Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A katolikus egyház tanítása...

A katolikus egyház tanítása szerint a túlvilágon nincs idő. Akkor a tisztitó tűzben letöltendő büntetés hogy meg végbe?

Figyelt kérdés

A túlvilági tisztulás lehetőségét hivatalosan tanítja a "→bázeli zsinat (D 693) és a →trienti zsinat (D 840, 983). A határozatban benne van, hogy a halál után még maradhatnak ideigtartó büntetések, és ezektől elegettevő szenvedéssel meg lehet szabadulni. Sem az →ideigtartó büntetés, sem az elegettevő →szenvedés term-éről semmi továbbit nem mond."

ezt a magyar katolikus lexikonból idéztem.

de az egyház azt is tanítja h a halál utáni életben már nincs idő. de a tisztitó tűzben való szenvedést ideigtartó büntetésként mondja.

Szóval ezt nem értem, és előre is kösz a válaszokat!


2011. nov. 10. 23:47
1 2
 1/20 kzs ***** válasza:
39%

Való igaz, hogy az Örökkévalóságban nincs idő.

Ez kétségtelen tény.


Ugyanakkor a tisztitótűz nem létezik, ennek tana legfeljebb történelmi múltra vezethető vissza, de semmiképp sem a Bibliára.

És itt vana baj: ez a tanítás nem más, mint a katolicizmus egyik tévtanítása, pusztán emberi koholmány.


A SzentÍrás olyan mértékű elferdítéséről van szó, mely mélyen sérti a Róma levelet. Ugyanis a Róma 5/12-21 (de főleg ugyanennek a résznek a 18.19. Igeszakasza) arról beszél, hogy az élet Krisztus által jut el MINDEN emberre. 18.: "... egynek igazsága (és ez a Krisztus) által MINDEN emberre elhatott az életnek megigazulása".


AZ 1.János 1/7-ben az van, hogy "Jézus Krisztusnak, az Ő Fiának a vére megtisztít minket MINDEN bűntől" (akkor hadd kérdezzem meg: milyen bűntől nem?)


A purgatóriumban való hit nyilvánvalóan sérti a Krisztusi áldoztatot oly módon, hogy annak teljességét, tökéletességét megkérdőjelezi.

Ha ugyanis Krisztus áldozata egyszeri, tökéletes és megismételhetetlen áldozat (ahogy a SzentÍrás fogalmazza), akkor mi szükség van purgatóriumra?

Vagyis: van-e egyáltalán olyan bűn, ami nem került engesztelésre, és majd itt, a purgatóriumban történik meg? Nem, a Zsidó 7/25 azt mondja, hogy mindenképpen (vagyis teljes mértékben) üdvözítheti is azokat, akik őáltala Istenhez járuknak.


Tehát nincs szükség se vezeklésre, se szenvedésre, mert a Vér teljesen tisztára mos!


És miért kéne szenvednie bárkinek is? Hiszen a Róma 8/1 világosan kifejti hogy NINCS semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztusban vannak. Továbbá: a Róma8/28-ban az van, hogy akik Istent szeretik, MINDEN a javukra van.


A Kolossé 1/13-14 arról beszél, hogy Krisztusban van a mi váltságunk, a megváltásunk az Ő vére által, a bűneink bocsánata.

----------------

A kérdező által feltett kérdésre tehát csakis egy bizonyos keresztény válasz adható:

- Sehogy. Nincs semmiféle tisztitótűz, mert a Krisztusi áldozat megnyitotta mindenki számára az utat a Mennyhez.


A vére teljességgel képes tisztára mosni bárkit, aki elfogadja azt, mivel ez a vér volt az, ami az Atyát kiengesztelte. Mert békességünk büntetése Őrajta (mármint Jézuson) volt. Innentől kezdve senkinek, aki Őt befogadja a szívébe, semmilyen büntetést sem kell elszenvednie.

