Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ki, mit ért ez alatt?

KZitus kérdése:

Ki, mit ért ez alatt?

Figyelt kérdés
"A hit a remélt dolgok biztosítékon alapuló várása, a nem látható valóságok nyilvánvaló bizonyítása." Zsid.11,1

2014. dec. 5. 19:04
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
92%
Az én könyvemben így hangzik: A hit pedig a reménylett dolgok valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés. Azért ez így mást jelent. Tehát nem várás, és bizonyítás, hanem valóság és meggyőződés. Még csak nem is szinonímák. Ezért nem kéne átírni, mert így teljesen más lesz a jelentése.
2014. dec. 5. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

#1

" A hit pedig a reménylett dolgok valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés." - erről is írhattál volna a kérdésre:-)

2014. dec. 5. 19:29
 3/15 anonim ***** válasza:
Ezek szerint neked mindegy, hogy mi van odaírva? :)
2014. dec. 5. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Nem venném axiómának, az tuti.
2014. dec. 5. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 Ozmium42 ***** válasza:
55%
Azt a mondatot juttatja eszembe, hogy "nagyobb hit kell az evolúció elfogadásához". Most akkor rakjuk össze a kettőt.
2014. dec. 5. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Rakjuk:

'Az evolúcióban való hit, a kikoholt dolgok álmodása, a hiányzó láncszemekről való meggyőződés.'

2014. dec. 6. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 János114 ***** válasza:

En ugy ertelmezem,hogy,..

A hit nem mas mint bizni egy igeret beteljesiteseben, amely az egyén egy vagyat teljesiti.

Illetve ketes hitelessegu dolgokba vetett vak hit


Ezel nem tudok azonosulni, szamomra ez nem a hit leirasa, hanem egy remenyvesztett szemelyiseg utolso mentsvára

2014. dec. 6. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

"A hit nem mas mint bizni egy igeret beteljesiteseben, amely az egyén egy vagyat teljesiti."


Kedves KZitus, ez a hit bibliai értelmezése, ahogy azt Isten meghatározta. Aki "vak hitnek" minősíti azoknak az első sz-i tanítványoknak a hitét, az maga sem tudja miről beszél. :-) Olvasson még sokat tőlük, hogy rájöjjön mennyire nem biztosíték nélküli volt a hitük.


Az viszont tény, hogy azóta a bibliában is megjövendölt hitehagyás következtében sok-sok millió hívő hite vált hiszékennyé, ezért történt annyi szenvedés és borzalom az ún. "keresztény" világban.

2014. dec. 6. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Az eredeti "pisztisz" szó, amit hitnek nevezünk, ugyanolyan mértékben jelenti a hűséget, mint a hitet. Korábban a magyar nyelvben is így volt ez, de az eredeti fogalom kettéhasadt és a hitbe már nem értjük bele alanyi jogon a hűséget, a hűségbe pedig a hitet. Nyomokban azonban még tetten érhető(pl. hites, hívséges férj/feleség, vagy "Simon maga is hűn" ApCsel 8,13).


A "valóságnak" fordított "hüposztaszisz" jelentése alátámasztás, alap, lényeg. Vagyis a bibliai értelemben vett hit olyan dolgokat vár el, aminek már most birtokolja a lényegét, az alapját, a bizonyítékát. Ez többet jelent egy bibliai ígéretnél. Ez azt jelenti, hogy a bibliai ígéret betűje szellemmé és életté vált bennem, ezt pedig én semmilyen módon nem tudom magamban felgerjeszteni, semmiféle igememorizálás, elmélkedés vagy imádkozás által. Természetesen ezeket tennem kell, de a változást nem az hozza el, amit én teszek, hanem Isten válasza: "Kijelentem magamat annak"(Jn 14,21) A "kijelent" igével fordított "emphanidzó" jelentései még a megmutat, bemutat, tudomására hoz, felfed. Ezek közül egyik értelemben sem a kijelentést kapó ember végzi ezt az igét, hanem az, aki kijelent. Nem véletlen, hogy az Efézusi keresztényekért mondott imájában így kezdi Pál apostol: "Hogy a mi Urunk Jézus Krisztusnak Istene, a dicsőségnek Atyja adjon néktek bölcseségnek és kijelentésnek Lelkét az Ő megismerésében, És világosítsa meg értelmetek szemeit, hogy tudhassátok, hogy mi az Ő elhívásának a reménysége..." (Ef 1,17-18)Bölcsesség és kijelentés nélkül ugyanis lehetetlen a következő versszakban írt értelem (azaz "nusz") megvilágosodása.


Visszatérve a Zsidókhoz írt levélhez, azt mondja a 11,1, hogy az a hit, ami a várt dolgok alapanyaga, lényege, az a még nem látható, de már létező dolgok bizonyítéka ("elegkhosz"). A "hüposzásziszt" birtoklevélként, tulajdoni lapként is szokták értelmezni. Azaz a hit, az elvárt dolgok birtoklevele a kezemben (pontosabban a szívemben), és egészen addig semmi más bizonyítékom nincs a várt dologról, amíg meg nem érkezik, de ez az egy bizonyíték, a tulajdoni lap igazolja számomra, hogy a tulajdon úton van hozzám, jogilag már most az enyém, noha még nem látom. A dolog birtokbavétele is meg fog történni, amennyiben nem tépem össze a tulajdoni lapomat, azaz nem dobom el a hitemet. A 3. vers szerint "Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő." Ez nincs másképpen most sem. A hit láthatatlan, de nagyon is létező dolgokat hoz be a láthatóba. Úgy is szokták mondani, hogy a hit olyan csatorna, ami a mennyei dolgokat behozza a mi világunkba. Vagyis láthatatlan, szellemi dolgok manifesztálódnak a hitünk által, azaz kézzelfoghatóakká, láthatóakká válnak. Ezt mindig Isten kezdeményezi az által, hogy élő igéket, rémákat vet a szívünkbe. A hit székhelye ugyanis a szívben van, nem pedig a fejünkben. Ez pedig részben választ ad az olyan okoskodásokra is, mely szerint, ha igaz volna a hit tanítása, akkor Isten akaratával ellentétes dolgokban is lehetne hinni, és így Isten akaratával ellentétes folyamatokat elindítani. Mivel mindig Isten a kezdeményező, azaz ő veti a magot, ebből a magból mindig a maga természetének megfelelő növény fog kinőni, azaz az eredmény Isten akarata lesz. Legfeljebb olyanról lehet szó, hogy Isten vetése és a gonosz vetése ugyanabban a szívben növekszik, ami pedig kétlelkűséget, kétbeszédűséget, kételkedést és két úton való sántikálást eredményez, aminek rossz gyümölcsei vannak.

2014. dec. 6. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

"Ez azt jelenti, hogy a bibliai ígéret betűje szellemmé és életté vált bennem, ezt pedig én semmilyen módon nem tudom magamban felgerjeszteni, semmiféle igememorizálás, elmélkedés vagy imádkozás által."


Tehát szerinted a Biblia nem arra buzdít, hogy tanulj (igét memorizálj), elmélkedj és imádkozz??? Tehát nem azt tanítja, hogy mindezek szükségesek Isten minél alaposabb megismeréséhez és az igazságokon alapuló hit/hűség kifejlesztéséhez?


A másik: szerinted nem lehet Isten akaratával ellentétes dolgokban 'hinni'? Vagy hogy értsem azt, amit írtál?

2014. dec. 6. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!