Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Belőlem is lehet keresztény...

Belőlem is lehet keresztény influencer?

Figyelt kérdés
Nagyon konzervatívnak tartom magam és szeretnék reklámozni szép templomokat, miséket és felhívni a figyelmet Magyarország egyházainak vezetőire.

2021. okt. 7. 11:16
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Ez is ugyanolyan, mint bármilyen más téma és ideológia. Lehet jól is csinálni, meg rosszul is. Akadnak Magyarországon is olyanok, akiknek sikerült megcsinálniuk.


Viszont, ha csak a pénz miatt csinálod, azzal más témában is nehéz befutni, egy ilyen témában pedig pláne visszatetsző.

2021. dec. 7. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
Most épp egy presbiter kurzust promózok a gyülekezetben, megpróbálok hatni az emberekre.
2021. dec. 15. 05:26
 13/17 anonim ***** válasza:
és mivel próbálsz meg hatni?
2021. dec. 15. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
Youtube csatornámra töltök fel komplett kurzusokat Meg instára lövök egy-két képet az előadókról.
2021. dec. 22. 18:16
 15/17 anonim ***** válasza:
És gondolod, hogy ez működik?
2021. dec. 22. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

jah ez a probléma, hogyan promotálsz?

hogyan kelted fel az érdeklődést, mert sima képek meg kurzusok ami ki tudja milyen unalmas nem érsz el sokat

2021. dec. 22. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Kettős dolog ez az influencerkedés. Nem csoda, hogy értelmes ember inkább elkerülni, kikérni szokta magának, hogy ő influencer, nem azért ugrál, hogy magára aggathassa ezt az igen megosztó cimkét.


Egyik oldalról a kifejezés az influence, hatás gyakorlás, befolyásolás fogalmából ered, azért így hívják, mert az influencerek hatást képesek gyakorolni másokra. Másik oldalról viszont éppen azért nem a nevelő, tanító, példakép, vagy akár véleményvezér, esetleg sztár kifejezést használják rájuk, mert ezek mind pozitív érték többlettel bíró kifejezések és ezeknek mindnek legalább nyomokban követelménye valamilyen érték, eredmény felmutatása.

Csakhogy az influencer jelenség jelentős részben pont arról szól, hogy míg a neveléshez nevelni kell, a tanításhoz tanítani, a példaképséghez példa értékűnek lenni, a véleményvezérséghez meg ráadásul nem elég csak vélemény, de még vezetni is kell vele, a sztársághoz meg valami olyan teljesítmény szükséges, amivel legalább egy kicsit ragyogni tud valaki, ami az influencereknek nem mindnek adatik meg. Influencer viszont bárkiből válhat, aki el tudja érni, hogy bármivel bármilyen módon bármilyen hatást tudjon gyakorolni másokra és ezt valamilyen módon ki tudja használni.

Nem akarok egyik influencernek sem beszólni, de az influencer kifejezés használatában van egyfajta távolságtartás az értékektől. Nem biztos, hogy bármi jó hatása is van egy influencernek, de hatása az van. Ez a hatás pedig beárazható, hogy különféle célokra fel lehessen használni.

Nem véletlenül szokták sokan az influencereket a modern kor porszívó ügynökeinek nevezni. Pont azért, mert porszívó ügynöknek is bárki elmehet és tukmálhatja a kacatjait másokra, akiket sok unszolással vagy sikerül rávenni, vagy lepereg róluk és legközelebb még szóba állni sem akarnak majd vele. Mert ugye a porszívóügynök sem véletlenül ellentéteként vált ismertté a jó kereskedőnek. A jó kereskedő tud jól kommunikálni, felismeri a helyzetet, hogy mikor mit érdemes csinálnia, a vevő érdekeit tartja szem előtt, mert tudja, hogy nem azzal jár jól hosszú távon, hogy most rátukmál valamilyen terméket, hanem hogy most jól szolgálja ki, elégedetten távozik és ezek miatt máskor is tőle akar majd vásárolni, bármire lesz is épp akkor szüksége.


Itt jön be az érték válság a vallással kapcsolatban, hiszen a vallás (legalábbis elvben mindenképpen) egy pozitív értéket kéne, hogy képviseljen. A pozitív értékek terjesztéséhez pedig nem árt a megfelelően hatásos és nem utolsó sorban lehetőleg pozitív kommunikáció.

