Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogy lehet megváltást nyerni...

Hogy lehet megváltást nyerni a Korán, a Tóra és a Biblia szerint?

Figyelt kérdés

Mi a különbség a Mennybe jutás tekintetében?

Kiknek sikerülhet is kik vannak kizárva belőle?

Mit látnak hasonlóan és miben térnek el(akár gyökeresen)

ezek a vallások?



2015. jan. 26. 19:10
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
A Tórát nem érdemes különválasztani a Bibliától, mivel az a Biblia része...
2015. jan. 26. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:

Isten csak egy útmutatót adott és Jézus a bibliát nevezte meg az abszolút Istentől jövő igazságnak


s a leirtak szerint Istennek soha nem volt terve hogy az emberek az égbe menjenek mert a halál sem volt tervbe akarata szerint emberi teremtményeivel szeretné a földet benépesiteni


az hogy ez változott a lázadás miatt vagy is bejött a halál vagy is visszatérni a nem létezés állapotába, átmeneti mert Isten akkor is megvalósitja a kezdet szándékát, még ha mások az akarataának ellentétesen azt tanitják, hogy sokan a haláluk után mennek az égbe ha jók voltak.


ha nem jött volna be a halál ez senkinek nem jutott volna az eszébe ilyet kitalálni,

Sátán tudja hogyan lehet a Teremtő eredeti szándékát "titokban" tartatni

2015. jan. 26. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
48%

Tóra, Ószövetség: tartsd meg a törvényt a több, mint 600 szabályával.


Korán: Van néhány szabály, tartsd be, és akkor valószínű, hogy Allah bebocsát a mennybe. Ő dönt, te csak ennyit tehetsz.


Újszövetség: Fogadd el a Jézus általi megváltást. Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.

2015. jan. 26. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
46%

Jézus soha nem nevezte a Bibliát "abszolút Istentől jövő igazságnak", két okból kifolyólag sem: Egyrészt abban az időben "a Biblia" az időben az Ószövetség volt, tehát nem a mai Bibliára gondolt, amikor a (Ján 17,17)-ben található szavakat elmondta. Másrészt a korai egyház Bibliája a nem volt azonos a mai, 66 könyvből álló protestáns kiadással. A keresztények ugyanis egyaránt merítettek a deuterokanonikus és az apokrif irodalomból is. Az előttem lévő hozzászóló válaszát pedig abszolút nem értem, hogy miért válassza külön az Ószövetséget és az Újszövetséget. A korai egyháznak ugyanis egy darab újszövetségi irata nem volt, az csak később keletkezett, addig az Ószövetség volt a kereszténység Bibliája. Viszont a Kérdező kérdésére válaszolva: A Biblia szerint megváltást úgy lehet szerezni, ha elfogadod Krisztus áldozatát, és a parancsolatai szerint élsz.


A Koránról nem tudok nyilatkozni, egyszer olvasgattam csak, de azt tudom róla, hogy az Iszlám vallás - aminek a szent könyve a Korán - egy szinkretista vallás, amiben ötvöződnek a zsidó, a keresztény és az ősi arab törzsi vallások.

2015. jan. 26. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

hát akkor kedves előttem szóló olvasd el a 2Timóteus 3:16 vers elejét...

(2Timóteusz 3:16) 16 A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos. . .


a Teljes irást pedig a teremtő a hatalmánál fogva megtudja védelmezni, és nem engedi hogy minden titokban maradjon, mert akkor nem teljesülne az akarata, már pedig az lesz ami elhagyta az ajkait....

2015. jan. 26. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Tisztelt 23:22-es válaszoló!


Jól ismerem az általad említett igét. Azon mióta valamennyire jobban ismerem az ókori keresztény egyházat, már másképp tekintek rá. Hogy miért? Röviden kifejtem:


Semmiféle bizonyíték nincs arra, hogy Pál apostol a "teljes Íráson" a mai, 66 könyvből álló protestáns kánont értette volna. Miért? Nagyon egyszerű a válasz. Pál egészen biztosan nem gondolhatott az újszövetségi iratokra, amikor azt a mondatot - ő vagy valamelyik írnoka - papiruszra/pergamenre vetette. Ha valóságosan elfogadjuk ugyanis a páli szerzőséget, akkor egészen biztos, hogy a 2Tim nem keletkezhetett 64-nél korábban, hiszen maga az apostol akkor sajnos meghalt. Ez éppenséggel azzal jár, hogy az apostol nem ismerhetett például olyan iratokat, mint a János szerinti evangélium, vagy a János apokalipszise. A többi újszövetségi könyv is Pál idejében keletkezett, nem voltak még egységes kánonba foglalva... Persze, ilyenkor lehet azt gondolni, hogy Pál apostol a (2Tim 3,16)-ban az Ószövetségről beszél, azonban ez is problematikus. Izráel körében ugyanis kétféle ószövetségi kánon alakult ki. Az egyik a palesztinai - ez a protestáns kánon csak más könyvfelosztással - a másik pedig az alexandriai, amely tartalmazza a katolikus kánonban szereplő deuterokanonikus könyveket is. Bizonyítékunk van arra, hogy az Egyház valószínűleg ez utóbbit használta eredetileg. Az pedig már csak hab a tortán, hogy az Egyház az apokrif iratokat is használta, illetve az, hogy az Egyházban Római Szent Kelemen levele is kanonikus tekintéllyel bírt, hiszen a kis-ázsiai egyházakban felolvasták. Szóval láthatod, hogy Pál apostol és a korai kereszténység idejében más volt "A Biblia"


