Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha ez áll a Bibliában akkor...

Ha ez áll a Bibliában akkor miért nem ismerik el egyesek a Vatikánt és római katolikus felekezetet?

Figyelt kérdés

vagy nem is tudom,hogy fogalmazzak


Ha jól tudom Jézus mondta,hogy: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat (Mt 16,18)


Ez nem egyértelmű arra nézve,hogy felesleg eltérni, más felekezetet alapítani, stb...


Hiszem Jézus megmondt,hogy erre és nem másikra építi az egyházát.

Kérdés szükség volt-e a refomációra és ők,hogy látják ezt.

Azt értem,hogy nem tetszett nekik amit akkoriban a Vatikán művelt,de mégis csak ők ülnek azon a sziklán.



2013. márc. 1. 20:18
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
66%

Kedves kérdező!

A katolikusok már hosszú ideje Jézusnak a Máté 16:18-ban feljegyzett szavaival támasztják alá azt az állításukat, hogy Krisztus Péterben alapozta meg az egyházat. Itt ez áll: „te Péter vagy, én pedig erre a sziklára fogom építeni a gyülekezetemet”. E szavakat még fel is írták latinul a római Szent Péter-bazilika kupolájába.

A nagyra becsült egyházatya, Szent Ágoston egy időben szintén úgy vélte, hogy a gyülekezet alapja Péter. Ám életének a vége felé másként értelmezte Jézus szavait. A Számvetések című munkájában amellett érvelt, hogy az egyház, vagyis a keresztény gyülekezet Jézusra épült, és nem Péterre.

Tagadhatatlan, hogy az evangéliumok kiemelten foglalkoznak Péter apostollal. Például Jánossal és Jakabbal együtt a között a három apostol között volt, akiket Jézus kiválasztott, hogy vele legyenek néhány különleges eseményen (Márk 5:37, 38; 9:2; 14:33). Emellett Jézus Péterre bízta „az egek királyságának kulcsait”, melyekkel Péter megnyitotta az utat először a zsidók és a prozeliták, majd a szamáriaiak, végül pedig a nem zsidók előtt, hogy a Királyságba jussanak (Máté 16:19; Cselekedetek 2:5, 41; 8:14–17; 10:45). És nyílt természetéből adódóan nemegyszer ő volt az apostolok szószólója (Cselekedetek 1:15; 2:14). Vajon mindez azt jelenti, hogy a korai gyülekezet feje volt?

Igaz, Pál apostol azt írta Péterről, hogy „a körülmetéltek közötti apostolságra” lett kinevezve (Galácia 2:8). A szövegkörnyezetből azonban kiderül, hogy ezzel nem arra utalt, hogy Péter irányítja a gyülekezetet, hanem arra, hogy milyen szerepet tölt be a zsidóknak való prédikálásban.

Bár Péter felelősségteljes feladatokat látott el, a Bibliában sehol sem állítja azt magáról, hogy a gyülekezet feje, és hogy ezért joga lenne döntéseket hozni a tanítványokat érintő kérdésekben. A levelében apostolnak és vénnek nevezi magát, semmi többnek (1Péter 1:1; 5:1).

Mit tár fel a történelem a pápaság eredetéről?

Honnan ered hát a pápaság? Már az apostolok napjaiban voltak olyan személyek, akik ki akartak tűnni a hittársaik közül. De vajon hogyan vélekedtek erről az apostolok?

Maga Péter apostol azt mondta a gyülekezet irányításával megbízott férfiaknak, hogy ne hatalmaskodjanak azokon, akik Isten öröksége, és hogy övezzék fel magukat alázatossággal (1Péter 5:1–5). Pál apostol is felhívta a figyelmet arra, hogy a gyülekezetben „támadnak majd férfiak, akik kiforgatott dolgokat fognak beszélni, hogy maguk után vonják a tanítványokat” (Cselekedetek 20:30). Az I. század vége felé pedig János apostol az egyik levelében határozottan elítélt egy Diotrefész nevű tanítványt. Miért? Egyebek közt azért, mert „szívesen foglalja el . . . az első helyet” a gyülekezetben (3János 9). Az apostolok tanácsának visszatartó ereje volt, egy ideig megfékezte azokat, akik mások fölé akarták helyezni magukat (2Tesszalonika 2:3–8).

