Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a véleményetek a Szentszell...

Mi a véleményetek a Szentszellem gyümölcseiről?

Figyelt kérdés

Szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.

Elmagyaráznátok nekem részletesen hogy mi a véleményetek róla? Mennyire veszitek komolyan stb.


2014. nov. 23. 20:56
1 2
 1/15 kzs ***** válasza:
89%

Nagyon komolyak. Ezek Isteni erények, melyek segítségével természetileg Krisztushoz hasonlóvá lehetünk. Kifejlődésükhöz elengedhetetlen a Szent SZellem-keresztség.


A Szellem gyümölcsei mind olyan bizonyítékok, melyek tanúskodnak a tényleges (bibliai) keresztényi mivoltunkról, és ha részesülni akarunk az elragadtatásból, akkor ezekből minél többet kell termelnünk. Akik ezeket termelik, Isten Országának polgárai lesznek, örökölni fogják a Menny Királyságát.

2014. nov. 23. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
15%

Ezek nem a Szent Szellem gyümölcsei, mert Szent Szellem nem létezik, csak egyes szektáknál.

Amiket írsz, azok alapvető emberi értékek, amit kevesen gyakorolnak.

2014. nov. 23. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 kzs ***** válasza:
100%

@ Előbbi (2-es válaszoló)


Óóó, csakugyan??

Szóval nem létezik Szent Szellem?

> De igenis létezik, mégpedig úgy, mint Isten személyként való kijelentése, aki által járnunk kell. Sőt, csakis általa lehet az a bibliai kereszténység, melynek során a hívő Krisztussal azonosulhat: "senki, a ki Istennek Lelke által szól, nem mondja Jézust átkozottnak; és senki sem mondhatja Úrnak Jézust, hanem csak a Szent Lélek által." (eredeti szövegben 'Szellem' szó szerepel) /1.Kor 12:3/


Isten Szelleme azonos Istennel, aki által szabadok vagyunk: "Az Úr pedig a Lélek; és a hol az Úrnak Lelke, ott a szabadság." 2.Kor 3/17.


És még sorolhatnám az Igei bizonyítékokat Isten Szelleme MELLETT, hogy igenis létezik.


Ja, és még valami: A Szent Szellem-keresztség és a Vízkeresztség csakis együttesen eredményezi az üdvösséget (természetesen a megtéréssel együtt): lásd Krisztus beszélgetését Nikodémussal: János ev.3/3-6.


És a Szent Szellem az, aki a Vigasztaló és aki által mindent megtanulhatunk, és emlékeztet: lásd János 14/26.


Tehát 2-es válaszoló: BŐVEN VANNAK Igei bizonyítékok amellett, hogy Isten Szent Szelleme igenis létezik, viszont olyan, hogy nem lenne, olyan egy sincs.

----------

Továbbá: ugyebár ezt írod: "Amiket írsz, azok alapvető emberi értékek, amit kevesen gyakorolnak."


> Hát nem!

Egyáltalán nem erről van szó. Emberekben nyilvánul meg, de a Biblia konkrétan a Szent Szellem gyümölcseiről írja ezt (Galata 5/22-23), annál is inkább, mert a Biblia világosan ír arról, milyen az, ha valaki test szerint jár, milyen, ha Szellem szerint (lásd Róma 8.rész).


Ilyesformán rengeteg Igét lehetne felsorakoztatni a Szellemi élet fontossága mellett (gyakorlatilag a Róma 8.rész erről szól).

-----------

Ugye nem gondolod, kedves 2.válaszoló, hogy a Biblia "egyes szektáknak" íródott?


Nem egyes szektáknak, meg nem kettes szektáknak, hanem mindenkinek. A különbség csak az, hogy manapság a köztudat azt a közösséget tekinti "szektának", amelyik betartja és követi is a Bibliában foglaltakat.

2014. nov. 23. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Ennyire szeret minket Isten, hogy kb. mindent megad nekünk.


