Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jézus nem vihette véghez a...

Jézus nem vihette véghez a csodáit?

Figyelt kérdés

A Földi, fizikai világban ezek a csodák teljességgel lehetetlenek. Amennyiben egy földönkívüli, magasabb rendű, fejlettebb lény betenné a lábát a Földünkre, rá is az itteni fizikai és természeti törvények vonatkoznának, azokat pusztán a képességeivel nem tudná felülírni, csak és kizárólag technikai fejlettséggel.


Ebből adódik, hogy Jézus -bárki is legyen- nem írhatta felül a fizikai és természeti törvényeket, csakis technikai fejlettséggel, de az nem állt a rendelkezésére.



2015. jún. 29. 23:59
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
72%
Ebből az 100% következik, hogy Jézus nem volt Alien. De a keresztények ezt soha nem is tanították. A keresztények szerint Isten fia, vagy a megtestesült logosz, aki valóságos Isten és valóságos ember.
2015. jún. 30. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
82%
Tehát ha elhisszük, ami a Bibliában van, az nem abból indul ki, hogy Jézus egy bűvész volt, aki olyan trükköket csinált, amit ma sem tudunk és nem egy ember, aki csak rájött hogy kell használni a világ energiáit és te is megcsinálhatod.
2015. jún. 30. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:

Nagyon ügyes vagy kérdező! :D

Ráéreztél valamire amit talán majd egyszer fel fogok használni engedelmeddel persze.

Persze nem ebben a formában mint ahogy te leírtad, de a lényege a felvetésednek nagyon is aktuális napjaink mindennapos vitáiban a vallás berkeiben.


Köszönöm!


És, hogy válaszoljak a kérdésedre is,

Egyetlen egy módon vihette véghez a csodáit; - ha tényleg az volt mint amit állított magáról.


Mégegyszer köszi!

2015. jún. 30. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
45%

Amennyiben tényleg az volt, aminek vallotta magát, tehetett csodát.

A "csoda" azért csoda, mert ellentmond a természeti törvényeknek és mégis működik!

.

A csodák MEGTÖRTÉNTÉT kell bizonyítani, azzal bizonyítást nyer, hogy Jézus a Fiú!

Vagy:

HINNI kell Jézus Fiú voltában és akkor hihetők a csodák is.

2015. jún. 30. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
53%
Kérdező, a probléma az, hogy nem ismered a csoda jelentését. Csoda az, amit nem tudunk megmagyarázni. De ebből egyáltalán nem következik, hogy nem is lehet. Számos olyan trükk van, ami pár száz, vagy pár tíz éve csodának számított, ma nem az.
2015. jún. 30. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:

Jézus isten fia,akinek isten megadta a csodákhoz tévő hatalmat is.


a fizikai értelemben lehetetlen dolgoknak ellentmondó történéseket csodáknak nevezzük.

melyre Jézus képes volt.és véghez vitte a küldetését amiért a földre jött.


tehát teljesítette a dolgát és véghez vitte a csodáit is.

2015. jún. 30. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:

Kérdező, a Biblia szerint Jézus maga volt a megtestesült Isten. Következésképp, ha Isten volt, akkor simán felülírhatta a természeti és fizikai törvényeket.


A probléma azonban nem itt van, hanem ott, hogy az evangéliumok szerint ezek a csodák elterjedtek az egész tartományban, mégis, a római krónikások egy betűt sem írnak róla.


Így ezek a csodák nem kizárt, hogy csak a zsidókeresztény írástudók fantáziáiban léteztek.

2015. jún. 30. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
24%
Még abban sem vagyunk biztosak, hogy létezett-e Jézus, abban aztán végképp nem hogy pontosan miket csinált, és ha esetleg tényleg létezett, és tényleg csinált olyan dolgokat mint a bibliában, teljes homályban vagyunk azzal kapcsolatban hogy hogyan. Ugyanis nem maradt ránk elég forrás ahhoz, hogy meg tudjuk mondani.
2015. jún. 30. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:

Jézus feltámadása történelmi tény – állítják kétezer éve a keresztények. Vajon lehet-e ezt úgy is mondani, hogy a pontot a „történelmi tény” szavak után tegyük ki? Vagy Jézus feltámadása ugyanúgy hit kérdése, mint az, hogy Héraklész járt az alvilágban? Történészek számára az „Újszövetség” néven összegyűjtött első századi dokumentumgyűjtemény természetesen nem szent irat. Mint minden más ókori dokumentum vizsgálatakor, a Jézus feltámadásáról szóló beszámolók esetében is azt kérdezik, hogy van-e okunk az újszövetségi iratokban található információt megbízhatónak tekinteni. Az 1940-es években az Újszövetséggel foglalkozó kritikusok jelentős része még azt válaszolta volna, hogy Jézus feltámadása a tanítványok képzeletében zajlott le, de nincs, és nem is lehetett történelmi alapja egy ilyen eseménynek.

