Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Miféle isteni jogszerűség az,...

Miféle isteni jogszerűség az, hogy Ádám bűnéért egy egész emberiség vált átkozott elítéltté?

Figyelt kérdés
2016. jún. 25. 17:51
1 2 3 4 5
 31/47 anonim ***** válasza:
43%

Kedves Flogier!


Ha jól értelek, akkor az ember bűnbe esett, az Isten pedig az utódokon „veri le” rajtuk ezt a bűnbeesést! Az utódok bűnösök ugyan, mivel öröklik a bűnös természetet, de ezeket a bűnöket nem ők, hanem az elődeik (Ádám és Éva) követték el.

Na, de nincs semmi veszve, ha jól értelek, mer akkor Isten elküldte Szent Fiát, és Nagypéntek előtt még nagyon haragudott az emberekre, majd miután jól keresztre feszítettük Jézust, na akkor már megnyugodott, és onnantól kezdve már kibékült az emberiséggel, persze csak azokkal, akik ezt a megváltástant képesek elfogadni.


Hát nem tudom, egyrészt miért lenne ilyen gonosz ez az Isten, hogy azok akik nem tehetnek a bűnbeesésről, mégis azokon veri le az egészet? Másrészt nagypéntek előtt még nagyon „zabos” volt az Isten, de miután jól feltrancsíroztuk, utána már megnyugodott és keblére ölelte az embereket.

És akkor még ezt a megváltástan úgy állítod be, mintha ez lenne a helyes keresztény vallás! :))


Most őszintén, nem félsz, hogy egy ilyen gonosz és megátalkodott isten fog téged megítélni egykoron!? :)


Üdv.: Emánuel

2016. jún. 27. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/47 Flogeir ***** válasza:
46%

Kedves Emánuel,


Isten nem volt "zabos" ránk, se előtte, sem utána. És ahogy leírtam, nem bűntetésképpen vagyunk itt és úgy, ahogy élünk: ez saját Istentől való elfordulásunk bére, amely bértől már itt és most mentesülünk, ha Istenhez fordulunk.


Jézus Krisztust is mi emberek feszítettük keresztre. Nem Isten áldozta fel, mert nem Isten mondott ítéletet felette. Emberek mondtak rá ítéletet, előbb a papok bírósága, majd miután Pilátus nem vállalkozott arra, hogy bűnösnek mondja, a csőcselék követelte ki a megfeszítését. Isten részéről ez nem egyszerűen áldozat volt, hanem önfeláldozás volt: tudta, hogy mi fog következni, és Jézus Krisztus felvállalta ennek minden lépését. A Megváltás misztériuma nem önmagában azért következik be, mert Jézus Krisztus kínok közepette vérben fürödve meghalt a kereszten.

A Megváltás az által jön be, hogy megértjük Jézus tanításait: megértjük miért jött el közénk, miért tanította azt, hogy válasszuk Istent a sátánnal szemben, miért nem elég a hit, miért kell elfogadással és szeretettel fordulnunk Istenhez.

A gúnyolódásotok természetes: ugyanezt tették a zsidó papok és a csőcselék. Az Isten ellen lázadó ember "természetes" kérdései ezek: Ki vagy TE? Kinek állítod magad? Mi jogosít fel erre? Miért nem adsz inkább 1000 aranyat? Miért nem adsz nagyobb házat, vagy változtasd a Dunát mézzé!? Ezek a "természetes" emberi kérdések Isten és Jézus felé, amióta az ember benyalta a Sátán csalárd megrontását. Amióta ebben az állapotában van az ember, azóta mindig vádolja Istent, ahogy a sátán vádolta meg az emberek előtt: hogy nem ad nekünk tudást, egészséget-hosszú/örök élettel, és félti tőlünk a hatalmát, vagy visszaél vele. Ti, akik támadjátok, ugyanazokat a fogalmakat és ugyanazokat az érveket használjátok, amivel a "vesztő" meggyőzte a történelem hajnalán az embereket, hogy ő többet tud adni nekik, mint Isten.

Sajnos ez a hozzáállás a "természetes". Azt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy vajon ettől a "természetes" hozzáállástól jobban érzi-e magát? Mert én ebben az állapotomban nem éreztem magam jól hosszú-hosszú ideig.

Amióta azt mondom, hogy Istenem, neked adom el a lelkem, nem a sátánnak, nem akarom többé azt tenni, amire saját bűnös késztetéseim hajtanak, hanem szeretném átengedni NEKED a gyeplőt, azóta én jobban érzem magam, és talán jobb ember is vagyok. Nekem ez így jó, és ezerszer jobb, mint volt.

