Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Isten különbséget tesz az...

Isten különbséget tesz az elkövetett bűnök "súlyosságának" megítélésekor, hogy kivel szemben követtük azt el?

Figyelt kérdés
Vagyis ha kigúnyolsz, megbántasz, meglopsz stb. egy "kiválasztottat", az súlyosabb bűn Isten szemében, mintha ugyanezek egyikét egy "nem kiválasztottal" teszed meg?
2011. dec. 1. 10:49
1 2 3 4
 21/31 A kérdező kommentje:
De az nem igazságtalan, hogy az egyik embert nyugodtan lehet bántalmazni, a másikat viszont nem? Ez nem kettős mérce?
2011. dec. 2. 15:09
 22/31 anonim ***** válasza:
Úgy látom, nem értetted meg a hasonlatomat a felgyújtott faluról. A válasz: NEM igazságtalan, amit Isten tesz, az az IGAZSÁG.
2011. dec. 2. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
Itt nem kettős mércéről van szó, Ádámban már minden ember meg lett mérve - itt egy új esélyről van szó. Ott a lehetőség - ha valaki szeretne esélyt kapni, kérjen.
2011. dec. 2. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:

Valaki pont azt írta az előbb, hogy nem mindenkinek ad esélyt Isten, csak bizonyos embereknek, vagyis a kiválasztottaknak. Ha ez így van, akkor az, aki nem kiválasztott, hiába kér esélyt. Ráadásul egy ilyen emberrel szemben elkövetett bűn, nem is esik ezek szerint ugyanabba a kategóriába, mint ugyanaz a bűntett, ha egy kiválasztott ellen követik el. Tehát a nem kiválasztottaknak gyakorlatilag születésük pillanatában megpecsételődött a sorsuk, Istentől teljesen elhagyatottak, az ebből fakadó következményekért pedig emberi ész számára felfoghatatlan kínokkal fizetnek majd. A pokolban szerintem az lesz majd a legborzalmasabb dolog az ilyen embereknek, hogy felismerik, hogy soha nem volt választásuk, mert nekik már a születésük előtt az örök horrorisztikus kínzásokat készítette el Isten.

Lehet, hogy ez áll a gyermekbántalmazás hátterében, tehát azok a gyerekek, akiket brutálisan bántalmaznak a szüleik, ők a "nem kiválasztottak" és ezért engedi meg Isten, hogy bántsák őket.

2011. dec. 2. 20:54
 25/31 anonim ***** válasza:
ne úgy gondoljál istenre mint személyiség, mert akkor egy mensis nőnek az érzelmeit lehet ráilleszteni
2011. dec. 2. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:
Hanem hogy?
2011. dec. 2. 23:27
 27/31 anonim ***** válasza:
gondolj egy "gépre" ami megteremtette a világot megírta a szabályait rendszereit(nem erkölcsi,vallási) és kész viselkedj jól, hogy neked/másoknak jól essen, és nem azért történnek rossz dolgok mert valaki úgy akarta
2011. dec. 2. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:

Na, ez a gépes hasonlat jobb, mint a székely vicc. Köze nincs Istenhez.



Megpróbálom pontokban megválaszolni, és ezzel be is fejezem, mert vagy elgondolkodsz azon, amit eddig írtam, és nekifogsz bibliát olvasni ha valóban szeretnéd megérteni, vagy vég nélkül fogsz újabb és újabb kérdéseket feltenni.


1. Isten „felfelé” hajlik, azaz hajlik arra, hogy ha valaki bűnbánattal közeledik, annak megbocsát. „lefelé” sosem, azaz az adott kegyelmét soha vissza nem vonja. Ha te esetleg azt hiszed magadról, hogy nem vagy választott, akkor az ne legyen akadálya annak, hogy megszólítsd Istent, és kegyelmet kérj tőle. Aki nem választott, az ilyen kérdéssel egyáltalán nem foglalkozik, azt nem érdekli ez a kérdés.


2. Nem választottal szemben elkövetett bűn – ilyen megkülönböztetést nem tesz Isten a parancsolataiban. (Az Ószövetség idején volt a „hérem”, de ezzel nem keverlek meg.) A ma érvényben lévő parancsai alapján nincs ilyen megkülönböztetés, ha bűnt követsz el, az bűnként van elkönyvelve.