De nem sokkal az apostolok halála után néhányan egyre nagyobb befolyásra tettek szert. Egy könyv megjegyzi: „A II. század közepe előtt valószínűleg nem volt »monarchikus« püspök Rómában” (The Cambridge History of Christianity). A III. században azonban már Róma püspökéé volt a legmagasabb hatalmi tisztség, bár ezt nem ismerte el mindenki az egyházban. Annak alátámasztására, hogy Róma püspökét illeti a legfőbb hatalom, összeállítottak egy listát Péter utódairól.

Ez a lista azonban nem tekinthető egyértelmű bizonyítéknak. Miért nem? Például azért, mert némelyik névnek a hitelességét nem lehet igazolni. Sőt, a lista már alapjaiban hibádzik. Miért mondhatjuk ezt? Azért, mert még ha Péter prédikált is Rómában – ahogy arra néhány I. és II. századi világi mű utal –, nincs bizonyíték arra, hogy a római gyülekezet feje lett volna.

Az is bizonyítja, hogy Péter nem volt a római gyülekezet feje, hogy Pál apostol a rómaiaknak írt levelében nagyon sok keresztényt név szerint említ, ám Péterre egyáltalán nem utal (Róma 16:1–23). Ha Péter valóban a gyülekezet feje lett volna, el tudod képzelni, hogy Pál kihagyja a felsorolásból?

Az is érdekes, hogy Péter az első levelét és Pál a Timóteusznak írt második levelét körülbelül egy időben írta meg. Pál ebben a levelében említést tesz Rómáról, de Péterről nem. Tulajdonképpen hat levelet Rómában írt meg, de egyikben sem hozza szóba Pétert.

Mintegy 30 évvel azután, hogy Pál megírta a leveleit, János apostol írásba foglalta három levelét és a Jelenések könyvét. Egyikben sem említi, hogy a római gyülekezet lenne a legkiemelkedőbb, és olyan vezetőre sem utal, aki Péter állítólagos utódaként a legfőbb hatalmat gyakorolná a gyülekezetben. Sem a Biblia, sem a történelem nem támasztja alá azt az állítást, hogy Péter volt a római gyülekezet első püspöke.

Mit mutat a pápák életmódja és a tanításaik?

Attól, aki „Szent Péter utódának” és „Krisztus helytartójának” nevezi magát, joggal várhatjuk el, hogy kövesse Péter és Krisztus példáját és tanításait. Vajon Péter engedte, hogy a hittársai különleges bánásmódban részesítsék? Nem, nem hagyta, hogy hódolattal adózzanak neki (Cselekedetek 10:25, 26). És hogyan gondolkodott Jézus? Ő azt mondta, azért jött, hogy másokat szolgáljon, és nem azért, hogy neki szolgáljanak (Máté 20:28). Ezzel szemben mit mondhatunk a pápákról? Elutasítják, hogy hódolattal és magasztos címekkel illessék őket, és kerülik a gazdagsággal és hatalommal való hivalkodást?

Péter és Krisztus egyaránt erkölcsös, becsületes emberek voltak, és a békére törekedtek. Azonban figyeld meg, hogyan jellemzi X. Leó pápát egy katolikus enciklopédia: „Belefolyt a politikába, többször is előnyhöz juttatta a rokonait, fényűző világi örömöknek hódolt, miközben sürgető szellemi kötelességeit elhanyagolta” (Lexikon für Theologie und Kirche). VI. Sándor pápáról pedig Karl Amon katolikus pap és egyháztörténeti professzor azt mondja, hogy megbízható beszámolók szerint rendkívül becstelen volt, visszaélt a hatalmával, egyházi tisztségekkel nyerészkedett, és erkölcstelenül élt.

