Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért okolják egyesek Istent...

Miért okolják egyesek Istent azzal, hogy megteremtette a tüzes poklot?

Figyelt kérdés

2017. ápr. 28. 11:26
 1/9 anonim ***** válasza:
48%
Mert egyesek azt hiszik, hogy létezik a tüzes pokol.
2017. ápr. 28. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
84%
Mert félnek tőle. Van pokol, Jézus sokkal többet beszélt róla, mint a mennyről. Az ember szelleme nem fog elaludni, ahogy hazudják, hanem a test halála után megy, ahová ő választotta. Van aki Isten mellé, van, akinek nem kell, tehát akkor Isten nélkül kell lenni valahol. Ott, ahol azok vannak, akik ugyanígy döntöttek, lásd sátán és angyalai.
2017. ápr. 28. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

1 válaszoló szerinted ez mi?


Mt 25:41

" Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett."


Örök tűz csak egyvalami lehet és azt hiszem,hogy magadtól is rájössz,hogy az mi.

2017. ápr. 28. 14:02
 4/9 A kérdező kommentje:
2 válaszoló egyetértek mert a Biblia is ezt tanítja.
2017. ápr. 28. 14:03
 5/9 anonim ***** válasza:

Mt 25:41

" Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett."

Jelenések

20,14 A pokol pedig és a [1 Kor. 15,26.54,55.] halál vettetének a tűznek [rész 19,20.] tavába. Ez a [rész 2,11.21,8.] második halál, a tűznek tava.


20,15 És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.


A tűz a második halál. Az már örök elmúlást jelent


"Van aki Isten mellé, van, akinek nem kell, tehát akkor Isten nélkül kell lenni valahol."

Mivel az Isten a lét teljessége, csak Istenben van hely, idő, tér és egyáltalán valami, így ezek a semmiben tudnának ellenni, a semmi pedig nem igazán létezik, így szerintem logikus a megsemmisülés

2017. ápr. 28. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

5 válaszoló.


Jel 20:14

A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.


A "tűznek tavát" nem lehet semminek nevezni valamit ami van, valamit ami eleve előkészíttetett.

Én biztos vagyok benne,hogy ha Isten a megsemmisülést választotta volna a gonoszoknak meg a Tőle eltávolodóknak akkor nem említené a tüzet és főleg nem egy tavat ami tűzből áll.

A tűz egy elem, és mint tudjuk az egész föld elemekből van összerakva, miért rémisztgetné Isten az emberiséget tűzzel ha nem lenne valóságos?

És egy másik kérdés is felmerül;-vajon az ördög nem érdemelné meg,hogy szenvedjen mindaz után amit tett?

Gondolj csak bele...

2017. ápr. 28. 15:14
 7/9 Roland316 válasza:

Én a Biblia alapján másképp értettem meg a halál és a pokol fogalmát. Az alábbiakra alapozom a meggyőződésemet:


„Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.” János 20:17


Kérdés: Ha állításotok szerint közvetlenül a halál után az igaz a Mennybe megy, akkor Jézus miért nem ment fel az Atyához Pénteken, amikor meghalt? Sőt, még rá három napra sem, Vasárnap. De egyáltalán hogyan beszélhetünk akkor arról, hogy Jézus Vasránap támadt fel? Vagy egyáltalán hogyan beszélhetünk feldámadásról, ha a halál után mindenki közvetlenül a mennybe vagy a pokolba megy?



„És ha majd elmegyek és helyet készítek néktek, ismét eljövök és magamhoz veszlek titeket; hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek.” Máté 14:3


Itt Jézus azt mondja, hogy akkor veszi magához az övéit, amikor ismét eljön, nem pedig elhalálozási sorrendben.


„Ezeket mondá; és ezután monda nékik: Lázár, a mi barátunk, elaludt; de elmegyek, hogy felköltsem őt. Mondának azért az ő tanítványai: Uram, ha elaludt, meggyógyul. Pedig Jézus annak haláláról beszélt; de ők azt hitték, hogy álomnak alvásáról szól.” János 11:11-13


Jézus a halált alvásnak nevezi, ami egy öntudatlan állapot. Ez lényegében a halál.



