Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Az egyetemeknek nem az lenne...

Az egyetemeknek nem az lenne a lényegük, hogy értelmiséget képezzenek?

Figyelt kérdés

Miért van tele a legtöbb egyetem oda nem illő egyénekkel? Sokat még középiskola közelébe se engednék. Miért nem tesznek ez ellen valamit? Mondjuk miért nem emelik meg drasztikusan a felvételi ponthatárokat? Egy egyetemnek a leggyengébb szakára is kihívás legyen bejutni. Miért kell értelmes, tanulni vágyó emberek közé beengedni a szó szerinti (züllesztő) csőcseléket?


A tanulandó mennyiséget is emelni kéne azoknak, akik bejutottak. Sokkal keményebb szabályok kellenének.


Igen, persze, akkor nem hogy fele, töredék ennyi diplomás sem lenne. Na és? Hol ezzel a baj? A diplomának magas szintű értéknek kéne lennie, nem?


2018. máj. 14. 22:07
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
89%

Valamiből fenn kell tartani az egyetemeket, ha alig vesznek fel ezentúl diákot a legtöbb nem tudná fenntartani magát. Az se jó ha töredék ennyi diplomás lenne, így is vanak területek ahova sokkal több diplomás kéne (pl mérnökök, orvosok, tanárok, ha ennél is nehezebb lenne bejutni meg elvégezni még kevesebb lenne belőlük). Kicsit tényleg kéne emelni az elvárásokon, mert most nagyon lent van de az se lenne jó ha akkor most átesnének a túloldalra és drasztikus szigorítások lennének.


Sok olyan hallgató volt akit nem értettem hogy került be, de a többség aztán kihulott (vagy kitették őket vagy maguktól kiiratkoztak), úgyhogy az ilyenek többsége nem jutott el a diplomáig.


A tanulandó mennyiséget meg hova kéne emelni? Így is a legtöbb szak tele van már tölteléktárgyakkal, mert máshogy nem tudnak 210 kredites tantervet létrehozni. Az kéne hogy most még több fölös dolgot kelljen tanulni, inkább pont arra kéne rámenni hogy gyakorlatorientáltabb legyen a képzés és nem még több tanulnivalót kéne kitalálni.

2018. máj. 14. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
100%

Te egyetemista vagy? Milyen szakra jársz?


Azért írd már le hogy hogy működik nálatok egy félév. Érdekelne hogy mennyire dolgoztatnak meg titeket:D


Amúgy én talán a viselkedni nemtudó embereket szűrném jobban, egy sima maradj kint"-tel".

2018. máj. 14. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
100%
Az értelmiség képzése azon múlik, hogy emelik-e a tanulandó mennyiséget? Az a gond, hogy már ez sem egy értelmiségi gondolat.
2018. máj. 14. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 A kérdező kommentje:
Az a gond, hogy a tanulandó mennyiségen semmi mást nem tudsz értelmezni, csak "mennyiséget".
2018. máj. 14. 22:45
 5/25 anonim ***** válasza:
84%

Mi mást lehet akkor még értelmezni a tanulandó mennyiségen?

A mennyiséggel nincs baj, annyi elméletet leadnak hogy az bőven sok is, aztán alig van mellette gyakorlati oktatás. A legtöbb szakon inkább ki kéne venni a fölös tanulnivalót (pl minek a mérnököknek filozófia, etika, közgáz) és a gyakorlatra kéne koncentrálni, mert sokan úgy kerülnek ki hogy az elméletet nagyon fújják de nem tudják a gyakorlatban alkalmazni. Nem attól értékes a diploma, hogy ki tud több elméletet megtanulni. Nem csak a "csőcselékre" vonatkozik, olyanok bénáznak a munkahelyen akik egyetemen nagyon jó tanulók voltak. Javítani kéne az egyetemek színvonalán, de nem úgy hogy alig vesznek fel diákot és azokat is sz..patják ahogy csak lehet.

2018. máj. 14. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
100%

Így is elég poroszos az oktatás a magyar intézményekben... a mennyiséget növeljük agyba főbe és ennyi. Semmi mást.

Nem véletlen gyalázat a magyar oktatás világszinten (általánosságban).

Egyetemeken persze valamennyit javul a helyzet, de elég sok felesleges dolgot kérnek így is. + a szívatásról ne is beszéljünk akkor ami szintén tud gyilkos lenni.

2018. máj. 14. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 Estádio de Felchút ***** válasza:
69%
#5 ne írkájunk hülyeséget. Egy mérnöknek nagyon fontos az üzleti és gazdasági szemlélet és tudásanyag. Egy multinál emellett sok esetben a soft skillek és a nyelvtudás döntik el, hogy előbbre jutsz-e.
2018. máj. 15. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
52%

megértelek kérdező. Én koleszos voltam, és vizsgaidőszakban rendszeresen a folyosón buliztak és ordibáltak, nem érdekelte őket a csendrendelet. Volt hogy 15 vizsgám volt egy vizsgaidőszakban, ahogy elvileg nekik is, de nekem volt hogy futni elmenni is luxusnak számított, ők meg este hattól hajnali háromig ordibáltak.


Én kirúgnám azokat akikre vizsgaidőszakban kettőnél több panasz érkezik csendháborítás miatt.

2018. máj. 15. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
"Egy mérnöknek nagyon fontos az üzleti és gazdasági szemlélet és tudásanyag." - Ehhez képest csupa olyan anyagot adnak le amit még a gazdasági szakosok se használnak aztán hacsak nem a klasszikus közgazdászokra gondolsz az üzleti képzések helyett. Meg nem értem mit vagyok azzal előrébb, hogy tudom a gazdaság kialakulásának a történetét meg olyan alap dolgokat mi az a GDP meg munkanélkülség, amiket már gimiben is megtanítottak. Filozófia és etika szintúgy volt már középiskolában, majd a munkához teljesen felesleges. Ezek nem olyan tárgyak amiktől jobb mérnök lesz az ember, csak felesleges másfél óra amire a többség be se jár.
2018. máj. 15. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
94%

Tényleg nagy a túlképzés, egyértelműen gazdasági okokból.

Szívem szerint két emeltet kérnék mindenhova (eredetileg úgy is tervezték, hogy a középszint annak való, akinek csak az érettségi kell, az emelt meg annak, aki tovább akar tanulni a felsőoktatásban, és igazából az emeltek sem valami "hú de nehezek", a közepek viszont egyenesen röhejesen könnyűek), de a mai realitásokat tekintve legalább egyet. - Viszont a mai középiskolai nyelvoktatást látva nem tenném már a felvételihez kötelezővé a nyelvvizsgát, csak az egyetemen. (Bár nekem kettő is volt már a gimiben.)

Több elmélet nem kellene, de SOKKAL TÖBB GYAKORLAT, használható SZAKIRODALOM igen. Sokkal kevesebb óra kellene, és több egyéni tanulási idő - ez már nem gimnázium.

Több fakultatív szakmai program.


Az értelmiség egy gondolkodásmód. Ez nem az anyag mennyiségén múlik...

2018. máj. 15. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!