Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Ha pilóta szeretnék lenni,...

Ha pilóta szeretnék lenni, akkor ez mennyibe kerül?

Figyelt kérdés

Van egy ilyen, hogy "A hivatásos repülőgép-vezetői oklevél önmagában nem jogosít hivatásos repülőgépvezető tevékenység ellátására. Az alapfokozatú végzettséget igazoló oklevél kiadásának feltétele a repülőgép-vezető tevékenységre jogosító szakszolgálati engedély megszerzése. Repülőgép-vezető tevékenységre való jogosultság, szakszolgálati engedély a Nemzeti Közlekedés Hatóság Légügyi Hivatala akkreditált vizsgarendszerében eredményes elméleti és gyakorlati vizsga letételével szerezhető.

Az alapfokozatú végzettséget igazoló oklevél kiadásának feltétele a repülőgép-vezető tevékenységre jogosító szakszolgálati engedély megszerzése."


Szóval magára az egyetemre tudok felvenni diákhitelt, de ez az engedély mennyibe kerülne?

Illetve ez után már egyből mehetek másodpilótának utasszálitóra, vagy ahhoz még kell valami?



2018. júl. 21. 03:30
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
86%
A teljes képzés minden résszel együtt 18 millió körül van Pesten.
2018. júl. 21. 03:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
96%
Másik lehetőség Nyíregyháza, ott ha jól tudom pár millióval olcsóbb.
2018. júl. 21. 03:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
86%

És nem ez enyhén szólva nem ilyen egyszerű hogy máris mehetsz másodpilótának. Összességében sok 100 óra elméleti és gyakorlati feladat, részletek:

"Az egyes modulok és képzési sorrendjük:

Egymotoros pilóta képzés (Private Pilot License)

Éjszakai pilóta képzés (Night Visual Flight Rating)

Angol repülési nyelv minimum 4-es szintű ismerete (ICAO English Level Proficiency 4)

Időgyűjtés a következő képzésekhez

Légi transzport pilóta képzés - ATPL tanfolyam és vizsga (Air Transport Pilot License)

Műszerrepülő kiképzés (Instrument Rating)

Többmotoros pilóta képzés (Multi Engine)

Többmotoros műszerrepülő képzés (Multi Engine Instrument Rating)

Kereskedelmi pilóta képzés (Commercial Pilot License)

Több pilótás személyzeti együttműködés képzés (Multi Crew Course)

Sugárhajtóműves átképzés (Jet Orientation Training)

Utasszállító típusvizsga (Airbus 320 vagy Boeing 737)



A fenti modulok részletezése: 1. Egymotoros pilóta képzés (PPL A) Ebben a modulban a kezdő pilóta számára kiderül:

Mitől is repül a repülő? Mitől tud egy 100 tonnás repülőgép könnyedén a levegőbe emelkedni?

Milyen egy repülőgép szerkezeti felépítése?

Hogyan működik a motorja, hajtóműve?

Hogyan tájékozódik a pilóta a magasban?

Milyen meteorológiai jelenségek zajlanak abban a magasságban, ahol a repülés zajlik.

Veszélyes-e ködben, szélben repülni? Miért lehet halálos egy zivatar felhő.

Milyen érdekes szabályok vonatkoznak a pilótákra.

Hogyan kommunikálnak a pilóták a földi irányítással, vagy más levegőben lévő gépekkel? Hogyan kerülik el az összeütközést?

Milyenek az egészségügyi követelményeknek kell megfelelni, ahhoz hogy valaki pilóta lehessen?

Hogyan zajlik a tényleges repülési kiképzés a levegőben? Miképp hozza létre a pilóta szándékosan a vészhelyzeteket (motorleállás, dugóhúzóba esés, műszer meghibásodás, stb) és vajon el tudja-e másodpercek alatt hárítani őket?

Hogyan izgul valaki az első egyedüli repülése előtt, mikor tudja, nem ül már be mellé az oktatója és neki kell a repülés során minden szituációt élesben megoldania, bármi is adódjon.

