Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Létezik a pokol (ha lehet...

Crussader kérdése:

Létezik a pokol (ha lehet Bibliai igékkel is alátámasztani)?

Figyelt kérdés
Van itt olyan ember aki hisz a pokol létezésében és csakis azért lett vallásos, hogy elkerülje a poklot?

2015. jún. 18. 23:30
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!


Asperimus tényleg igazad van, hogy az embert egy ilyen kis film, vagy könyv ráébreszti arra, hogy mi van ha mégis létezik egy ilyen hely, és érdeklődni kezd. Lehet, hogy pont ez a célja a Teremtőnek.. A tegnapi kisfilm után megmondom őszintén, hogy bennem is felmerűlt az a kérdés, hogy mi van akkor ha tévedek?

Nem tudom, hogy ez a tévedés mennyire üdösség kérdése de minden esetre át kell gondolni jól, hogy miben is hiszel.

Legalábbis én ezt így fogom fel.

Ha tényleg nem létezik a pokol és az ember csak egyszerűen "komposztá" válik halála után akkor nyugodtan "felsóhajthat" :) de viszont ott van a másik lehetőség is és szeríntem az esélyek fifti fifti, akkor mi lessz?

Valaki rámutatott pár igére a Prédikátór könyvéből;


(Préd 3:20)

"Mindenik ugyanazon egy helyre megy; mindenik a porból való, és mindenik porrá lesz.

Vajjon kicsoda vette eszébe az ember lelkét, hogy felmegy-é; és az oktalan állat lelkét, hogy a föld alá megy-é?

Azért úgy láttam, hogy semmi sincs jobb, mint hogy az ember örvendezzen az ő dolgaiban, mivelhogy ez az ő része e világban: mert ki hozhatja őt vissza, hogy lássa, mi lesz ő utána?"


Na most ha ezt az igét veszem figyelembe akkor azt kell mondanom, hogy ember és állat megsemmisűl de viszont ha más igét olvasok el akkor bizony

bajba kerülhetek;


(Mt 26:24)

"Az embernek Fia jóllehet elmegyen, a mint meg van írva felőle, de jaj annak az embernek, a ki az embernek Fiát elárulja; jobb volna annak az embernek, ha nem született volna."


Mindannyian bűnösök vagyunk, a prédikor szerint mindannyian megsemmisülünk, de akkor miért tesz kúlönbbséget Jézus az az ember között aki elárulja őt bárki más bűnös között. Egetlen bűnösre sem mondja, hogy "neked jobb lett volna ha meg sem születsz" sőt soha nem is mondja azt, persze a figyelmeztetéseken kívűl,hogy "jaj nektek kmutatók, jaj nektek farizeusok... megg stb"..

Mondjátok már meg nekem, hogy mi a különbbség halál, és halál között?

Vagy megsemmisülés és mesemmisülés között.

Miért tesz különbbséget Jézus azt mondva, hogy "jobb ha meg sem születtél volna..." vajjon ezzel nem arra akar utalni, hogy egy keményebb büntetésben lesz része annak az embernek, mint a halál?

Én nem azt akarom, hogy félelemből térjek meg, hanem azt szeretném hogy megismerjem azt amiért megtértem.

Mégegyszer köszönöm a segítséget és a linkeket, ha lesz egy kis időm megnézem.

Sziasztok!

2015. jún. 19. 12:04
 12/22 anonim ***** válasza:

10 * Bill Wiese: 23 perc a Pokolban című könyvét ajánlom


Ezt a könyvet kerestem tegnap, mert ez jutott eszembe, de sehol nem találtam:D valószinűleg oda lett adva valakinek.. Erre te itt írod, hááát nincsenek véletlenek:D

2015. jún. 19. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

*A tegnapi kisfilm után megmondom őszintén, hogy bennem is felmerűlt az a kérdés, hogy mi van akkor ha tévedek?


Ez már maga a kegyelem, hogy egyáltalán ez felmerült benned, és így.

