Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jézus a kereszthalálával...

Jézus a kereszthalálával engesztelte ki az Atyját? Ezek szerint nagypéntek előtt nagyon haragudott az Isten, de a keresztre feszítés után pedig már megenyhült? Jézus hol mond ilyet, hol van ilyen a Bibliában leírva?

Figyelt kérdés
2016. márc. 31. 15:41
1 2
 1/15 anonim válasza:
68%
Ő az emberek bűneiért halt kereszthalált.Nem őrá haragudott Isten,hanem az emberekre,és azért kellett Jézusnak meghalnia,hogy az emberek bűneit kiegyenlítése.
2016. márc. 31. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

Itt nem erről van szó.

Ádám lázadása az utódokra is a tökéletlenséget és a halált hagyta.Ám nagy szeretetében megoldást keresett, hogy jogilag, hogyan lehetne ezt az emberiség javára megállítani.

Hagyhatta volna így is, hogy ez egy körforgás marad, vagy is megszületünk, megöregszünk, és megbetegszünk és meghalunk.

De nem ez volt a terve az emberrel kapcsolatban.

az embert örök élet kilátásával teremtette a földre.


a Tökéletes Ádám hibájának kiküszöbölésére, egy ugyan olyan embernek kellett megszületnie, de bűn nélkül meghalnia.

így Ádám helyébe Jézus lép az utódok számára.


akik hisznek ebben az elrendezésben, és igyekszenek is Isten erkölcsi alapelvei szerint így is élni, azoknak van reménységük a jövőt illetően, örökké élni a földön.

Ha még is meghalnának addig a feltámadás reménységével "alszanak" el vagy is halnak meg.

2016. márc. 31. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
20%
Vagy, nem is tudom, mint mindenhato realizalhatta volna, hogy Adam es a tobb ezredik leszarmazottja nem ugyanaz az ember...
2016. márc. 31. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
70%

Ebben a történetben nem az Atya kiengesztelésén van a hangsúly. Ez már csak egy későbbi elképzelés, eleinte egyáltalán nem gondolták azt, hogy az Atya haragudna és ki kell engesztelni.


A keresztáldozat lényege az, hogy a bűnbeeséstől megromlott "beteg" emberi természetet Jézus helyre állította, "meggyógyította". (A korai szerzők a betegség-gyógyulás metaforájátt használják inkább, nem az áldozat-engesztelődés metaforát.)


Ez a "gyógyulás" nem csak önmagában a kereszthalál által történt, hanem a halál - pokolra szállás - feltámadás - mennybe menetel folyamata által, amiben a Nagypéntek csak egyetlen epizód a teljes sorozatból.

2016. márc. 31. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 pelgrim ***** válasza:

Nagyon kificamodott magyarázat az, hogy az Atyát ki kellet engesztelni az emberek bűnei miatt, méghozzá a saját egyszülött fia iszonyatos halálával.


Isten nem egy valaki, nem egy személy aki az emberekre haragszik. Jézus nem mondott ilyet, ez csak némely vakbuzgó emberek szertelen okoskodása.


Jézus, aki az emberek, a népek (ön-)tudaténak javítását, felemelését látta feladatának, nem az emberek bűnei miatt halt meg. Ő azért vállalta a gyötrelmes kereszthalált, hogy feltámadásával alátámassza azt amit tanított, azt, hogy az ember sokkal többet elérhet, minthogy a legjobb esetben hosszú boldog életet éljen és végül a hanyatlásnak, a halálnad, a pusztulásnak adja át magát.

2016. márc. 31. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!



Ne haragudjatok, de képtelen vagyok elhinni azt, hogy az Isten haragudott az emberekre, és Jézus a kereszthalálával békítette ki (jó akkor nem engesztelés, hanem megbékítés)!

Ha csak abból indulunk ki, hogy Istenben nincs változás, még árnyéka sincs a változásnak, akkor már ez a „békítés/megváltás” elmélet a dugába dőlt. Lehetetlen az, hogy Nagypéntek előtt haragudott, azután keresztre feszítettük Szent Fiát, na akkor már megbékélt és akkor ismét szerette az embereket. Szerintem ez így hüleség, és van egy olyan gyanúm, hogy a keresztényeket „megették” már megint, mint régen a szent inkvizícióval, meg a lapos a föld , búcsúcédula stb...

Szerintem Ádám és Éva bűnös természetének átöröklése szinten nagyon ellentmond annak az istenképnek amit Jézus tanított. A józan észnek is ellentmond ez az elmélet, hiszen ki az közöttetek, aki a gyermekei közül ha valamelyik bűnt követne el, azt büntetnétek meg, aki nem követett el bűnt?

Az Istent ennél sokkal jobbnak és okosabbnak is gondolom és szerintem a keresztények ebben is tévednek, mivel Jézus nem is ezt a megváltástant tanította, hanem az újjászületést a Szentlélek által.