A képzés ára bruttó 1.400.000 Ft és 2.000.000 Ft között mozog, a képzést végző klubtól függően. Így szerezheted meg a PPL A vizsgát >> 2. Éjszakai pilóta képzés (Night Visual Flight Rating) A pilóta bepillantást nyerhet az éjszakai repülés világába, mely szépsége mellett számos veszélyt is hordoz magában. A pilóta megtanulja, miben különbözik a fel- és leszállás a nappali repüléshez képest, hol kell vészhelyzetre számítania. Így szerezheted meg a NVFR vizsgát >> 3. ICAO Angol Fónia 4 Vizsga megszerzése Így szerezd meg az ICAO Fónia 4-et >> Az 5. pont vizsgáinak megkezdéséhez illetve 6. pont elkezdésének feltétele, hogy az angol repülési nyelvet legalább 4-es szinten bizonyítsd. 4. Hiányzó repülési idő gyűjtés a soron következő képzésekhez Így tudsz időt gyűjteni >> Az 6. pont elkezdésének feltétele, hogy meglegyen az 50 órád parancsnok pilótaként. 4. Légi transzport pilóta képzés (ATPL) Közforgalmi pilóta képzés. Az 6. és 9. pontot csak ennek birtokában tudod megszerezni. 6. Műszerrepülő kiképzés (IR) Itt választ kap a pilóta arra a kérdésére, hogy miképp tud a pilóta felhőben is, nulla látástávolság mellett vízszintesen repülni, illetve hogyan tud biztonságosan leszállni egy ködbe vagy esőfelhőbe burkolódzott repülőtérre, gyenge látási körülmények között is. Megtudhatja, hogyan ismeri fel a levegőből a célrepülőteret és milyen műszerekkel tud elnavigálni oda akár több tízezer kilométerről is. Kiderül, melyek a legszükségesebb műszerek számára. Így szerezheted meg az IR vizsgát >> 7. Többmotoros pilóta képzés (ME) Átképzés egymotoros repülőgépről kétmotorosra. Itt leginkább az egyik hajtómű leállásának vészszituációjára helyeződik a hangsúly, de emellett természetesen megtudhatjuk azt is, hogy repülésileg miben különbözik a pilóták számára az addig megszokott egymotorostól. Így szerezheted meg a többmotoros pilóta vizsgát >> 8. Többmotoros műszerrepülő képzés (ME IR) Lefüggönyözött pilótaablak, kilátás semmi, csak a műszerekre támaszkodhat a pilóta. Vakon meg kell bízni bennük, és el kell hinni, hogy egyik sem hibásodott meg idő közben észrevétlenül, vagy nincs előtte egy magas hegy. Így szerezheted meg a többmotoros, műszerrepülő pilóta vizsgát >> 9. Kereskedelmi pilóta képzés (CPL) A kemény elméleti képzést követő vizsga után következik a gyakorlati képzés. Itt már fizető utast is vihet a kiképzett pilóta, hogy különböző útvonalon végigrepülve utasai megcsodálhatják Magyarország és a környező országok nevezetességeit a levegőből (tavak, várromok, épületek, stb). Részese lehet bonyolult repülési helyzet megoldásának, illetve műszerek alapján történő repülésnek. 10. Több pilótás személyzeti együttműködés képzés (MCC) Élethű repülőgép szimulátor segítségével gyakorlat szerzés a több személyzetes kiképzéshez. Így szerezheted meg az MCC vizsgát >> 11. Sugárhajtóműves átképzés (JOT) Megismerijük a sugárhajtómű elvi működését, és megtudhatjuk mitől biztonságosabb és mitől veszélyesebb a dugattyú motoros repülőgépekhez képest. Így szerezheted meg a JOT vizsgát >> 12. Utasszállító típusvizsga (Boeing 737 vagy Airbus 320) A kiválasztott utasszállító gépnek megfelelő szimulátoron 50 óra repülés. A legelterjedtebb utasszállító repülőgépek a Boeing 737 illetve az Airbus 320."

2018. júl. 21. 04:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Ez most a NKHLH elméleti és gyakorlati vizsga része? Vagy ez nem magának az egyetemi képzésnek a része?

Valamint az írt összeg is az egyetem ára... Nem? Amire felvehető diákhitel.


Én arra vagyok kiváncsi amit a leírásban írtam, hogy a szakszolgálati engedély külön a tandíjon túl mennyibe kerül, ha már az embert csak ennyi választja majd el a diplomától...

2018. júl. 21. 05:13
 5/11 anonim ***** válasza:
18%
Ha ilyen terveid vannak, akkor először szagolj ki a közeli reptérre (Budaörs, Pécs, stb.). A szakszót nem vágják az ember után, menj el kisgéppel meg vitorlással iskolakörre és először próbáld meg a vitorlás engedélyt lerakni. Megtanulod az alapokat és rögtön ki fog derülni, ha esetleg alkalmatlan erre a szakmára.
2018. júl. 21. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Mi lenne ha megpróbálnál a kérdésre válaszolni?
2018. júl. 21. 08:06
 7/11 anonim ***** válasza:
63%
Amennyi információt össze tudtam gyűjteni utánanézésekből, Nyíregyházán tanuló diákoktól: A képzés 7 félév és ha jól emlékszem 16,4 millió, teljes egésszére fel lehet venni diákhitelt, mondjuk arról nem tudok, hogy ha kettősállampolgár vagy akkor mivan, de valszeg biztos meg lehet oldani. Ez a pénz magába foglal mindent, ami ahhoz kell, hogy pilótának jelentkezhess. Ha jól tudom akkor a képzés végeztével a WizzAir, mivel a Nyíregyházi sulival meg van állapodva, felajánl egy állást, szóval azonnal lesz munkád, a type ratinget azt megelőlegezik, azt majd szép lassan levonják a fizetésedből, ami először ahhoz képest nem lesz túl sok, mivel fogod fizetni a type ratinget, meg lassacskán a hitelt is, viszont általában 2 év után már senior first officer leszel, aki már többet is keres és már valszeg a type ratinget is kifizetted, esetleg ha érdekel a Wizz fizetése utána lehet nézni.
2018. júl. 21. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
32%

Mondjuk én biztos nem vennék fel 16-18 millió forint hitelt egy képzésre, amit nem is biztos, hogy elvégzek..

Átlagos anyagi háttérel nem nagyon lesz az ember pilóta. Ez van.

2018. júl. 22. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

A diákhitel2 az 2% és fix kamatozású ha mindenigaz...

Mások lakásra vesznek fel ennyit, nem is ennyire kedvező feltételek mellett.

Ha belebukok, akkor nekem marad valamilyen munkásszálós meló, + hajléktalan száló és minimum 10 évnyi törlesztés.

Nekem megéri a kockázatot...

2018. júl. 22. 22:13
 10/11 A kérdező kommentje:

De amúgy elszántsággal szerintem elvégehhető, a hitel még ad is egy kis plusz löketet, hogy ne lazsáljak...

Meg ha esetleg BME-ről megyek akkor amúgyis lesz egy alapdiplomám, pl. logisztikai mérnöki és egy 400-as fizu mellett azért már lehet élni is és törleszteni is.

2018. júl. 22. 22:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!