Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hol irja a Bibliaban hogy a...

Hol irja a Bibliaban hogy a Szentlelek egy isteni Szemely?

Figyelt kérdés
2011. okt. 8. 17:39
 1/6 anonim ***** válasza:
22%
konkrétan sehol.A niceai zsinat mondta ki a IV.században
2011. okt. 8. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Szia!


Az alábbi kérdés kifejtésében bőséges anyagot találsz annak bizonyítására, hogy a Szentlélek / Szent Szellem egy személy:


http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..


Üdv. :)

2011. okt. 8. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 yuda ***** válasza:
100%

Elég sok helyen-néhány példa:

MT.28.19

Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,

Ebből elég egyértelmű, Jézus ugyanaba a kategóriba sorolta Szentlelket, mint Ő magát, és az Atyát.


Mindenhol ezt láthatjuk, de még egy példa, mikor az Ap. cselben Ananiás és felesége eladták a birtokukat és úgy akarták feltüntetni, mintha az egész részt behoznák az apostolokhoz, holott csak egy részét...

Ap csel:5.

3-4.

Monda pedig Péter: Anániás, miért foglalta el a Sátán a te szívedet, hogy megcsald a Szent Lelket, és a mezőnek árából félre tégy?...Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek.

Itt is egyértelmű az azonosság, de nézzünk példát az ószövetségből is, amikor az van írva hogy az Úr mondta, újszövetségben pedig már úgy, hogy Szentlélek írta:

pl Ésaiás.6.9

9

És monda (az Úr): Menj, és mondd ezt e népnek: Hallván halljatok és ne értsetek, s látván lássatok és ne ismerjetek;

Pál ugyanezt az igét így idézi:Ap.csel 28.25.

...Jól szólott a Szent Lélek Ésaiás próféta által a mi atyáinknak, mondván:

26

Eredj el a néphez és mondd: Hallván halljátok, és ne értsetek; és nézvén nézzetek, és ne lássatok!

Tehát itt is látjátok, Istennek nevezi a Szentlelket, és nem utolsó sorban személynek :)..mert vannak akik ezt is vitatják.


lásd még:Jer.31.33 és Zsid.10.15-16.


Vagy pl. megfeddi a világot:

Jn.16.8

És az (Szentlélek), mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság és ítélet tekintetében:


vagy ördököket űz:

Mt.12.28

Ha pedig én Istennek Lelke által űzöm ki az ördögöket, akkor kétség nélkül elérkezett hozzátok az Isten országa.


Csakis Isten mindentudó, mindenható, örökkévaló, mindenütt jelenlévő! -és ezek a tulajdonságok jelelmzik a Szent Szellemet.

(szellem és lélek szót felváltva használom, új fordítás szerint pontosabb a Szellem)


pl. mindentudó:

1.kor.2.10.

Nekünk azonban az Isten kijelentette az ő Lelke által: mert a Lélek mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is.


örökkévaló:

Zsid.9.14

Mennyivel inkább Krisztusnak a vére, aki örökké való Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul Istennek...


mindenható:

Istennek semmi sem lehetetlen, ez egyértelmű itt is :D

Lk.1.35.

35

És felelvén az angyal, monda néki: A Szent Lélek száll te reád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg téged; azért ami születik is szentnek hivatik, Isten Fiának.


Kis ízelítő talán meggyőzi a kétkedőket, ha ez sem, akkor úgy maradnak :D

2011. okt. 8. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


Jézus Krisztus egyenrangú isteni személyként sorolta őt az Atya és a Fiú mellé nagy misszióparancsában (Mát 28,19), amint erre már utalt más is.


Külön ki kell emelni egy igét a személyes tulajdonságok vonatkozásában: "Mert kicsoda tudja az emberek közül az ember dolgait, hanemha az embernek lelke, amely őbenne van? Azonképpen az Isten dolgait sem ismeri senki, hanemha az Istennek Lelke." (1Kor 2,11) Eszerint a Szentlélek éppúgy "tudja Isten minden dolgát", mint ahogy a mi emberi lelkünk "tudja minden dolgunkat". Ennek az Igének a fényében gyakorlatilag lehetetlen nem elfogadni a Szentlélek személyességét, személy voltát.


Többfajta álláspont is létezik a Lelket nem személynek valló irányzatok között. Az egyik állítás szerint a Szentlélek az Atya és a Fiú Lelke, azaz nem önálló, külön személy. A másik állítás szerint viszont a Szentlélek nem is személy, hanem "erő, kisugárzás, befolyás". Van, ahol egyszerre vallják a kettőt. Ha a Szentlélek az Atya és a Fiú Lelke, akkor nem lehet egyidejűleg személytelen, hiszen Isten nem személytelen. Isten Lelkét, az ember lelkéhez hasonlóan a személyiség hordozójának mondja az Ige. (Lásd a fent idézett igét.) Tehát ha a Szentlélek az Atya és a Fiú lelke, akkor nem lehet személytelen, vagy fordítva, ha személytelen erő, vagy befolyás csupán, akkor nem lehet azonos az Atya és a Fiú Lelkével. Mert az egyik állításnál a személyesség a lényeg, a másiknál a személytelenség.