2015. jún. 19. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 aries 2 ***** válasza:
Létezik. Azok, akiknek szemernyi Istenfélelmük sincs, mert azt hiszik, hogy másoknak árthatnak, szenvedést okozhatnak, arrafelé haladnak, a szenvedések birodalmába...
2015. jún. 19. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Aki a Prédikátor könyvéből idézett neked, egészen biztosan elhallgatta, hogy az egész a Nap alatt való dolgokkal foglalkozik, azaz a mi világunkkal, és nem foglalkozik a halál utáni dolgokkal, csak a mi világunk szempontjából, de nem az egyén szempontjából, aki meghalt. Például a magukat Jehova tanúinak nevező jehovisták tanításának egyik alappillére a Pokol tagadása, ami az ősatyjuktól ered, akit Charles Taze Russellnek hívtak, és már gyerekkorában nagyon félt a Pokoltól, de a félelmét nem úgy orvosolta, hogy megtért volna Istenhez, hanem úgy, hogy feloldotta, azaz elkezdte tagadni a Pokol létezését, és ehhez kapaszkodókat keresett a Bibliában. Mivel azonban a Biblia nyíltan beszél a Pokol létezéséről - lásd Lukács 16,19-31 -, ezt csak azon az áron tudta végbevinni, hogy átértelmezte a Bibliát, és eltért a régi Biblia-értelmezés hagyományától, mely szerint egyrészt a Biblia önmagát értelmezi - vagyis amit nem értünk, arra a Bibliában van meg a válasz, csak meg kell keresni -, másrészt attól is, miszerint mindig az egyszerű magyarázat az igaz, ami persze nem lehet ürügy a felszínességre. Vagyis Russell kreált egy új vallást, ami tagadja a Pokol létezését, Jézus Krisztus Istenségét, a Szentháromságot, és főleg a jehovisták számára ígér egyfajta üdvösséget a Földön, másokat nem igazán fogadnak el hívőknek, bár ez kölcsönös. Ma már szívesen letagadnák Russellt, bizonyos félreprófétálásai miatt, és egyebek miatt, de attól még ő a szellemi atyjuk.


Amúgy hab a tortán, hogy mindamellett, hogy a Prédikátor könyve végig a mi világunk szempontjából írja le a dolgokat, a végső konklúziója ez, amelyen jóval túlmutat a mi világunkon:


"A dolognak summája, mindezeket hallván, ez: az Istent féljed, és az ő parancsolatit megtartsad; mert ez az embernek fődolga! Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz legyen az." (Préd 12,15-16)


A jehovisták azt tanítják, hogy a csak a jók - értsd: Jehova tanúi - fognak feltámadni, a gonoszok büntetése az lesz, hogy egyszerűen csak nem lesznek feltámasztva. A Prédikátor könyvének a vége azonban azt ígéri, hogy Isten minden cselekedetet elő fog hozni az ítéleten, akár jó, akár gonosz. Milyen ítélet lenne azonban, ahol az elítéltet nem szembesítik a vádakkal? Miért kellene félni Istent és a parancsait megtartani, ha csupán a jelenlétem nélkül lennék a végén elítélve?

2015. jún. 19. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm az utolsó válaszokat!

Asperimus megmondom öszintén, hogy nem tudom milyen vallási csoporthoz tartózott az aki a Prédikátór könyvére mutatott rá.

Amit írsz az nekem még új, hazudnék ha azt mondanám, hogy nem ismerem a Jehova Tanúit, de nem ismerem annyira őket, hogy véleményt tudjak mondani a tanításaikröl.

Még abban sem voltam biztos, hogy a kereszténységen belül van olyan egyház, vallás ami tagadja a pokol létezését.

Ugyanis én meg vagyok keresztelve de nem gyakoroltam a vallásomat, vagyis egyáltalán nem járok templomba. Pár hónappal ezelőtt kezdett érdekelni a vallás és kezdtem el olvasni a Biliát.

Lehet, hogy még bugyuta vagyok ezen a téren de igyekszem megérteni mindazt ami a kereszténységhez kapcsolódik.

A lélek halhatatlansága, a menny elérhetősége, a pokol elkerűlése (feltéve ha igaz) meg ilyenek.