És vajon a pápák tanításai összeegyeztethetők Péter és Krisztus tanításaival? Péter például nem hitt abban, hogy minden jó ember az égbe megy. Ezt mondta az istenfélő Dávid királyról: „Dávid valójában nem ment fel az egekbe” (Cselekedetek 2:34). Péter azt sem tanította, hogy a csecsemőket meg kell keresztelni. Azt vallotta, hogy a keresztelkedés felől meggondoltan kell döntést hozni (1Péter 3:21).

Jézus pedig azt tanította a tanítványainak, hogy egyikük se helyezze magát a többiek fölé. „Ha valaki első akar lenni, legyen mindenki között az utolsó és mindenki szolgája” – mondta (Márk 9:35). Röviddel a halála előtt ezt az egyértelmű utasítást adta a követőinek: „Titeket azonban ne hívjanak rabbinak, mert egy a ti tanítótok, ti pedig mind testvérek vagytok. Ezenkívül senkit se hívjatok atyátoknak a földön, mert egy a ti Atyátok, az égi. »Vezetőnek« se hívjanak benneteket, mert egy a Vezetőtök, a Krisztus” (Máté 23:1, 8–10). Szerinted a pápák ugyanazokat a tanokat hirdetik, mint Péter és Krisztus?

Egyesek azt mondják, hogy a pápa tisztsége nem vitatható el, még akkor sem, ha nem él keresztényhez méltóan. Ésszerűnek tartod ezt az érvelést? Jézus ezt mondta: „minden jó fa jó gyümölcsöt terem, de minden korhadt fa értéktelen gyümölcsöt terem; jó fa nem hozhat értéktelen gyümölcsöt, és korhadt fa sem teremhet jó gyümölcsöt.” A bizonyítékok alapján láttuk, milyen gyümölcsöt teremnek a pápák. Mit gondolsz, örül Péter vagy Krisztus annak, hogy kapcsolatba hozzák őket velük? (Máté 7:17, 18, 21–23).

Ha tehát a katolikus vallás nem az igaz vallás, akkor nemkéne utánanézni mék az igazi?

2013. márc. 1. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
43%

Mert csak elismerte Péter hitét, hogy az kőszikla és biztos alapokon van, ami kell ahhoz, hogy terjeszteni tudja, nem pedig azt mondta, hogy Péter által alapított egyháznak kell lenni az egyetlennek és igazinak.

Ráadásul épeszű ember nem hajbókol arany szobrok előtt! Már Áron idején is bűn volt, benne van ennek a tiltása a Tízparancsolatban is. Plusz még ilyen gazdagságban prédikált igék nagyon hazugnak tetszenek.

2013. márc. 1. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
100%

Ők máshogy értelmezik ezeket a sorokat.

Illetve hivatkoznak arra, hogy sok pápa méltatlan volt ehhez a hivatalhoz. Ez igaz is, de kár lenne így általánosítani, mert

1. olyan is volt, nem is kevés, akik meg szentéletű emberek voltak, csak róluk kevesebb szó esik, mert a botrány mindig hangosabb

2. igazából mi mind méltatlanok vagyunk Isten szolgálatára.


Reformációra szükség van a mai napig, ez nem egy adott eseménye a történelemnek, hanem az Egyháznak folyamatos megújulásra van szüksége. A protestáns felekezetek képződése meg nem csak vallási, hanem politikai is volt. Azért ilyen téren is vannak ma már előrelépések: már nem tekintünk gyűlölettel a másikra, hanem azt keressük, ami a közös.

