Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Hol található meg a Bibliában...

Hol található meg a Bibliában a Lázadó angyalok története és miért kerültek a pokolba?

Figyelt kérdés

Olvastam Bibliában de nem találtam sehol, a Jelenések könyvében volt valami kis halovány utalás...de a jelenések könyve eleve a Biblia leghihetetlenebb része.


De igazából nem csak a helye érdekelne hanem,hogy mi a pontos történet?


Nem vagyok hívő és nem akarok megsérteni senkit, de érdekelne.


2010. dec. 8. 16:54
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
66%

Szia!


Nos nem igaz, hogy Jelenések könyve a Biblia leghihetetlenebb része, nagyon is hihető, hisz a teljes emberi történelmet bemutatja, csak jól kell értelmezni a jelképeket benne.


Ilyen történet nincs a Bibliában. A Szentírás azonban bemutatja, hogy Sátán ellenségeskedése Istennel szemben már a mennyben, a mi földünk teremtése előtt létrejött. Sokan úgy gondolják, hogy Sátán lázadásának az lehetett az oka, hogy már eleve volt benne valami nemtökéletes, valami mákszemnyi, morzsányi gonoszság, vagy legalábbis torz gondolat, vagy ha ez nem is, de legalább valami "hiánynak" kellett lennie benne.


Jézus azonban azt mondta róla, hogy ő nem állott meg az igazságban. Ez magában foglalja azt az állítást, hogy a kezdet kezdetén ő is az igazságban volt. Ő sem került ki Isten kezéből kevésbé tökéletesen, mint a többi teremtmény. Ezékiel próféta így szól róla: "Te voltál az arányosság pecsétgyűrűje, teljes bölcsességgel, tökéletes szépségben... ama napon, melyen teremtettél" (Ezékiel 28:12–13). Ésaiás próféta is "fényes csillagnak, hajnal fiának" nevezi őt (Ésaiás 14:12).


A Biblia szerint ennek az angyalfejedelemnek semmi oka nem volt arra, hogy Teremtőjével szembeforduljon. Nincs értelmes magyarázata Sátán mennyei lázadásának. A Biblia utal arra is, hogy mikor Sátán szembefordult Istennel, más angyalokat is maga mellé állított (Lásd. Jelenések könyve 12:4). Arról is szól, hogy egy "viaskodás" alakult ki Sátán és angyalai, valamint Krisztus és angyalai között (Jelenések 12:7). Istennel fizikai harcot vívni nem lehet, mivel Ő a Teremtő, és minden teremtményének az élete kizárólagosan az ő hatalmában van, őtőle függ. (Lásd Jób 34:14–15) Ezért csak eszmei-lelki küzdelemre lehet itt gondolni. Úgy tűnik, hogy egy nagy lelki küzdelem folyt Sátánnak és követőinek az igazsággal való meggyőzéséért. Sátán végestelen-végig tudatában volt tehát annak, hogy nincsen igaza! Nem tudatlanul lett igazságtalan. Tudta, hogy eszméje és érvelése téves, de a hatalomvágy és az önmagasztalás lelkülete nem engedte már visszafordulni. A teremtmények között befolyásra kívánt szert tenni, és ezt csak úgy érhette el, hogy igazságtalanságát az igazság mezébe öltöztette. Az énközpontúságot igazságnak állította be, mert jól tudta, hogy az igazságos Istennel csak úgy veheti fel a harcot, hogy egy másik "igazságot" tüntet fel ellene. Így tudta magával vonzani az angyalok harmadrészét (lásd Jelenések könyve 12. fejezete).


Üdv. Péter

2010. dec. 8. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
86%

Bocsi, a kérdésed második felére még egy gondolat. A Biblia szerint lázadó angyalok nincsenek a pokolban, mert a pokol a halottak nyughelye, gyakorlatilag megegyezik a mi sir fogalmunkkal (lásd héber seol, görög hádész).


Üdv. Péter

2010. dec. 8. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ.

Épp ez zavart,hogy a Pokol egy félre fordítás eredménye is lehet.

Mert a Seol a sírt jelenti a Görög Hádész is...csak ugye ha Hádész akkor mindjárt a tűzzel azonosítgatják. Majd pedig ide kerülnek a lángok és a kínzás stb.

Nem értem egyáltalán,hogy kerülnek ide a lángok és a kínzás?

