Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit jelent, hogy Isten az...

Mit jelent, hogy Isten az élőknek az Istene?

Figyelt kérdés
Kik a holtak és az ő Istenük?

2012. szept. 30. 20:23
 1/9 yuda ***** válasza:

Amiatt van, hogy Isten Ábrahám, Izsák és Jákob halála után is úgy nevezi és nevezteti többek között magát, hogy Ő Ábrahám Istene, és az Izsák Istene, és a Jákób Istene.

Ha logikailag közelíted meg, akkor azt jelenti, hogy bár ezek a hit hősök meghaltak testben, de lelkük, szellemük él.

Ha lelke, szelleme él valakinek, ám teste halott, (mert hiszen porból lett és visszatért a porba)- tehát akkor élőnek kell nyílvánatani, mivel hitben halt meg. Aki hitben hal meg, annak üdvössége van. Lesz feltámadás.

Kiváló igevers azok a hívők számára is, akik tagadják a halál utáni életet. Azoknak, akik valami alvási, öntudatlan állapotról beszélnek, mert ez az ige is bizonyítja, hogy élnek és a gazdag és a Lázár példázata nem fiktív történet, hanem valóságos esemény. Az ember halála után megy a kirendelt helyre és az a lelki test nagyon is felismerhető, mint Lázár történetből kiderül.

Jézus azt mondta, aki hisz én bennem, ha meghal is él. Jn.11.25-26.

Én személy szerint boldog vagyok ettől az igétől. :)


A bűnösök mennek a büntetés helyére, ahol a halál az úr.

Ha a bűn uralkodik az emberen, akkor a halál uralma alatt van.

Evilág istene sátán, másik helyen fejedelemként van említve. Jézus kisértésekor is felajánlotta Jézusnak a föld minden dicsőségét, mondván, hogy az övé. Ezt Jézus sem tagadta.

2.kor.4.4.

Ef.2.2.

2012. szept. 30. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Pietrosol ***** válasza:

Szia!


Ha végignézel a társadalmi folyamatokon a válasz egyértelmű!

Szerinted a létezés maximumán vagy a minimumán van-e a többség?

Lehet-e valóban élőnek nevezni azt az embert,aki csak úgy van?

Úgy is kérdezhetném,hogy a saját álmukat álmodják-e vagy valaki másét?


Bocsánat,tudom,hogy itt nem szokás visszakérdezni,de ezeket válaszold meg magadnak!

2012. szept. 30. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
48%

Azt mondja Jézus, hogy az Atya az élők Istene. Mert Ők keresték és megtalálták saját magukban, önmagukban.A holtak nem ismerik Istent, mert tévelyegnek, olyan úton járnak ahol az Isten nem található.

Keressétek Isten országát, az igazságot és az életet.

2012. szept. 30. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

A Lukács 20:38 megmagyarázza.

"Az Isten pedig nem a holtaknak, hanem az élőknek Istene: mert mindenek élnek ő néki."

Más szavakkal ők mindnyájan élnek Isten szemszögéből tekintve (Lukács 20:38).

Amíg Jézus a földön volt, hatalmat kapott arra, hogy feltámasszon halottakat (János 5:21). Éppen ezért azokra, akik hűségben haltak meg, ő is úgy tekint, mint az Atyja. Például amikor a barátja, Lázár meghalt, Jézus ezt mondta a tanítványainak: „odamegyek, hogy felébresszem az álomból” (János 11:11). Emberi szemszögből nézve Lázár halott volt, de Jehova és Jézus úgy tekintett rá, hogy alszik.

Jézus Királyság-uralma alatt „lesz feltámadásuk mind az igazságosaknak, mind az igazságtalanoknak” (Cselekedetek 24:15). Végül a feltámasztott emberek isteni oktatásban fognak részesülni, és lehetőségük lesz arra, hogy örökké éljenek a földön (János 5:28, 29).

Igen, egy szeretett személy halála évekig tartó bánatot és fájdalmat okozhat. Mindazonáltal, ha Isten szemszögéből nézzük a halottakat, akkor az nagyszerű vigaszt nyújt, és reménnyel tölt el bennünket (2Korintus 1:3, 4).