Én senkit nem térítgetek: feltesznek egy kérdést, amiben benne van a gúnyolódás: az a természetes, hogy azok vagytok többen, akik féloldalas mosollyal ezen az oldalon vagytok. Én elmondom, hogy megtérve, hogy látom a dolgokat. Aztán, ha ezért lepontoztok 20%-ra és gúnyolódtok, ám legyen.

2016. jún. 27. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/47 anonim ***** válasza:
21%

Kedves Flogier!


Nem akarlak bántani, de amit írtál Jézus Krisztusról, az maga a gúnyolódás. Isten nem gonosz, hogy másokat büntessen, hanem irgalmas és megbocsátó, mint Jézus Krisztus.

Soha sem büntetne, főleg nem olyasmiért, amit nem Te követtél el.

Azokat a szenvedéseket, melyeket el kell szenvedned, azokat saját magadnak okoztad, és nem az Isten büntet érte.

Majd akkor nevezheted a megtérésedet, valóban megtérésnek, ha gondolkodásodat átalakítod Jézus Krisztus szerint és nem pedig Pál apostol szerint.

Addig pedig, csak a butaság mentesíthet, hogy tehát neked ezt másképpen tanították.


Márk1.15. és (ezt) mondta: betelt az idő és (már) közel van az Isten királyi uralma, változtassátok meg gondolkodásmódotokat és higgyetek az evangéliumban (örömhírnek)


Üdv.: Emánuel

2016. jún. 27. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/47 anonim ***** válasza:

Szia!


Ez valóban szomorú és igazságtalan lenne, ha így lenne, de hála Istennek nincs így. A Biblia szerint minden ember a saját személyes bűneiért felelős.


Ráadásul Isten nem büntetni, hanem megmenteni szeretné az embert. A Szentírás szerint Isten "azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére eljusson."

"Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hisz ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen."


Nem hagyhatom szó nélkül Dante egyoldalú kommentjeit sem. A modern bibliatudománynak csupán egy ága a Bibliakritika állítja azt amit ő ír. Az újszövetség egyértelművé teszi, hogy Jézus és tanítványai valós történetként tekintettek a Teremtésre és a bűnbeesésre, márpedig egy Krisztust követő ember nem tagadhatja meg Krisztus és az apostolok tanításait.


Üdv. Péter

2016. jún. 27. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/47 anonim ***** válasza:
76%

"Nem hagyhatom szó nélkül Dante egyoldalú kommentjeit sem. A modern bibliatudománynak csupán egy ága a Bibliakritika állítja azt amit ő ír. Az újszövetség egyértelművé teszi, hogy Jézus és tanítványai valós történetként tekintettek a Teremtésre és a bűnbeesésre, márpedig egy Krisztust követő ember nem tagadhatja meg Krisztus és az apostolok tanításait."


->Tisztelt Péter!


A Biblia szó szerinti értelmezésében nincs semmi olyan, amit tudományosnak kellene nevezni. Arra van egy másik kifejezés, amit én így nevezek: vallásos megközelítés. Azt gondolom, hogy a bibliatudomány nevében azért van benne a "tudomány" szó, mert a vallásos elfogultságot figyelmen kívül hagyva, tudományos igényességgel vizsgáljuk meg a szent szövegeket, én így gondolom. Hallgattam annak idején előadásokat a Sola Scriptura teológiai főiskola honlapjáról, nos véleményem szerint, annak semmi köze nincs a tudományhoz, csupán tipikus konzervatív előadások hangzanak ott el. A bibliatudománnyal kapcsolatban ajánlom elolvasásra neked is a fenti könyvet, amit linkeltem.


A teremtéstörténet szövegét vizsgálva semmi okunk nincs azt feltételezni, hogy az eredeti szerző [vagy szerzők] szó szerint értelmezték volna. Az egyik bizonyíték erre éppen az, hogy a szent szerző mitologikus nyelvezetet használ. Nem azért mondom ezt, mert lebecsülöm a szöveget, hanem azért, mert a szöveg képanyaga a korabeli pogány mítoszokkal van párhuzamban, tartalma mégis azzal áll ellentétben, tehát: mitologikus nyelvezeten megírt szöveg, antimitologikus tartalommal. Számomra már ebből világos, hogy itt a szerző nem a világtörténelem egy részét akarja megörökíteni, hanem Izrael Istenét akarja párhuzamba állítani a korabeli pogány istenekkel, illetve egyfajta világmagyarázatot akar adni. Lehetne még tovább fűzni is ezt a témát, hogy milyen érvek vannak még arra, hogy a Genezisben nem világtörténelmet olvasunk, de felesleges.


