Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » TDK orvosin? (Kérdés többi...

TDK orvosin? (Kérdés többi része lent)

Figyelt kérdés

Elsőéves orvostanhallgató vagyok még csak, de érdekelne a dolog. Nem másod-és harmadévben, hanem mondjuk negyedévben, mikor már túl vagyok a mikrobiológia, pátosz, kórélettan stb. szigorlatokon.

Hogy kell ehhez hozzákezdeni, ha egyáltalán nincs tapasztalatom a kutatásban? “Megéri” egyáltalán az a sok ráfordított idő? Hogyan működik ez az egész?


2019. jún. 5. 23:29
 1/5 trollll ***** válasza:
18%
Ugyan én BTK-n tanulok, de tényleg úgy gondolod, hogy erre a GYK-n kell választ keresni? Az egyetemeden nincsenek tanárok vagy felsőbbévesek?
2019. jún. 5. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Természetesen vannak, csak gondoltam leírhatná valaki, aki szintén nem tudott semmit az egészről, és belevágott; ha már ennél jóval idiótább kérdések is keringenek ezen az oldalon 😃
2019. jún. 6. 07:50
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Itt is vannak felsőévesek, bár élőben valóban egyszerűbb lenne. :D

Először is válaszd ki, melyik intézetnél és/vagy milyen témában szeretnéd csinálni. A kari honlapon van egy lista erről (Legalábbis itt, Szegeden). A témavezetők nevét is megtalálod ott. Aztán szépen személyesen megkeresed az illetőt [írsz egy email, hogy szeretnéd felkeresni], hogy szeretnél jelentkezni.

A kutatásnak sokféle formája van, attól függ, milyet választasz.Durván: valahol pipettázol, valahol kérdőívet csinálsz, adatot gyűjtesz gépből, vérnyomásokat mérsz stb stb. De ne aggódj, nem neked kell kitalálni, a konzulensednek segítesz gyakorlatilag.

Ha szívesen csinálod, ha élvezed, akkor már megéri. Plusz kredit jár érte. Ha klinikán akarsz dolgozni, tudományos fokozatot szerezni, akkor is előny gondolom, de nem vagyok otthon ezen a téren. Én azért csinálom, hogy elfogadtassam szakdolgozatnak és hatodévben ne kelljen foglalkozni vele. :D

2019. jún. 6. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
72%
Nos az egész TDK egy baromság. Arra jó, hogy könnyebb legyen szakdolit írni. Egyébként meg a PhD-s-tanársegédes-adjunktusos-docenses-profos péniszméregetésnek az első lépcsője. Az orvosi egyetemi kutatások 99 százaléka öncélú. Arra jó, hogy a kutatóknak legyen impaktfaktora. Tényleges tudományos érték nem nagyon van mögötte.
2019. jún. 7. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Amikor elmész TDK hallgatónak, akkor nyilván nincs tapasztalatod a kutatásban, ez a műfaj lényege :)


Részben egy korábbbi hasonló kérdésre adott válaszomat fogom bemásolni:


Szerintem akkor érdemes TDK-zni, ha:


1. érdekel

2. egyetemi klinikán akarsz dolgozni - ott ugyanis nem kerülheted el, h előbb-utóbb kutatásban is részt vegyél és pár év munka után a PhD-képzésben való részvétel is "elvárás" lesz - kimondva, kimondatlanul.


Annyiban mindenkinek hasznos lehet a TDK, hogy ad egy jó kiindulási alapot ahhoz, hogy később szakirodalmat olvass. Egészen más úgy olvasni egy szakcikket később, hogy ismered a módszereket, a statisztikát, azt hogy hogyan kell egy kutatást jól/rosszul kivitelezni. A kutatás abban segít, hogy a szakcikkek eredményeit "el tudod helyezni", nem fogsz minden szenzációsnak belengetett eredményt készpénznek venni, hanem kritikusan fogod szemlélni azokat, és ez egy jó tájékozódási alapot ad attól függetlenül, hogy később pontosan mivel fogsz foglalkozni.


Néhány plusz tanács:


- témavezetőt keress elsősorban, ne feltétlenül témát! Általában az intézeti honlapon fel vannak tüntetve a jelenlegi témavezetők + tdk hallgatók: tőlük informálódj, h milyen a témavezető, foglalkozik-e a hallgatókkal, "élőek"-e a kutatások, vagy sehova se tartó projektek, amik meg lettek hirdetve, de valódi kutatás nem zajlik

- próbáld meg végiggondolni h elméleti vagy klinikai kutatást szeretnél-e csinálni: nagyon más egy elméleti intézetben ülni a mikroszkóp mellett, vagy biofizikai kísérleteket végezni vagy éppen állatkísérleteket csinálni, mint pl. egy klinikai kutatásban résztvenni, ahol nagyrészt betegvizsgálatról vagy műtéti eredmények kiértékeléséről van szó. Persze van ami ezekben közös - az adminisztráció, statisztika stb. és vannak képességek, amiket közösen fejlesztenek - analitikus képesség, kritikai hozzáállás, kérdések feltétele és azok helyes megválaszolása, de egy átlagos kutatási nap eléggé másképp néz ki pl. az Élettan Intézetben, mint mondjuk egy kardiológiai avgy egy sebészeti klinikán.

- ha nem vagy elégedett, menj máshova: a TDK nem életre szóló elköteleződés - ha elmész egy helyre és nem tetszik fél év múlva tovább is állhatsz, nem kell előre eldöntened, hogy pontosan hova szeretnél menni és mit szeretnél csinálni.

- szerintem különösen hasznos lehet a TDK abbóla szempontból, ha olyan tárgy iránt érdeklődsz, ami később jön a curriculumban: pl. neurológia, pszichiátria, ha részt veszel kutatában nem kell ötödévig várnod, h már valamit tanulj ezekben a témakörökben.


Hogy megéri-e az sok mindentől függ. Ha találsz egy jó témavezetőt, aki foglalkozik a hallgatóival, akkor szerintem mindenképpen, mert olyan személyes figyelmet kapsz, amit az egyetemen máshol nem nagyon - egy 300 fős évfolyamnál ezt nyilván nehéz is lenne megoldani. Plusz ha érdekel a témaköröd, akkor az meg pluszban jó, mert kilépve az egyetemen már lesz egy szűk szakterület, amiről jóval többet tudsz, mint ami az egyetemi képzés kereteibe belefér.

2019. jún. 8. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!