Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mesterképzés vagy OKJ-s képzés?

Mesterképzés vagy OKJ-s képzés?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Jelenleg harmadéves mérnökinformatikus hallgató vagyok, ha minden jól megy 1,5 év múlva meglesz az alapképzésem. A gond ott kezdődik, hogy mostanság rengeteget olvastam, hogy mégis mennyit lehet keresni ha elvégzem a szakot és nagyon nem volt meggyőző amiket találtam. Nem tudom miért hittem eddig azt, hogy 300k-s fizetésem lesz, de fórumokon, közösségi oldalakon 130k-s fizetés juniorként, illetve seniorként sem megy 200-250 fölé. Ez kimondottan programozás volt. A másik gond, hogy egy ismerős 3 éves szakmai tapasztalattal nem kap állást, jár interjúkra és ő sem kap jobb ajánlatokat az előbb említetteknél, pedig nem rossz abban, amit csinált,sőt. A nyári brigádom jobban fizetett, mint egy mérnöki fizetés? Akár kezdő akár nem? Érdekes. Akkor minek ennyit tanulni? A következő gondom, hogy azt írták szinte lehetetlen minden követelménynek megfelelni egy adott állásnál. Na hát így harmadéves mérnökinfósként kicsit mintha el lennék veszve, mivel nem értek konkrétan egy két dologhoz, hanem mindenből van egy kicsi tudás, egy kis rálátás a dolgokra, mint majdnem minden szaktársamnak. Olyat is írtak, hogy munka után, ha fejlődni szeretnék és szintet lépni, akkor még otthon is kell fejlesztenem magam és kb. 4-5 órás alvásra számítsak, ha fejlődni akarok. Nos ez így nem túl hízelgő és valahogy kezdem úgy érezni ez nem nekem való. Az igazi kérdésem a gondjaim felsorolása után (elnézést érte) az lenne, hogy érdemes mesterképzést csinálni mérnökinformatikából, amit valahogy kiszenvednék, még ha nem is igen érdekel, csak papír legyen meg (közhely tudom), vagy érdemes lenne esetleg egy OKJ-s képzést elvégezni és más irányba (is) terelődni? Így mennyi esélyem lenne alapképzés mérnökinfó, illetve valamilyen OKJ-s képzéssel elhelyezkedni nem 120-130k-s fizetésért? Milyen OKJ-s képzés "felkapott" most? Lakbért nem tudnám kifizetni ilye