Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A szeplőtelen fogantatás...

A szeplőtelen fogantatás biblikus?

Figyelt kérdés
Még az is jó lenne, ha valami apokrifból kapnék idézetet, vagy valamit, mert én eddig sehol nem találtam erről semmit. Katolikus hívők százmilliói hisznek ebben a hittételben. Ha biblikus, vagy apokrif iratok igazolnák kérdéses ezután, hogy Mária akkor most mi is volt? (Az "Isten Anyja" elnevezés oké, de ha ember szül Istent, akkor gondok vannak.)

2013. júl. 14. 02:59
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Nem Biblikus, a katolikusok se állítják, az apostoli hagyományból származtatják. Mert ugye a katolikusoknál az Írás meg az apostoli szenthagyomány az egyház alapja, míg a protestánsoknál meg csak az Írás (sola scriptura).

Amúgy a 4. századi Mária eltűnése, vagy Mária evangéliuma című apokrifban biztos benne van, meg én egyszer olvastam a Csodás Evangéliumok című apokrif gyűjteményt, és ott valamelyikben benne volt, de már nem tudom melyikben, talán Péter evangéliumában, nem emlékszem.

2013. júl. 14. 03:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
8%
"ha ember szül Istent, akkor gondok vannak". - nincsenek gondok, mert ember nem szült istent! jézust, az embernek fiát nem kell összekeverni a Mindenható egyetlen Istennel!
2013. júl. 14. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
15%

Biblikus

Csatlakozom az előttem szólóhoz.


Maga a Biblia kijelenti: „ Amint tehát egy ember [Ádám] által lépett a világba a bűn, majd a bűn folyományaként a halál, és így a halál minden embernek osztályrésze lett, mert mindnyájan vétkeztek” (Róma 5:12, Kat., kiemelés tőlünk). Közéjük tartozott-e Mária? A Biblia beszámol róla, hogy Mária a Mózesi Törvény előírásával összhangban 40 nappal Jézus születése után a jeruzsálemi templomban bűnért való felajánlást mutatott be, hogy tisztátalanságából megtisztuljon. Tehát ő is örökölte Ádámtól a bűnt és a tökéletlenséget (3Móz 12:1–8; Luk 2:22–24).


Mária egy egyszerű bűnős ember volt, de abban a kiváltságban részesülhetett, hogy hozzá járult a megváltó fizikai életének létrehozásában.

Isten akkor és arra használ fel embereket amikor és amire akar, de ettől nem lesz felettébb magasztos, vagy bűntelen.


Istent nem szülhet embert

Mikor Jézus rendszeresen alkalmazta magára az "emberfia" elnevezést, azt jelenti, hogy Ő nem Isten, vagy isteni, hanem nagyon is emberi volt.


Katy Weaver

2013. júl. 14. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
77%

Remélem tudok én is segíteni 3 igével:

Mát 1:23 Egy szűz gyermeket

vár, és fiút szül majd, akinek

Immánuel lesz a neve, ami

azt jelenti: velünk az Isten.(Ézs

7:14)

Mát 1:24 Amikor József

felébredt az álomból, mindent

úgy tett, ahogyan az Úr angyala

parancsolta neki. Feleségül

vette Máriát,

Mát 1:25 de nem volt közöttük

testi kapcsolat mindaddig, amíg

Mária meg nem szülte a fiát,

akit Jézusnak nevezett el.

2013. júl. 14. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

„Ímé a szűz fogan méhében és szűl fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, a mi azt jelenti: Velünk az Isten.”


Mát. 1,23

2013. júl. 14. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 kzs ***** válasza:
55%

Na egy pillanat!

A szeplőtelen fogantatás katolikus tana Máriára vonatkozik, és azt mondja ki, hogy Mária bűn nélkül született, és később sem voltak bűnei.


A katolikus egyháznak van egy olyan érvelése ezzel kapcsolatban, hogy mivel Jézus Istennek a Fia, nem születhetett bele a bűnbe. Tehát - állításuk szerint - Mária csak Jézus fogantatása által lehetett bűntelen.


Hát ez gyönyörű, csodálatos érvelés: teljesen logikus, szép magyarázat - csak éppen hazugság!


Ugyanis a SzentÍrás teljesen mást mond: a Róma-levél az eredendő bűn egyetemességével foglalkozik, és kimondja, hogy minden ember kivétel nélkül bűnös, és kizárólag Krisztus által lehet csak igazzá.

Egy szóval se említi azt, hogy bármely ember ezalól kivétel lenne.


Azonkívül a Szentírásból megtudhatjuk azt is, hogy Mária sohasem tekintette saját magát bűntelennek.

