Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Emelt szintű érettségit akkor...

Emelt szintű érettségit akkor is le kell tenni, ha az adott szakból van főiskolai/egyetemi diplomám?

Figyelt kérdés

Ha pszichológia szakra felvételizek, ahol történelemből és idegen nyelvből is lehet érettségizni, és egyikből emelt kell, akkor is le kell tenni az emelt érettségit, ha már angol-történelem szakos tanár vagyok, így van mindkettőből diplomám? Vagy ez esetben a diplomát beszámítják azzal egyenértékűnek?


A régi rendszerben érettségiztem, és érdekel, hogy ez esetben mi a szabály.


2018. jan. 16. 21:29
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A TO-n kell megkérdezned, hogy a diplomát beszámítják-e.

Ha nem számítanák be, a régi érettségi középszintűnek számít, akkor is, ha régen központit írtál:S Viszont a jegyednek megfelelő max. ponttal számítják be. (Tehát egy jeles pl. 100%-ot ér.)

2018. jan. 16. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Megtaláltam a felvi oldalon.

Ott ezt írják az egyik egyetemnél:


"A pontszámítás alapja a megszerzett felsőfokú oklevél minősítése:


5 (jeles, kiváló, kitünteséses) minősítés esetén 400 pont;

4 (jó) minősítés esetén 360 pont;

3 (közepes) minősítés esetén 320 pont;

2 (elégséges) minősítés esetén 280 pont. "


Ha nekem 4-es (jó) minősítésű a diplomám, akkor arra 360 pontot adnak. De ez önmagában kevés a 400+ ponthatárhoz (ahogy tavalyi alapján nézem), akkor ez esélytelen számomra?

2018. jan. 16. 21:53
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Van nyelvvizsgád is, az is többletpont, ha jól tudom 28! Egy kis fokkal jobb a helyzet!
2018. jan. 17. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%