3. Mégegyszer elmondom, a te okfejtésedből megközelítve, hogy jobban megértsd: A születés pillanatában mindenki a kárhozatba, a bűnbe születik Ádámék bűne miatt. Nem a mennyben születünk meg, mert nem ott vagyunk, hanem ki vagyunk onnan taszítva. Jézus az ajtó, akin vissza lehet menni. Ha be akarsz menni, keresd Jézust. Ezidáig egy emberről tudjuk biztosan, Júdásról, aki nem mehet be, hiszen róla maga Jézus jelenti ki, hogy ő a kárhozat fia. Neked nem kell amiatt aggódnod, sem méltatlankodnod, sem eldöntened, hogy igazságos-e, hogy ki a választott, és ki nem. Egy keresztyén embernek mindenkivel szemben kötelessége úgy eljárni, viselkedni, mint aki választott. Mindenkinek fel kell hívnia a figyelmét az egyetlen lehetőségre, Jézusra. Ezért beszélek én is hozzád. Neked nem azzal kell foglalkoznod, hogy a kárhozatban kinek milyen kínjai lesznek, te akarj a mennybe jutni. Ha ez a célod, akkor beszélgethetünk tovább, ha pedig leragadsz ennél a pontnál, akkor nekem erre több időm nincs.


4. Ha megnyugtat, engem nagyon durva módon bántottak gyerekkoromban, mégis választott vagyok. Tehát nem jó az okfejtésed.



(Az eredeti kérdésedhez: Az Ószövetség idején van arra határozott utalás, a Mózes 4. könyvének 12. fejezetében, - Mirjám esete. Olvasd el, és megtudod, mi volt az.)

2011. dec. 3. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 A kérdező kommentje:
De egyébként a 10 szűz, a királyi menyegző, a magvető és a gonosz szolga példázatai is az egyéni felelősségről szólnak, illetve Pál is többször figyelmeztetett az elesés veszélyére, nem pedig arról írt, hogy vagy kiválasztott vagy és akkor jó neked, vagy nem. A Luk.12:47-ben pedig egy olyan embernek, aki majd nem kerül a Mennybe, az urának nevezi magát Jézus, akire rábízott bizonyos dolgokat. Illetve azt is írja, hogy "akinek sokat adtak, attól sokat várnak és, akire többet bíztak, attól többet kérnek majd számon." Ha valaki nem kiválasztott, arra nyilván nem bíznak semmit, tehát nem is kérhetik számon rajta azt, amit kapott, vagy amit rábíztak.
2011. dec. 3. 11:38
 30/31 anonim ***** válasza:

Ez nem így van. Eleve rossz aspektusból közelíted meg a kérdést, és így csak rossz választ tudsz adni magadnak, és rossz következtetésekre jutsz.

A nem választottaknak is ugyanolyan felelőssége van. De hangsúlyozom - nem tudjuk, hogy ki nem választott, az egy Júdást leszámítva. Ezt el kellene már felejteni, ebből a szemszögből vizsgálni. Olyan érzésem van, mintha úgy lennél ezzel, hogy te szeretnél választott lenni, de semmiféle felelősséget nem akarsz hozzá, ami ezzel jár, hivatkozva arra, hogy mi van azzal, aki nem választott.


Gondolkodj egy példán, amikor az apa gyanakodni kezd, hogy a fia, amikor elküldik a boltba, lop a rábízott pénzből, és a következőt teszi:


Megszámolja a pénzt, és mondja a gyereknek, menj el a boltba. Majd amikor a gyerek megjön, leteszi a pénzt a konyhaszekrényre, majd slisszolna kifelé. Ekkor szól az apja, hogy na, számoljunk el. Kiderül, hogy a gyerek lopott.

Most akkor az apa a felelős, aki tudta, hogy a gyerek lopni fog? Miért bízott rá pénzt? - Nem a gyerek felelős, aki megtehette volna, hogy nem lop?


Szóval nem lehet a felelősséget megúszni, azzal, hogy azt mondod, hogy eleve nem választott! Az nem az emberre tartozik, hogy ki választott, és ki nem. Az embernek az a kötelessége, hogy a tőle elvárható módon engedelmeskedjen Istennek. Ha nem ezt teszi, akkor nincs személyválogatás Istennél, bűnös, annak minden következményével együtt.

2011. dec. 4. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!