2013. márc. 1. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
64%
Nem csak erre hivatkozunk. Rengeteg érvvel alá lehet támasztani, hogy Péter különb volt, kiemelt szerepe volt valamilyen szinten. Ő volt az első tanítvány, amikor a tanítványokat emlegetik, rengeteg esetben ő van elől, közel 50%-kal többször van megemlítve, mint a többiek, ha Jézus a tanítványoktól kérdez, akkor a tanítványok nevében ő válaszl. Mikor Jézus elküldi tanítani őket, előbb Péterhez szól: legeltesd bárányaimat, majd a többiekhez: legeltessétek bárányaimat. Neki adja a menny kulcsait, neki mondja, hogy amit megköt a földön, meg lesz kötve a mennyben is...stb....asszem ez elég bizonyíték
2013. márc. 1. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
41%

Máté 7

"

24

Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, aki a kősziklára építette az ő házát:

25

És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; de nem dőlt össze: mert a kősziklára építtetett.

26

És valaki hallja én tőlem e beszédeket, és nem cselekszi meg azokat, hasonlatos lesz a bolond emberhez, aki a fövényre építette házát:

27

És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; és összeomlott: és nagy lett annak romlása.

28

És lőn, mikor elvégezte Jézus e beszédeket, álmélkodik vala a sokaság az ő tanításán:

29

Mert úgy tanítja vala őket, mint akinek hatalma van, és nem úgy, mint az írástudók.

"



Lukács 6

"

46

Miért mondjátok pedig nékem: Uram! Uram! ha nem mívelitek, amiket mondok?

47

Valaki én hozzám jő és hallgatja az én beszédimet és azokat megtartja, megmondom néktek, mihez hasonló.

48

Hasonló valamely házépítő emberhez, aki leásott és mélyre hatolt, és kősziklára vetett fundamentomot: mikor aztán árvíz lett, beleütközött a folyóvíz abba a házba, de azt meg nem mozdíthatta: mert kősziklán épült.

49

Aki pedig hallgatja, de nem tartja meg, hasonló ahhoz az emberhez, aki csak a földön építette házát fundamentom nélkül: amelybe beleütközvén a folyóvíz, azonnal összeomlott; és nagy lett annak a háznak romlása.

"


Felesleges eltérni Jézus tanításától...

2013. márc. 1. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
42%

Maga Péter is és Pál is azt mondja, hogy Jézus az alap a szikla, és Nem Péter.


(1Korintusz 3:11) 11 Mert senki nem vethet más alapot, mint ami meg van vetve, és ez Jézus Krisztus.


Péter itt Jézusról beszél, nem saját magáról.

(1Péter 2:6) 6 Mert az Írásban benne van: „Íme! Választott követ, értékes alapszegletkövet teszek le Sionban; és aki hitet gyakorol benne, egy sem fog csalódni semmiképpen.”


(1Korintusz 10:4) 4 és mindnyájan ugyanazt a szellemi italt itták. Mert abból a szellemi sziklából ittak, amely követte őket, és ez a szikla a Krisztust jelentette.


(Efézus 2:20) 20 s fölépítettek benneteket az apostolok és próféták alapjára, míg az alapszegletkő maga Krisztus Jézus.


S ezért a Pápaság sem Bibliai Tanítás.

A keresztényeket Jézus vezeti nem emberek, mert Ő a gyülekezet feje.

2013. márc. 1. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
83%

Sokadik kérdés, amihez leírom, de muszáj lesz...

Van egy szikla, amire a hívő ember a saját keresztény egzisztenciáját építi, ez pedig a krisztusi tanítás és az abba vetett hit. Van egy szikla, ami nem csak egyszer adja az élő vizet, hanem elkíséri az ember egész életét, ez Krisztus, aki elküldi a Szentlelket. És van egy szikla, amire Krisztus az Egyházat alapozza.

A szegletkő NEM az alapkő, hanem a zárókő! Ezek egymástól eltérő képi megközelítések, ne mossátok egybe őket, ne csak köpködjétek az igéket, mint a szotyihéjat.

A képet önmagában kell szemlélni, felismerni, hol vannak a korlátai, majd a másik képet hozzá kell venni, hogy kiegészítse az előzőt. Így lehet az Egyház épület, nyáj, test. Az épületet Krisztus Péterre építette, a nyáj legeltetésével őt bízta meg, és a testnek nem minden tagja kapcsolódik közvetlenül a fejhez.