„Mert az élők tudják, hogy meghalnak; de a halottak semmit nem tudnak, és azoknak semmi jutalmok nincs többé; mivelhogy emlékezetök elfelejtetett. Mind szeretetök, mind gyűlöletök, mind gerjedezésök immár elveszett; és többé semmi részök nincs semmi dologban, amely a nap alatt történik.” Prédikátor 9:7-8


Itt nyilván mondja Salamon, hogy a halál az egy öntudatlan állapot, nem pedig egy tudatos.



„Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban; Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk.” 1Thessalonika 4:16-17


Itt azt írja, hogy feltámadnak először akik meghaltak Krisztusban, azután pedig az élők (akik nem haltak meg Jézus eljöveteléig), azokkal együtt akik feltámadtak, elragadtatnak az Úr elébe és mindenkor Ő Vele lesznek. Egy szóval sem írja, hogy a halottak, akik feltámadtak, már azelőtt is a Mennyben lettek volna az Úrral, hanem azt írja, hogy: „és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk”



Örök pokol nem létezik!


„Egy kevés idő még és nincs gonosz; nézed a helyét és nincsen ott.

A szelidek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek nagy békességben.” Zsoltárok 37:10-11

Nem lesz többet gonosz, megszűnik létezni.


„A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.” 2Péter 3:7

Az „örök tűz” a végső ítélet lesz, amikor a földet megemészti a tűz, és vele együtt a gonoszokat is. És az „örök tűz” kifejezés nem arra utal, hogy a tűz örökké fog égni, hanem hogy örök érvényű, végérvényes következményel jár, azaz végső megsemmisüléssel.


„Miképpen Sodoma és Gomora és a körültök lévő városok is, amelyek azokhoz hasonlóan paráználkodtak, és más test után jártak, például vannak előttünk, örök tűznek büntetését szenvedvén. ” Júdás 7

Tudjuk, hogy Sodomát és Gomorát Isten elpusztította tűz által, „örök tűz” által, ahogyan Júdás írja. Mégsem ég még napjainkban is az a tűz, de viszont Sodoma és Gomora nem léteznek, a tűz végérvényes volt.


Jelenések 20:14-ben ugye írja, hogy a második halál a tűznek tava.

Az első halál az, amit mind tapasztaltunk már és ismerünk; amikor egy ember meghal (balesetben, természetes halál által, stb). Ez érvényes mind az igazakra, mind a hamisakra. Az igazak, akik meghaltak az első halállal, feltámadnak és többet soha nem fognak meghalni, örökké fognak élni Istennel.

„És láték királyiszékeket, és leülének azokra, és adaték nékik ítélettétel; és látám azoknak lelkeit, akiknek fejöket vették a Jézus bizonyságtételéért és az Isten beszédéért (…). A többi halottak pedig meg nem elevenedének, mígnem betelik az ezer esztendő. Ez az első feltámadás. Boldog és szent, akinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig.” Jelenések 20:4-6


Viszont a hamisak, akik szintén fel fognak támadni a második feltámadással (azaz később, mint az igazak), részesülni fognak a második halálban, ami a tűznek tava, azaz megemészti majd őket az a tűz, „amely az ördögnek és az őangyalainak készíttetett. ” (Máté25:41), s ami megemészti majd az egész földet; a földet, amit Isten újjá fog teremteni: „De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint ” 2Péter 3:13

2017. ápr. 28. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Roland316 válasza:

Csak egy annyit az előző hozzászólásomhoz, hogy a bibliaverseket a Károli fordításból idéztem, és lehetnek bizonyos vers-számbéli eltérések más fordításokhoz viszonyítva, de max csak 2-3 versnyi tolódás (legalábbis remélem).


És még egy utolsó bibliaverset szeretnék idézni Jóbtól, ezt viszont már a Káldi Neovulgáta fordításból, mert a Károli nagyon rosszul fordította le.


"Mert tudom, hogy megváltóm él, s a végső napon felkelek a földről; és ismét körülvesz a bőröm, és saját testemben látom meg Istenemet; én magam látom meg őt, és önnön szemem nézi őt, és nem más!" Jób 19:25-27


Ha valaki mégis úgy gondolná, hogy Károli fordította jobban ezt a verset, az nézzen utána más fordításokban is, javasolnám a King James-et, ami a szöveghűségéről híres, de akár az eredetiben is utána lehet keresni, ha megvan rá a lehetőség

2017. ápr. 28. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Egyeseknek honnan van joguk Istent okolni?
2017. ápr. 28. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!