Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mi értelme van a középiskoláknak?

Mi értelme van a középiskoláknak?

Figyelt kérdés
Ugyan azt az anyagot veszik át mint általánosban. Csak elpazarolt 4 év. Miért nem lehet mindjárt a felső oktatás felé menni?

2016. júl. 11. 00:27
1 2 3 4 5
 41/47 anonim ***** válasza:

Csak az első 10 kommentet olvastam el, szóval részben csak azokra véleményezek.


Sok újat nem tudok mondani, de a saját példámon is érzem, hogy részben felesleges volt az az 5 év középiskola.


Azért mondom, hogy részben, mert, ha végignézed a középszintű érettségiket, a legtöbb nem indokolja azt, hogy ehhez valóban el kellett tölteni 4-5 évet egy iskolában, a 2 év is bőven elegendő lett volna. Az emelt érettségik már más kérdések. Például biológiából, kémiából, sőt, matekból, fizikából is itt szerzed a jelentős tudást. Ha szerencséd van, és a tanár nemcsak az érettségire készít fel, akkor áagasabb szintű, akár egyetemi anyagokkal is találkozhatsz, ami a későbbiekben hasznos. Egyrészt abban, hogy érdekel-e, másrészt, ha az egyetemre kerülsz, akkor már van róla fogalmad. Tény, hogy a 4-5 év még ezekhez is sok.


Igazából akkor lehetne rajta szűkíteni, ha eleve nem kéne minden diáknak az öszes tárgyat tanulnia, de ez szerintem nagy felelősség 14 évesen. Már kicsit az is veszélyes lehet sok embernél, hogy 14 évesen kiválaszt egy humán, vagy egy reál szakot, és már akkor orientálódik egy kicsit, aztán a későbbiekben lehet rájön, hogy rosszul döntött, csak azért, mert általános iskolában lehet, hogy nem kapta a legjobb oktatást. Szimplán mondjuk az egyik tanára volt rossz. De ekkor még van lehetőség választásra.


A középiskola értelmét, ha csak az oktatásban keressük, szerintem nehezen találjuk meg, ha így gondolkodunk. Szükség van az általános és a felsőoktatási képzés között időre. Egyrészt szociális okokból, mert valóban az ember ebben a korban kamaszodik, és itt változik leginkább, szüksége van a szociális életre, amit egyetemen nehezebben tudna megszerezni az ember, főleg általános után. Meg tényleg rengeteg ember csak morzsolódna ott. Továbbá kell, hogy eljusson oda tanulásilag is, hogy képes legyen felvenni a ritmust az egyetemmel. Ez általános után kb. elképzelhetetlen, hiszen sok általánosban minimális tanulással is elérhetsz egy kitűnő szintet. Továbbá fontos, hogy középiskola mellett van igazán legetőséged kipróbálni dolgokat, eljárni ilyen-olyan szakkörökre, stb.


És tudom, hogy ennek ellenére is sokan jönnek rá az egyetem első pár évében, hogy ők nem ezt szeretnék csinálni. Ez egyrészt mindig benne van a pakliban, hogy az ember felismeri, hogy mégsem ezt szeretné (főleg, hogy a személyiségünk is folyton alakulóban van, meg jól megismerni tényleg csak akkor lehet, ha csinálod). Másrészt pedig nem mindenki használja ki, ismeri fel a lehetőségeket a középiskolában. És nyilván az is közrejátszik, hogy pillanatnyilag az oktatás nem azon a szinten van a legtöbb iskolában, hogy a diák megismerkedjen különböző dolgokkal, szakmákkal, hogy rájöjjön, mit szeretne csinálni. Erre elméletben hivatottak pl. a közösségi szolgálatban eltöltött órák, amik a gyakorlatban szerintem sokunk szerint nem sokat értek, de azért tudott adni valami pluszt, ha az ember jó helyet választott. Meg ott vannak a diákmunkák is, amit bárki vállalhat 15 felett, és középiskolában, ha máskor nem, hát nyáron van lehetősége az embernek munkatapasztalatot szerezni. A szakmaibb részekhez meg esetleg, ha szerencséd van, az iskolába érkeznek különböző emberek, bemutatni, hogy mi hogyan. Vagy az én sulimba pl. sokszor hívtak vissza véghetteket. Meg, ha igauán lelelményes vagy, szerintem ismerősökön keresztül tudsz találni embereket, akiken keresztül megismerkedhetsz különböző dolgokkal, szakmákkal részletesebben. Én például így voltam. Az egésznek a kulcsa az, hogy járj nyitott szemmel, és tudd, hogy mit merre érdemes keresni.


