Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szerintetek nem hibás a...

Szerintetek nem hibás a Miatyánk szövege?

Figyelt kérdés

Mert a Miatyánk azt mondja Istenről, hogy kísértésbe visz minket.

"ne végy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól"


Pedig a sátán visz minket kísértésbe nem az Isten.

https://www.youtube.com/watch?v=cR_fGdY59CA

Itt van róla egy előadás.

Ez igen csak nagy szarvashiba a katolikus vallásban.


2016. márc. 21. 17:45
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
46%
Arra gondolok, hogy isten azt parancsolta Ábrahámnak, hogy ölje meg a fiát, tehát úgy mond bűnre csábította, majd kiderült, hogy hoppá, mégsem kell megölnie a fiát, csak próba volt. ez benne van a Bibliában.
2016. márc. 21. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Ne vigyél minket kísértésbe, hanem szabadíts meg a gonosztól” (Máté 6:13). Hogyan értsük Jézus mintaimájának ezt a két összefüggő kérését? Az biztos, hogy Jehova nem akar rávenni minket arra, hogy bűnt kövessünk el. (Olvassátok fel: Jakab 1:13.) Az igazi „Kísértő” Sátán, ’a gonosz’ (Máté 4:3). A Biblia azonban időnként úgy ír arról, amit Isten csupán megenged, mintha ő tenné (Ruth 1:20, 21; Préd 11:5). Tehát a „ne vigyél minket kísértésbe” könyörgéssel azt kérjük, hogy Jehova ne engedje, hogy feladjuk a harcot, amikor kísértést érzünk arra, hogy ellenszegüljünk neki. Végül pedig, azzal a kéréssel, hogy „szabadíts meg a gonosztól”, azt fejezzük ki, hogy Jehova ne engedje meg Sátánnak, hogy legyőzzön minket. És biztosak lehetünk abban, hogy ’Isten nem hagy minket azon felül kísérteni, amit el tudunk viselni’. (Olvassátok fel: 1Korintusz 10:13.)
2016. márc. 21. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

A 12-esnek, a helyes mondatértelmezésen van a hangsúly.

A mondat alatt pont azt értjük amit mondunk, és mivel Isten nem visz kísértésbe ezért helytelen.


A 11-esnek pedig Jahve tényleg jól átb*szta Ábrahámot. De nem kísértette meg.

2016. márc. 21. 19:22
 14/18 anonim ***** válasza:

Szia!


Nem hibás, ugyanis Isten nem viszi soha rosszba az embert!


Jakab apostol bizonyságtétele a kísértéssel kapcsolatban a Biblia egyik leghíresebb - bár kevéssé ismert - részlete:

„Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem. Mert az Isten gonoszsággal nem kísérthető, ő maga pedig senkit sem kísért. Hanem mindenki kísértetik, amikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága. Azután a kívánság megfoganván, bűnt szül; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz." (Jak. 1:13-15)


Isten Igéje világosan és félreérthetetlenül fogalmazva adja tudtul, hogy Istentől távol áll bármilyen rossz elgondolása, de közvetett felhasználása is. Az isteni „dorgálás" vagy „intés" lehet a rossznak egy ember életében való megengedése, de erről is tudja a hívő lélek, hogy „nem olyan Isten vagy te, aki hamisságban gyönyörködnél; nem lakhatik tenálad gonosz" (Zsolt. 5:5). Vagyis bármi rossz adódik is az életünkben, tudjuk, hogy Isten felügyelete alatt történhet csak meg, noha egyáltalán nem Tőle származik. Maga Jézus válaszolt erre a búza és a konkoly példázatának alábbi részletével:

„Hasonlatosa mennyeknek országa az emberhez, aki az ő földjébe jó magot vetett. De mikor az emberek aludtak, eljött az ő ellensége és konkolyt vetett a búza közé, és elment. Mikor pedig fel¬növekedett a vetés, és gyümölcsöt termett, akkor meglátszott a konkoly is. A gazda szolgái pedig előállva mondták néki: Uram, avagy nem tiszta magot vetettél-e a te földedbe? Honnan van azért benne a konkoly? O pedig mondta nékik: Valamely ellenség cselekedte azt." (Mt. 13:24-28/a) A „ne vígy minket a kísértésbe" kéréssel kapcsolatban azt az értelmezést tehát nyugodtan kizárhatjuk, hogy Istentől rossz származna, vagy Ő maga - legalábbis céljai számára eleve igényelve - a rosszat felhasználja.