Ha te a kutatási eredményeket félresöpröd azzal, hogy az Újszövetség - ami évszázadokkal a teremtéstörténet után íródott - mit mondd, akkor ez annak a jele, hogy téged nem is érdekel a tudomány. Megjegyzem még továbbá, hogy az, hogy az Újszövetség mit hogy értelmezett, illetve magának az Újszövetségnek a kutatása még egy külön nagy téma.


Dante

2016. jún. 27. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/47 szp72 ***** válasza:
54%

@ Azokat a szenvedéseket, melyeket el kell szenvedned, azokat saját magadnak okoztad, és nem az Isten büntet érte.


Mindenki láthatja, ha egy kicsit is használja az eszét, hogy rengeteg szenvedés van, ami nem a saját bűneink következménye, hanem egyszerűen csak rajtunk csattan. Vajon mit vétett például az a gyermek, akit a részeges apja rendszeresen megver és megerőszakol? Tetszik nem tetszik ez a gyermek az apja bűne miatt szenved, az apja bűne miatt járt úgy, ahogy járt.


Isten olyan világot teremtett, ahol van felelősség, s van ártatlan szenvedés. Teremthetett volna olyat is, ahol mindenki csak saját magának árthat, sokan vádolják is Istent: Miért engedi? Milyen Isten az, aki tétlenül nézi, hogy ... stb. stb.


Nincs is erre más válasz csak az, Isten úgy akarta, hogy legyen felelősség és kész. A szabad akaratú lények Istentől hatalmat és lehetőséget kaptak, hogy másoknak is ártsanak ha akarnak, és kész. Egyszer ugyan mindenkit felelősségre von, mindenkinek megfizet cselekedetei szerint, s minden igazságtalanságot helyreállít, de amíg nem járt le a próbaidő, addig nem. Mondhatnád: De hát miért engedi ilyen sokáig, miért nincs már vége? Azért mert még tart és kész.


Én nem tartom valószínűnek, hogy a bűnbeesés elbeszélése szó szerinti történet, de ebbe most nem akarok belemenni, hanem vegyük csak szó szerint, a lényeg ott van. Isten felelősséget adott az első emberpárnak. Ne egyetek erről a fáról, mert akkor rossz lesz nektek is, gyermekeiteknek is. Ez volt a próba, ez volt a feltétel. Nem tartották meg, bűnhődniük kellett, nekik is, ártatlan gyermekeiknek is. Átkozottak lettek vagyis megszűnt az az áldott kapcsolat és állapot nekik is gyermekeiknek is.


Hogy miféle jogszerűség ez? Nos, a felelősség jogszerűsége. Az odaadott hatalom vissza nem vevésének a jogszerűsége. A próbaidő jogszerűsége. Mondhatod, hogy degenerált ez az Isten, csak nem mond azt, hogy keresztény vagy.

2016. jún. 27. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/47 anonim ***** válasza:
58%

"Nagyon viccesek vagytok haha!

Isten letezik es a TI bajotok lesz ha az utolso iteletkor csattan az ostor!"


Tényleg? Szerintem meg a Rózsaszín Tűzokádó Sárkány létezik és ő fog megbüntetni téged!

És én ezt pont annyira tudom bebizonyítani, mint te az istenedet. :D

2016. jún. 28. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/47 anonim ***** válasza:
26%

Kedves szp72!



„Mindenki láthatja, ha egy kicsit is használja az eszét, hogy rengeteg szenvedés van, ami nem a saját bűneink következménye, hanem egyszerűen csak rajtunk csattan. Vajon mit vétett például az a gyermek, akit a részeges apja rendszeresen megver és megerőszakol? Tetszik nem tetszik ez a gyermek az apja bűne miatt szenved, az apja bűne miatt járt úgy, ahogy járt.”



Ha egy kicsit is használjuk az eszünket, és személyes kapcsolatban vagyunk Jézus Krisztussal, akkor éppen, hogy azt látjuk, hogy senki sem szenved un. „ártatlanul”. Ez ellene mondana, és ki is gúnyolja Jézusnak azt a tanítását, amit az Evangéliumokból meg lehet ismerni.

Jézus egyértelműen és szó szerint beszélt az újból és újból testbe születésről Keresztelő Jánossal kapcsolatban Mt. 11. 11-14 és Mt 17 11-13, . Jézus ezzel azt tanította, hogy egészen addig újra kell születni, amíg valaki meg nem tér, és újjá nem születik „vízből és Szentszellemből” tanította Jézus Nikodémusnak.

