Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Tényleg én vagyok a balhés?

Tényleg én vagyok a balhés?

Figyelt kérdés

Szóvá szoktam tenni, ha valami nem tetszik vagy átverés. Ez nem mindennapos dolog amúgy. De pl. mikro nem adtam pénzt egy villamoson nyomuló nagydarab, szemtelen embernek, és ő felelősségre vont, hogy miért, akkor bizony helyretettem: rossz a modora, hadd döntsem el, hogy adok-e vagy sem, stb. A párom is ott volt (F), ő meg utálja az ilyen helyzeteket.

Tegnap a boltban láttam, hogy egy jó márkájú sajtkrém alaposan le van árazva. Oda volt írva: Akció! 2 íz, 219 Ft.

Az egyik kék (márványsajtos), holnap lejár. A másik zöld (kecskesajtos), márciusban jár le, ez volt hátrébb rakva. Gratuláltam magamnak, hogy milyen szemfüles vagyok, és beraktam a kosárba a zöldet.

Már távoztam a pénztártól, mikro a blokkon felfedeztem, hogy 399-et ütött be a pénztáros. Szóvátettem, oda is mentünk, de ő hajtogatta, hogy az nem lehet leárazva, mert még márciusig jó, és a kék meg a sárga doboz az akciós. Mondom, de itt sárga nincs, csak kék meg zöld, meg hogy 2 íz, maga is erre gondolt volna. És én ezért nem adtam volna 400 forintot. Próbálkozott, hogy nem tud mit csinálni, de kitartottam, így kiegyeztünk abban, hogy elviszek egy kéket, és ideadta a 180 ft különbözetet (ti. egy árufeltöltő kollégája odaszólt ilyen "miért-nem-megy-már-el-ez-a-p*csába" arccal: add vissza neki - és még mormogott magában). Gyorsan át is rendezték a táblákat.

A párom (aki nem volt ott) szerint ezek ciki helyzetek, nagyon utálja. Én is elgondolkodtam, de nekem a 180 ft is kell, no meg az elv...


2012. jan. 7. 13:27
 1/5 anonim ***** válasza:
Én igazat adok neked, egyetértek veled. Szerintem jó, hogy kiállsz magadért, és az igazságérzetedért. Ez a boltos sztori gyakori eset, de a legtöbben inkább nem foglalkoznak azzal, hogy át lettek verve. Én őket nem értem.
2012. jan. 7. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Szerintem ez attól függ, milyen stílusban válaszolsz.
2012. jan. 7. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Én is szóvá tettem már, amikor nem azt az összeget ütötték be a kasszánál, mint ami ki volt írva a polcra. Én pizzával jártam így, az ügyfélszolgálathoz fordultam / a pénztárnál ugye, nem tesznek semmit ez ügyben, legalábbis a CBA-ban és a SPAR-ban nem /. Elismerték, hogy a pénztáros hibázott, nem az akciós árat ütötte be a gépbe. Meg olyan is van, hogy nem cserélik le a régi, akciós ártáblát, aztán jön a meglepetés a kasszánál. Vagy nem egyértelmű a kiírás. Vagy a pénztáros 3 db. bagettet üt be 1 db. helyett / jártam már így, aztán korrigálták a dolgot /. Szóval, igazad volt, az emberek nagy része nem áll úgy anyagilag, és bizony egy 50-100 ft. is számít.

A másik meg: én soha nem szoktam adni pénzt kéregetőnek, hisz nekem is szükségem van rá... Itt is helyesen jártál el, senkit sem lehet kötelezni, hogy adjon!

Szóval, nem, nem vagy balhés!

2012. jan. 7. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Egyetértek azzal, hogy a stílus számít inkább.


Véleményem szerint az első esetben nem kellett volna odamondanod, hogy rossz a modora, még ha így is volt. Nem szabad felvenni a kesztyűt, ez olyan kihívó reakció, csak kiélezed a helyzetet. Pláne hogy nagydarab volt, kész szerencse, hogy nem ütött meg. Nem kell kioktatni, úgyis mindenki tudja körülöttetek, hogy mi az ábra. Állj arrébb, vagy mondd neki, hogy hagyjon békén.

Én volt már, hogy egy valamelyest hasonló szituációban azt mondtam kissé ingerülten, hogy "nincs elég bajom, még maga is idegesít!". Így visszább vett, nem is szólt utána semmit. Ezzel azt éreztetjük vele, hogy nem csak neki van baja, ne higgye, hogy más sokkal szerencsésebb.


A bolti esetnél meg szintén nem érdemes bizonygatni az igazunkat, csak az idő megy vele, bosszankodik a többi vásárló is, ha várniuk kell a pénztárnál, úgysem lehet elvinni az árut az akciós áron, ha arra nem érvényes, akkor sem, ha az ő hibájuk a rossz kiírás. Ilyenkor nevess inkább, csak vedd lazán, mindenki hibázhat, mondd, hogy jaj, de kár, hogy ez nem akciós, ennyiért nem viszed el. És hozni vagy a pénztárossal hozatni helyette egy másikat. Így ő sem lesz ingerült, meg a te napod sem csesződik el, ha nem mérgelődsz.

Esetleg utána beírhatod a Vásárlók Könyvébe, hogy jártál, akkor majd kapsz 30 napon belül egy sajnálkozó, bocsánatkérő levelet.

2012. jan. 12. 03:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Meg még az jutott eszembe, hogy az ilyen harsány fellépéssel, a nézőközönségetek számára egyértelműen kiderül, hogy otthon te hordod a nadrágot, pláne ha ő csendesen, szégyenlősen álldogál melletted. Szóval ez még rátesz egy lapáttal, hogy miért is nem szereti az ilyen helyzeteket.
2012. jan. 12. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!