2010. dec. 8. 19:16
 4/18 anonim ***** válasza:
0%

No, igen csak Péterke megint a tipikus adventista (tehát őrilten történelmikeresztény-ellenes) ideológiájával megint azt hazudta, hogy a pokol lenne a hádész, és a hádész sírt jelent. Csakhogy nagy különbség van a kettő között, és a Bibliában külön szó is van rá. A seolba az ember lelke, a sírba meg teste megy.


Sheol/Hades: Is Not Merely The Grave!


Original language:


Unseen place:

Hebrew: sheol

Greek: Hades


Grave:

Hebrew: kever

Greek: mnemeion


1. There is a separate word for grave in both Hebrew and Greek in distinction from sheol/hades

2. In the New Testament, Hades NEVER means the grave. "mnemeion", which is the Greek word for grave. It is always translated as Hades which meant the underworld.

3. The soul or spirit is never said to go to the grave "mnemeion".

4. The body is never said to go to hades or sheol.

5. Isa. 14:19, the king is cast out of his grave (kever) in order to be thrown into Sheol where the departed spirits can rebuke him (vv.9-10). In this passage, Sheol and kever are opposites, not synonyms. This distinction is maintained in the Septuagint as well. In the Septuagint, Sheol is never translated as mneema, which is the Greek word for grave. It is always translated as Hades which meant the underworld.


Many distinctions exist between kever and Sheol:

1. While bodies are unconscious in the grave, those in Sheol are viewed as being conscious.

2. While touching a grave brings ceremonial defilement (Num. 19:16), the Scriptures never speak of anyone being defiled by Sheol.

3. While we can enter and leave a tomb or grave [heb: kever] (2 Kings 23:16), no one is ever said to enter and then leave Sheol, unless God causes it to happen. If sheol is the merely the grave, then men should have the power to bring up the dead from sheol!

2010. dec. 8. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
20%

A pokolról: [link]


Például meg szokták kérdezni, hogy mi lenne akkor hogyha a Sátán megbánná bűneit, akkor Isten megbocsátana-e. A válasz természetesen az, hogy ha az ördög megbánná bűneit, Isten neki is megbocsátana, de a Sátán megrögzült a lázadásban.

A Sátán vétke azért maradandó, mert képességeinek tökéletessége tökéletes döntésekre teszi őt képessé, melyeken nincs lehetősége korrigálni, éppúgy, ahogyan az Isten színe elé eljutott ember sem tud már vétkezni, és a kárhozott ember sem tud vagy akar már Isten mellett dönteni. A tiszta szellem jóval nagyobb lényeglátással és koncentráltsággal képes szabad akaratú döntésre, mint bárki az emberek közül, ezért a Sátán döntése abszolút érett, szabad döntés; márpedig a tökéletesen szabad döntést, melynél minden konzekvenciával tisztában vagyunk, nem lehet utólag megbánni. Ilyen egyébként - ez ember esetében - az ún. Szentlélek elleni bűn, melyről Jézus azt mondja, hogy „nem nyer bocsánatot, sem ezen a világon, sem az eljövendőben”; márpedig a Szentlélek elleni bűn alatt a belső isteni sugallattal, vagy a megismert isteni törvénnyel szembeni életvitelszerűen történő, tudatos és szabad ellenállást értjük. Az ördögöknek tehát nincs lehetőségük a bűnbánatra. Itt is igaz a jézusi mondás, hogy „akinek több adatott, attól többet kérnek számon”. Az embernek is csak azért van lehetősége a megtérésre, mert Isten nem pusztán a bűneink létének pőre tényét nézi, hanem irgalmasan és egyben igazságosan figyelembe veszi az áteredő bűn által roncsolódott akaratunkat és elhomályosult látásunkat. Azonban ha próbaidő (e földi élet) lejárt, a halálunk pillanatában mi is hasonló helyzetbe kerülünk, mint az angyalok: Istenhez való viszonyunk rögzül.

A másik ok, amiért az ördögi vétek megbánhatatlan, az a bűn természetében keresendő. Olyan módon vétkezni, ahogyan a Sátán vétkezett, az ember elméletileg sem tud; olyan igényeket, mint Lucifer semmilyen módon nem támaszthat:

Isten ui., bár ingyen adja a kegyelmet, mégis jóságosan azt akarja, hogy a megajándékozott valamilyen formában érdemesnek mutatkozzék rá, ezért szabad akaratú teremtményeit valamilyen értelemben próbának veti alá. Nem azért, mert enélkül nem ismeri őket, hanem, hogy a próba által erősödjenek és rögzüljenek a jóban.