Tudom, ezzel nem tudtam egyértelműen megmagyarázni, hogy szükség van a középsikolákra, de szükség van rájuk. Ugyanakkor elismerem, hogy rengeteg dolgot máshogy kéne csinálni. De addig, míg ezek nem valósulnak meg, szükség van a leleményességedre is.


Ja, igen. Közben eszembe jutott, hogy mit akartam még beleírni. Szóval a középiskolára szükség van, egxfajta felzárkóztatóként is, hiszen rengeteg általános iskola van, különböző elvárásokkal, meg tanítással. Emiatt lehet az, hogy kitűnő és kitűnő tanuló között óriási különbség van. Ezért van szükség a középiskolára, hogy ezek a különbségek nagyjából egyenlítődjenek. Persze, középiskolák között is van különbség, de még mindig biztonságosabb menni így felső oktatásba, mintha általános iskolából a kitűnők mennének egyetemre. Egyébként 14 évesen még a gyereknek alig van fogalma a világról.


Több irány kipróbálására így is van lehetőséged, csak jóval időveszteségesebb sajnos.


Valaki írta, hogy a gond a 12-13 év tanulással van a felső oktatás előtt, amivel egyetértek. Összességében tényleg sok, 16-17 évestől már akár lehetne menni egyetemre, főiskolára stb., mert sok ember addigra már van azon a szinten, hogy képesölegyen teljesíteni az elvárásokat. Sajnos ez ezzel jár. Nem tudom, hlgy mlst végleges lett-e a 9 osztályos általános iskola, de az is csak egy év vesztegetés pluszban. :/ És akkor 20 évesen kikerülnek majd sokan az iskolákból tapasztalatok és célok nélkül. De ez nem feltétlenül a négy év középiskola hibája, hanem a minőségé.

2017. máj. 13. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/47 A kérdező kommentje:

Érdekes hogy mindenki ragaszkodik a közép iskolához de megindokolni nem tudják. Az általad felhozot dolgokrol már mind volt szó korábban.


A közép iskolákban pedig még nagyobb külömbség van mint az általánosiskolák közöt. 2 éretségizet közőt sokkal nagyobb tudásbeli külömbségeket fogsz találni mint 2 általános iskolás közöt.

2017. máj. 13. 18:23
 43/47 anonim ***** válasza:
Szerintem az általános iskola felső tagozata sokkal nagyobb időpocsékolás.
2017. máj. 29. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/47 anonim ***** válasza:
A magyar oktatás az jelenleg egy tudásgyár. Az összes iskola egy-egy tudás üzem. Holott az iskolának a legfőbb feladata az éppenhogy nem a tudásanyag átadása, meg a memoriter bemagoltatása lenne, hanem az hogy lelkileg egészséges gyermekeket neveljen a társadalomba. Ehez képest meg a magyar oktatás épp az ellenkezőjét hajtja ennek végre. A gyermeki lelkek megtörése a funkciója. A lelkekbe plántálása annak, hogy a tanárnak mindig igaza van. Hogy aztán amikor majd jön a rendőr, és keresi az egészségügyi dobozt, akkor a magyar ember már jó Kádárista polgár módjára a kalapját a kezében gyűrögetve lesüsse a szemét. És ne merjen a biztos úr szemébe nézni, tudja jól, hogy hol a helye. Erre tanít a magyar oktatás. Ezt veri belénk a tanár az iskolapadban, és ez az elsőszámú funkciója az oktatásnak Magyarországon. A lelki intakt működés megtörése. Mert egy lelkileg intakt és egészséges pszichével rendelkező embert nem lehet olyan módon irányítani, nem lehet olyan módon használni, manipulálni. Nem lehet olyan módon egyik embert a másik ellen uszítani, és nem lehet olyan módon elnyomni, mint ahogyan azt a rendszerek teszik. Mint ahogyan azt a Kádár rendszer is tette. És mint ahogyan az ma is elvárás az emberi tömeggel szemben. Tehát a nagy probléma az nem az, hogy nem tanítja meg a gyereket az oktatásunk, a nagy probléma az az, hogy lélekben megtöri a gyereket az oktatásunk. Talán már azzal beljebb lennénk, ha semmit nem tanulna az iskolában, csak nem törnék meg a lelkét.
2017. máj. 30. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/47 anonim ***** válasza:

Hogy legyen ember, aki elvégez olyan munkát, amihez kell

középfokú végzettség

2017. jún. 16. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/47 anonim ***** válasza:
Nem kell, h mindenkinek diplomája legyen
2017. jún. 16. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/47 A kérdező kommentje:
És mi az a középfoku munka amihez éretségi kell és nem elég a nyolcáltalános?
2017. jún. 17. 02:30
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!