A terület egyik kutatója, William Lane Craig szerint az elmúlt hatvan évben érzékelhetően nagyot fordult az Újszövetséggel foglalkozó történész szakma általános hangulata; többségük ma már megkerülhetetlennek tartja a következtetést: a Jézus feltámadásáról szóló beszámolók a bevett történettudományos módszertan alapján hitelesnek tűnnek. Jézus feltámadása nem csak lehetséges, hanem valószínű, sőt nagyon valószínű magyarázata a kereszténység kezdeteinek (a valószínűséget természetesen a történettudomány, nem a kísérleti tudományok mércéje szerint értve).

Milyen érvek szólnak a Jézus feltámadásáról szóló beszámolók hitelessége mellett? Néhány éve The Resurrection of the Son of God (Isten Fiának feltámadása) címmel N. T. Wright Újszövetség-kutató több mint nyolcszáz oldalas tanulmányt jelentetett meg, melyben történész szemmel foglalkozik Jézus feltámadásának a kérdésével. Wright könyve nem az első ilyen tanulmány, de alapos munkával és az első századi júdaizmus irodalmának ismeretében összefoglalja, megerősíti és kiegészíti korábbi szerzők érveit. Wright szerint az üres sírra és a szemtanúk élményeire Jézus feltámadása ad elégséges és szükségszerű magyarázatot. Elégségeset, mert megmagyarázza a tényeket, és szükségszerűt, mert semmilyen más magyarázat nem működik. A feltámadás mellett szóló érveket valóban nehéz félresöpörni, sok ismert gondolkodó jutott az érvek vizsgálatakor arra a következtetésre, hogy Jézus feltámadása megtörtént. Wright könyvének elolvasása után még az élete utolsó éveiben ateistából deistává váló brit filozófus, Antony Flew is elképzelhetőnek tartotta, hogy a Jézus feltámadásáról szóló történet igaz lehet.

A történeti érvek, melyek az Újszövetség-kutatók többségét meggyőzték a beszámolók hitelességéről, két tény együttállásából építkeznek. Az egyik tény az üres sír, a másik a szemtanúk beszámolói a feltámadt Jézussal való találkozásról. Önmagában egyik sem lenne feltétlenül meggyőző, a kettő együtt azonban erősen valószínűsíti a feltámadás tényét. Ha nem lett volna üres a sír, a zsidók vagy a rómaiak előhozhatták volna Jézus testét, amikor a tanítványok azt állították róla, hogy feltámadt. Ha nem lettek volna szemtanúi a feltámadt Jézusnak, az üres sír önmagában nem bizonyította volna, hogy ő feltámadt. A két tény együtt képezi a feltámadásról szóló beszámolók hitelessége melletti érvet.

Az evangéliumok feltámadás-történeteiben sokan ellentmondásokra mutattak rá. Mások amellett érveltek, hogy ezek csak látszólagos ellentmondások, melyek könnyedén feloldhatók. Abban azonban mindenki egyetért, hogy a beszámolók közötti eltérések azt igazolják, hogy különböző forrásból származó hagyományok állnak az evangéliumok beszámolói mögött. A történeti kutatásban az egymástól független források léte mindig erősíti azoknak a részleteknek a hitelességét, melyek mindegyik forrásban jelen vannak. A Jézus feltámadásáról az evangéliumokban fellelhető hagyományok egy dologban feltétlenül egyeznek: Jézus sírja húsvét reggel üres volt.

Újszövetség-kutatók szerint (az eseményekhez időben egyébként is közel íródott) Márk evangéliumának feltámadásról szóló hagyományrétege az Újszövetség egyik legrégebbi hagyománya, mely Jézus halála után néhány évvel már mindenképpen részét képezte a tanítványok hitének. Ez nem azt jelenti, hogy korábban nem hittek Jézus feltámadásában, de azt igen, hogy a feltámadás-hit bizonyíthatóan jelen volt az egyház egészen korai időszakában.

Ókori dokumentumok esetében ilyen rövid időintervallum az esemény és az arról tudósító források között rendkívülinek számít. Történelmi eseményeket tényként fogadunk el akkor is, ha az események és az azokkal kapcsolatos beszámolók között ennél lényegesen több idő telik el (Nagy Sándor életéről Plutarkhosz négyszáz évvel az események után írt, mégis forrásként használja a történettudomány). Az üres sír ténye történeti szempontból cáfolhatatlannak tűnik.

A. N. Sherwin-White a római társadalom és az Újszövetség kapcsolatáról szóló könyvében, melyet a patinás oxfordi Clarendon Press jelentetett meg, amellett érvel, hogy legendák két generáció alatt sem voltak képesek teljes egészében elmosni valódi történelmi események emlékét. Az üres sírról szóló beszámolókról tudjuk, hogy ennél sokkal hamarabb, az eseményekhez egészen közeli időpontban már elterjedtek, ráadásul a beszámolók maguktól az események résztvevőitől és szemtanúitól származtak. És ami igazán érdekes: az erőteljesen ellenérdekelt ellenfeleik sem tudták ezeket cáfolni, mert a sír üres volt.