Az angyalok próbára tevésének tárgya (tentatio angelica) a Szentírás szerint az a csábító kilátás volt, hogy hasonlókká lehetnek Istenhez. Hogy pontosan miképpen akartak hasonlóvá lenni az ördögök az Istenhez, nem tudjuk, s csak elődeink találgatására vagyunk utalva. Hiszen a bukott angyalok ragyogó éleslátását nem kerülhette el a tény, hogy a véges nagyot és a végtelen nagyot mekkora űr választja el. A konkrét bűncselekmény a világ végéig titok marad. Bűnük lényegét azonban ismerjük, mely nem más, mint e kijelentés: „Nem szolgálok!” (Non serviam). Ezt azonban több oldalról is megközelíthetjük:

1. Aquinói Szt. Tamás szerint a természetfeletti hivatás vált bűnük forrásává. Vagy nem akarták elfogadni, mert kiválóságuknál fogva nem szorultak rá, vagy nem adományképpen, hanem éppen kiválóságuk miatt a természet jogán követelték (Thom Aq. STh. I. 63. 2.3.).

2. Suarez szerint vonakodtak meghódolni az Emberfia (Jézus Krisztus) előtt, akit az emberi természet miatt maguknál alábbvalónak tekintettek, vagy a bukott angyalok fejedelme (Lucifer) egyenesen maga számára óhajtotta az Igével való személyes egyesülést (unio hypostatica).

3. Mások ezeket kiegészítik: az angyalok egy része eleve elutasította, hogy bárkinek is szolgáljon, míg más lázadó angyalok, mikor megtudták, hogy az emberek szolgálatára lesznek rendelve, elvetették, hogy akár az ember Jézusnak, akár a méltóságban és tökéletességben messze alattuk álló, közönséges embereknek szolgáljanak (non serviam hominem).

4. Szt. Bonaventúra szerint a bukott angyalok vétke a vágyakozás volt: vágy a féktelen uralkodásra és arra, hogy imádják őket: „senkinek nem alávetve lenni, mindenki fölött állni” (nulli subesse, omnibus prćesse).

Mindezeket az elméleteket ha nem is magyarázzák, de érzékeltetik, hogy mekkora horderejű kérdésben és milyen szilaj elhatározással és gőggel fordultak szembe a bukott angyalok a teremtő Isten örök terveivel.

2010. dec. 8. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Henoch könyvében világosabb választ találsz,bár ezt kivették a szent könyvek közül. Találsz,... ha történeteket keresel.

Különben a pokolban csak saját magaddal kerülsz szembe, ez az igazán égő!

2010. dec. 8. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Azt hallottam, hogy a Pokol igazából nem az embereknek hanem az Ördögnek készült és egy ember nem juthat oda.

Bocsássátok meg nekem,de nem tudom már melyik részben taglalja a biblia.


De ha ez így van akkor egy embernek semmi oka félni a pokoltól.

2010. dec. 8. 23:26
 8/18 A kérdező kommentje:

Ennek a tetejébe kérdem én,hogy mi oka félni az embernek a Pokoltól. Ugyan is ha Isten szeret, bármennyire is bűnös valaki akkor mi oka lenne....


1. Haragudni rá

2. A Pokolba vettetni ahol szenvedés a jussa.

2010. dec. 8. 23:28
 9/18 anonim ***** válasza:
93%

Sziasztok!


Nem kommentálom katolikus testvérem stílusát, mert csak sajnálni tudom, hogy sok segítő szándékú figyelmeztetés ellenére sem veszi észre magát.


Nos Jelenések könyve világosan különbséget tesz a pokol és a második halál - végső megsemmisülés - között:

"És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állni az Isten előtt, és könyvek nyittatnak meg, majd egy más könyv nyittatott meg, amely az életnek könyve; és megítéltettek a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint. És a tenger kiadta a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol (sír) is kiadta a halottakat, akik ő náluk voltak; és megítéltettek mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol (sír) pedig és a halál vettettek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték. Ezután láttam új eget és új földet; mert az első ég és az első föld elmúlt; és a tenger többé nem volt." (20:12-21:1)


Az embernek nem a pokoltól (sírtól) kell félnie, hanem az élet jogának elvesztésétől. Az Isten nem haragszik az emberre, ezért is váltotta meg, mert szereti. Azonban az életet az ember csak akkor tarthatja meg, ha alkalmas rá, ha nem az élet ellen cselekszik, hanem az életért.


Üdv. Péter

2010. dec. 9. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

A kivágott jelenetek között lesz. Szerezz egy rendezői kiadást!

[link]

2010. dec. 10. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!