Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Szerintetek miben kéne változt...

Szerintetek miben kéne változtatni a nemzeti alaptanterven? Mert látszólag nem működik olyan hatékonyan ahogy kellene.

Figyelt kérdés

2014. febr. 9. 12:25
 1/7 anonim ***** válasza:
79%
Kevesebb hangsúlyt kellene a bölcsészek baromságaira fordítani, kivéve persze a nyelveket, és sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az alapvető társadalmi ismeretek (hitel, adózás, állam működése, kamat, választások, egy kevés közgáz), és a természettudományok oktatására.
2014. febr. 9. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
egyetértek veled,de mit értesz azon hogy bölcsészek baromságai?
2014. febr. 9. 13:07
 3/7 anonim ***** válasza:
78%

Igazából mind a magyar, mind a történelem oktatás úgy sz.r, ahogy van. Értelmetlen baromságokat, magoltatnak a gyerekkel, úgy, hogy a fontos dolgok kimaradnak. Például semmi szó nem esett gimnáziumban a délszláv háborúról ami jelentősen hat a közvetlen környezetünkre, mind a mai napig. Húsz éve volt! Szinte tegnap, de az én generációm még nem tudta felfogni. Ezért kell oktatni. Őszintén ki nem sz.rja le, hogy mikor halt meg Caesar? Kétezer éve volt! Semmi jelentősége nincs a pontos adatnak, csak tipikus agyatlan bölcsész magoltatás, ami a fontos dolgokról tereli az energiát.

A magyar szintén ostoba adatok halmaza, magoltat, de műveltséget nem ad. Attól nem leszel művelt, hogy tudod ez most hexameter. Azt tanulja meg a bölcsész az egyetemen, egy orvosnak, mérnöknek rohadtul lényegtelen, egy középiskolásnak szintén. Mi az eredmény, a diákok bemagolnak egy csomó adatot, melynek kilencven százalékára érettségi után egy nappal már nem is emlékeznek, de utálnak olvasni, mert az irodalom, magoltatta és nem szórakoztatva oktatta őket, érvelni megint nem tudnak, hiszen az önálló véleményükre a kedves bölcsész tanár általában nem kíváncsi. Magold be fiam, ekkor és ekkor született Ady Endre, ő nagy költő volt ezt és ezt írta, ezt magold be jól fiam. Persze ilyenkor feltehetjük a kérdést, hogy Vass Albert életrajzát miért nem kellett bemagolnom, ha egy szifiliszes alkoholistáét meg igen. Is itt jön be a másik dolog a képbe, a bölcsész tárgyak azon kívül, hogy magoltatnak, baromira nem korrektek. Ami szépen beleillik az MTA-ban seggetnövesztők érzelemvilágába az oktatva lesz, ami nem, az meg nem.

Magyarul a bölcsész tárgyak oktatása abszolút szubjektív. Bocs én szeretem használni az agyam, számomra az a tény ami kísérlet alapján be van bizonyítva. Nem érdekel, hogy mikor született Watson, vagy Crick, pedig hozzájuk képest ilyen Ady Endrék csak porszemek. És miért nem érdekel? Mert rohadtul nem fontos! Száraz bemagolandó tény, ha kíváncsi vagyok rá ott a telefonon az internet azt csá, de amúgy sincs semmi jelentősége.

2014. febr. 9. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
ha jobbikos felhangok nélkül olvasom amit írtál(elméleti szinten)akkor tényleg igazad van.kevesebb hangsúlyt kellene fektetni a száraz tények oktatására(évszámok,koszinusz,vegyjelek) és többet a gyakorlatban használható dolgokra.
2014. febr. 9. 14:53
 5/7 A kérdező kommentje:
*és többet a mindennapokban használható tudásra.
2014. febr. 9. 14:55
 6/7 anonim ***** válasza:
36%

"koszinusz,vegyjelek"


Én azt írtam, hogy CSAK a bölcsész tárgyakat kellene kevésbé hangsúlyosan tanítani, kivéve a nyelveket. A természettudományokat sokkal szigorúbban oktatnám és bevezettetném a természettudományos érettségit. Ugyanis ezeken alapulnak a normális, értsd nem meki szakok. A vegyjel pedig a kémia alapja, ha nem tudod mi például a vas vegyjele az olyan, mintha nem tudnád ki volt Kölcsey Ferenc.

2014. febr. 9. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Teljesen egyetértek az elöttem válaszolóval!!! Tökéletesen látja a helyzetet. Vicc hogy a mai oktatásban fontosabb pár verset fejből tudni, meg a középkori királyok születési dátumát tudni, és közben az nem érdekel senkit, hogy még a tanult emberek nagyrésze se tudja pl egy patkóbélgyulladásnál, hogy a patkóbél az az emberben van, egy szerv,a bélrendszer része és nem pedig a lovaknak a lábbetegsége, vagy egy jaték..

Vagy a legviccesebb, amit még hallottam egy sikeres érettségit letett embertől, aki bölcsészképzésen vesz részt az egyetemen jelenleg, hogy a felhők a napból alakulnak ki, és az epe pedig egy szín...😁 az új NAT meg még okosabb embereket fog "gyártani" az új lebutított science képzéssel... mert ezaz mindenki tanuljon sok törit, az meg mindegy hogy az emberek a saját szerveiket nem ismerik, sokszor betegség esetén az orvos szavait se értik, vagy épp mint az ovisoknak kell elmagyarázni az alap dolgokat😅

2020. febr. 6. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!