Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » " és lőn este és lőn reggel,...

" és lőn este és lőn reggel, első nap" Mikor változott meg, hogy nem reggeltől számít a nap, ahogy az ige is mutatja, hanem estétől, ahogy tartják a sabbatot a zsidók?

Figyelt kérdés
2013. aug. 12. 21:04
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

Örülök neki, hogy Isten érti, az is valami...

:)

2013. aug. 14. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

nneddudg!


Meséld már el, hogy mit keres az este és a reggel, mint következő nap napszakai az előző nap leírásánál???


Ha este kezdődik a második nap, akkor miért azt mondja, hogy lett este, majd lett reggel, első nap, holott este már szerinted a második nap kezdődött???

2013. aug. 15. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:

Az, hogy "...és lett reggel, első nap" az azt jelenti, hogy ott az első nap vége. Pont. Ezt nem lehet másképp értelmezni.

Épp ezért kérdeztem, hogy mi alapján lett elvéve Isten szava ellen jó pár óra a napból?

2013. aug. 15. 07:51
 14/21 anonim ***** válasza:

Kedves Kédezõ!


Elõzõ válaszomban megírtam, idéztem is, a Tóra az ünnepek parancsánál kifejezetten azt írja: "estétõl estieg".


Talán segít, ha lemondom a hagyományos beosztást, amit követünk kb 3500 év óta:

Szombati és ünnepi gyertyagyújás: Szombat ( ünnep ) elõestéjén ( vagyis péntek este, illetve az ünnep elõtti nap este ) napnyugta elõtt 18 perccel. ( Meg ne kérdezd, miért pont 18 :D )

Szombati ( ünnep ) "kimenetele" ( vége ): Szombaton ( az ünnepnapon ) a csillagok feljövetele, konkrétan, amikor már három csillag egymás mellett ( egymás közelében ) látható.

Ez általában néhány perces ingadozással 25 óra.

Valóban elgondolkodtató, hogy az egyik nap még nem ment ki, amikor a másik már bejött, ez azonban általában gyakorlati gondot nem okoz, amikor igen, arra megvannak a hagyományok.

Ahogy ókori hagyomány, hogy Izraelen kívül az ünnepek kétnaposak. Magyarázat: a Hold járásához igazodnak és az újhold idejének megállapítása ( "szemrevételezéssel" - az ókorban nem volt más ) a Szanhedrin joga volt ( korábban a megfelelõ tekintélyû testület ) és idõbe telt, míg a hír külföldre jutott. Amikor elõször tudták szabatosan meghatározni az újhold idejét ( 2. század ), a bölcsek úgy döntöttek: "õrizzétek meg, amit atyáitok rátok hagytak!", vagyis maradt a hagyományos.

A zsidó vallásban minden a hagyomány szerint történik, mégpedig 3500, pontosabban 3900 éves hagyomány, mert már az Õsatyák is így csinálták Ábrhámmal kezdve.

Hogy hogy lehet, hogy mégis élhetõ ma is? Úgy, hogy az lett hagymány, amit az ÚR ( áldott Õ ) elõírt, Õ pedig mindent, az emberért tett és mondott. Az egész Teremtés középpontjában az ember állt.

Problémát a hagyományokban csak olyanok találnak, akik mindenben a problémát keresik a megoldás helyett.


Akinek az este - reggel továbbra sem világos, "kérdezd a rabbit", vagy hasonló van a [link] -on, illetve a [link] -n, ugyanott több zsinagóga linkje, mindegyiken van iylen v hasonló, tehát kérdezd a rabbit! :)

2013. aug. 19. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Szóval Isten találta fel az időszámítást is?

Nem úgy volt:

[link]

Ez egy jó példa, hogy emberek írták a Bibliát, utólag, visszamenően értelmezve a saját koruk szintjét visszavetítve a múltba.

Szóval mi alapján volt a nappal és az éjszaka meghatározva?

2013. aug. 20. 04:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Se Nap, se Hold nem volt az első napon.

:)

2013. aug. 20. 04:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

A Föld 24 óra alatti tengelyforgása nem mérvadó, mert régen a Föld gyorsabban forgott, félmillió éve cirka napi 2 órával rövidebb volt egy nap.

A Föld ellipszispályán száguld a Nap körül, már ugye feltéve, hogy van Nap és 107 218 km/h a sebessége, amiből adódik, hogy 24 óra alatt 2573232 km utat tesz meg és a Nap fénye más szögből érné, ha lenne, vagyis egy nap kezdete szoros összefüggésben van a Nap pozíciójával és az is köztudott, hogy a nappalok ideje állandóan változik, ugyan honnan számít a nap kezdete, ha állandóan éjszaka van Nap nélkül, mert hát mi világítana, vagy ha Isten dicsősége a fény, akkor mitől van sötét?

2013. aug. 21. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
2013. aug. 21. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

A zsidó vallás liturgikus értelemben napnyugtától napnyugtáig számol.


Érdekesebb kérdés, hogy ha a napot és a holdat később teremtette az Úr, hogy mérték ki az első napot :-?

2013. aug. 29. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Kicsit későn találtam rá erre a kérdésre, de remélem olvassa még a kérdező. Az alapvető tévedés már az idézetnél kezdődik, ami úgy tűnik nneddudginak sem tűnt fel, pedig amúgy jól elmagyarázta. Az eredeti szöveg héber nyelven: "Vajhi erev, vajhi boker, jom echad". Az "echad" szót szokták néha helytelenül "elsőnek" fordítani, holott egyszerűen csak "egyet" jelent (ha "első napról" lenne szó, akkor "jom rishon" lenne). Vagyis a helyes magyar verzió: "És lőn este, és lőn reggel, egy nap." Így már világos, hogy nem időpontról, hanem időtartamról ír a vers, ami estétől reggelig tart. Ráadásul azt is tudjuk, hogy minden a sötétséggel (éjszakával) kezdődött, a világosság (nappal) csak valamivel később lett teremtve.
2013. nov. 17. 02:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!