Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Lázár mi miatt került a mennybe?

Lázár mi miatt került a mennybe?

Figyelt kérdés

ápr. 23. 09:51
 1/7 anonim ***** válasza:
Kegyelemből, mint mindenki más is.
ápr. 23. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
46%

Lázár nem került a mennybe. Jézus feltámadását, senki nem előzheti meg.

Ez egy szemléltetés, két ember helyzetében bekövetkezett változásról.

ápr. 23. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

2#

A gazdag embert értem miért került a pokolra,de Lázár történetének mi a tanulsága?Az hogy mindent elviselt?

ápr. 23. 12:59
 4/7 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező.

A gazdag ember sem került pokolra, mivel ez egy szemléltetés, pokol pedig egyébként sincs abban az értelemben, ahogy a hitehagyottak tanítják Isten személyének gyalázására.

A szemléltetés az akkori vallásvezetőknek szólt elsősorban, de napjainkra is ráillik.

A történet a vallásvezetők gazdag helyzetét ábrázolja, az egyszerű emberekkel szemben.

A szemléltetésben szereplő „gazdag ember” a pénzt nagyon szerető vallásvezetőkre utal. Sőt, az is jellemző rájuk, hogy szeretnek drága, különleges ruhákba öltözködni, nagyon drága ruházatokat hordanak, melyet csak a hercegek, nemesek és papok hordtak

Számos kiváltságuk van, és élvezik az ezzel járó előnyöket, lehetőségeket. Napjainkban hangzatos cimeket adnak mmaguknak: /Őeminenciája, stb/ Az, hogy a férfi bíborba öltözött, a kiváltságos helyzetüket, a fehér gyolcs pedig álszent voltukat jelenti.


Ez megváltozik, amikor Jézus, vagy is a messiási király megjelenik. Istent a szemléltetésben Ábrahám jelképezi. Ezért is mondja, hogy a próféták keresztelő Jánosig voltak, mert attól kezdve mást hírdettek.

Tehát János és Jézus Krisztus prédikálása által mind Lázár, mind a gazdag ember jelképesen meghal az addigi életkörülményeit tekintve, és mindketten merőben új helyzetbe kerülnek Isten előtt.

Vagy is nem szószerint halnak meg, hanem a körülményeik változnak.


Azok akik elfogadják a messiást, és azzal összhangban élnek, azok kerülnek kedvezőbb helyzetbe. Hírdetik Isten királyságának jóhírét, ahogy Jézus is és az első tanítványok is tettek. A vallásvezetők nem örültek ennek, hogy egyszerű emberek kerültek kiválasztásra, hogy Isten munkáját végezzék.

Ez nem tetszik a vallásvezetőknek, és azt akarják, hogy hagyják abba ennek az üzenetnek a hírdetését, vagy legalább is változtassanak az üzeneten, ami mint egy vízcsep, nem gyötörné őket annyira. Ez az üzenet fájdalmasan érinti őket, szenvednek ettől a változástól, és ami szomorú, Egyáltalán nem hajlandóak figyelembe venni az írásokat, és a változásokat, és elfogadni a messiást sem.

(Lukács 16:24) . . .»Atyám, Ábrahám, irgalmazz nekem, és küldd el Lázárt, hogy mártsa vízbe ujja hegyét, és hűsítse nyelvemet, mert gyötrődöm ebben a lobogó tűzben.«

De Krisztus tanítványai, követői nem fognak felhagyni az üzenettel, sem felhigítani azt, enyhülést szerezve azoknak akik helytelenül élnek.

És az sem fogja meggyőzni őket, ha egy halott feltámadna.

(Lukács 16:31) . . .»Ha Mózesre és a Prófétákra nem figyelnek, akkor az sem győzi meg őket, ha valaki feltámad a halottak közül.«”


A változás pedig, a törvényszövetséget felváltja az újszövetség. Így nem a vallásvezetők élvezik Isten helyeslését, hanem Jézus tanítványai.

ápr. 23. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 KZitus ***** válasza:

Szia

Jézus elmond egy példázatot, amely két embert jellemez, akiknek a helyzetében vagy társadalmi állásában végül is drámai változás következik be.

„Egy bizonyos ember gazdag volt — mondja Jézus —, bíbor és gyolcs ruhával ékesítette magát és napról napra fényűzően élt. Egy bizonyos Lázár nevű koldus pedig, akit fekélyek borítottak, s akit kapuja elé szoktak tenni, szeretett volna jóllakni mindazzal, ami a gazdag ember asztaláról lehull. Még a kutyák is odajöttek és nyalogatták fekélyeit.”