2012. szept. 30. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Azok a holtak akik Isten szerint bár fizikailag még élnek, de nem az Ő akarata szerint cselekednek, vagy élik a minden napjaikat.

S mivel a halál Sátán miatt jött be, ezért Ő a "halottak" istene.


Teremtőnk azonban másképp tekint a dolgokra. Mivel ő formálta meg az első embert a föld porából, arra is képes, hogy újból megalkosson valakit, aki már meghalt. Ennélfogva Isten úgy tud tekinteni a halottakra, mintha élnének. A régi hűséges szolgákra utalva, akik már meghaltak, Jézus ezt mondta: „mindnyájan élnek őneki”, más szavakkal ők mindnyájan élnek Isten szemszögéből tekintve (Lukács 20:38).



Jóval azután, hogy Ábrahám, Izsák és Jákób meghaltak, Jézus beszélt róluk, majd ezt mondta: „Ő [Jehova] nem a halottak Istene, hanem az élőké, mert mindnyájan élnek őneki” (Lukács 20:37, 38). Már mind a három hűséges patriarcha halott volt, ám az, hogy Isten megvalósítja a szándékát, és feltámasztja őket, annyira biztos, hogy ami Istent illeti, akár az élők közé is sorolhatja őket. Jehovának cseppet sem lesz nehéz visszahoznia három régen élt hűséges szolgáját az élők sorába, mint ahogy az sem okozott gondot neki, hogy megteremtse az első embert a föld porából (1Mózes 2:7).


Ha Ábrahám, Izsák, és Jákob egyszerűen halottak lennének, akiket eltemettek, és semmiféle kilátásuk nem lenne további életre, Jehova azt mondhatta volna Mózesnek: ’Én az Istenük voltam. ’ De ő nem ezt mondta. Miután hallották, hogyan érvelt Jézus az Írásokból ebben a kérdésben, nem csoda, ha az írástudók közül többen így válaszoltak rá: „Tanító, jól beszéltél. ”



Zsömle/lány

2012. okt. 1. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Hazardteam ***** válasza:

Amikor Ádám és Éva ettek a gonosz tudás fájának gyümölcséből, meghaltak. Nem testileg, hanem szellemileg, vagyis AZ a részük, ami az ember legbenső, halhatatlan lényét jelenti kiegészítők nélkül. Azonban, ez a halál nem azonos a megszűnéssel, hanem azonos Istenről való leválással, az emberi szellem süketté, vakká, erőtlenné és Isten életét nélkülözövé válásával.


Erről (is) beszél Pál a Róma 7-ben, amin Ádám, Éva és minden ember keresztülment:


"7.

Mit mondunk tehát? A törvény bűn-é? Távol legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad.

8.

De a bűn alkalmat vévén, a parancsolat által nemzett bennem minden kívánságot; mert törvény nélkül holt a bűn.

9.

Én pedig éltem régen a törvény nélkül: de ama parancsolatnak eljövetelével felelevenedék a bűn,

10.

Én pedig meghalék; és úgy találtaték, hogy az a parancsolat, mely életre való, nékem halálomra van.

11.

Mert a bűn alkalmat vévén, ama parancsolat által megcsalt engem, és megölt általa"


Viszont!


"18. Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk" (jakab 1)


Aki a Krisztus, mármint az élő Ige és maga Jézus, a Krisztus mondja, hogy "szükséges újjászületni" de nem test szerint, ahogy Nikodámus félreértette, hanem szellem szerint, vagyis ott legbelül. Mégpedig azért, mert:


"14. Hanem mindenki kísértetik, a mikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága.

15. Azután a kívánság megfoganván, bűnt szűl; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz"


És ezt Isten végzi el, Ő ad új életet, eleveníti meg az ember szellemét, hogy aztán képes legyen jó gyümölcsöket teremni élő szellemmel Istennek, szellemben és igazságban imádni őt és nem a törvény holt cselekedetei által, az elátkozott, halott emberi szelleméből vinni áldozatot neki, mint Káin a föld terméséből, amelyben nem volt élet, vagy a bűn rabigájában tengődve szolgálni a halált, ahogy azelőtt tette.