A most ismert, 66 könyvből álló protestáns Biblia évszázadokkal később alakult ki.

2015. jan. 27. 02:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

ezzel viszont azt állitod, hogy a Teremtő nem ihlette az iratokat, és nem tudta az általa akart útmutatót létre hozni,


Tudod sok próféta, illetve maga Jézus is mondott olyan dolgokat amik nem történtek meg, bár úgy beszél róla mintha megtörtént esemény lett volna

Ezzel azt a nyomatékot értették, hogy olyan biztos az Isten akaratának szándéka mintha már megtörtént volna


Egyébként:

A Biblia 55. könyve – 2Timótheus

Író: Pál

Írás helye: Róma

Írás befejezése: i. sz. kb. 65


Második bebörtönzésének körülményei azonban sokkal súlyosabbak, mint első fogságáé. Ez a bebörtönzés megközelítőleg i. sz. 65 táján volt. Nagy tűzvész pusztított Rómában i. sz. 64 júliusában és mérhetetlen károkat okozott a város tizennégy kerületéből tízben. Tacitus római történész szerint Néró császár képtelen volt bármit is tenni annak megakadályozására, hogy elterjedjen „az a gyalázatos hiedelem, hogy parancsra tört ki a tűzvész. Ezért a híresztelés elhallgattatása végett Nero [Néró] másokat tett meg bűnösnek, és a legválogatottabb büntetésekkel sújtotta azokat, akiket a sokaság bűneik miatt gyűlölt és a Christianusoknak [keresztényeknek] nevezett . . . hatalmas sokaságra nem is annyira a gyújtogatás vádját, mint inkább az emberi nem gyűlöletét bizonyították rá. És kivégzésüket még csúfsággal is tetézték, hogy vadállatok bőrébe burkoltan kutyák marcangolásától pusztuljanak, vagy keresztre feszítve, és mikor bealkonyodott, meggyújtva éjszakai világításul lángoljanak. Nero a kertjeit ajánlotta fel e látványosság céljára, és cirkuszi játékokat rendezett . . . Ebből, bár bűnösök voltak és a legsúlyosabb büntetést is megérdemelték, szánalom támadt, mivel nem a közjó érdekében, hanem egy ember kegyetlensége miatt kellett pusztulniuk.”


Valószínű, hogy e heves üldözési hullám során került Pál újra fogolyként Rómába. Ezúttal azonban bilincsekben. Most nem számított szabadulásra, a jogerős ítéletet és kivégzését várta. Ekkor már kevesen látogatták. Ha valaki akkor nyíltan elismerte magáról, hogy keresztény, az annak tette ki magát, hogy letartóztatják és kínzások közepette kivégzik. Ezért Pál igen elismerően írt efézusi látogatójáról: „Az Úr legyen könyörületes Onesiforus háznépe iránt, mert ő gyakran felüdített engem és nem szégyellte bilincseimet. Sőt, amikor Rómában volt, szorgalmasan kutatott utánam és meg is talált” (2Tim 1:16, 17). Pál a halál árnyékában is úgy nevezi meg magát, mint „Isten akaratából Krisztus Jézus apostola, a Krisztus Jézussal egységben való élet ígérete szerint” (1:1). Pál tudta, hogy a Krisztus Jézus közösségében való élet várja őt. Jeruzsálemtől kezdve Rómáig, az akkor ismert világ legtöbb nagyvárosában prédikált, talán még Spanyolországban is (Róma 15:24, 28). Pályáját végig hűséggel futotta meg (2Tim 4:6–8).


A levelet Pál valószínűleg i. sz. 65 táján írta, közvetlenül vértanúhalála előtt. Timótheus feltehetőleg még Efézusban tartózkodott, mert Pál korábban arra buzdította őt, hogy maradjon ott (1Tim 1:3). Most azonban Pál kétszer is sürgeti Timótheust, hogy jöjjön hozzá gyorsan, sőt arra is kéri, hogy hozza magával Márkot és a Tróásban hagyott köpenyét, valamint a pergamentekercseket is (2Tim 4:9, 11, 13, 21). Ez a kritikus időben írt levél erőteljes buzdítást tartalmazott Timótheus számára, de az azóta eltelt korokban élő igaz keresztények számára is hasznos bátorításnak bizonyult.