Erre vonatkozik a Lukács 1/46-47: Magasztalja az én lelkem az Urat, és örvendez az én lelkem, az én megtartó Istenemben".


Mária ezzel arról tesz bizonyságot, hogy őt is az Isten tartja meg (vagyis általa lehet csak üdvössége).

És kinek van szüksége megtartásra (üdvösségre)?

Minden embernek! (vagyis neki is)


Azonkívül Mária - miután Jézus megszületett -, amikor eljött a tisztulás ideje, felment a templomba, és bemutatta azt az áldozatot, ami Mózes törvénye szerint íródott. Az előírások értelében az áldozat bemutatása után az, aki ezt elvégezte, megtisztult.

Lásd: 3Mózes 12/7-8; vesd össze Lukács 2/22-24)

--------------

A szeplőtelen fogantatás tana tehát KIZÁRÓLAGOSAN csakis Jézusra vonatkozhat, és Máriára semmiképp!

(bocsi de ez van...)

2013. júl. 14. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Nem ismertem a katolikus egyháznak ezt a magyarázatát é a Szentírás nem is említi sehol ezeket, nem értem miért állítják ezt. 4-es voltam.
2013. júl. 14. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
57%

Pontosan. egyet értek ezzel.

Ha valaki nem bűnös, mint ahogy Jézus sem volt az, akkor nem kellett volna áldozatot mutatnia az oltáron a születése után.

Ilyen személy pedig Jézuson kívül nem létezett

Egyebek mellett pedig Jézus fogantatása Istentől van és a szent szellem vigyázta, így semmilyen géni kapcsolat nem volt Jézus és Mária között, mindössze annyi, hogy emberként kihordjon egy gyermeket, hogy a bűn beesése előtti Ádámmal legyen egyen értékű

2013. júl. 14. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
35%

Csak hogy katolikus vélemény is legyen itt, ebben az egyébként a többi felekezet számára irreleváns témában.

A katolikus és egyébként nem csak a latin, hanem a keleti ortodoxia a szeplőtlen fogantatás kifejezést nem Jézus fogantatására, hanem Mária megfoganására érti. Az, hogy Mária szűz volt Jézus fogantatásakor, az benne van több helyen a Szentírásban, tehát biblikus. A szeplőtlen fogantatás arra vonatkozik, hogy Mária már fogantatásától kezdve mentes volt az áteredő bűntől és a személyes bűnöktől is.

Az Egyház nem teljesen azzal érvel, hogy Jézus bűnös emberbe nem foganhatott bele, és ezért kellett, hogy már Mária szeplőtlenül fogantasson. Az Ineffabilis Deus kezdetű bullában megfogalmazott dogma azt mondja ki, hogy Máriát az Isten már kezdettől fogva kiválasztotta erre, és Jézus megváltó érdemei miatt vált Mária erre érdemessé. Ezt megerősíti a későbbi, XIII. Leó pápa által kiadott Octobri mense enciklika, melynek a lényege, hogy Jézus igazából nem szorult rá Mária igenjére, hanem meghívta erre a feladatra, amit Mária elfogadott és ezáltal nem csak mint a biológiai anyasága révén volt a egyedülálló köztük a kapcsolat, hanem a hit alapján is. Ezért vallja az Egyház Máriáról már 2000 éve, hogy ő a "kegyelemmel teljes", tehát Isten kegyelméből teljesen részesül.Jó, hogy előjött Lukácsnál a Magnificat is, ott is Mária azt mondja, hogy "mostantól boldognak hirdet engem minden nemzedék, mert nagy dolgot cselekedett velem a Hatalmas."

A kérdéshez még annyit, hogy a szeplőtlen fogantatásra a magyarázatot én nem az apokrifek között keresgélném, hiszen azokat nem is fogadja el az Egyház. Ez a hittétel részben a Szentírásra, részben pedig a Szent Hagyományra alapozódik. Mi úgy gondoljuk, hogy bár leírva így szó szerint nincs Bibliában, de szükségszerű, hogy így van. Továbbá az Egyház hitét képezte mindig is. Aztán ezen már el lehet vitatkozni, hogy akkor fontos-e a Hagyomány vagy "Egyedül az Írás", de ezt a kérdést már 500 éve nem tudjuk megoldani, és valahogy nem hiszem, hogy most itt Gyk-n menni fog... :))

2013. júl. 14. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"nincsenek gondok, mert ember nem szült istent! jézust, az embernek fiát nem kell összekeverni a Mindenható egyetlen Istennel!"


Akkor mi van a szentháromsággal?

2013. júl. 14. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!