Galátzia 5,22 A Szellemnek gyümölcse ellenben: szeretet, öröm, békesség, hosszútűrés, jóságosság, derékség, hűség (hit), 23 szelídség, önuralom. Az ilyenek ellen nincs törvény.

2014. nov. 23. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Szia!


A megszentelődés elengedhetetlen jelei. A gyümölcstermő életet csakis a Szentlélek munkálja bennünk. Ő alakítja ki az életünkben azokat a gyümölcsöket, amelyek a krisztusi jellem ismertetőjelei. Csupán mennyei befolyással érhetők el ezek a jellemtulajdonságok.


Érdekes megfigyelni, hogy mindenekelőtt a legfőbb krisztusi jellemvonást említi az apostol a felsorolásában, mert Isten a szeretet, és törvényének

lényege is ez: „Annakokáért a törvény betöltése a szeretet.” (Rm 13,10)


A görög agapé szóval fejezi ki a Biblia az Istentől

származó, viszonzástól független, önzetlen és önfeláldozó szeretetet. A szeretet himnuszában Pál apostol utal arra, hogy az önző ember is képes bizonyos áldozatokra, jótettekre, mégis hiányozhat szívéből az isteni szeretet. Tehát mindenekelőtt azt kell megértenünk és megismernünk, milyen is az Isten szeretete. Isten nem válogat: kivétel nélkül mindenkit szeret. Teljesen együtt érez minden emberrel, ad és szolgál szüntelenül, a szükségletek szerint. Nincs határa a szeretetének: kész a legnagyobb áldozatot meghozni minden teremtményéért, az ellenségeiért, a gonoszokért is.


Isten szeretetének megismerése és közvetítése részesít bennünket abban az örömben is, amely szintén a Lélek gyümölcse. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a vidámság ellentmond a keresztény méltóságnak, azonban ez tévedés. A menny maga az öröm.


Az Isten iránti engedetlenség, a bűn következménye a félelem, aggodalom, harag, irigység is, pedig mindenki vágyik a békére, nyugalomra. Jézus az Istennel való megbékélés maradandó áldását ígéri: „Békességet hagyok néktek, az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, amint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen!” (Jn 14,27)


Isten Lelke abban is segítségünkre van, hogy a Tőle nyert szeretetet a helyzetekhez, szükségletekhez mérten gyakorolni tudjuk, amint a következő gyümölcsökben ez kifejeződik: szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.


Jézus arra késztette hallgatóit, hogy vizsgáljanak meg mindenkit, aki Isten nevében jön hozzájuk, mert "gyümölcseikről" ismeritek meg őket”. Az igazi kérdés az vajon a mi életünk gyümölcsei miről tanúskodnak?


Üdv. Péter

2014. nov. 24. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Az egyszerű fordításban így kezdődik ez a vers: "A Szent Szellem pedig ezeket teremti meg bennünk:" Ez szerintem nagyon jól kifejezi, hogy nem a mi igyekezetünktől függ.
2014. nov. 24. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Az emberi szív a termőföld, amibe belehullik a mag, kifejlődik a növény, ami a maga fajtájának megfelelő gyümölcsöt termi.A termőágak a cselekedeteink, a világban való mindennapi forgolódásunk. Az, hogy a cselekedeteink milyen gyümölcsöket teremnek, attól függ, hogy milyen fából nőttek ki. A fa fajtáját pedig nem a mi pillanatnyi akaratunk határozza meg, hanem az, hogy milyen mag hullott előzőleg a szívünkbe. Ezért elengedhetetlen, hogy úgy fogadjuk be az Isten Beszédét, hogy azzal párhuzamosan elvetünk minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát (Jk 1,21). Jézus azt mondta a magvetőről szóló példázatában, hogy amennyiben a jó mag, azaz az Isten Beszéde tövisek közé esik, azok felnövekedvén megfojtják az Isteni Szót és gyümölcstelen lesz. A tövisek olyan gyomnövényeket jelentenek, amelyeket nem Jézus Krisztus, hanem az Ellenség vetett. Ezek a világ gondjai, a gazdagság csalárdsága és egyéb kívánságok, amelyek elfordítják az ember szívét Istentől.


