Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szűz Mária jelenések - erről...

Szűz Mária jelenések - erről hol találok utalást a Bibliában?

Figyelt kérdés

A Jelenések könyvében olvashatunk egy asszonyról:


"1. És láttaték nagy jel az égben: egy asszony, a ki a napba vala felöltözve, és lábai alatt vala a hold, és az ő fejében tizenkét csillagból korona;

2. A ki terhes vala, és akarván szűlni, kiált vala, és kínlódik vala a szűlésben."

Jel 12, 1-2


Az asszony Szűz Máriára utal, igaz? Ezen kívül hol említ olyasmit a Biblia, hogy Szűz Mária megjelenhet embereknek? Vagy erre vonatkozó utalást hol találok a Bibliában?


2011. ápr. 4. 10:39
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

A Biblia megírása utáni emberi hagyományokat ne keverjük össze a Biblia valódi tanításával.


János az említett versekben először lát asszonyt az égben. Természetesen nem valóságos asszonyról van szó, inkább egy jelről vagy jelképről (Jelenések 1:1). Mit jelképez ez az asszony? Az ihletett próféciákban az asszonyok néha olyan szervezeteket jelképeznek, amelyek kiemelkedő személyekkel „léptek házasságra”. A Héber Iratokban Izraelről úgy beszélnek, mint Jehova Isten feleségéről (Jeremiás 3:14). A Görög Iratok úgy ír a felkent keresztények gyülekezetéről, mint Krisztus menyasszonyáról (Jelenések 21:9–14). A János által látott asszonyt is házassági kötelék fűzi valakihez, és éppen szülni készül. Vajon ki a férje? Nos, a gyermeket később ’elragadják az Istenhez és az ő trónjához’ (Jelenések 12:5). Jehova ezzel nyilvánvalóvá teszi, hogy a gyermek az övé. Az asszony tehát, akit János lát bizonyára Jehova jelképes felesége.


Mintegy nyolc évszázaddal korábban Jehova így szólt jelképes feleségéhez: „Fiaid mindannyian Jehovától tanítottak lesznek” (Ézsaiás 54:5, 13). Jézus idézte ezt a próféciát, és megmutatta, hogy ezek a fiak a hűséges követői, akikből később létrejött a felkent keresztények gyülekezete (János 6:44, 45). Ezért ennek a gyülekezetnek a tagjai, akikről úgy beszélnek, mint Isten fiai, egyben Isten jelképes feleségének a gyermekei is (Róma 8:14). A teljes megértéshez Pál apostol ezt közli még: „A fenti Jeruzsálem . . . szabad, és ő a mi anyánk” (Galácia 4:26). A János által látott „asszony” tehát „a fenti Jeruzsálem”.

2011. ápr. 4. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
51%
A Bibliát annyian magyarázták már félre okoskodva,hogy azt hiszitek,hogy ami nincs leírva benne szó szerint,mint egy lexikonban,az már nincs is. Ne csak olvass,higgy is! Ne csak nézz,láss is! Egy római katolikus
2011. ápr. 4. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
51%
Amúgy meg csodálatos,hogy ez a Péter minden vallási kérdésnél azonnal ott terem az elsők közt,egy jó hosszú magyarázattal,legyen akár éjjel két óra,kora reggel vagy dél,mintha soha nem lenne más dolga,csak ezt figyelni. Mint egy robot.
2011. ápr. 4. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Ezzel most melléfogtál, mert nem Péter volt! Még nagyon sokaknak van ilyen álláspontja, többek között sok katolikus sem hiszi el a katolikus-féle "szüz Máriás" sztorit.
2011. ápr. 4. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim válasza:
51%

Kedves Kérdező!


Csak javaslom,hogy ha már igaz a hit útjára léptél,akkor ne foglalkozz a Szűz Máriával,hiszen ő csak földi anyja volt a gyermeki Jézusnak.Az igazi keresztény hit az az Igaz Istenről,Jehováról szól.Ő benne higgy,a parancsolatait tartsd be és minél jobban ismerd meg a szavai által Őt!Ez az Ő akarata is ,amit a Biblián keresztül fejt ki.