Tehát nem az Isten bünteti azt a gyermeket, akit apja rendszeresen megver és megerőszakol, hanem bizony ez is hozzátartozik ahhoz, amit lehet, hogy előző életében elkövetett. Ez az un. „ártatlan” gyermek valószínűleg, csak úgy fejlődhet lelki szellemi szinten tovább, ha ő is megtapasztalja, hogy milyen is az, amit másoknak okozott.

Természetesen ez nem mentesíthet senkit sem az alól, hogy segítsenek ennek az un. ártatlan gyermeknek, és a szenvedését segítsenek neki megszüntetni, vagy pozitív irányba változtatni, az-az, hogy megtérjen.

Igen, mert aki ezt elnézi, és nem segít ezen a gyermeken (és az apjának), az maga is bűnt követ el a mulasztásával, amivel majd egykoron neki is szembesülnie kell, mindaddig, amíg valóban meg nem tér, és újjá nem születik a Szentszellemtől.


Persze én megértem, hogy könnyebb a saját magunk által előző életeinkben elkövetett bűnöket Ádám és Éva „nyakába varrni”, de hát gondolkodó emberek számára ez már jól láthatóan teljesen ellentétes azzal az Istennel, amit Jézus Krisztus tanított nekünk embereknek.



„Hogy miféle jogszerűség ez? Nos, a felelősség jogszerűsége. Az odaadott hatalom vissza nem vevésének a jogszerűsége. A próbaidő jogszerűsége. Mondhatod, hogy degenerált ez az Isten, csak nem mond azt, hogy keresztény vagy.”


Erre azt kell, hogy mondjam az Isten nem ismer „jogszerűséget”, az Isten Országában nincs jog, csak irgalmas szolgáló szeretet van. A jog, az emberi találmány, és semmi köze ahhoz az Istenhez, aki irgalmas és megbocsátó.

Keresztény vagyok, és nincs semmi erkölcsi alapod ahhoz, hogy ezt megkérdőjelezd. Igaz ugyan, hogy nem ahhoz az általad preferált kereszténységhez tartozom, akik eszmeiségükben ápolják a szent inkvizíció hagyományát (büntető és szadista istenkép), és ha megtehetnék, ma is máglyákat gyújtanának, hogy elevenen égessenek el embereket azért, mert az általuk képviselt teológiai igazságokat megkérdőjelezik.


Térj meg barátom, a megtérés nem csak abból áll, hogy elfogadod Jézust megváltódnak, és nyugodtan csücsülsz a „babérokon”, hanem a megtérés az, ha vállalod a gondolkodási módodnak a megváltoztatását, Jézus Krisztus szerint!:)


Üdv.: Emánuel

2016. jún. 28. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/47 anonim ***** válasza:
8%
55%-osnak uzenem, hogy ennyire nem lehet valaki gyerekes hogy a rozsaszin sarkanyban hisz! Szanalmas kommented volt😑
2016. jún. 28. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/47 szp72 ***** válasza:
89%

Kedves Emánuel!


Ha nem haragszol én a magam részéről nem térnék át az általad képviselt eszmékre. Én inkább Jézus Krisztusnak hiszek, annak a Jézusnak, akiről a Biblia ír.

Úgy tűnik te egy másik Jézusban hiszel, egy olyan Jézusban, amely reinkarnációt hirdet, s nem abban, amelyikről a Biblia ír. Bibliában nincs reinkarnációról szó, Jézus nem beszél reinkarnációról sehol, még Keresztelő János esetében sem. Amit írsz az a Biblia durva félremagyarázása. Teljesen felesleges a Bibliára hivatkoznod, ha nem hiszel benne, miért nem mondod inkább azt, hogy az a könyv úgy hülyeség ahogy van, s az igazi Jézust és tanítását te ismered jobban.

Én tőlem kereszténynek is nevezheted magadat csak teljesen ésszerűtlen. Egyáltalán nem értem, hogy miért akarsz általad hazugnak és károsnak gondolt felekezetekkel egy néven szerepelni. Vagy ha már annyira tetszik a keresztény szó, akkor tegyél mellé egy frappáns megkülönböztető jelzőt, mondjuk: reinkarnációs keresztény, új keresztény, ős keresztény, jóságos keresztény vagy akármit ami kellően mutatja, hogy te nem a hagyományos keresztények közé tartozol.

2016. jún. 28. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!