"12.

Azért ám a törvény szent, és a parancsolat szent és igaz és jó.

13.

Tehát a jó nékem halálom lett-é? Távol legyen: sőt inkább a bűn az, hogy megtessék a bűn, mely a jó által nékem halált szerez, hogy felette igen bűnös legyen a bűn a parancsolat által.

14.

Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.

15.

Mert a mit cselekeszem, nem ismerem: mert nem azt mívelem, a mit akarok, hanem a mit gyűlölök, azt cselekeszem.

16.

Ha pedig azt cselekszem, a mit nem akarok, megegyezem a törvénnyel, hogy jó.

17.

Most azért már nem én cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn.

18.

Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom.

19.

Mert nem a jót cselekeszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekeszem, melyet nem akarok.

20.

Ha pedig én azt cselekeszem, a mit nem akarok, nem én mívelem már azt, hanem a bennem lakozó bűn.

21.

Megtalálom azért magamban, ki a jót akarom cselekedni, ezt a törvényt, hogy a bűn megvan bennem.

22.

Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint;

23.

De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.

24.

Óh én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak testéből?

25.

Hálát adok Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által. Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de testemmel a bűn törvényének szolgálok"


Isten viszont, mint annak idején Noé idejében a bárka által a víztől, elválasztja a régi, testi/halott természetüket az ujjászületett szellemüktől, mert most Jézus Krisztusban való hit által újjászüli az embereket, (a szellemüket) akik így meghalva a törvénynek, meghaltak a bűnnek is, így a halálnak is az által, aki mindezt lehetővé tette egyetlen egy engesztelő, helyettesítő áldozatával: Jézus Krisztus/Messiás által.


"4.

Azért atyámfiai, ti is meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által, hogy legyetek máséi, azéi, a ki a halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek.

5.

Mert mikor a testben voltunk, a bűnök indulatai a törvény által dolgoztak a mi tagjainkban, hogy gyümölcsözzenek a halálnak;

6.

Most pedig megszabadultunk a törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, a mely által lekötve tartattunk; hogy szolgáljunk a léleknek újságában és nem a betű óságában."


Ábrahám, Izsák és Jákob mind, mind találkoztak és szembesültek Istennel, hittek abban a megváltóban, aki majd eljön és rá mutatva adtak áldozatokat Istennek hitből, akárcsak Jób, márpedig Jézus azt mondta, hogy aki hisz őbenne, ha meghal is él (csak a teste halhat meg, a szelleme nem)


A "holtak istene" maga a sátán, aki titokban, magát elrejtve az emberek előtt munkálkodik. "Evilág istenének" és "evilág fejedelmének" is nevezi őt a biblia, aki a bűn által öli meg az embereket, hogy aztán kiszolgáltassa haverjának, a halálnak, mert gyűlöli az embereket, akik Isten képére és hasonlatosságára teremtettek és mindent elkövet, hogy öljön, lopjon és pusztítson, annyi embert vigyen magával a kárhozatba, ahányat csak tud.


"3. Ha mégis leplezett a mi evangéliomunk, azoknak leplezett, a kik elvesznek:

4. A kikben e világ Istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges evangéliomának világosságát, a ki az Isten képe"

2012. okt. 1. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A kérdésedre a válasz, a holtaknak valójában nincs Istenük, vagy másképpen kifejezve az istenük szintén holt, mondjuk kő, vagy szobor, vagy olyan teremtmény, amely lázad Isten ellen (pl. démon), amely emiatt halott. A halottak nem élnek, csak az élők dicsőítik Istent, csak nekik van Istenük, ezért Isten az élők Istene. Mivel Isten feltámasztja a halottakat, így pl. Ábrahámot, Izsákot és Jákóbot, valójában Istennél ezek az emberek is élők, mert Istent az idő felett áll, és nála a jövő már kész.
2012. okt. 2. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Hazardteam ***** válasza:
Pontosan
2012. okt. 2. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

élő az, akinek a lelke (=önmaga) ÉL


a többi: halott... neki nincs semmilyen istenük, ők csak árnyak, akik az élőket kísértik

2012. okt. 3. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!