Feri

2011. ápr. 4. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Ez elsősorban azért volt, hogy megerősítse azt, amelyet dogmaként kimondtak. A legutóbbi dogma az Immaculata Conceptio dogmája.
2011. ápr. 4. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim válasza:

Ez csak tévhit,Szűz Mária nem jelent meg senkinek sem és nem is fog.Ő is csak esendő ember volt mint mi.Egyébként később már nem is volt szűz,hiszen szült még pár gyermeket.Aki mégis lát ilyen szellemeket az vagy Angyalt lát,de azt kétlem vagy gonosz szellemeket.Hiszen a földi testünk és szellemünk vissza tér oda,ahonnan származik

(Préd.9:5,10 ;Préd.12:7).

2011. ápr. 4. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"Ez csak tévhit,Szűz Mária nem jelent meg senkinek sem és nem is fog.Ő is csak esendő ember volt mint mi.Egyébként később már nem is volt szűz,hiszen szült még pár gyermeket.Aki mégis lát ilyen szellemeket az vagy Angyalt lát,de azt kétlem vagy gonosz szellemeket.Hiszen a földi testünk és szellemünk vissza tér oda,ahonnan származik."


És gondolja azt, kedves válaszoló, hogyha az esendő ember tudna üdvözölni? Nem, ez lehetetlen mindenkinek (Mt., 19.26). Csak Isten _kegyelméből_ lehetünk keresztények, melynek belépőjegye Krisztus szenvedése.


Másrészt pedig Isten mindenkinek, akik az üdvtörténet eszköze tud lenni, külön-külön osztja mennyei ajándékait. Ezek a szentek Krisztus ölén nyugszanak haláluk után is (vö. két lator, István diakónus utolsó szavai, Ábrahám - Lázár története). Szűz Máriának rengeteg kegyelem adatott meg. (angyali üdvözlet)


"Préd 9.5

Az élők ugyanis tudják, hogy meg fognak halni, de a holtak nem tudnak semmit, és jutalmuk sincs már; hisz még nevük is feledésbe merül, amelyet szereztek maguknak."


Azonban Isten nem a holtak Istene, hanem az élőké, mely Krisztusnál élnek a mennyben. Az Ószövetség seolja és a kereszténység túlvilága ebben különbözik.

2011. ápr. 4. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Valójában semmiben sem különbözik!
2011. ápr. 4. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
42%

Mária-jelenések


A mennyben élők egy teljesen más létállapotban vannak, mint amelyben mi vagyunk, vagy, ahogy mi szoktunk gondolni egy lélekre. Az üdvözült lélek teljesen függetlenné vált tértől és időtől. Az angyalok is így tudnak megjelenni az embereknek, vagy így jelent meg Mózes és Illés Jézus és a három apostol előtt, az elhunyt szentek a jeruzsálemieknek Krisztus halálakor (Mt 27,53), de így jelent meg Jézus is az apostoloknak vagy Pálnak többször is, illetve így jelenik meg Jézus az Oltáriszentségben.


Az Egyház különbséget tesz nyilvános kinyilatkoztatás és magánkinyilatkoztatás között. A nyilvános kinyilatkoztatáshoz tartozik a Szentírásban és a Szenthagyományban közzé tett isteni kinyilatkoztatás, amely valóban lezárult az utolsó apostol halálával. Ez katolikus dogma. A nyilvános kinyilatkoztatás minden egyes hívőt kötelezi, és ezt Isten az Egyházra bízta, hogy megőrizze és hirdesse. Azonban az Egyház elismer magánkinyilatkoztatásokat is, amelyek tartalma azonban nem kötelezi az összes hívőt, csak buzdító jellegűek, csak az egyes ember vezetését és üdvözülését szolgálja. Ide tartoznak a Mária-jelenések is. A magánkinyilatkoztatás csak akkor igazi, ha összhangban van a nyilvános kinyilatkoztatással, tehát azt nem helyesbítheti, de még csak ki sem egészítheti, hiszen az végérvényes és tökéletes. A magánkinyilatkoztatások csupán ahhoz adnak ösztönzést, hogy az Egyház a mindenkori helyzetnek megfelelően tudjon az egyetlen és örökké állandó evangélium szerint cselekedni.


[link]

[link]

2011. ápr. 4. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!