Amit a Prédikátor könyvéről írtál, igazad van mert utánna néztem egy kicsit mélyebben. Persze még döntésképtelen vagyok, de azért valamennyire megértettem, hogy tulajdonképpen a fizikai világot emeli ki az üzenete.

Viszont az is elgondolkodtat, hogy Isten aki teremtett minket (ha egyáltalán létezik a teremtés) tehet e ilyent a teremtményeivel?

Te már voltál úgy, hogy kétségeid voltak valamely kérdésben? Hogy oldottad meg ezt a problémát ha igen?

Beírtam a keresőbe C.T. Russelt és elég sokmindent ír ami nem igazán egy vallásalapittóra illik.

Nem szeretnék itt senkit megsérteni, úgyhogy itt le is zárom válaszomat de szeretném folytatni ezt a beszélgetést.

Köszönöm a segítséget!

Jó éjszakát!

2015. jún. 19. 22:24
 17/22 anonim ***** válasza:

Most miért vezeted meg szegény kérdezőt, Asperrimus?


"Mivel azonban a Biblia nyíltan beszél a Pokol létezéséről - lásd Lukács

16,19-31 -, ezt csak azon az áron tudta végbevinni, hogy átértelmezte a Bibliát"


Persze-persze...


Luk. 16:19 Károli:

"Vala pedig egy gazdag ember, és öltözik vala bíborba és patyolatba, mindennap dúsan vigadozván:"


Nestle lábjegyzetében a következő olvasható (pl.: Codex Bezae Cantabrigensis (D) V. század, valamint a III-IV-dik századból való Codex Curetonianus Syriacus (syc), stb.):


"Εἶπεν [monda] δέ [Es] καὶ [ismet] ἑτέραν [egy masik] παραβολὴν [peldazatot]: Ανθρωπος δέ τις ἦν πλούσιος....


A helyes fordítás ezért így hangzik:


,,És monda ismét egy példázatot: Vala pedig egy gazdag ember, és öltözik vala bíborba és patyolatba, mindennap dúsan vigadozván"


A halál utáni menny-pokol elképzelések igazolása miatt egyeseknek nagyon szúrta a szemét, hogy ezen szövegváltozat szerint a gazdag és Lázár története példázat. A korai kereszténység egyértelműen a feltámadás reménységében hitt, amely az ítéletkor, azaz Krisztus visszajövetelekor valósul meg, és minden más elképzelést elvetett, nem tartott a keresztény tanrendel összeegyeztethetőnek, bővebben lásd itt:


[link]


A Biblia nem tanítja a lélek halhatatlanságot, így az erre épülő pokolban való szenvedés tanítása is hamis (hamis tanításra nyilván csak hamis épülhet).

2015. jún. 20. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

*A Biblia nem tanítja a lélek halhatatlanságot,


Gal 6,8

Mert a ki vet az ő testének, a testből arat veszedelmet; a ki pedig vet a léleknek, a lélekből arat örök életet.

2015. jún. 20. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

Mt 8:12 – „az ország fiait pedig kivetik a külső sötétségbe. Ott sírás és fogcsikorgatás lesz.”


Mt 25:41 – „Ezután a balján állókhoz is szól: Távozzatok színem elől, ti átkozottak, az örök tűzre, amely a sátánnak és angyalainak készült.”


Mt 25:46 – „Ezek örök büntetésre mennek, az igazak meg örök életre.”


Mt 3:12; Lk 3:16-17 – A pelyva olthatatlan tűzzel fog égni.


Mk 9:43-49 – „Jobb csonkán bemenned az életre, mint két kézzel a kárhozatra jutni, az olthatatlan tűzre.”


Lk 13:28 – „Lesz sírás és fogcsikorgatás, amikor Ábrahámot, Izsákot, Jákobot és a prófétákat mind az Isten országában látjátok, magatokat meg kirekesztve.”


Róm 2:6-9 – „Mindenkit, aki gonoszat művel, utolér a kín és a gyötrelem”


2Tessz 1:6-9 – „lobogó tűzzel megbünteti azokat, akik Istent nem ismernek és Urunk Jézus evangéliumának nem engedelmeskednek. Örök kárhozattal fognak bűnhődni: eltaszítva az Úr színe elől és távol fönséges hatalmától”


Jel 14:11 – „Gyötrelmének füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét.”


