Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Az USA-ban ciki a tömegközleke...

Az USA-ban ciki a tömegközlekedés?

Figyelt kérdés
A filmekből ezt szűrtem le. Akinek nincs autója már 16 évesen az egy loser, aki 30 évesen busszal megy munkába szintén loser. Egy milliós lakosú amerikai városban is csak annyira kiépített a tömegközlekedés mint mondjuk egy közepes méretű városban itt Magyarországon.
2011. jún. 22. 16:37
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
New Yorkban szinte mindenki metrózik.
2011. jún. 22. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
de mondjuk San diégoban vagy Minneapolisban?
2011. jún. 22. 16:56
 3/9 anonim ***** válasza:
0%
olyan jó benzinárak mellett tényleg hülye, aki buszozik
2011. jún. 22. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Persze, sőt, éjszaka vámpírok utaznak a metrón, és kiszívják a véredet....A FILM NEM EGYENLŐ A VALÓSÁGGAL
2011. jún. 22. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

A baj az, hogy a nagyvárosok kivételével nincs tömegközlekedés. Olyan távolságokra vannak a boltok a házaktól, hogy autó nélkül nem nagyon tudsz közlekedni. Van, hogy járda sincsen, csak egy út és annyi. Egyszerűen nincs meg a legtöbb helyen az infrastruktúra hozzá.


A nagyvárosok többségében azonban a parkolási díjak miatt szinte mindenki tömegközlekedik - igaz, itt a távolságok sem akkorák.

2011. jún. 22. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Egyaltalan nem lenne ciki, csakhogy nincs kiepitve jo tomegkozlekedes kiveve a nagyvarosokban (bar az is veszelyes, en nem hasznalnam). Ha nem tudsz busszal vagy vonattal eljutni A-bol B-be, akkor nyilvan kocsival fogsz menni. Pl. ahol en elek, vonat sem jar, buszt talan egyet lattam egesz eletemben itt. Van, ahol sok van. Bar nagy hire van a Greyhoundnak is, hogy azokon csak hajlektalanok meg bajkeverok utaznak es az ember inkabb taxival megy akar messzire is, ha epp kocsi nem all rendelkezesre. NY-ban meg sok ember van, aki meg sem tanul vezetni, 10-15 perc alatt metroval ott van, ahol akar. Telepules fuggo.


Mas az egesz, mint Europaban. Hatalmas tavolsagoknal nem megoldott, hogy mindenhonnan es mindenhova legyen tomegkozlekedes. Ez nem olyan, hogy lemesz Devecserre Veszprembol...egy nagyobb varos, mint San Diego olyan kiterjedt, hogy egyik vegebol a masikba eljutni olyan, mint fel Magyarorszagon atutazni.


Mas szemlelet, mas eletmod, nagy tavolsagok. Nem kell lenezni ezert, meg kell ismerni a mierteket.

2011. jún. 22. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 hollófernyiges ***** válasza:
100%
Amerikában a legtöbb város új, autós rendre épített város, kivéve mondjuk New Yorkot, Bostont, Philadelphiát vagy San Francisco belvárosát. Utóbbiakban van tömegközlekedés, a többiben nincs mert eleve úgy épültek, sok széles úttal, nagy távolságokkal hogy csak autóval járhatóak kényelmes módon. Európában minden város régi típusú, sűrű építésű, nem is lehetne az amerikai rendszert bevezetni.
2011. jún. 22. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
80%
Ez a fogyasztói társadalom egyik alappillére: vegyél kocsit, abba benzint, a kocsiba sok vackot,led tv-t kihangosítót, illatosítót, stb. ezeket cserélgesd azért (éhen ne haljanak a boltok), aztán 5év múlva vegyél egy jobb autót, minimum nagyobbat, (hogy beleférjen mind a 200kilód), és valami rettentő benzinpazarlót, hogy te legyél a király. Persze nagy távolságok vannak, de talán egy jó vasúthálózattal, amit nagyon gyorssá tettek volna, hiszen a mai vonatok már elképesztő sebességgel képesek száguldani, sokkal egyszerűbben áthidalhatnák a távolságokat. De ott az autó szinte nemzeti jelkép, ha nincs akkor nem is igazi amerikai az ember. Szerencsére ez már kezd megváltozni, például New Yorkban egyre több a biciklis.
2011. jún. 22. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Srapnel ***** válasza:
82%

"Hatalmas tavolsagoknal nem megoldott, hogy mindenhonnan es mindenhova legyen tomegkozlekedes."


Jártál-e már Moszkvában? Mert ott megoldották. Annak idején az egész Szovjetunióban el tudtál jutni szinte bármelyik településről bármelyikbe tömegközlekedéssel (jó, hát lehet, hogy egy hétig is eltartott).


Az a helyzet, hogy az USA az autó egyrészt szimbólum: a szabadságé, az amerikai lété, másrészt tényleg nem is tudsz mást tenni, csak autózni. Ez a két tényező persze kölcsönösen hatott egymásra. Ott van még a fogyasztói társadalmas momentum is, amit az egyik válaszoló írt: a kocsira épül az ipar egy jelentős része. Minden 10. munkahely közvetlenül, vagy közvetve az autóért van. Az is igaz, hogy Európában tömörebbek a városok.

2011. jún. 23. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!