2011. nov. 11. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:

a tisztitotűz létezésének kérdőrevonását viszont logikátlannak tartom.

hiszen akkor ezek szerint, ha valaki meg lett keresztelve, és hisz Krisztusban, akkor élhet akárhogyan, akármilyen bűnösen és akkor bűneinek nem lesz következménye, hanem azonnal üdvözölni fog, ugyanúgy mint aki egész életét Istennek szentelte?

hát azért én ebben nem érzem Isten végtelen igazságoságát.

és a purgatorium létezése nem azt feltételezteti, h Krisztus megváltása nem volt tökéletes. A megváltással Ő esélyt adott hogy mellette döntsünk és üdvözüljünk. de szabad akaratunk van, és ha elfordulunk tőle, az a mi döntésünk. Ezért rajtunk is múlik h üdvözülünk-e. Vagy szerinted a kárhozat helye sem létezik? mert ha a purgatorium szted Krisztus megváltásának tökéletességét kérdőjelezi meg, akkor a kárhozat helye nem???

viszont ha mindenki üdvözül akkor hol az isteni igazságosság?

2011. nov. 11. 01:00
 3/20 eric_one ***** válasza:
81%

"Krisztus sokkal jobban felismerhető saját kijelentéseiből, mint abból amit barátai mondanak róla."


"A Szentírásban található igazság soha nem tesz boldoggá bennünket, amíg az a szívünkben élő igazsággá nem válik."



Te mond! Melyik logikusabb? Ha én Téged akarlak megismerni vagy Tőled akarok megtudni valamit akkor hozzád menjek oda? Vagy körbekérdezősködjek az ismerőseid között? A válaszban bizonyára egyetértünk.

Eképpen fordulj oda Te is Istenhez, és ismerd meg Istent a Bibliából amelyben kinyilatkoztatja magát. Hogy a zsinatokon mit mondanak az sokszor szemben áll a Biblia kijelentésével. El kellene döntened hogy Istent akarod követni? Vagy az egyházad vallását, és emberek rendelkezéseit.


Dicsértessék a Jézus Krisztus!

2011. nov. 11. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 kzs ***** válasza:
79%

/A kérdező 2. kommentjére válaszolva/


Pál és Jézus részletesen foglalkoznak a Mennyei elhívás kérdéséről. Vagyis arról, hogy miképpen válik Isten Országa elérhetővé számunkra, és kik az elhivatottak.

Neked viszont - kedves kérdező - el kell döntened (méghozzá mihamarabb), hogy Isten Igéjében hiszel, vagy Biblia nélküli tanításokban. Mert ez a helyzet. A katolikus egyház által tanított "tisztitótűz" (más néven purgatórium) teljesen távol áll a SzentÍrástól. Emberi logikából, logikus következtetésekből épül fel, miközben mélyen sérti a SzentÍrást (olvasd el még egyszer az ide vonatkozó Igéket /már leírtam egyszer/)


Visszatérve a hit betöltésével, vagyis az elhivatottsággal kapcsolatos témára - ez rendkívül részletes, amibe most nem mennék bele: lévén, hogy a SzentÍrás nem véletlenül foglalkozik az Ige (mint Szellemi eledel /ahogy a Biblia fogalmaz/) helyes átadásáról.


Ez annyit tesz, hogy minthogy egy háznak az építését mindig az alapoknál kezdjük, úgy a szív építését is. Ez utóbbi esetben az alap a megtérés, amihez szorosan kapcsolódik a víz- és SzentSzellem keresztség.


Amíg ezek nincsenek meg, hiába kezdeném el részletezni a Mennyei elhívás betöltésének feltételeit, nem fogod megérteni, mert ezek a tanok számodra még nehezek. Mert Isten szelleme az, ami (pontosabban: aki) megnyitja az ember szívét az Ige felé.


Enélkül az egész nem más, mint a betű "ósága", melyben nincs meg az azt elevenítő Isteni Szellem.


És csakis ekkor fogod érteni azt, hogy miért nem létezik (pontosabban: miért nem létezHET) a tisztitótűz. Vagyis ne tartsd te logikátlannak ennek létezését, mert maga a SzentÍrás az, ami ellentmond neki.


