre. szóval a tanárok sokszor kivételeztek vele. volt más is aki nagyon jó tanuló volt öket senki nem utálta söt rendesen beilleszkedtek az osztályba.

2009. márc. 3. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Csak azt szeretném elkerülni, hogy úgy járjon, mint én: általánosban a társaim mindig utáltak, mert kiemelkedően jó tanuló voltam és más nem érdekelt. Szívesen vettem volna, ha a tanár ad plusz feladatot, de akkoriban a tanárok nem igazán foglalkoztak egyénileg a diákokkal, így sokszor kaptam meg tőlük, hogy "valaki más mondja, most ne te". Mivel nem vagyok ott vele az órán, nem tudom, hogy ez manapság hogy működik, mert még kicsi ahhoz, hogy ez belátható legyen (ált. iskola alsó tagozatába jár). Szeretném a készségeit fejleszteni/fejlesztetni. Szerencsére már 4 nyelvet beszél és zene órákat is vesz, de még mindig úgy látom, hogy lenne benne több potenciál... de ilyen korban nem üt vissza, ha még ennél többnek teszem őt ki? Nem akarom őt erőltetni, viszont visszafogni sem. Nehéz ebben a helyzetben felmérni, hogy mi a túl kevés vagy a túl sok.
2009. márc. 3. 11:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!