Figyelemreméltó 1Kor 2,11 szövegösszefüggése (a megelőző 9, 10. vers) is, mely szerint: "Amiket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg se gondolt, amiket Isten készített az őt szeretőknek. Nekünk azonban az Isten kijelentette az ő Lelke által: mert a Lélek mindeneket vizsgál, még Istennek mélységeit is." Eszerint a Szentlélek azért tud sok mindent kijelenteni nekünk az Atya és a Fiú - emberi értelemmel egyébként fel nem fogható - dolgaiból is, mert "vizsgálja Isten mélységeit", tudja, érti Isten mélységes gondolatait. Miért "vizsgálná, kutatná" (ereunao ige az eredeti görög szövegben) a Szentlélek az Atya mélységes gondolatait, ha egyszerűen csak az Atya és Fiú (különválni képes) Lelke volna? Az emberi lelkünk, amely bennünk van, minden további nélkül "tudja minden dolgunkat". Isten Lelke viszont azon az alapon tudja Isten dolgait, mert "vizsgálja, kutatja" ezeket. A személytelen erő nem vizsgál és nem kutat. Ez egyértelműen a Szentlélek különálló személy voltára utal.


Továbbá bizonyság a Szentlélek személy volta mellett, hogy Jézus búcsúbeszédeiben (Ján 14-16. fej.) ismételten személyre utaló névmással (ekeinos) szól Jézus a Szentlélekről, noha a görög pneuma szó maga, amelyet a Szentírás a Lélek jelölésére is használ egyébként semleges nemű.


Ugyancsak bizonyság, hogy számos igében együtt szerepel a Lélek és az erő, vagy hatalom kifejezés. Ezeknek az igéknek nem lenne értelmük, ha a Szentlélek csupán csak személytelen erő vagy befolyás lenne. Pl.: "Jézus pedig megtért a Léleknek erejével Galileába, és híre ment néki az egész környéken." (Luk 4,14) "Az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcsességnek hitető beszédében állott, hanem Léleknek és erőnek megmutatásában." (1Kor 2,4) „Ímé, az Isten hatalmas, még sem vet meg semmit; hatalmas az ő lelkének ereje” (Jób. 36.5) „A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Lélek ereje által” (Róm. 15.13). „Jelek és csodák ereje által, az Isten Lelkének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől fogva Illyriáig betöltöttem a Krisztus evangyéliomát.” (Róm. 15.19 )


A 139. Zsoltárban Dávid Jahve-hoz fordulva mondja: "Hová menjek a te Lelked elől és a te orcád elől hova fussak? Ha a mennybe hágok fel, ott vagy, ha a Seolba vetek ágyat, Te ott is jelen vagy." (7-8) Ezek szerint Isten Lelkének jelenléte Isten személyes jelenlétével egyenértékű. Ahol a te Lelked van, "Te" ott vagy, mondja Dávid. A személyesség bizonysága ez az ige is.


A Lélek erkölcsi minőséget is közvetít, ami több, mint a puszta erő, és az Ige Krisztusról beszél, tehát a leendő, testben lévő Messiásnak is a Lélek adja ezeket: „Akin az Úrnak lelke megnyugoszik: bölcseségnek és értelemnek lelke, tanácsnak és hatalomnak lelke, az Úr ismeretének és félelmének lelke. (Ésa. 11.2) A Messiáson megnyugvó Lélek tulajdonsága az értelem, bölcsesség, tanácsadás, hatalom, ami személyt feltételez. Dávid pedig az engedelmesség Lelkének nevezi a Lelket, ami ismételten csak erkölcsi kategória: „Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem. Ne vess el engem a te orczád elől, és a te szent lelkedet ne vedd el tőlem. Add vissza nékem a te szabadításodnak örömét, és engedelmesség lelkével támogass engem” (Zsolt. 51.12-14).


Krisztus a Lélek által van jelen az emberben: „Hogy adja meg néktek az Ő dicsősége gazdagságáért, hogy hatalmasan megerősödjetek az Ő Lelke által a belső emberben; Hogy lakozzék a Krisztus a hit által a ti szívetekben” (Eféz. 3.16-17). Jézus ezt mondta: „Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk” (Ján. 14.23) A Lélek személye egy az Atyával és a Fiúval, az ő jelenléte által jelen levővé teszi a másik két személyt is.


Üdv. Péter

2011. okt. 9. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
2011. okt. 10. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Szia!


Én a Szent Szellemet merem vallani Istennek, mint ahogy az Írás is:


2Pét 1:21 "Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei."


2Tim 3:16 "A teljes írás Istentől ihletett..."

2011. okt. 11. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!