A kárhozat helye (vagyis a pokol, illetve a 2. feltámadás után a gyehenna) teljesen valóságos, a SzentÍrással teljesen összefügg. Azonban egyáltalán nem kérdőjelezi meg a Megváltás tökéletességét. Maradjunk abban, hogy nyomós oka van annak, ha valaki oda kerül. A Biblia részletesen beszél arról,hogy kik NEM öröklik Isten Országát, de erre most nem térnék ki.


Ezt kérded: "hiszen akkor ezek szerint, ha valaki meg lett keresztelve, és hisz Krisztusban, akkor élhet akárhogyan, akármilyen bűnösen és akkor bűneinek nem lesz következménye, hanem azonnal üdvözölni fog, ugyanúgy mint aki egész életét Istennek szentelte?"

Természetesen nem erről van szó. Van olyan, hogy valaki TUD Istenről, más valaki pedig HISZ Istenben. A kettő teljesen más. Ennek részletezése nagy téma. Most csak annyit, hogy hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által. Tehát nem elég csak elfogadni Jézus áldozatát, de a szívedbe is építkezni kell az Ige által (mindezt persze csakis megtérés és víz- illetve SzentSzellem keresztség után).


Ezt írod: "a purgatorium létezése nem azt feltételezteti, h Krisztus megváltása nem volt tökéletes."

Pedig igen. Természetesen nem ezt akarja mondani, de végeredményben mégis ezt teszi. Mert ennek elfogadása - még egyszer mondom - azt jelenti, hogy nem bízok a Krisztusi áldozat tökéletességében.


Vagyis nem hiszem azt, hogy Jézus vére teljesen megtisztít, hogy teljes utat nyit a Menny felé! Nem erről van szó? De bizony... és távol legyen az ilyen gondolkodás!


Mert a SzentÍrás egyértelműen kiáll a Krisztusi áldozat teljessége, és tökéletessége mellett: és tegyük mi is azt. Ne kételkedjünk benne. Igaz hitet csakis a SzentÍrás és a Szent Szellem együttes munkájával lehet felépíteni. Nélkülük az egész csak halott hit. Olyan, ami nem kedves Isten előtt.

2011. nov. 11. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:

Nem lehet hogy az hogy nincs idő csak a mennyre és a pokolra vonatkozik? A tisztítótűz pedig csak egy átmeneti hely ami nem az örökkévalóságban van hanem valahol a földi világ és a túlvilág között? Egyébként szerintem a mennyben (és a pokolban) az hogy nincs idő nem azt jelenti hogy mindenki egyhelyben fog állni, hanem inkább azt hogy soha nem lesz vége az ottani világnak és az ottani dolgoknak.


A tisztítótűz létezik (sok tanúságtétel is ezt támasztja alá) ezért itt egy link ami ezt az állítást védi (Bibliai alapokon is):


[link]

2011. nov. 11. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 A kérdező kommentje:

igen lehet h így van hogy az időtlenség csak a mennyre, és a kárhozatra vonatkozik. Ezt már érthetőnek tartom.


kzs-nek pedig: ha a purgatórium nem létezne, akkor a végítélet nem lenne valami igazságos.

mert eszerint

ha valaki egész életében istennek él, imádkozva (akár cölibátusban), őt hirdeti és egész életét neki adja,

az ugyan olyan elbírálásban részesül halála után, mint aki hisz istenben, de bűnös kicsapongó életet él, de nem annyira, hogy kiérdemelje az örök kárhozatot.

És a Biblia szerint Isten ítélete végtelenül igazságos (de gondolom ezt amúgy sem kérdőjelezi meg senki)

viszont ez amit az előbb elmondtam, egyértelműen ellentmond a végtelenül igazságossággal.

2011. nov. 11. 10:24
 7/20 anonim ***** válasza:
20%

Az idő egy fizikai dolog. Azért tudjuk mérni, mert vannak periodikusan ismétlődő jelenségek (a Föld forog, a Nap felkel, a különböző hullámoknak periódusideje van stb.). De még itt is függ az időérzékelésünk pl. a sebességtől (relativitás).