Jel 14:10 – „Kénköves tűzben fog gyötrődni”


Jel 20:10.15 – „A sátánt, aki félrevezette őket, kénköves, tüzes tóba vetették - itt fog gyötrődni a vadállattal és a hamis prófétával éjjel-nappal, örökkön-örökké… Aki nem volt beírva az élet könyvébe, azt a tüzes tóba vetették.”


Jel 21:8 – „A gyávák, hitetlenek, gonoszok, gyilkosok, kicsapongók, csalók, bálványimádók és hazugok mind a lánggal égő kénköves tóba kerülnek.”


Nem én mondom, hanem a Biblia.

2015. jún. 22. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Róma 6:23 : „a bűn zsoldja a halál.”


Róma 6:7 : „aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.”


A Biblia szerint milyen a halál állapota?


Zsolt 146:4 : „Kimegy a szelleme, és ő visszatér földjébe, azon a napon elvesznek gondolatai"


,,Mert az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak.semmit sem tudnak. (....) Mindazt, amit kezed megtehet, tedd meg a te erődből, mert sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban, ahová mégy.” (Préd 9:5,10)


Ha semmit sem tudnak, nyilvánvaló, hogy fájdalmat sem éreznek.


Utal-e arra a Biblia, hogy a lélek túléli a test halálát?


Ez 18:4

„Amely lélek vétkezik, az hal meg”


„A Bibliában nem létezik . . . a »testtől« független, tisztán szellemi, anyagtalan természetű »lélek« fogalma” (La Parole de Dieu. [Párizs, 1960] Georges Auzou, a Szentírás professzora, Roueni Szeminárium, Franciaország, 128. o.)


A Biblia tehát nem tanítja a lélekhalhatatlanságot, tehát az erre épülő pokolban való szenvedés tanítása is csak hamis lehet.


Milyen emberek kerülnek a bibliai pokolba? Mondja-e a Biblia, hogy gonoszok kerülnek a pokolba?


Zsolt 9:18, Káldi: „Térjenek az alvilágba* a vétkesek, az Istenről megfeledkezett összes nemzetek!” (*„pokolba”, Kom.; „holtak hazájába”, ÚRB; „alvilágba”, KNB, Kecsk.; „Seolba”, Kár., ÚV [9:17 ]; „holtak világába”, Kat. ).


Azt is mondja vajon a Biblia, hogy igaz emberek kerülnek a pokolba? Jób 14:13 , Dy: Jób így imádkozott: „Ki adná meg nekem, hogy megőriznél a pokolban*, és elrejtenél, míg a harag távozik, és kiszabnád nekem az időt, amikor megemlékezel rólam?” (Maga Isten mondta Jóbról azt, hogy „feddhetetlen és egyenes ember, féli az Istent, és kerüli a rosszat” [Jób 1:8 ].) (*„Holtak hazájában”, ÚRB; „alvilágban”, KNB, Kám.; „alvilág ölében”, Kat.; „holtak országában”, Kár.; „sirban”, Szep.; „seolban”, ÚV. )


Csel 2:25–27

„Dávid mondja felőle [Jézus Krisztus felől]: mert lelkemet nem hagyod a pokolban*, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.” (Az a tény, hogy Isten nem ’hagyta’ Jézust a pokolban, nemde arra utal, hogy Jézus a pokolban, azaz a hádeszben volt, legalább is egy ideig?) (*„Pokolban”, Soós.; „hádeszben”, ÚV; „sírban”, Maszny., Kár.; „alvilágban”, Kat., KNB; „halottak birodalmában”, ÚRB. )


Milyen büntetés lesz a gonoszok sorsa?