Ha azt kérjük, hogy Isten szabadítson meg a gonosztól, és ez végbe is megy, akkor a mi hibánk miatt egyre kevésbé kerülhetünk rossz helyzetekbe. Nem hívunk létre, nem provokálunk ki nehéz helyzeteket vagy körülményeket. Ezzel együtt is érhetnek bennünket betegségek, szerencsétlenségek, megalázások, csapások, ám tiszta lelkiismerettel élve ezeket egytől egyig üdvöseknek fogjuk tartani a magunk, vagy mások számára. Sosem rettegünk a külső rossztól, aminek előidézésében nem volt részünk, mert tudjuk, hogy Isten felügyelő gondviselése tartja megszabott keretek között. „Nem egyéb, hanem csak emberi kísértés esett rajtatok: de hű az Isten, aki nem hágy titeket feljebb kísérteni, mint elszenvedhetitek; sőt a kísértéssel egyetemben a kimenekedést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek." (I. Kor. 10:13) E fent idézett eseteket „jó kísértések"-nek (jó megpróbáltatásoknak) is nevezhetjük.


A legmélyebb bibliai igék vigasztalnak ezzel:

„Boldogok, akik háborúságot szenvednek az igazságért: mert övék a mennyeknek országa. Boldogok vagytok, ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és minden gonosz hazugságot mondanak ellenetek énérettem. Örüljetek és örvendezzetek, mert a ti jutalmatok bőséges a mennyekben: mert így háborgatták a prófétákat is, akik előttetek voltak." (Mt. 5:10-12) „A kékek és a sebek távoztatják el a gonoszt, és a belső részekig ható csapások." (Péld. 20:30)


Van azonban „rossz kísértés", „rossz, fölösleges megpróbáltatás" is. Azok, melyek belső állapotunk tisztátalansága miatt, saját hibáinkból következnek, sokszor valóban ránk „zúdulnak". Ezek nem üdvöt hozó kísértések Jézus azt tanította, kérjük mennyei Atyánkat, hogy mentesítsen ezektől. Ezt azonban csupán egyféleképpen teheti meg Ő is, minthogy nem személyválogató: úgy, hogy megszabadít a gonosztól. Ha nincsenek gonosz gondolataink, elhamarkodott szavaink, hiábavaló cselekedeteink, Istennek nem kell a velük járó kísértésekbe belekísérnie. „Ne vígy minket a kísértésbe" - ilyen értelemben fogható fel.


Üdv. Péter

2016. márc. 21. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
53%
Jézus mondta el ezt az imát. Mivel ő tökéletes volt, biztosan tudta, hogy mit kell belefoglalnia a mintaimába. Biztos, hogy nem hibás.
2016. márc. 22. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Mindenki így jár, aki betű szerinti értelmezést tud csak elképzelni. Pedig létezik más módszer is. A biblia számos olyan dolgot tartalmaz, amely önmagában ostobaság, értelmetlenség, netán ellentmondás. De ő maga egyúttal elmondja azt is, hogy példabeszédként és nem betű szerint értelmezendő.

Nincs itt semmi baj.

2016. márc. 22. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim válasza:
Újszövetségi szentírás: 1. rész: 13. Senki se mondja, aki kísértést szenved: Isten kísért, mert Istent nem lehet rosszra csábítani, és ő sem csábít rosszra senkit. Tehát az apostol egyértelművé teszi azt, amit nem akarnak manapság elfogadni: Isten senkit nem visz kísértésbe!! Itt nem a fordításokra kell hivatkozni, hanem igenis meg kell gondolni, hogy mit is mondunk a Miatyánkban! A franciák felismerték ezt, minden tiszteletem az övéké!
2016. máj. 27. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim válasza:
Rosszul írtam, mert szent Jakab levelei 1/13.
2016. máj. 27. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!