Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ha Isten megszentelte, a...

Ha Isten megszentelte, a hetedik napot, mert azon szűnt meg minden munkájától. Mózes I.2- Mégis egy új teremtésbe kezdett?

Figyelt kérdés
2012. nov. 7. 20:06
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Milyen új teremtés?
2012. nov. 7. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Olvasd el a Mózes I. 2-

A szombat.

A szombat a hetedik nap.

2012. nov. 7. 21:46
 3/12 anonim ***** válasza:
Nem a szombatot nem értettem, hanem milyen új teremtésről beszélsz?
2012. nov. 7. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

A Mózes I.2 nem egy új teremtéstörténet, hanem az első

kibontása, a hatodik nap részletesen.


A látszólagos ellentmondás a magyar fordításnak köszönhető (mármint az, hogy a növényeket a harmadik napon teremti Isten, majd itt is megteremti az embernek). A növények esetében a Mózes I.1-ben harmadik napon megteremtett növényeknél más héber szót használ a szöveg, mint a második részben. Az utóbbi esetben a kultúrnövények fordítás lenne a héber eredetihez hű fordítás.

Valamint a második történetből úgy tűnhet, mintha az állatokat az ember után teremtené (ellentétben a Mózes I. 1-gyel), itt viszont a héber eredetiben a "formált az Úristen a föld porából mindenféle mezei állatot" kitétel befejezett múlt időben van, arra utalva, hogy az állatok teremtése korábban megtörtént.

2012. nov. 7. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Ez történik mikor az ember a maga értelmére támaszkodik a Biblia olvasásakor, és nem veti össze a többi írásokkal.


Amikor a teremtő beszélgetvén a fiával azt mondja, hogy:

"teremtsünk embert...."

akkor a tervet készíti elő, de még nem kezdett hozzá nem teremtett semmit, ez az elméleti rész.

Te sem egyből készíteni dolgokat, hanem megtervezed mi kell hozzá , hogyan szeretnéd el készíteni.


a második alkalommal említett teremtés a kivitelezés amikor végre hajtja, vagy is megteremti az embert.

Nincs két teremtés.

2012. nov. 8. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
36%

a második teremtés a reptilián (=hüllő) intelligencia általi "megteremtése" az embernek


ekkor jelent meg (mindenben) a polaritás,

ekkor jelentek meg a nemek és a szexus


a "kígyó" hajtotta végre és azóta is alá van vetve az emberiség


az összes ősi kultuszban ezért imádtak a kígyót, sárkányt stb.

összefoglaló nevén a HÜLLŐt


a Kígyó volt a kultusz Indiában, Egyiptomban és Mózes is a Kígyóval gyógyított

és az emberfia felemelése sem jelent egyebet,

mint a Kígyó felemelését, felemelkedését


a történelmi Jeruzsálem központi negyedét nem véletlenül hívták OPH-ÉL-nek


Oph, Ophita, ófita : ez mind a Kígyót és a Kígyó imádóját jelenti


rejtett formában ma is ez a kultusz él mindenütt

2012. nov. 8. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
36%
a második teremtésre ezért nem mondja az Isten, hogy jó !!!
2012. nov. 8. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%
Kedves Súr, a bibliáról beszélgetünk, nem a Sátán által íratott könyvről.
2012. nov. 8. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Szia!


Természetesen nem. A probléma a héber gondolkodásmód és a mi gondolkodásmódunk közötti különbségből adódik. A Szentírás második fejezete nem egy új teremtéstörténet és mégcsak nem is ismétli a teremtés történetét, hiszen nem is szerepel benne a szárazföld, a tenger, a nap, a hold és a csillagok megalkotása. Ez nem egyéb, mint az első fejezet folytatása. Az első fejezet az embert csak megemlíti a teremtés összes műveinek keretében, a második fejezet kiegészíti az ember teremtéséről szóló értesítést azzal, hogy elmondja a férfi és a nő teremtését és leírja első tartózkodási helyüket – mint bevezetést a kísértéshez és az azt követő kiűzetéshez az Éden kertjéből amiről a harmadik fejezetben olvashatunk. Csak olyan részleteket közöl, amelyek az esemény megértéséhez nélkülözhetetlenek. A héber gondolkodásmód jellegzetessége ez a kiemelés, hogy a hangsúlyt így érzékeltesse. Végigvisz egy gondolatmenetet, majd azt összefoglalva kiemel belőle valamit amit fontosnak tart. Hasonlót láthatunk pl. Dániel próféta könyve 9. fejezetében is.


Ráadásul a mi szövegbeosztásunk nem egyezik az eredeti beosztással. Ez a fejezet-beosztás a latin és a görög fordítás alapján került bele a héber szövegbe. Néha, mint itt is, ez a beosztás félrevezet. Így pl. a második fejezet első három verse az előbbi fejezethez tartozik, és annak méltó és igen jól sikerült befejezése.


Üdv. Péter

2012. nov. 8. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Még sem világos az, hogy a cim szerint Szombat az Isten pihenő napja, mégis az író erre a napra tolta el a teremtés folytatását.

Akkor igen nagy baki, mert hiteltelenné teszi az Isten azon állítását, hat nap alatti alkotását, amelyre azt mondja ,hogy igen jó.

A szombat a hetedik nap amelyen amely napon megszűnt minden munkájától, és megszentelte azt.

2012. nov. 8. 19:40
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!