Máté 25:46 , ÚRB: „ezek elmennek az örök büntetésre [„levágásba”, Sork.; görögül: koʹla·szin ], az igazak pedig az örök életre.” (A The Emphatic Diaglott ’kivágást’ ír a ’büntetés’ helyett. Az egyik lábjegyzete ezt a magyarázatot adja: „Kola·szin . . . a kolazó szóból származik, melynek ez a jelentése: 1. Lemetsz, például faágat levág, nyes. 2. Elfojt, elnyom . . . 3. Fenyít, büntet. Ha valakit »kivágnak« az életből vagy a társadalomból, vagy elnyomnak, az büntetésnek tekintendő. Így keletkezett ez a harmadik, átvitt értelmű szóhasználat. Az első jelentésre esett a választás, mert jobban illik a mondat második feléhez, s így megmarad az ellentét ereje és szépsége. Az igazak elmennek az életre, a gonoszok pedig az életből való kivágatásra, azaz a halálba. [Lásd még: 2Tessz 1,9. ]”)


2Tessz 1:9 , Rav.: „ezek örök pusztulással* fognak lakolni ama napon, távol az Úr orcájától és hatalmának dicsőségétől.”


Júd 7, Kár.: „Miképen Sodoma és Gomora és a körültök lévő városok is, a melyek azokhoz hasonlóan paráználkodtak, és más test után jártak, például vannak előttünk, örök tűznek büntetését szenvedvén.” (A Szodomát és Gomorrát elpusztító tűz évezredekkel ezelőtt megszűnt égni. Annak a tűznek a hatása azonban tartós maradt, a városokat nem építették újjá. Isten ítélete viszont nem csupán e városok, hanem gonosz lakóik ellen is szólt. Ami velük történt, intő példa. A Lukács 17:29 -ben Jézus azt mondja, hogy ’el lettek pusztítva’, a Júdás 7 pedig rámutat, hogy pusztulásuk örök érvényű.)


Miként értsük a Jelenések könyvében említett ’örök gyötrelmet’?


Jel 14:9–11; 20:10 , Kat.: „ Aki leborul a vadállat és képmása előtt, és homlokán vagy karján viseli bélyegét, az inni fog az Isten haragjának borából, amelyet színtisztán töltött haragja kelyhébe. Kénköves tűzben fog gyötrődni a szent angyalok és a Bárány színe előtt. Gyötrelmének [görögül: basza·ni·szmuʹ ] füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét.” „ A sátánt, aki félrevezette őket, kénköves, tüzes tóba vetették — itt fog gyötrődni a vadállattal és a hamis prófétával éjjel-nappal, örökkön- örökké.”


Milyen ’gyötrelemről’ van szó ezekben az írásszövegekben? Figyelemre méltó, hogy a Jelenések 11:10 (Kat.) utal ’két prófétára, aki gyötrelmére van a föld lakóinak’. A gyötrelem e próféták által hirdetett üzenet megalázó leleplezéseinek a következménye. A Jelenések 14:9–11 (Kat.) azt mondja, hogy akik imádják a jelképes ’vadállatot és képmását’, azok ’kénköves tűzben fognak gyötrődni’. Ez azonban nem utalhat öntudatánál lévő személy halál utáni gyötrődésére, mivel „a holtak nem tudnak semmit” ( Préd 9:5 , Kat. ). Mi okoz akkor nekik gyötrelmet, amikor még élnek? Az, hogy Isten szolgái hirdetik, hogy akik a ’vadállatot és képmását’ imádják, azokra ’a lánggal égő kénköves tó’ által szemléltetett második halál vár. A tüzes megsemmisítésük füstje örökre felszáll, mivel a megsemmisítésük örökre szól, és soha nem merül feledésbe. Mit jelentenek a Jelenések 20:10 (Kat.) szavai, melyek azt mondják, hogy az Ördög a ’kénköves, tüzes tóban fog gyötrődni örökkön- örökké’? A Jelenések 21:8 (Kat.) világosan kijelenti, hogy a ’lánggal égő kénköves tó’ „a második halál”. Ha tehát az Ördög ott fog „gyötrődni” örökkön-örökké, az azt jelenti, hogy soha nem szabadul; örökre korlátozva marad, tulajdonképpen az örök halálban. A „gyötrelem” kifejezés (görögül: baʹsza·nosz ) ilyen használata emlékeztet egyebek között a Máté 18:34 -re, ahol ugyanezt a görög alapszót alkalmazzák a ’börtönőr’ kifejezésére.

2015. jún. 24. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!