2013. márc. 1. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:

Hát nem, kedves Válaszoló, mert nem csak Péternek kell legeltetni a juhokat,


Egy ember nem is tudna sok millió juhnak szolgálni.


ezért kell gyülekezeteket létre hozni, és felelősséggel felruházni képesített testvéreket

Egy Pásztor ismeri a Juhai hangját, vagy is tudja melyik hogy béget, melyiknek mi fáj, miben lehet segíteni.


ezt Mózes idejében is azért osztották több részre mert Mózes nem tudott egyedül több millió embert meghallgatni egyenként, meg szolgálni, ezért 50-100 fős csoportok főlé kineveztek arra méltó embereket.

ez az apostolok idejében is így volt Pál aki a nemzetek apostola volt, akkor Ő is lehetne szegletkő, de kihangsúlyozta, hogy gyülekeztek főlé Titus nevezzen ki szolgákat akik törődnek a nyájjal. és a vezető testület, a vének, az apostolok Jeruzsálemben pedig nekik küldik el a szellemi táplálékot hogy kiosszák a nyájnak a gyülekezet tagjainak, így mindenhol egységes tanításban részesülnek.


(Titusz 1:5-9) 5 Azért hagytalak Krétán, hogy hozd rendbe a hiányosságokat, és nevezz ki véneket városonként, ahogyan utasításokat adtam neked; 6 ha van olyan, aki vádtól mentes, egyfeleségű férj, kinek hívő gyermekei vannak, akiket nem vádolnak kicsapongással, és nem is nyakasak. 7 Mert egy felvigyázó mint Isten sáfára legyen vádtól mentes, nem önfejű, nem haragra hajló, nem részeges veszekedő, nem verekedő, nem tisztességtelen nyereséget hajhászó, 8 hanem vendégszerető, jóságot szerető, józan elméjű, igazságos, lojális, önuralmat gyakorló, 9 aki tanítási művészetét tekintve szilárdan tartja magát a megbízható szóhoz, hogy arra is képes legyen, hogy buzdítson az egészséges tanítással, és arra is, hogy megfeddje az ellentmondókat.


(Cselekedetek 14:23) 23 Ezenfelül véneket neveztek ki nekik mindegyik gyülekezetben, és böjtölésekkel imádkozva rábízták őket Jehovára, akiben hívőkké lettek.


(Héberek 13:17) 17 Engedelmeskedjetek azoknak, akik vállalják köztetek a vezetést, és vessétek alá magatokat nekik, mert ők a ti lelketek felett őrködnek, mint akik számot fognak adni; hogy ezt örömmel tegyék, és ne sóhajtozva, mert az károtokra lenne.


Egy embernek az igen nagy teher lenne, miközben dolgoznia is kell és van akinek családja is van.

2013. márc. 2. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
Ja és Péternek is volt felesége, és valószínű gyermekei is.
2013. márc. 2. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:

Kedves -kérdezőnek:


Nos a Bibliában a vallások különösen az egyházak hatalmas büntetésre számíthatnak Istentől.

A Teremtő sem Ismeri el Őket nem tartja szolgáinak, ezért is fognak kikapni.


A jelenések könyve alapján azért amiért rengeteg ember életet oltottak ki a nacionalizmus oltárán, belefolyva a háborúkba, nem beszélve, hogy nagyon mélyen benne vannak a világ dolgaiban, politikában, holott Jézus határozottan kijelentette, hogy egy keresztény "ideiglenes" lakos ebben a világban,

E világnak Sátán az Istene.

Jézus királysága nem része a világnak és ne politikai módon fogja az emberek problémáit megoldani, hanem a saját királysága által, amiben nem tartoznak emberek itt a földön.

ezért is tanította imádkozni a követőit, hogy a földön is Jöjjön el a királysága, mint hogy az égben már uralmon van.

A jelenések könyve 17,18, része leírja a vallások pusztulását, élen a kereszténység egyházaival.

akkor hogyan lehetne elismerni Őket, amikor Isten nagyon haragszik rájuk.

2013. márc. 2. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!