János apostol azt mondja, hogy a Szellem, a víz és a vér egy ((1Jn 5,8). A vízről tudható, hogy Isten Beszédét szimbolizálja (Ef 5,26). Azaz az Isten Beszéde nélkül sem Jézus Krisztus Vére, sem pedig a Szent Szellem nem működik a Földön. Ha nem működik valakinek az életében a Szent Szellem, az soha nem fogja tudni megteremni a Szent Szellem gyümölcseit sem. Ezért a Szellem gyümölcseinek előfeltétele a Jakab utasításának való engedelmesség, hogy vessünk el minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát. Ez magyarul a megtérést jelenti, de a cégéres bűnökön kívül ki kell dobni a kevésbé tetten érhetőeket is, mint amilyen például a büszkeség, a lustaság, a sértődékenység, a haragtartás. El kell dobnunk az ó ember azon tulajdonságát is, hogy ő "jobban tudja", mint Isten. Meg kell vizsgálni a tradíciókat, prekoncepciókat, sztereotípiákat is. Vajon tényleg evidens, amit én annak gondolok? A végső tekintély mindig az Isten Beszéde. Derek Prince szerint az az ember, aki még soha nem lepődött meg a Biblián, az még nem értette meg. Én is így látom.


Ha valaki nem teszi meg a fentieket, az betöltekezhet ugyan Szent Szellemmel, és a szellemi ajándékok is megjelenhetnek az életében, de a termőágai nem az új ember természetéből fognak kinőni, hanem az ó ember romlott gyümölcseit fogja teremni, amíg ténylegesen meg nem tér mindabból, amire a Szent Szellem vezeti. Igen ám, de Jézus számon kéri rajtunk a gyümölcsöket, és nem elégszik meg azzal, ha az ajándékok működnek valakinek az életében.


"Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é, és nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők." (Mt 7,22-23)


Jézus nem azt mondta, hogy ezek az emberek hazudtak, és nem a prófétálás ajándéka működött rajtuk, hogy azok a démonok valójában nem is mentek ki, hogy azok a hatalmas dolgok nem történtek meg az Ő Nevében. Azt mondta, "sohasem ismertelek titeket". Ez azt jelenti, hogy nem tartoztok hozzám, nincs közünk egymáshoz.


Sokan azt gondolják, hogy ezekkel a szavakkal Jézus az Ő Nevében tett csodákat hiteltelenítette. Ez nem igaz! Azokat a csodákat hiteltelenítette, amelyek nem a Szent Szellemmel való közösségből származnak, hanem az illető már eltávolodott a Szent Szellem személyétől, de a kenet még működik rajta, és ahelyett, hogy megtérne, tovább folytatja a szolgálatot és ezzel lejáratja Isten munkáját. Jézus szó szerint ezt mondta azoknak is, akik nem vették a Szent Szellem olaját (Mt 25,12).


Isten ezt mondja: "Csalárdabb a szív mindennél, és gonosz az; kicsoda ismerhetné azt? Én, az Úr vagyok az, aki a szívet fürkészem és a veséket vizsgálom, hogy megfizessek kinek-kinek az ő útai szerint és cselekedeteinek gyümölcse szerint." (Jer 17,9-10)


Vagyis az ítélet alapja az, hogy ki milyen úton jár, milyen úton közeledik Istenhez, vagy éppen távolodik tőle, valamint nem maguk a cselekedeteink, hanem azoknak a gyümölcse. Ezért mondja Jézus, hogy a Farkast nem a termőágairól -azaz a cselekedeteiről- lehet felismerni, hanem a termőágakon növő gyümölcsökről. Akinek a cselekedeteiből nem a Galata 5,22 gyümölcsei származnak, hanem ezek ellentétei, az mindegy, hogy milyen szépen beszél, támogatja-e a hajléktalanokat, végez-e társadalmilag hasznos tevékenységet, Jézus szerint nem jó fa.