Jézus itt a zsidó vallásvezetők szemléltetésére használja a gazdag embert, akik közé nemcsak a farizeusok és az írástudók tartoznak, hanem a szadduceusok és a főpapok is. Ők gazdag szellemi kiváltságoknak és alkalmaknak örvendenek, és úgy viselkednek, mint a gazdag ember. Királyi bíbor ruhájuk kiváltságos helyzetüket ábrázolja, a fehér gyolcs pedig álszent voltukat.

Ez a büszke gazdag ember osztály lenézi a szegény, egyszerű embereket ‛am ha·’aʹrets vagyis pórnép kifejezéssel illetve őket. A koldus Lázár így azokat az embereket szemlélteti, akiktől a vallásvezetők megtagadják a megfelelő szellemi táplálékot és kiváltságokat. Ennélfogva, miként a gazdag lenézi a fekélyekkel borított Lázárt, ők is megvetően kezelik az egyszerű embereket mint szellemileg betegeket, akik csak arra jók, hogy kutyák társaságában legyenek. A Lázár-osztály tagjai természetesen éhezik és szomjúhozzák a szellemi táplálékot, és így ott vannak a kapuban, hogy kaphassanak a gazdag ember asztaláról lehulló szellemi táplálék-morzsákból.

Jézus ezután elmondja, miféle változás következik be a gazdag ember és Lázár sorsában.

„Idővel azután — mondja Jézus — meghalt a koldus, és az angyalok Ábrahám kebelhelyzetébe vitték őt. A gazdag ember is meghalt és eltemették. És a Hádeszben kínok között lévén, felemelte tekintetét, és távolról látta Ábrahámot és nála Lázárt kebelhelyzetben.”

Mivel a gazdag ember és Lázár nem betű szerinti személyek, hanem az emberek bizonyos osztályait szemléltetik, logikus módon a haláluk is képletes. Mit jelképez vagy szemléltet a haláluk?

Jézus éppen most mutatott rá a körülményeikben beálló változásokra mondván, hogy ’a Törvény és a Próféták Alámerítő Jánosig voltak, de attól kezdve az Isten királysága hirdettetik’. Ennélfogva János és Jézus Krisztus prédikálásával kezdődően mind a gazdag ember, mind pedig Lázár meghal korábbi állapotára vagy körülményeire nézve.

A Lázár osztályt képviselő alázatos emberek meghalnak korábbi szellemileg éhező állapotukra nézve, és az isteni kegy állapotába kerülnek. Jóllehet korábban a vallásvezetők szellemi asztaláról lehulló morzsát keresték, most a Jézus által közvetített szentírási igazságok elégítik ki szükségleteiket.

ápr. 24. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ábrahám kebelébe került, ami nem a menny, hanem a Seol igazak számára fenntartott része (kép, ahol Ábrahám van, annak az öle, és Ábrahám igaz emberként halt meg, és ugyanúgy várja a holtak feltámadását).
ápr. 30. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ez Ábrahám hite a halottak feltámadása, így a "kebele" is ugyanaz, az igazak sorsrésze, amiben reménykednek (a korszak végén való feltámadás testben):


"Mivel hitt (Ábrahám), azért ajánlotta fel Ábrahám Izsákot, amikor próbára tétetett; felajánlotta egyszülöttjét ő, aki az ígéreteket kapta, mikor azt mondták neki: »Akik Izsáktól származnak, azokat hívják majd utódaidnak«. Azt tartotta ugyanis, hogy Isten képes bárkit a halottak közül is feltámasztani; ezért fiát – előképül – vissza is nyerte. (Zsid. 11:17-19)


Mát. 22:28-33

A feltámadáskor tehát a hét közül melyiké lesz az asszony, hiszen mindegyiké volt? Jézus így válaszolt nekik: Tévelyegtek, mivel nem ismeritek az Írásokat, sem az Isten hatalmát. Mert a feltámadáskor nem házasodnak, férjhez sem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az angyalok a mennyben. A halottak feltámadásáról pedig nem olvastátok-e, amit Isten mondott nektek: „Én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákób Istene”? Isten pedig nem a holtak Istene, hanem az élőké. Amikor a sokaság ezt hallotta, álmélkodott tanításán.

ápr. 30. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!