A mennyben az időt nem tudjuk mérni, valószínű nincs semmilyen hasonló periodikusan ismétlődő dolog. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden változatlan. Lehet, hogy ott is van változás, de nincs értelme mérni, mert úgyis végtelen időnk van. Nincsenek "időhöz kötött" események, amik egyszerre történnek, vagy ha vannak, akkor arról úgyis mindenki értesül. Szóval örök létezés van, amit nem lehet az idő fogalmával leírni. A léleknek meg egyfajta "állapota" van, ami többféle lehet: megdicsőült, elkárhozott, tisztítótűzben szenvedő.


Azt, hogy hogyan "telik le" a szenvedés, nem tudom. LEhet, hogy "bizonyos mennyiségű" szenvedést kell kiállnunk. De az biztos, hogy valamilyen VÁLTOZÁSHOZ kötődik, ami a lelkünkben megy végbe. Ha valaki "gyorsan" képes változni, akkor lehet, hogy "kevesebb" szenvedésre lesz szükség. Ami biztos, hogy Te már nem segíthetsz magadon. Mások imái és a felajánlott szentmisék viszont segíthetnek - ezért valószínű LEHET időhöz kötni a tisztítótüzet (földi időhöz). Az tisztítózűzben érzékelt idő viszont biztos hogy más, mint amennyi a Földön telik el. Lehet, hogy csak 1 földi napig vagy ott, de ezer évnek érzed. Vagy fordítva.


Szóval a legjobb tippem az, hogy még mielőtt megszűnne a fizikai valóság, már mind a mennyben leszünk. Talán ezt jelentheti az "ideig tartó". Az, hogy mennyinek érzed a szenvedést, az már teljesen szubjektív lehet. De az biztos, hogy mire végzel vele, méltónak érzed magad, hogy az Úr színe elé járulj.


Hasznos volt neked a válaszom?

2011. nov. 11. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
89%

"ha valaki egész életében istennek él, imádkozva (akár cölibátusban), őt hirdeti és egész életét neki adja,

az ugyan olyan elbírálásban részesül halála után, mint aki hisz istenben, de bűnös kicsapongó életet él, de nem annyira, hogy kiérdemelje az örök kárhozatot."


Kedves kérdező!


1Timóteus 5,6:

"A bujálkodó(szpatalaó=kicsapongó életet élő) pedig élvén megholt."


Nincs ilyen hogy valaki kicsapongó életet él, de a Bibliában nem található "purgatóriumban" majd megtisztul, hanem az ilyen ember halott Isten szemében. Fordíthatod a füled misztikus, a Bibliától idegen tanításokra, de Isten azt kéri, hogy most térj meg, mert itt a földön kell megszentelődni és várni az Urat. Utána már késő lesz.


Jak 2:14 Mi a haszna, atyámfiai, ha valaki azt mondja, hogy hite van, cselekedetei pedig nincsenek? Avagy megtarthatja-e őt a hit?


A kérdés nem költői, hanem a válasz: nem! A hívők életében az Istennel való élő kapcsolatuknak és szeretetüknek a gyümölcse:


1Ján 2:3 És arról tudjuk meg, hogy megismertük őt, ha az ő parancsolatait megtartjuk.

2011. nov. 11. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

de akkor is mindenképpen van különbség jó élet és jó élet között.

minden ember vétkezik. de mivel az emberek bűnössége között van különbség, ezért nem részesülhetnek ugyanabban az ítéletben.

mert az nyílvánvalóan nem igazságos.

2011. nov. 11. 15:39
 10/20 anonim ***** válasza:
67%
A katólikus egyház olyasmit próbál egyértelmű tényként beállítani,amit ők maguk sem tudnak felfogni.ezért persze,hogy nem érted te sem.és nem is kell foglalkozni vele,mert értelmetlenség.
2011. nov. 11. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!