Csakhogy a vallás pozitív kommunikációja elég nehéz az értékmentes, vagy épp kimondottan pejoratív kifejezésként használt influencer kifejezéssel együtt. Szóval a vallás influencer kifejezés eléggé azt sugallja, hogy valaki csak ürügynek akarja használni a vallást, hogy mindegy mint, csak valamiből üzletet csinálhasson. Ez a fajta képzet társítás nagyon azt sugallja, hogy itt a vallás a célja a tevékenységnek, hanem csupán eszköze a sikernek és pénzcsinálásnak.


Szerintem nem jó ötlet vallási influencerséget célként kitűzni. Sokkal hitelesebb, őszintébb cél lenne, ha inkább jó hívő akarnál lenni, aki példaként akar szolgálni. Közben pedig akár még bevételt is szerezhetsz vele, de azért ez nagyon könnyen félre mehet a példa értékűségnél. Első sorban ugye először példa értékűvé kéne válnod és csak aztán van mit mutogatni a példán.

Lehet persze az is cél, hogy dokumentáld a példa értékű élet felé vezető utadat, csak itt sem túl példa értékű, ha közben a pénz motivál, mert közben könnyen megkérdőjeleződik, hogy vajon a pénz motivál igazán, vagy a példaértékűség és a hit.


Aztán ott van még az a fránya kommunikáció is. Nem véletlenül tanítják a papokat is beszélni. Úgy technikailag, mint tartalmilag. Nem árt, ha tud érvelni, aki érvelni készül. Vitatkozni, aki vitatkozni készül. Beszélni, aki beszélni készül.

Nem állítom, hogy feltétlenül papnak kell lennie, aki vallásról beszél. De nem árt azért jól csinálni magát a vallás gyakorlását is, meg a vallásról beszédet is ahhoz, hogy megfelelően célt tudjon érni az üzenet.


Az ilyen vallási témájú tartalmaknak általában pont az a legnagyobb hibája, hogy többnyire eleve csak azokhoz jut el, akik már amúgy is kíváncsiak voltak rá. Tehát pont azt a célt nem nagyon tudják elérni, hogy új embereket tudjanak megszólítani. Sok ember pl. eleve rá se kattint egy "vallási influencer" videójára, mert nem érdekli a vallás és nem akarja, hogy őt ilyen irányba befolyásolják.

Egy komplett presbiter kurzus teljes felvételét és a róla készült képeket jó eséllyel még az se nézi meg, aki élőben elmegy rá és meghallgatja, mert nem biztos, hogy erre van igény. Az pláne nem biztos, hogy pont egy influencertől van rá igény.


Viszont pl. lehet, hogy egy értelmes fiatal videóit különféle érdekes/fontos NEM vallási témákról megnéznék sokan. Amikbe ugyanúgy be lehet csempészni a vallásos megközelítést, a vallásos értékeket, a példákat, amik így képesek hatni a nézőkre anélkül is, hogy feltétlenül az orruk alá kéne dörgölni, hogy ők most egy vallási témát követnek és most épp őket vallásossá akarják tenni. Csak ugye ehhez jó arányérzékre van szükség, jó kommunikációra és még jobb téma érzékenységre, tartalom előállítási készségre. Mert ehhez saját tartalmat kéne gyártani, példákat venni a világból, amik érdekesek a hétköznapi emberek/fiatalok számára, ugyanakkor bele lehet vinni egy pici vallásos értékrendet, szemléletet, ami hatni képes azokra is, akik magára a vallásra nem kíváncsiak, de az övékhez hasonló élethelyzetekre, problémákra és megoldásokra nyitottak.


Az ilyesminek szerintem sokkal több értelme lehetne - persze befutni ezzel sem könnyű, sőt. De ez valóban alkalmas lehet vallásos példamutatásra.


Nézd meg, hogyan csinálják Pálferi, vagy a Papifrankó és vond ki belőle, hogy ők mindketten papok. Keresd meg hogyan lehet úgy vallásos példát mutatni másoknak, hogy közben nem hangsúlyozod a vallásosságot, sőt akár azt sem, hogy te most minden áron példát akarsz mutatni. Légy csak egyszerűen ember, őszinte, egyenes, viselkedj példa értékűen, mutass példát és bízz benne, hogy ezek követőket is szereznek - de ugyebár a cél az volna, hogy a tevékenységed nyomán Jézust kövessék az emberek sokan, nem az, hogy téged kövessenek Jézus helyett...

2021. dec. 28. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!