Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Nem koedukált középiskoláknál...

Nem koedukált középiskoláknál milyen elvek, szempontok voltak, amik miatt az Egyház koedukáció nélküli iskolákat hozott létre? Forrásmegjelölés is érdekel, hogy ki, kik gondolták el így.

Figyelt kérdés

márc. 19. 20:37
 1/5 anonim ***** válasza:
56%

Na, mire gondolsz?

Még csak gondolatban se kerüljön elő a szex.

Másrészt azért más volt a tananyag is.

márc. 19. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Úgy vélték, hogy a fiúk és a lányok más képességekkel rendelkeznek, ezért mást, és máshogy kell nekik tanítani.
márc. 19. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Nálaunk egy idő után alsó tagozatban (1-4. osztály) engedélyezték, hogy fiúk is járhassanak. De afölött nem. sztem tök értelmetlen
márc. 19. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

1. Nem csak egyházi nem koedukált iskolák vannak. Pl. Angliában nagyobb ennek a hagyománya állami vagy alapítványi iskolák között.

2. Nem az Egyház hozott létre nem koedukált iskolákat a sok koedukált mellett, hanem pont hogy általában nemek szerint külön tanultak a gyerekek. A szocializmusban lett több a koedukált iskola (legalább is Magyarországon)

3. Nagy pedagógiai szakirodalma van ennek, ma is végeznek felméréseket. Mindkét típusnak van előnye és hátránya. De sok szempontból jobb tanulmányi eredeményeket mutat az, ha csak lányok/csak fiúk tanulnak együtt. Egyszerűen más a két nem kognitív fejlődési ritmusa, más módszereket érdemes használni és nem koedukált iskolákban erre lehet figyelni.

márc. 20. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Csatlakozom a 4-eshez.

Angliaban sok nem egyhazi fenntartasu, tehat allami vagy privat iskolak sem koedukaltak, foleg azok, ahol az akademiai eredmenyek eleresen van a fokusz.

A legujabb kutatások is ujra es ujra azt erositik meg, hogy a lanyok (!) jobban tanulnak olyan kornyezetben, ahol nincsenek fiuk. Ahogy a 4-es is emliti, pl. modszertani szempontok vannak.

Kulturalis es egyeb okai is vannak, pl. a lanyiskolakbol kikerult lanyok magabiztosabbak, mint a vegyesiskolas tarsaik. Gyakrabban valasztanak matematikaval, termeszettudomannyal vagy sporttal kapcsolatos hivatast. Rengeteg tudattalan eloitelet van a vegyes iskolakban a lanyokkal szemben: ertelemszeruen elkonyvelik oket "joknak", "problemamentesnek", es kevesebbet figyelnek rajuk.

Vannak a kettevalasztasnak hatranyai, mondjuk szocializacio szempontjabol, de azokon lehet probalni javitani, pl. a parhuzamos fiuiskolaval rendszeresen lehet kapcsolatot tartani, kozosen szinhazba menni, bulizni, kirandulni, kozos netes forumokat letrehozni. Illetve vannak koedukalt iskolak is boven, ha valaki oda szeretne a gyerekét jaratni.

Eredetileg nem ez volt az oka a szetvalasztasnak, hanem az, hogy szaz evekkel ezelott nagyon mereven elkulonultek a ferfi-noi szerepek, es mas volt a tananyag, mas az oktatas celja. De amikor most vizsgalatokat vegeznek, mindig az derul ki, hogy a lanyoknak jobb, ha kulon tanulnak.

Forrasok es reszletek angol nyelven

[link]

[link]

Ez tehat Angliara, angolszasz orszagokra vonatkozik.

márc. 20. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!