2016. ápr. 1. 15:41
 7/15 anonim ***** válasza:
63%

Az Ószövetség szinte másról sem szól, mint hogy Isten haragszik az emberekre, mert bűnt követtek el, de aztán nagy kegyesen megkönyörül rajtuk.


Rengeteg ilyen kör van az Ószövetségben. A zsidók letérnek Isten útjairól - Isten valamilyen csapást sújt rájuk - a zsidók jó útra térnek és Isten visszavonja a csapást.


Évszázadokon keresztül ez a "jóban vagyunk - rosszban vagyunk" kettősség jellemezte a zsidó gondolkodást. Pl. azt gondolták, hogy ha valaki nyomorék, az azért van, mert Isten haragszik rá a bűnei miatt. De nem csak az egyéni, hanem a nép szintjén is így gondolkodtak: a babiloni fogságot vagy a római megszállást is Isten büntetésének tekintették.


Az ószövetségi jövendölések közül sok arról szólt, hogy jön majd "Isten szenvedő szolgája", aki megszabadítja népét a büntetéstől, és soha többé nem lesznek haragban Istennel. Ő volt a várt Messiás. Jézust azért nem fogadták el a zsidók közül sokan Messiásnak, mert a római megszállást Isten büntetésének tekintették, és a Messiástól ennek a büntetésnek az eltörlését várták.


Jézus tanításában világossá tette, hogy ő a Messiás, de a büntetés eltörlésének ígérete nem csak a zsidó népre vonatkozik, hanem minden emberre. A szenvedés Jézus után nem büntetés, hanem lehetőség, mert minden szenvedő emberrel Jézus, azaz maga Isten is szenved, és ez a szenvedés már nem a teljes megsemmisüléshez, hanem épp ellenkezőleg: a feltámadáshoz, az örök élethez vezet.

2016. ápr. 1. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

#7


Jézus hol mondja, hogy a büntetés eltörléséért jött volna?

Nem inkább azt tanította, hogy "aki utánam jő, de nem hordozza az ő keresztjét, az nem lehet az én tanítványom"?

Nem emlékszem, hogy valahol is azt mondta volna, hogy a kereszt eltörléséért jött volna.


Segít a kereszt cipelésében, erőt is ad hozzá, ő is cipeli, de nem a kereszt eltörléséhez, levetéséhez.

2016. ápr. 1. 16:44
 9/15 anonim ***** válasza:

#8.


Igazad van! Pontosan ezt állítottam én is.


Ezért nem értették a zsidók, mert ők a büntetés (szenvedés) megszüntetését várták. Jézus nem megszüntette a szenvedést, hanem értelmet adott neki.


Hitünk szerint a megváltás éppen az, hogy a szenvedéssel Isten nem lesújt minket a porba, hanem felemel magához a keresztre, majd a feltámadásra.


Innentől kezdve a szenvedés nem büntetés, hanem lehetőség az Istennel való egyesülésre. Ahogy mondod: Jézus nem eltörölte a büntetést, hanem társunk lett benne.

2016. ápr. 1. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
58%

Nem a kereszthalál a lényeges, az csak ahhoz kellett, hogy meghaljon és utána feltámadhasson.


Az Engesztelő Áldozat a Gecsemáné kertjében történt, amikor magára vette a világ bűneit és lelkileg átérezte azok súlyát. Emiatt úgy szenvedett akkor mint senki előtte vagy utána, amit az is mutat, hogy vért izzadt.

Ez a borzalmas lelki szenvedés a lényeg, mert ezáltal Krisztusban az Isten teljesen átérezhette a teremtett világ fájdalmát és megértő lehetett iránta.


Maga az azt követő fizikai szenvedés, megkorbácsolás, megalázás, töviskorona és maga a kereszthalál szörnyű lehetett, de ilyen fizikai szenvedéseket (sőt még nagyobbakat is) sokan mások átéltek akkoriban. Volt akit elevenen megnyúztak, volt akit kerékbe törtek, volt akit elevenen égettek meg, volt akit szándékosan hetekig-hónapokig kínoztak mire meghalt volna.


Istent mindig igyekezett az ember kiengesztelni a vele kötött szövetség folyamatos megsértése miatt, a kiengesztelés lényegében a szövetség megerősítését, újrakötését, a bűnöktől való megtisztulást jelentette. Az engesztelés napján a templomban fontos áldozatokat végeztek az ároni papság tagjai a főpap vezetésével. Ezek az áldozatok, hasonlóan ahhoz amikor Ábrahám feltette az oltárra Izsákot, Jézus nagy és végtelen Engesztelő Áldozata felé tekintettek.

Az engesztelő áldozat óta pedig a mise vagy úrvacsora során visszafelé tekintünk, vagyis Krisztus testére és vérére emlékezünk, amely érettünk adatott.

2016. ápr. 1. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!