Az újszövetségi dokumentumok azt mondják el, hogy Jézus a feltámadása után számos alkalommal megjelent különböző embereknek és emberek csoportjainak. A szemtanúk beszámolói elképesztően változatosak és egyáltalán nem olyanok, mint a kísértet-históriák. Jézus megjelent Júdeában és Galileában, a fővárosban és vidéken, férfiaknak és nőknek, egyéneknek és csoportoknak, egyszerre kettőnek, tizenkettőnek vagy akár ötszáz embernek, megjelent házakban és az utcán, látták őt távolról is és közelről is, sőt, sokan meg is érintették és együtt is ettek vele. Megjelent váratlanul is és előre megbeszélt időpontban, találkoztak vele tóparton, hegyen, síkságon, látták őt ülve, állva és sétálva. Jézus tanította a tanítványait, kérdéseket tett fel nekik, beszélgetett velük, intette és bátorította őket. Nem csak négyszemközt, hanem úgy is, hogy mindenki jelen volt. És mindez negyven napon át zajlott!

Más forrásokból is tudunk Jézussal való találkozásokról. Két évtizeddel az események után Pál apostol ezt írta például a korinthusi gyülekezetnek: „Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon, és megjelent Kéfásnak, majd a tizenkettőnek. Azután megjelent több, mint ötszáz testvérnek egyszerre, akik közül a legtöbben még mindig élnek, néhányan azonban elhunytak. Azután megjelent Jakabnak, majd valamennyi apostolnak. Legutoljára pedig, mint egy torzszülöttnek, megjelent nekem is.” (1Kor 15,3-8) A kereszényüldöző Pál megtérése önmagában is rengeteg kérdést vet fel, melyekre ő maga mindig a feltámadt Jézussal való találkozás elbeszélésével felelt. Érdemes azonban azt különösen észben tartani, hogy amikor Pál felsorolja a feltámadás tanúit (köztük a több, mint ötszáz embert), az említett szemtanúk közül sokan éltek még akkor, tehát ki lehetett őket faggatni az eseményekről.

A történetírói precizitásáról híres Lukács éppen ezt tette. A szemtanúkkal való beszélgetések és az eseményeknek való személyes utánajárás lett a forrása az általa megírt feltámadás-történetnek: „Miután sokan vállalkoztak már arra, hogy tudósítsanak bennünket a közöttünk beteljesedett eseményekről úgy, amint reánk hagyták azok, akik kezdettől fogva szemtanúi és szolgái voltak az igének: magam is jónak láttam, hogy miután eleitől kezdve mindennek pontosan utánajártam, sorjában megírjam azokat neked, nagyrabecsült Teofilus, hogy azokról a dolgokról, amelyekről tanítást kaptál, megtudd a kétségtelen valóságot.” (Lk 1,1-4)

2015. jún. 30. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 pelgrim ***** válasza:

Jézus nem írta felül a fizika sem a természet törvényeit, de létezik egy magasabb rendű természeti törvény, amely alkalomadtán minden más törvényt felülír, úgy a fizika mint a természet törvényeit vagy az emberek alkotta törvényeket. És egy ilyen alkalom lehet egy értelmes lény utasítása, mint például itt a Földön az ember. De az ember nem ismeri ezt a törvényt, és mivel ez a törvény a hiten alapul, nem is hajlandó elismerni. Ez a törvény következetesen (az ember elméi tevékenységét követően) csak véletlenszerűen érvényesül. Mikor egy véletlen nagyon szembetűnő, akkor a vallásos emberek csodáról, természet fölöttiről vagy isteni beavatkozásról beszélnek, míg a szkeptikusok csűrik-csavarják a dolgot, csakhogy ne kelljen elismerni, hogy olyan dolog történt amit nem tudnak megmagyarázni. Ilyenkor ez a magasabb rendű természeti törvény érvényesült.


Isteni származása révén az embernek (az ember Isten fejleménye, nem teremtménye) módjában áll megismerni ezt a törvényt, és (önzetlen célokra) tudatosan alkalmazni.


Jézus semmilyen tekintetben sem volt másképp teremtve mint bárki közülünk. Ő az Isten egyszülött fia volt, mint ahogy mi is Isten egyszülött fiai/leányai vagyunk. A különbség csak az, hogy ő isteni származására, isteni kilétére ébredve a Krisztust hozta kifejezésre. Ismert az a tény hogy ő már kora ifjúságától kezdve az 'Atya dolgaiban' szorgoskodott. Érdeklődése, szorgalma és áldozatkészsége egy életre szóló lelkigyakorlattá vált számára. Ez az életre szóló lelkigyakorlat meghozta neki a feljebb említett magasabb rendű természeti törvény ismeretét és a képességet azt tudatosan alkalmazni.


Nem Jézus írta felül a fizika vagy a természet törvényeit, hanem egy magasabb rendű természeti törvény, vagy Isten.

2015. jún. 30. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!