2014. nov. 24. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Asperrimus: a sohasem szó azt jelenti, hogy soha nem volt köze hozzájuk, így kenet sem lehetett rajtuk és a Szentlélekhez sem volt közük.
2014. nov. 24. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
üdv, fontosnak tartom megjegyezni, hogy ezek nem GYÜMÖLCSÖK, HANEM 1 GYÜMÖLCS. azaz mind a 9 tulajdonság egyszerre a gyümölcs. ergo, ha megvan a 8, de pl az öröm nincs meg hozzá, az már nem a szellem gyümölcse. ugyanígy, ha valaki jó dolgokat ír ide, de ócsárolja a másikat, az nem békeszerző, ergo nem a szellem gyümölcse az irománya. béke
2014. nov. 24. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Kedves Filoszgod!


Nem szeretnék szőrszálhasogatásba bocsátkozni, de Isten ezt mondja:"Mikor ezt mondom az igazról: Élvén éljen; és ő bízván igazságában, gonoszságot cselekszik: semmi igazsága emlékezetbe nem jő, és gonoszsága miatt, melyet cselekedett, meghal." (Ez 33,13) Mit mond Isten annak, akinek semmi igazságáról nem emlékszik meg? Ha azt mondaná, hogy valaha ismertelek, akkor megemlékezne a múltbéli igazságáról. Ezen kívül azoknak a szüzeknek, akik nem vették a Szent Szellem olaját, szintén azt mondja, hogy nem ismerlek titeket, noha őket Jézus maga nevezi szüzeknek, azaz nem névleges keresztényekről van szó. Ahhoz, hogy valaki szellemi értelemben szűzzé váljon, elengedhetetlen az újjászületés, és a Szellem megtisztítása. Hogy mondhatta akkor Jézus, hogy nem ismerlek titeket?


Jézus azt mondta, hogy aki a nevemben csodát tesz, nem fog egyhamar gonoszul beszélni rólam. Nem azt mondja, hogy már soha. Ne felejtsük el, hogy Júdás ugyanúgy démonokat űzött, betegeket gyógyított Jézus Nevében, mint a többi tanítvány, akiket Jézus kiküldött. Ő azonban eltávolodott egykori önmagától, és elárulta Jézust. Amikor Dávidot, Isten felkentjét, aki Sámuelhez menekült, el akarta Saul fogatni, akkor az érte küldött fogdmegekre rászállt a Szent Szellem és prófétálni kezdtek. Ekkor másokat küldött Saul, hogy elfogassa Dávidot, de azokra is rászállt a Szent Szellem, és ők is prófétálni kezdtek. Ekkor elment Saul is, de őrá is rászállt a Szent Szellem és ő is prófétált, és egész nap és éjjel Sámuelnél maradt. A következő fejezetben pedig arról számol be a Biblia, hogy Saul ugyanolyan elszántsággal üldözte tovább Dávidot, mint azelőtt, hogy rászállt volna a Szent Szellem az előző fejezetben. Vagyis az a körülmény, hogy valakin működnek az ajándékok, nem igazolják az Ő Istennel való közösségét. Ha Saul közösségben lett volna Istennel, akkor szerette volna Dávidot, hiszen a Biblia azt mondja, hogy aki Istentől van, az szereti azokat, akik Istentől vannak. Ez működött az Ószövetségben is. A kenet vonzza a kenetet.


Az pedig, hogy a kenet működhet olyan emberen is, aki nincs rendben Istennel, Sámson életéből egyértelműen lejön.

2014. nov. 24. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!