A Timótheushoz írt második levél a Timótheushoz írt első levélben már tárgyalt okoknál fogva hiteles és kanonikus. Az írók és magyarázók elismerték és idézték, többek között az i. sz. II. században élt Polykarp is.

2015. jan. 27. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Érdekesek az okfejtések.

Ez is: Az egyik a palesztinai - ez a protestáns kánon csak más könyvfelosztással - a másik pedig az alexandriai, amely tartalmazza a katolikus kánonban szereplő deuterokanonikus könyveket is.


Csak nem ez volt a kérdés.

A Judaizmus szerint mi jön a halál után? Aki ebben hisz az hogy nyerhet örök életet, támadhat fel vagy mi is jön ?

Miben kell hinni és mit kell cselekedni, hogy feltámadjon egy zsidó?

2015. jan. 27. 10:06
 9/18 anonim ***** válasza:

Tóra:

Higgy és engedelmeskedj, az egy, és oszthatatlan Istennek, aki bölcs és szeret, és az Ő prófétájának Mózesnek, várd az utolsó Prófétát, és tartsd be a törvényeket.


Biblia:

Higgy és engedelmeskedj a többszemélyű, osztható istenképben, aki bölcs és szeret, és az ő emberalakban megjelent fiában, és nem kell komolyabban semmit csinálnod.


Korán:

Higgy és engedelmeskedj, az egy, és oszthatatlan Istennek, aki bölcs és szeret, és az Ő prófétájának Mohamednek(béke legyen vele), higgy az összes prófétában, és tartsd be a törvényeket.


Mind a három esetben Isten dönt, hogy ki jut be a Mennyországba, de megígérte, hogy aki hisz az alapdogmában, azt bejuttatja. Tehát valaki aki itt azt írta, hogy az Iszlám esetében az Úr dönt("Ő dönt, te csak ennyit tehetsz."), az azt állítja, hogy a többi esetben, nem az Isten dönt. Vagyis te döntesz, vagy mi? Minden esetben az Isten dönt.


Egy idézet a Koránból, hogy mi fog történni a Feltámadás napján:

"És mikor Allah azt mondta: „Jézus, Mária fia! Vajon azt mondtad-e az embereknek: „Vegyetek engem és az anyámat két istenként Allah mellé!”? Azt mondta (Jézus): „Dicsőség Neked! Nem volt való nekem, hogy olyat mondjak, amihez nem volt jogom. Ha ezt mondtam volna, akkor Te bizonnyal tudtad volna! Te tudod, hogy mi van bennem, de én nem tudom, hogy mi van Benned. Bizony, Te, csak Te vagy a Láthatatlan Tudója! Nem mondtam nekik mást, csak amit Te parancsoltál, hogy mondjak, hogy: „Szolgáljátok Allahot, az én Uramat és a ti Uratokat!” és tanú voltam felettük, amíg közöttük voltam, de amikor Magadhoz vettél engem, te voltál a Felvigyázó felettük, és Te vagy Tanú minden dolog felett. Ha megbünteted őket, hát bizony a Te szolgáid ők, és ha megbocsátasz nekik, hát bizony Te vagy a Mindenható, a Bölcs. Allahé az egek és a föld uralma, és mindené, ami bennük van. És Ő mindenek felett hatalmas."

2015. jan. 27. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

A Héber iratok irói mind Zsidó származásuak voltak, és monoteista Istent imádtak ill. imádnak, csak a nevének kiejtéséhez füznek babonás félelmet egy bibliai verset félre értelmezve


Ahhoz hogy egy Izraelita származású, de akár mely származsú ember megmentésben részesüljön el kell fogadnia, hogy Jézus volt a messiás, illetve Ő volt aki az emberek feltámadását a halála és az ebben való hit által valósitsa majd meg.

s ezt megfelelő tettekkel is kikell mutatnia, hoy elfogadja Jézust és úgy is él ahogy egy magát Kisztus követőjének vallónak kell, az útmutatás szerint


Ádám mint fizikai ember vétkezett és ezt az utódai számára is eljátszotta, ha nem tette volna még ma is itt élne a földön.

Jézusnak azért kellett Ádámhoz hasonló fizikai emberként de tökéletesnek megszületnie, hogy ezt a halálával vissza vásárolja, az utódok számára.

ha létezne mennyei élet a halál után akkor is Sántitana, mert Ádám fizikailag vétkezett és nem lenne egyenértékű a büntetés hogy a szellemi testét gyötörjék megrovásúl....


S még ragozhatnám, csak logika kell hozzá Isten nem szadista, és soha nem gondolta hogy ember az égbe menjen, mert van neki szellemi teremtménye több milliárd, igy nincs hánya angyalokból,

s a fizikai életet pedig ide tervezte és nem más hova, meg hogy innen oda vándoroljanak az élőlények testet váltogatva mint valami ruhát....

2015. jan. 27. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!