Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Titetek nem irritál, ha...

Titetek nem irritál, ha valaki a köznyelvben reklámokból idéz, azzal kapcsolatos szófordulatot használ?

Figyelt kérdés

Olyan reklámokra gondolok, ahol szándékosan az volt a cél, hogy az adott kifejezés vagy szófordulat minél jobban beleégjen az emberek tudatalattijába. Én minél inkább azon vagyok, hogy elfelejtsem, más pedig még viccesnek is érzi magát, hogy ezt hajtogatja. Sajnos nem nagyon jutnak spontán az eszembe ilyenek, de próbálok egy párat elétek tárni:


"Köszönjük, Emese"

"De miéééért"?

Kasszás Erzsi....

"Nem baj, anyu úgyis Perwollal mos"

Köhögéskor: "Robitussin"

"Én úgy mondom, hogy omlósz"


Ti nem érzitek magatokat kellemetlenül, amikor ilyet hallotok, vagy olvastok?


2017. dec. 8. 14:34
 1/6 anonim ***** válasza:
95%

"Titetek nem irritál, ha valaki a köznyelvben reklámokból idéz, azzal kapcsolatos szófordulatot használ?"


Nem.


"Én minél inkább azon vagyok, hogy elfelejtsem, más pedig még viccesnek is érzi magát, hogy ezt hajtogatja."


Hát ja, az emberek elég sokszínűek :)


"Ti nem érzitek magatokat kellemetlenül, amikor ilyet hallotok, vagy olvastok?"


Én egyáltalán nem. Te miért érzed magad kellemetlenül, mikor ilyet hallasz?

2017. dec. 8. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Ez a sokszínűség jele lenne? Az, hogy a média által a torkán lenyomott dolgokat tudja csak ismételgetni a köznyelvben? És valószínűleg pont azért zavar, mert kvázi sületlenségeket beszél az illető. Olyan dolgokkal poénkodik, ami nem frappáns, nem egy vicces szófordulat, hanem csak annak a bizonyítványa, hogy az ilyen agymorzsoló reklámszövegekkel mérgezi a saját tudatát. Szerintem aki ilyenekkel operál, az nem tud különbséget tenni egy jól irányzott poén és egy gerillamarketing tudatra gyakorolt hatása között.
2017. dec. 8. 16:12
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

"Ez a sokszínűség jele lenne? Az, hogy a média által a torkán lenyomott dolgokat tudja csak ismételgetni a köznyelvben?"


Szerintem nagyon negatív vagy, túldramatizálod a helyzetet. Én még soha senkivel nem találkoztam, aki kizárólag reklámszlogenekkel operált volna a mondanivalójában. Azzal meg hogy olykor használ ilyeneket, szerintem semmi baj sincs, ő ezzel színesíti a mondanivalóját. Arról nem ő tehet, hogy neked nem tetszenek az általa használt színek.

2017. dec. 8. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ennél sokkal magasabb a tolerancia szintem.
2017. dec. 8. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Általában azért használják az emberek ezeket a szlogeneket, mert egy adott szituációban vicces(nek tűnik).

Természetesen, előfordul, hogy egy embernek rossz a humorérzéke, és nem vicces, ahogyan vagy amikor idézi a reklámot, ez idegesítő. De ugyanilyen idegesítő az is, ha egyéb módon, reklámszlogenek nélkül próbál poénkodni, és csak ő tartja viccesnek, amit mond.

A másik variáció meg az, ha a szlogen egy adott helyzetben valóban humoros, csak a hallgatónak nincs humorérzéke.


Egy jelentéstöbbletet is át lehet ilyen reklámmal adni.

Pl. a reklámból jól tudja mindenki, hogy Emese egy állandóan ostobaságokat mondó nő, ezért ha valaki ezt írja neked, hogy "Köszönjük, Emese", akkor az gyakorlatilag a lehülyézés finomabb formája.

2017. dec. 9. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Max haveri körrel használjuk viccből szóval úgy nem gond.
2017. dec. 10. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!